Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Otac wrote: 15 Feb 2021, 13:33 Mine 5 cents er at Pogba blir solgt, for rundt 30-40 mill pund.
Rundt 60 millioner pund, håper jeg. Om vi ikke klarer å få mer enn 30-40 så ser jeg heller at vi beholder han..

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Lingard wrote: 16 Feb 2021, 09:47
Otac wrote: 15 Feb 2021, 13:33 Mine 5 cents er at Pogba blir solgt, for rundt 30-40 mill pund.
Rundt 60 millioner pund, håper jeg. Om vi ikke klarer å få mer enn 30-40 så ser jeg heller at vi beholder han..
Om han, og Raiola, er motivert, so er eg enig.
Tipper Glazers synest det blir for dyrt å behalde han.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Selv om United stort sett gjør elendige avtaler på salg, så tror jeg 30-40 millioner er altfor lite. Tenker han er verdt 70-80 mill, og får vi ikke det kan det like gjerne være med hele greia. Vi kan ikke selge Pogba for ~50 mill og så kjøpe en spiller som ikke er i nærheten like god for 70-90 mill.

Uansett så håper jeg det blir et vesentlig bedre transfervindu kommende sommer, for ifjor var det egentlig bare sorgen.

Men som omtalt i en viss annen tråd, så er det forskjell på oss og plastikk-klubbene. City kjøper jo nær sagt et nytt forsvar hver sesong. Før eller siden treffer de, og det har de gjort i år.
post liked by: offside
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det er en fordel for Pep at han har en pengesekk han kan ta ut fra så mye han vil.
Det som felte han i fjor var jo forsvaret, så pøste de ut og da fikk de orden på det.

For vår del, tja jeg er fornøyd med 2 gode signeringer som kan gå rett inn og heve laget enn flere middels.
Gjelder å treffe på overgangene.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

offside wrote: 16 Feb 2021, 13:33 For vår del, tja jeg er fornøyd med 2 gode signeringer som kan gå rett inn og heve laget enn flere middels.
Gjelder å treffe på overgangene.
To spillere er langt over kva eg forventer i hvertfall.
Ikkje forlager, men forventer.

Å treffe på overganger er dyktigheit, og ein viss andel flaks.
United med Solskjær har vist seg å være dyktige.
Flaksen kan man ikkje eliminere, men man kan kjøpe vekk flaksen ved å ikkje satse alt på eit kort.
Der har united feilet så det holder siste åra ved alt for dårlig dekning.
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Otac wrote: 16 Feb 2021, 14:11 To spillere er langt over kva eg forventer i hvertfall.
Ikkje forlager, men forventer.
Hvor mange forventer du? :)

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

offside wrote: 16 Feb 2021, 14:54
Otac wrote: 16 Feb 2021, 14:11 To spillere er langt over kva eg forventer i hvertfall.
Ikkje forlager, men forventer.
Hvor mange forventer du? :)
Her er det eg skreiv lenger oppe:
"Mine 5 cents er at Pogba blir solgt, for rundt 30-40 mill pund.
Og at vi netto bruker 10-20 mill pund."

Man får ikkje to spillere som hever førstelaget for 40-60 mill pund, når vi i tillegg potensielt mister Pogba.
Tippa vi får inn 2 til akademiet, en avdanka midtbanespiller, og en midtforsvarer i samme kaliber som vi har no.
Kontrakta til Cavani forlenger vi, sånn for å spare penger.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Jeg forventer og forlanger en hel haug, men får nok ikke gjennomslag hos beslutningstagerne.

Skreiv dette underveis mot WBA

Dette laget skriker etter Pogba, Grealish, Haaland, en monsterstopper og typ Rice/Ndidi. Der kom hele ønskelista gitt.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har en lang (eller kort) liste med gode kandidater på blokka, men sier det likevel slik:

Angrep vinner kamper. Forsvar vinner titler.

Synes vi har vist såpass alvorlige svakheter i forsvar over lang tid nå, selv når vi vant kamper på rekke og rad. Det er en ustabilitet der som jeg ikke liker, som jeg ikke helt stoler på. Derfor mener jeg at kanskje det viktigste vi gjør før neste sesong, er å kjøpe inn en topp midtstopper som kan spille ved siden av Maguire. Vi trenger rett og slett å bli sikrere bak, slik at angrepsspillerne kan slå seg mer løs uten å være redd for at det kommer to mål i sekken med en gang når ikke vi har perfekt balanse hele tiden. Om vi var "rock solid" bake, slik som i fordums tider, så kunne vi hadde en mer fremoverrettet sentral midtbane også. En mer toveisspiller, ved siden av f.eks. Fred, i stedet for egentlig to spillere som hovedsakelig skal ta seg av defensiv stabilitet sentralt i motorrommet.

Som alle andre, ønsker jeg meg også spillere som Haaland, Grealish og Sancho, og høyresiden vår er veldig svak, slik er det rett og slett bare, men tenker likevel at kanskje den viktigste forbedringen er å skape et mer solid forsvar, slik at resten av laget kan skinne lysere, slå seg mer løst offensivt. Vi er for puslete bak der, og taper for mange dueller et topplag ikke bør tape.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Enig i mye @Pangaea , men vi har et problem i Wan-B og synes jeg. Vet aldri når det kortslutter, selv om han spiller godt ofte. Liker derfor ryktet om Norwich` Max Aarons. Som behersker begge back-posisjoner i grunn. Og ang. stopperne er jeg ikke overbevist av noen av de vi har, tidvis bra, tidvis dårlig.

I tillegg til høyrekant har vi et spissproblem, Cavani må jo erstattes. og selv om Cavani skulle bli et år til "må" det inn spiss til sommeren. Haaland blir jo nevnt, men mistenker at han blir enten "noisy neighbour", Juve-spiller eller helt hvit i Madrid...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blir også overrasket om Haaland ender opp i United, med tanke på konkurransen vi kommer til å få om ham.

Når det er sagt, tror jeg han hadde passet MYE bedre i vår direkte spillestil enn hos "tiki-taka"-City. Bruno hurtig i bakrom på Haaland, mmmmm... 🤤

Når det gjelder høyrekanten, ser jeg at det dukker opp noen billigalternativer til Sancho i ryktespaltene om dagen. Rafinha fra Leeds, f.eks. Han har imponerte meg i de kampene jeg har sett, kanskje er det smart å bruke 35 mill på ham i stedet for 100 på Sancho?
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Angående Raphinha så tviler jeg på at Leeds slipper han for 35 mill. I alle fall ikke til oss. Leeds står sterkere finansielt enn på lenge. Raphinha har også kontrakt ut 2024. Leeds er med andre ord ikke nødt til å selge sånn sett heller.

Angående stoppere så begynner jeg å bli noe interessert i Duje Ćaleta-Car fra Marseille. Var rapportert klar for Liverpool i januar, men den overgangen falt sammen. Liverpool har mer enn nok stoppere nå, spesielt når Matip, Gomes og VVD kommer tilbake.

Uansett Ćaleta-Car er god med ball, relativt hurtig, god til å lese spillet. Utover det så er han en typisk stopper fra Balkan. No-nonsence med andre ord. Litt Vidic light kanskje?
post liked by: Blodfink, Elkey
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Burde ikkje United som angiveleg har god økonomisk slagkraft utnytte at klubber har behov for penger etter Covid?
Prisene vil moderere seg litt i sommar, og sannsynligvis spinne vidare oppover til neste år.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Otac wrote: 19 Feb 2021, 10:12 Burde ikkje United som angiveleg har god økonomisk slagkraft utnytte at klubber har behov for penger etter Covid?
Prisene vil moderere seg litt i sommar, og sannsynligvis spinne vidare oppover til neste år.
Det var en plan om det i fjor au tror jeg, men OGS fikk kjeft for at han uttalte det offentlig, måtte vel trekke det tilbake/beklage.

Jeg ser ikke negativt på det å utnytte dette, er jo ikke veldig synd på fotballbusinessen sånn ift. andre deler av samfunnet.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Blodfink wrote: 19 Feb 2021, 15:54
Otac wrote: 19 Feb 2021, 10:12 Burde ikkje United som angiveleg har god økonomisk slagkraft utnytte at klubber har behov for penger etter Covid?
Prisene vil moderere seg litt i sommar, og sannsynligvis spinne vidare oppover til neste år.
Det var en plan om det i fjor au tror jeg, men OGS fikk kjeft for at han uttalte det offentlig, måtte vel trekke det tilbake/beklage.

Jeg ser ikke negativt på det å utnytte dette, er jo ikke veldig synd på fotballbusinessen sånn ift. andre deler av samfunnet.
Spørsmålet her er like mye om hvor vidt prisene har gått ned? Evt hvor mye? Hvis vi benytter Sancho som eksempel så gikk rapportene ut på at Dortmund ønsket 100 millioner pund i cash rett opp. Skal jeg tippe så har ikke den prisen endret seg noe særlig. Selv om at det er dårligere likviditet i markedet så betyr det ikke nødvendigvis at prisene endrer seg. Min teori her er at klubbene med de mest ettertraktede spillerne venter til pandemien er ferdig og ting er mer normalisert. Med andre ord at de i stedet for å selge med rabatt nå venter et år til og får betraktelig mer.

Angående klubbøkonomi på kontinentet så er det at mange klubber har tatt opp nye lån for å dekke de umiddelbare kostnadene, dette er i alle fall noe jeg tror uten at jeg har noe særlig fakta for å bekrefte teorien. Evt har muligens en av utallige redningspakker gitt noen av klubbene bedre likviditet. Det blir uansett spennende å se langtidseffektene av Covid-19, jeg tror de kan bli større enn ventet om et par års tid.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply