Anthony Martial

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Dobbel dekning på samtlige plasser helst. Må få en tropp der skader ikke får så store konsekvenser.

Jeg kan nøye meg med Martial/Ighalo kanskje, men ønsker nok en typisk nier inn jeg og.

Tror det skal forsterkes i alle ledd, mulig det ikke kommer noen sentralt om Pogba blir.

En back, stopper, høyrekant og spiss er mine ønsker først og fremst.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Mye fornuftig her, og jeg er enig med dere. Førsterekka vår nå er veldig sterk, men bak dem er det for tynt. Ikke helt sammenlignbart selvsagt, ettersom SAF ofte spilte med to rene spisser (bortsett fra på slutten), men det er litt forskjell fra når vi hadde 4 gode spisser med sterk konkurranse og rotasjon. Som vi så før virus-pausen, så er vi veldig utsatt for langtidsskader på våre beste spillere der framme.

Er ikke veldig bekymret for 9-ern egentlig, som nevnt over har vi Rashford og Greenwood som egentlig er spisser, men det ser litt verre ut på kantene, og spesielt høyrekanten. Og skulle f.eks. Martial bli langtidsskadet og vi bruker Greenwood der, så har vi per nå ingen veldig gode alternativer på høyrekanten.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ikke veldig bekymret for nier, og om f.eks Sancho kommer, så har vi enda en kantspiller som vil bidra med målpoeng. Sånn sett sprer man ansvaret for å skape mål på mange spillere, en fin ting det.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Martial er jo en spiller som splitter fansen, jeg er jo ikke stor fan, det sagt så liker jeg kvaliteten hans, det bare skjer så alt for sjelden. Han hadde jo en liten run med noen mål og assists, den ene målgivende var et resultat av at han egentlig mista ballen riktignok.


Er nok ikke helt uten grunn at han ligger på hhv. 21 og 22.plass på spillerbørsen til United.no. Redaksjonen 21, leserne har han på 22. Poengsnitt 5,66 og 5,32.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Synes hele angreps rekka til MU har under prestert i mange kamper på rad nu, men det må vel løsne snart og da kommer målene.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 22 Jan 2021, 15:58 Martial er jo en spiller som splitter fansen, jeg er jo ikke stor fan, det sagt så liker jeg kvaliteten hans, det bare skjer så alt for sjelden. Han hadde jo en liten run med noen mål og assists, den ene målgivende var et resultat av at han egentlig mista ballen riktignok.
Enig her. Han er fortsatt forholdsvis ung og har sine beste år foran seg, men han er inne i sin 6. sesong (!?) og vi sitter fortsatt og venter på at han skal prestere på et jevnt nivå.. Jeg vet heller ikke om jeg synes han er spesielt mye bedre som 9'er enn hva han er som kantspiller. Både Martial og Rash er begge farlige når de skjærer inn fra kanten. Martial er en god spiller som gjerne må bli værende i klubben og kjempe om en plass i lagoppstillingen, men jeg mener vi trenger forsterkninger som gjør at han ikke er bankers i lagoppstillingen. Per dags dato er han fast når Solskjær skal sette opp det beste laget, men det kan forandre seg snart om Cavani fortsetter i samme spor.

Sancho til sommeren hadde vært noe (og selvfølgelig Grealish, men jeg tror kanskje Sancho er mer realistisk å håpe på). Begge er spillere som ville gitt Martial og Rashford konkurranse.. og det virker ikke som Cavani har tenkt å gi seg med det første heller.

Martial er sikkert en fantastisk type, men av og til virker det nesten som at han tror at han er bedre enn det han egentlig er. Om han hadde levert scoring i hver bidige match, så skulle han fått lov til å være litt lat på banen (type Messi) og arrogant, men han er ikke på dette nivået..
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Synes det er frustrerende å se på ham, altfor ofte. Har et veldig bra toppnivå, som han viste ganske store deler av forrige sesong, men denne sesongen har han vært helt borte. Synes det var vanskelig å ikke legge merke til at 'rollen' hans på Pogbas 2-1 mål mot Fulham, var å stå i offside. God dekning av Eide (på united.no) som vanlig, og der står Martial i offside, og går sakte ut av den. Jaja.

Tror og håper Solskjær ser etter en skikkelig klassisk 9er. Synes ikke vi har det i verken Martial eller Rashford. Begge to, spesielt Rashford, er meget gode spillere, men vi kan ikke forvente 30 mål fra noen av dem. De varierer for mye fra kamp til kamp, og gjennom kampene. Kan ha noen fantastiske glimt her og der, men er ofte ikke en konstant trussel, slik som f.eks. Haaland er per nå, og tidligere stormakter som Rooney, van Nistelrooy og van Persie var det for oss.

Cavani er egentlig en slik type spiss, men han kan rett og slett ikke spille alle kampene, og har vært ganske mye på benken hittil. Men helt ærlig så tror jeg Cavani er vår beste spiss per dags dato. Jeg håper fortsatt Greenwood kan bli den spilleren, men denne sesongen har vært et syvmilssteg tilbake for ham, dessverre.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Cavani er et klart førstevalg for meg, eneste klassiske spissen vi har, Rashy/Mart/Green er litt som poteten, men ikke like gode som reine spisser.

Får håpe Haaland vil til oss, Sancho og han var gode mot Gladbach selv med tap.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Giddalaus er vel den rette betegnelsen for tiden.
At han spilte hele kampen er nesten en gåte.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Martial er nå på ut-listen...la inn en god søknad for å bli solgt i går.

Er visstnok yndlingen til Glazers, var vel litt rapporter om at de gikk i mot et salg av ham for noen sesonger siden...

Jeg understreker (igjen) at Martial kan spille fotball til tider, men han har virkelig trøbbel denne sesongen.

Har ikke vært spesielt imponert siden hans første sesong, er altfor variabel, må ha jevnere prestasjoner, og nå funker det hverken eller uansett hvor han spiller på banen.
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Skal ikke kaste Martial under båten her, ingen var gode i kampen mot SU. Men når han ikke er i form så er det også noe med kropps språket som ikke taler til hans.
Men han er dessverre blitt en hakkekylling nå.
Satser på at han reiser seg nå, og slår knallhardt tilbake 😊
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Han har 2 gode og 3 dårlige sesonger så langt i United-drakt, og er nå inne i i sin foreløpige dårligste sesong siden han kom i 2015. Han kom inn og tok alle med storm, så falt det i 3 strake sesonger, for så å gjøre en god sesong 19/20..

Om han ikke stepper opp fra nå og ut sesongen så betyr det 2 bra og 4 dårlige sesonger. Han trenger ikke være hakkekylling, men spillet hans holder ikke mål, han er ikke god nok rett og slett.

Jeg er enig med Solskjær i at han jobber bra på trening, i de få glimtene man får tak i av treningsvideoer ser han påskrudd ut, men det kommer bare ikke frem i kamper.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Form eller ei, innstilling, mentalitet og innsats skal ikke bli påvirket av en formdupp. Bruno har heller ikke prestert helt fantastisk siden julen. Men innsatsen er det absolutt ingenting å ta han på. Han tar et returløp på 50 meter for å stoppe en overgang, mens Martial står stille og ser ned i bakken. Rashford hadde noen lignende tendenser, men han løper i alle fall opp motstanderen for å rette opp egne feil. Martial gidder rett og slett ikke. Som jeg ser det så er stempelet som hakkekylling vel fortjent.

Mulig jeg er noe negativ her nå, men jeg tror helt ærlig at Martial aldri kommer til å bli verdensklasse. Han har teknikken, fysikken og talentet. Men han mangler mentalitet og vilje.
post liked by: Blodfink, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

messilingard wrote: 28 Jan 2021, 11:00 Form eller ei, innstilling, mentalitet og innsats skal ikke bli påvirket av en formdupp. Bruno har heller ikke prestert helt fantastisk siden julen. Men innsatsen er det absolutt ingenting å ta han på. Han tar et returløp på 50 meter for å stoppe en overgang, mens Martial står stille og ser ned i bakken. Rashford hadde noen lignende tendenser, men han løper i alle fall opp motstanderen for å rette opp egne feil. Martial gidder rett og slett ikke. Som jeg ser det så er stempelet som hakkekylling vel fortjent.

Mulig jeg er noe negativ her nå, men jeg tror helt ærlig at Martial aldri kommer til å bli verdensklasse. Han har teknikken, fysikken og talentet. Men han mangler mentalitet og vilje.
Synes ikke du er negativ. Det er den harde realitet. Jeg har alltid ment selv om man ikke har dagen med løp, timing og ballkontroll så skal ikke dette gå på bekostning av innsats. Martial har altfor mange slike kamper. Intensiviteten hans er som en jojo fra kamp til kamp. Dårlig avslutter er han også, irriterende nok verdensklasse på fart, rykk og driblinger. Og ganske brukbar fotballforståelse og får til en del kombinasjoner når han har lyst. Men den giddesløsheten tar kaka. Håper Cavani klarer å spille hver kamp fremover og hvor Greenwood kan hospitere. Få inn en bedre offensiv og dribleglad vingback og la høyrevingen bli pogba sin fast.
post liked by: Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Er veldig skuffet over hvordan Martial spiller for tiden, ser ut som han ikke vil noe, jobber ikke får ikke noe til. Vist han ikke vil kjempe for en plass på laget så er det mulig snart slutt for han som MU spiller. Er vel den som har skuffet meg mest denne sesongen.
post liked by: Buchan, Blodfink
Post Reply