Premier League 2020-2021.

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Otac wrote: 22 Feb 2021, 14:02 Fantastisk nydeleg at Pool er so langt bak no. Måtte det vare!

Ikkje noko hyggeleg at City er der de er, men det er langt letere å akseptere.
Tror Liverpool virkelig skal få jobbe hardt for å ro i land topp 4, West Ham tror jeg kanskje faller ut av den kampen, men du har Chelsea der, tenker de blir Liverpools utfordrer.

Samtidig er det nok kamper igjen til at United og Leicester kan bli nr 5 og 6.

Når neste runde er ferdigspilt kan det ha tetnet seg til igjen, i verste fall taper vi for Chelsea, Liverpool slår Sheffield, Everton slår Soton. Man får jo håpe at Arsenal kan slå Leicester. Og at West Ham står for rundens bombe og slår City...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

City vinner, det er bare å innse - de tåler antagelig til og med en skikkelig formsvikt, i og med at lagene bak neppe klarer å sy sammen 5-10 seire på rad.

Tipper de tre andre plassene går til oss, Chelsea og Liverpool. Mulig jeg er litt for farget av Leicesters kollaps forrige sesong, og fortsatt ikke tør å håpe at Liverpool er kokt på lang sikt. Men Liverpool er fortsatt stort sett best i kampene de spiller, men i motsetning til i fjor har de ikke marginer. Tipper det snur for dem ganske snart, og da er det greit å ha en buffer ned til dem.
West Ham og Everton? Glem det.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Stopperne fikser målene for City, de angriper med hele laget. West Ham gjør det bra synes jeg, de har klart å score et mål på naboene våre...Men City ruller videre...

En annen ting: Om West Ham kommer i farlige posisjoner, f.eks. om en City-spiller blir driblet, da blir West Ham spilleren garantert felt...Dette er så absolutt en del av planen, og den er meget effektiv...
post liked by: Pangaea
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

West Ham ikke så alt for langt unna å få med seg poeng mot City. Veldig nærme helt på slutten av overtiden.

City spiller veldig omstendelig fotball, og ikke går det særlig fort heller. De er presise med ballen, men det skal helt klart være mulig å slå dem. Slik WestHam spiller, så er det fortjent at de er høyt på tabellen. Morro med Lingard som gjør god figur, og får en målgivende pasning idag.

City er ekstremt kyniske, og velger lett å ta mann i stedet for ball om det er nødvendig.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, de er nok fullt mulige å slå, men enkelt er det ikke, 20 strake seiere. Det er ikke så mange som gjør det etter dem.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote: 27 Feb 2021, 15:03 En annen ting: Om West Ham kommer i farlige posisjoner, f.eks. om en City-spiller blir driblet, da blir West Ham spilleren garantert felt...Dette er så absolutt en del av planen, og den er meget effektiv...
Skulle ønske de ble straffet for dette av dommerne, for det skjer hele tiden som du korrekt observerer. Solskjær sa det for et år eller to siden, og ingenting har endret seg siden da, og fortsatt slipper de unna med det. Egentlig ganske utrolig, for det er jo slikt som skal bli tatt av dommeren, siden det er klar sabotasje av spillet. Bør mye oftere blir "belønnet" med gult kort slik at det i det minste har en kostnad for dem.

Vi har visst det en stund allerede, men ligaen er avgjort. Sykt å tenke på at det ikke er så mange ukene siden vi ledet ligaen. Nå er vi 13 bak. Riktignok med en kamp til gode, men klarer vi å slå Chelsea nå, så er vi meget gode. Nå i forkant, så tenker jeg at ett poeng er bra. Chelsea er som et helt annet lag nå. Nesten like stor forvandling som da Solskjær kom inn i United (var det 9 seire på rad?).
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 27 Feb 2021, 15:40 Ja, de er nok fullt mulige å slå, men enkelt er det ikke, 20 strake seiere. Det er ikke så mange som gjør det etter dem.
Det er oppskriften til gull det sånn sett.
post liked by: Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Heia Arsenal herlig med 2 seine mål, får håpe det holder helt inn.
post liked by: Blodfink
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Mot slutten av første omg. snur Arsenal kampen mot Leicester. Fortsetter det slik i andre går det rett vei for vår del. Leicester er uberegnelig på overganger, så det er ikke lett å spå hvordan det ender til slutt.

Ødegård inn etter 41 minutter, men ikke mye synlig de få minuttene på slutten av første.

Der ble det 3 til Arsenal. Ødegård med en god del av æren der...
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jøsses, hadde ikke forventet at Arsenal skulle snu den kampen, de har vært tilbake til å være veldig ustabile i det siste. Selv om jeg misliker fyren veldig sterkt, så er det litt rart å se alt peset om Mourinho får snart fyken i media, og samtidig ligger Tottenham foran Arsenal på tabellen. Ikke mye prat om slikt der likevel.

Men for vår del er det gode nyheter om Arsenal vinner. Om vi klarer å slå eller vertfall få uavgjort mot Chelsea senere, så blir det en god helg.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Greie resultater for United denne runden, bortsett fra City og Liverpool...Som ser ut til å vinne en bortekamp etter 4 strake tap. Og synd at United ikke vant selvfølgelig, vi har blitt litt sånn "uavgjortlag" i det siste.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Hvilket utfall ønsker vi i Liverpool - Chelsea? Uavgjort er kanskje det beste sånn at vi går 2 poeng fra begge lagene om vi tar 3 poeng mot Palace. Men jeg kjenner at det gjør meg svært lite om Chelsea vinner, heller Chelsea enn Liverpool.

Hvis vi gjør jobben mot Palace og Chelsea vinner, så er vi 10 poeng foran Liverpool og med bedre målforskjell.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Lingard wrote: 01 Mar 2021, 14:14 Hvilket utfall ønsker vi i Liverpool - Chelsea? Uavgjort er kanskje det beste sånn at vi går 2 poeng fra begge lagene om vi tar 3 poeng mot Palace. Men jeg kjenner at det gjør meg svært lite om Chelsea vinner, heller Chelsea enn Liverpool.

Hvis vi gjør jobben mot Palace og Chelsea vinner, så er vi 10 poeng foran Liverpool og med bedre målforskjell.
Vi lever godt med U i denne kampen.
Gjør heller ikke noe sånn sett at Liverpool vinner, hvis jeg må velge.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

U er helt topp det, bli nok fort slik au, ingen tør så mye i den kampen heller? Safety first, noen lag kommer til å safe seg ut av topp 4?
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 01 Mar 2021, 15:45 ingen tør så mye i den kampen heller?
Jeg tror Liverpool kommer til å gå offensivt til verks. Uavgjort er ikke krise for noen av lagene, spesielt ikke for Chelsea, men jeg tror Klopp kommer til å være ganske skuffet etter kampen om Liverpool ikke sitter igjen med tre poeng. Nå er det lite som tilsier at Liverpool, med den formen dem er i, skal kjøre over Chelsea.. men større under har skjedd. :D Jota er visst tilbake fra skade også nå, så spørs om det ikke snur for Liverpool i tiden fremover.
post liked by: Blodfink
Post Reply