Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Kanskje ikkje nødvendigvis gått ned, men latt være å stige 20-30% slik de har gjort siste åra(?).

Dårligere kjøpekraft i markedet, relativt billigere blir det å kjøpe. Uten tvil.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Blir interessant å se til sommeren hvilken linje klubbene legger seg på, det var jo litt roligere i fjor sommer minnes jeg? Chelsea skilte seg vel ut.

Tenker også at de beste spillerne uansett ikke går på billigsalg, men at summene stagnerer litt som det blir nevnt.

En annen ting er jo om en spiller krever å bli solgt, det kan hjelpe på litt.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Et annet spennende, ungt alternativ på kant: Pedro Neto fra Wolves. Bare 20 år og allerede den beste angrepsspilleren deres. Kanonform om dagen, herjer med Leeds nå.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ser at det ryktene rundt Henderson og De Gea har begynt å blusse opp igjen. Hva tenker vi angående keepersituasjonen neste sesong?

For min del så er De Gea den som bør ut. Lojalitet er fint og flott, men faktum er at De Gea ikke er den samme som for 3 år siden. De Gea er bare 30 år, og vi burde få 30-40 millioner pund for han. Spørsmålet er selvsagt hvem som skal hente han, men jeg mener at dersom vi finner riktig klubb så bør vi evt godta en deal som innebærer betaling over avdrag.

Ferdighetsmessig så er De Gea bedre per dags dato. Samtidig så mener jeg helt alvorlig at Henderson passer PL mye bedre. Henderson er tøff keeper som elsker de fysiske kampene. De Gea er modig han, men han fremstår likevel mye mer forsiktig og passiv, spesielt i feltet. Henderson fremstår som en leder, noe De Gea ikke gjør. Henderson står ikke veldig mye bak De Gea på streken og er milevis foran i feltarbeidet.

Alt dette samtidig som at rapportene om at Henderson ikke kommer til å bli med videre dersom situasjonen fortsetter så mener jeg at de er på tide å takke De Gea for innsatsen.

Og ikke minst, dersom Henderson blir vår første keeper så blir han den første egenutviklede keeperen vi har fått opp på evigheter. Mulig @Pink Final kan utdype der.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Jeg ser for meg at Henderson er førstevalget neste år, og da er spørsmålet om de Gea finner seg i å sitte på benken. Han har jo uttalt at han ønsker å spille ut karrieren i United, så jeg håper i grunn han blir, ikke så dårlig reservekeeper å ha i en klubb.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

@messilingard
Delikat situasjon.
Luksus problem med to gode keepere.
De Gea har aldri vært en komplett keeper.
Han har manglet feltarbeidet hele veien.
Var imidlertid den beste skuddstopper’n jeg har sett.
Synes fremdeles han er god på strek, og totalt sett en bedre keeper per nå, som du skriver.

Henderson er nok mer komplett, men mangler ekstremferdighetene som de Gea besitter.
Veldig gøy med Henderson, fra egne rekker.
De Gea er faktisk ‘bare’ 6,5 år eldre.
Tvilsomt om en av dem vil godta å sitte på benken fra neste sesong.
Jeg er i tvil om hvem jeg mener United bør satse på.

Var Gary Walsh den siste fra egne rekker som spilte mer enn en håndfull kamper?
Han sto mye i starten av tiden under Fergie, og var senere reservekeeper i flere år.
Så var det Gary Bailey før der.
Han kom fra Johannesburg og betalte selv for reisen til Manchester.
Han ba om mulighet til å prøvespille.
Så skadet Stepney seg, Roche gjorde for mange tabber og Blyth feilet på legesjekken.
Og vips var unge Bailey førstekeeper.
Keeperen med det ikoniske håret er den fjerde beste i min tid.
Urangert 1-3 Schmeichel, van der Sar, de Gea.
Nr 4 Bailey.
post liked by: messilingard
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Pink Final wrote: 22 Feb 2021, 15:56 Delikat situasjon.
Luksus problem med to gode keepere.
De Gea har aldri vært en komplett keeper.
Han har manglet feltarbeidet hele veien.
Var imidlertid den beste skuddstopper’n jeg har sett.
Synes fremdeles han er god på strek, og totalt sett en bedre keeper per nå, som du skriver.

Henderson er nok mer komplett, men mangler ekstremferdighetene som de Gea besitter.
Veldig gøy med Henderson, fra egne rekker.
De Gea er faktisk ‘bare’ 6,5 år eldre.
Tvilsomt om en av dem vil godta å sitte på benken fra neste sesong.
Jeg er i tvil om hvem jeg mener United bør satse på.
Henderson er en god skuddstopper han også. Spørs om han hadde tatt det frisparket til Mata for del år tilbake. Eller reddet slik De Gea gjorde på Anfield med beina. Samtidig så føler jeg at De Gea har færre og færre slike redninger. Virker som om at han ikke lenger finner frem de absolutt sinnsyke redningene sine lengre. Også er det liten tvil om at vi slipper inn mye mål. De Gea har bare 9 clean sheats på 28 kamper i PL og CL. Henderson 7 clean sheats på 12 kamper.

Da blir totalsummen med Henderson bedre for min del. Litt dårligere skuddstopper, mye bedre i feltet og en mye større ledertype. Dersom Henderson slutter å drible som bakerste mann så er han ikke så alt for langt unna i pasningsspillet heller.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

messilingard wrote: 22 Feb 2021, 16:07 Dersom Henderson slutter å drible som bakerste mann så er han ikke så alt for langt unna i pasningsspillet heller.
Hehe, lagt merke til det du også.
Akkurat sånne stunt gjør meg bittelitt usikker.
Har Hendo for stort markeringsbehov?
Hva om de Gea selges og Hendo blir ubestridt førstekeeper?
Uten en som presser ham til å gjøre sitt ytterste.
Vil han slappe mer av, eller få enda større markeringsbehov?
Uten å kunne begrunne noe mer, sitter jeg med følelsen av at Hendo kan være en løs kanon på dekk.
På den annen side kan han være en Schmeichel type keeper.

God og reflektert post du skrev 👍
Kanskje er Henderson framtiden?
Har ingen sterke meninger om hvem jeg foretrekker.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Jeg vil ha en keeper som er trygg med ballen i bena, og vi har ingen per dags dato. De vi har er nesten det jeg vil kalle dårlige og det hemmer hele forsvaret i oppspillfasen og gjør at laget ligger lavere enn det som er nødvendig....vi kan bytte med Manchester City sin eminente midtstopper/libero Ederson, totalt sett synes jeg han er verdens beste keeper.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 22 Feb 2021, 15:56 Jeg er i tvil om hvem jeg mener United bør satse på.
Enig. Det virker som vi alle er enige i at David de Gea er en bedre keeper per dags dato, men at han har noen mangler som gjør at vi ikke er helt trygge og derfor åpen om å skifte keeper. Feltarbeidet hans har selvfølgelig blitt bedre siden han kom til klubben, men det er fortsatt for dårlig for Uniteds standard. Og selv om han ikke alltid er direkte skyld i baklengsmålene, så er det ofte at eksperter påpeker at han kunne vært mer offensiv i situasjonen og avverget muligheten før det ble farlig.

Nå har vi en ung keeper som er one of our own og det ville vært synd om vi mistet han til en annen klubb. Han har nok høye tanker om seg selv og orker neppe å være reservekeeper neste sesong også. Spent på hvordan Solskjær løser dette luksusproblemet, men jeg er sikker på at han velger rett til slutt.
messilingard wrote: 22 Feb 2021, 16:07 De Gea har bare 9 clean sheats på 28 kamper i PL og CL. Henderson 7 clean sheats på 12 kamper.
Utvilsomt imponerende, men det blir litt som med statistikken til Romero, som alltid spilte cupkampene mot litt enklere motstand som førte til mange rene bur.
messilingard wrote: 22 Feb 2021, 16:07 Da blir totalsummen med Henderson bedre for min del. Litt dårligere skuddstopper, mye bedre i feltet og en mye større ledertype. Dersom Henderson slutter å drible som bakerste mann så er han ikke så alt for langt unna i pasningsspillet heller.
Støttes. Jeg tror Henderson allerede er en bedre pasningsspiller og en bedre igangsetter.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vidar Dale Fjeld wrote: 23 Feb 2021, 07:33 Jeg vil ha en keeper som er trygg med ballen i bena, og vi har ingen per dags dato
Må innrømme at jeg ikke har sett veldig mye av Henderson, annet enn i kampene våre selvsagt og litt fra Sheffield United sist sesong, men er ikke det at han nettopp er trygg med ballen i beina en av styrkene hans? Selvsagt ikke på samme nivå som Ederson, men det er det få som er.
post liked by: messilingard, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Også usikker på Hendersons kvaliteter med ballen i beina. Sheffield United satte vel så å si aldri i gang spillet bakfra, der slo han konsekvent langt (så en statistikk på det i fjor). Nå kan jeg ikke huske at han har dummet seg ut i pasningsspillet (bortsett fra driblingen, men det blir noe litt annet), men synes han virker stiv og ukomfortabel i kroppsspråket når han får ballen. Kroppsspråket kan lyve, selvsagt, men synes ikke det er tillitvekkende. En usikker pasningskeeper vil alltid spille til spilleren som er nærmest/"mest ledig", mens en god en vil kunne velge mer ambisiøse løsninger.

Å ha en god pasningsspiller bakerst trenger ikke å være 100 prosent nødvendig, det kommer jo an på hvordan du spiller. Men det ser jo ut som det er planen vår i de fleste kamper å spille oss ut bakfra mot høyt press. Noe vi i beste fall er middels på - og det skyldes blant annet keepernes pasningsevner. Så ideelt sett er kanskje ingen av dem gode nok i den fasen.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ryder wrote: 23 Feb 2021, 11:00 Også usikker på Hendersons kvaliteter med ballen i beina. Sheffield United satte vel så å si aldri i gang spillet bakfra, der slo han konsekvent langt (så en statistikk på det i fjor). Nå kan jeg ikke huske at han har dummet seg ut i pasningsspillet (bortsett fra driblingen, men det blir noe litt annet), men synes han virker stiv og ukomfortabel i kroppsspråket når han får ballen. Kroppsspråket kan lyve, selvsagt, men synes ikke det er tillitvekkende. En usikker pasningskeeper vil alltid spille til spilleren som er nærmest/"mest ledig", mens en god en vil kunne velge mer ambisiøse løsninger.

Å ha en god pasningsspiller bakerst trenger ikke å være 100 prosent nødvendig, det kommer jo an på hvordan du spiller. Men det ser jo ut som det er planen vår i de fleste kamper å spille oss ut bakfra mot høyt press. Noe vi i beste fall er middels på - og det skyldes blant annet keepernes pasningsevner. Så ideelt sett er kanskje ingen av dem gode nok i den fasen.
Tror det er viktig å påpeke en veldig viktig forskjell i de to lagenes taktikk. For mens Sheffield stopperne presser opp i banen når ballen blir spilt til keeperen går United stopperne ut og bredt. Den ene løsningen er ikke nødvendigvis bedre enn den andre, men United sin innebærer at keeperen får alternativer langs bakken. Ofte ser man også at én eller begge midtbanespillerne faller ned, mens backene går ut bredt langs sidelinjen. Hos Sheffield sentraliserte de laget ganske så betraktelig og Henderson sin oppgave var å sikte på en god hodespiller. I United stilles det naturligvis høyere krav med tanke på pasningsferdigheter.

Øyvind Eide sin analyse på oppspillsfasen viste et godt bilde på hva som er målet for United. Målet er å få én av de midtbanespillerne rettvendt med ballen. For det kreves det både bevegelse, kvalitet og kreativitet. Likevel så hender det at det er mest hensiktsmessig og slå den ballen langt for å flytte laget opp. Har vi Cavani på banen kan han både vinne dueller samt holde på banen. Keeperen sin rolle i det hele er å være et alternativ til feilvendt spiller, samt å ta det valget som innebærer at vi minimerer risiko samtidig som at vi beholder ballen. Høres komplisert ut, men det er definitivt mulig å trene opp den taktiske biten. Også er det ikke slik at det finnes keepere i dag som ikke klarer å slå en pasning, selv om at Ederson er verdens beste på den biten.
Vidar Dale Fjeld wrote: 23 Feb 2021, 07:33 Jeg vil ha en keeper som er trygg med ballen i bena, og vi har ingen per dags dato. De vi har er nesten det jeg vil kalle dårlige og det hemmer hele forsvaret i oppspillfasen og gjør at laget ligger lavere enn det som er nødvendig....vi kan bytte med Manchester City sin eminente midtstopper/libero Ederson, totalt sett synes jeg han er verdens beste keeper.
Her er jeg uenig med deg. Begge keeperne våre er relativt trygge med ballen sammenlignet med andre keepere i PL. Selvfølgelig er Edison,Allison og muligens Leno bedre med ball, men de vi har bak er trygge. Problemet ligger ikke nødvendigvis bare hos keeperen, men også hos lagkameratene som må skaffe seg rom, sørge for at det er god nok vinkel og ikke miste ballen i mottaket. Så skal jeg si meg enig i at både De Gea og Henderson har en svakhet i den fasen av spillet sitt sammenlignet med de tre andre. Ellers må jeg vel innrømme at min favoritt blant keeperne er Jan Oblak. Han er verdens beste keeper etter min mening.
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Dag Langerød angåande kjøp av Haaland, og kjøp generelt:
-Bakgrunnen for skrivingen – og måten jeg skrev på – er vel å forsøke å få frem for flesteparten på en mest mulig forståelig måte at situasjonen er vanskelig. Har ikke helt inntrykk av at alle har tatt innover seg det tidligere.

Heilt ufatteleg at vi "godtar" denne rovdrifta av United og dens supportere..
Og er oppfordrer alle til å la være å bruke ei einaste krone på United til situasjonen er annerledes.
Sjølv om det muligens vil ta maaange år, so kan dette ikkje tillates.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Otac

Har fått med oss hva du mener angående Glazers. Men fra og med nå så plasserer vi den diskusjonen i tråden for Glazers. Sånn sett får vi holdt denne tråden til det den er ment til. Rykter inn og ut.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Håper Eze på Palace er en på blokka til United. En Grealish til halv pris? Er så rolig og slepen, skiller seg ut i hver kamp.
LUHG!
Post Reply