Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
Post Reply

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 09 Feb 2021, 15:38 Enig i mye av hva du skriver om eierne @Otac.
Men, forstår ikke at du mener klubben skal ta sjansen på å bruke mye penger .
Nå som alt er så økonomisk usikkert.
Klubben kan jo bli veldig skadelidende av å ta stor økonomisk risiko.
Eg forstår veldig godt at det er uforståelig.
Utgangspunktet mitt er at eg vil at vi ikkje skal akseptere korleis Glazers drifter United.

Mønsteret er tydeleg: Spar penger heilt på grensa av det supportere kan akseptere, og vi skal klare CL minst annakvart år.

Kan vi som supportere akseptere en slik rovdrift? Nei
Vil dette endre seg om 10 år/20år? Nei
Aner vi endringer? Nei

Det er i grunn ein heilt umulig situasjon. Eg for min del meiner at vi skal boikotte alt som har med United inntil vi får inn eiere med betre intensjoner.

Eg tar gjerne både ett og to nedrykk for at det skal bli ein realitet.

"Klubben kan bli veldig skadelidende av å ta stor økonomisk risiko".
Klubber ER veldig skadet.

Fra eit forretningsperspektiv so er Glazers kjøp av United genialt, for supportere er så lojale.

Vi som supportere må sette maksimalt press på Glazers med å kreve en annen stategi fra deres hold, ellers so renner vi United i senk.
Heller vi, på kort sikt, enn de på lang sikt.

So er vi so heldige(muligens berre ein utsettelse) at OGS med hjertet i United er manager akkurat no, og det er jo gøy. Som klarer å heve laget med minimalt med ressurser. Tenk kva United kunne ha fått til med de økonomiske ressurane de har, og ein manager med eit langsiktig uegoistisk perspektiv, og med hjerte og hjerne i United.
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Otac wrote: 09 Feb 2021, 16:13 Mønsteret er tydeleg: Spar penger heilt på grensa av det supportere kan akseptere, og vi skal klare CL minst annakvart år.
Men akkurat her så kommer det ganske tydelig frem fra både regnskap samt andre rapporter fra mer uoffisielt hold. Klubben bruker fortsatt penger, siden Glazers overtok er det kun ét år hvor vi har solgt for mer enn vi har kjøpt. Kritikken bør heller rettes mot at manglende kompetanse i de overordnende stillingene har ført til at vi har brukt penger feil.
Otac wrote: 09 Feb 2021, 16:13 Kan vi som supportere akseptere en slik rovdrift? Nei
Vil dette endre seg om 10 år/20år? Nei
Aner vi endringer? Nei
Spørsmålet om hvorvidt Glazers driver rovdrift av klubben eller ikke er fortsatt nok mer nyansert enn hvordan det blir fremstilt her. Ja, de har påkostet klubben enorme utgifter i form av renter og avdrag samt utbytte. Samtidig så har klubben levert såpass gode resultater at de kunne ha tatt ut mer. Klubben har investert, bare dårlig.
Hvorvidt dette til endre seg eller ikke er jeg nok enig med deg. Tror ikke vi har noen nye eiere om et tiår eller to.
Angående endringer i klubbens strategi så ser jeg en mye mer langsiktig tankegang under Solskjær enn under forgjengerne. Vi investerer først og fremst i unge spillere som skal hjelpe klubben over tid. Samtidig er jeg enig at klubben nok også kunne gått med på flere signeringer som Cavani. Muligens en litt eldre stopper som kunne ha satt standaren for de andre. Men jeg tror fortsatt at klubben er på bedringens vei under Solskjær. Så spørs det heller om Solskjær har de taktiske kunnskapene som skal til for å utvikle oss det neste steget.
Otac wrote: 09 Feb 2021, 16:13 Det er i grunn ein heilt umulig situasjon. Eg for min del meiner at vi skal boikotte alt som har med United inntil vi får inn eiere med betre intensjoner.

Eg tar gjerne både ett og to nedrykk for at det skal bli ein realitet.

"Klubben kan bli veldig skadelidende av å ta stor økonomisk risiko".
Klubber ER veldig skadet.
Her er vi nok på to ytterpunkter. Samtidig er det nok viktig å se på de forskjellige måtene man støtter klubben på. Nemlig direkte og indirekte. En boikott av drakter, billetter, alt som klubben selger selv typ er selvfølgelig en måte å gjøre det på. Men faktum er at klubben tjener mer og mer penger via TV-inntekter og de kommersielle inntektene. Spørsmålet her blir mer om man er villig til å slutte å kjøpe TV-pakker for å ikke se på PL som helhet. Effekten av å boikotte klubben blir liten dersom man støtter PL typ.

Så må jeg vel også innrømme at jeg under ingen omstendigheter kommer til å ønske at vi rykker ned eller gjør det dårligere sportslig for å få Glazers ut. Det er ikke sikkert at United ville klart å spille seg opp fra League One dersom det hadde skjedd. Det er jo bare å se på hvordan det går med Sunderland. En klubb som egentlig er for stor for League One. Nå har de selvsagt fått en ny eier og det blir spennende å se om de kommer i gang med klatringen i ligasystemet. Det å ønske seg et nedrykk ligger rett og slett ikke helt i min natur. Selv om at jeg kan innse at det nok ville vært effektivt for å bli kvitt Glazers. Samtidig så er det ikke sikkert at det ville blitt en bedre løsning på andre siden av gjerdet heller.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 09 Feb 2021, 15:38 Mulig du og vi andre snakker forbi hverandre?
For Glazer’s har ikke brukt av egne midler.
Pengene brukt er generert av klubben selv.
Men, Glazer’s har jo godkjent at pengene kunne brukes.
Jada uten tvil, og Glazer har jo vært med på at Uniteds omsetting øker. Som jeg sa de folka er pure business folk. De tenker penger og proffit. De har landa en del sponsoravtaler, fått klubben på børs og sikkert masse annet som ikke sees. Uniteds inntekter har økt. Så kan man jo selvfølgelig spørre seg, om denne inntekten kunne vært høyere og om man kunne fått ut større utbytte? Jeg aner ikke.

Personlig skulle jeg sett de forsvinne dit pepperen gror. Jeg er ikke noe fan av den type eierskap, særlig når de verken har interesse for klubben(sportslig) og at de fører sin gjeld over på klubben.

Men samtidig, United har brukt penger og de har fått penger. United er et merkevare og United genererer inntekter, store inntekter.
Vi har brukt enorme summer etter Fergie.

Vår downperidoe skyldes ikke ene og alene Glazer.
Problemet er mer sammensatt enn som så.
Vi har famlet i blinde de siste årene, nå ser det ut som vi med Solskjær er på rett spor.

Som sagt, Glazer out for all del.
Men, så må man også se realistisk på det og se litt på hva som er fakta.

Hvilke summer er brukt, hvor mye er brukt.
De har ikke stått i veien for at vi har brukt penger.

Uansett poenget mitt er, jeg vil heller hente inn få spillere av kvalitet enn å hente masse navn.
Det har vært nok av bomkjøp.

Glazer må vi dessverre leve med, men Uniteds suksess avhenger også av å gjøre de riktige tingene sportslig.
Minner også på under lockdown, så ville mange klubber kutte på lønninger osv.
Det gjorde ikke United, det er klasse. Selv under slike omstendigheter så gjorde vi det ikke.


Manchester United-ledelsen vil denne uken informere de ansatte om at de vil motta full lønn og at klubben ikke vil benytte seg av myndighetenes permitteringspakke.

Knallhard kritikk av rivalene
I den siste årsrapporten fra i høst, kommer det frem at Manchester United har 940 fast ansatte. Av disse er 104 spillere (både herrer og kvinner) og disse har kontrakter som skiller seg fra fra vanlig ansatte i klubben.

Ansatte i United per juni 2019:
Spillere (både herrer og kvinner): 104
Trenere og teknisk stab: 163
Ansatte i kommersiell avdeling: 114
Ansatte i Uniteds mediaavdeling: 85
Adimistrativt ansatte: 474

Totalt: 940


Det United viste der er klasse rett og slett! :-)
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

offside wrote: 09 Feb 2021, 14:25 Hvem tror du betaler for spillerkjøp, lønninger?
Ja de har tatt ut summer for å dekke over gjelden, men de har samtidig også investert og tenkt business.

United har brukt nærmere 900 millioner pund siden Fergie gav seg.
Hvor kom de pengene fra? Løse luften?
De pengene, hvert et eneste pund, har kommet fra KLUBBEN. Glazers har ikke investert en eneste krone, som jeg sa. Det er pengeutsugere, og ingenting annet.
post liked by: Otac, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Vanskeleg å rangere, me. Tippa United har blandt de verste eierene i toppfotballen i Europa. Vanskeleg å finne nokon med værre intensjoner, for oss supportere.
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Kanskje dra dette over i Glazer-tråden nå :)
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Er det mulig å rett og slett flytte postene over dit? Hører egentlig bedre hjemme der. Men det er jo slik det er, når en diskusjon kommer i gang, så blir man engasjert.
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pangaea wrote: 10 Feb 2021, 17:02 De pengene, hvert et eneste pund, har kommet fra KLUBBEN. Glazers har ikke investert en eneste krone, som jeg sa. Det er pengeutsugere, og ingenting annet.
Jeg aner ikke, det er godt mulig at du har rett, jeg har ikke total oversikt over bruken av penger og hvordan de er brukt. Hvis du har kilder på det du sier så gjerne hiv det inn her.

United har hvertfall brukt store summer, noen ganger litt for store også. Om det er alt som er våre egne penger vet jeg ikke.

Skulle gjerne sett noen oversikt på det, som kan vise litt mer detaljert rundt det.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

offside wrote: 11 Feb 2021, 21:40
Pangaea wrote: 10 Feb 2021, 17:02 De pengene, hvert et eneste pund, har kommet fra KLUBBEN. Glazers har ikke investert en eneste krone, som jeg sa. Det er pengeutsugere, og ingenting annet.
Jeg aner ikke, det er godt mulig at du har rett, jeg har ikke total oversikt over bruken av penger og hvordan de er brukt. Hvis du har kilder på det du sier så gjerne hiv det inn her.

United har hvertfall brukt store summer, noen ganger litt for store også. Om det er alt som er våre egne penger vet jeg ikke.

Skulle gjerne sett noen oversikt på det, som kan vise litt mer detaljert rundt det.
Offside, Glazers tar ut av United omlag 1,3 mrd i året.
Og betaler ingenting inn til United.

Glazers kjøpte United med å ta opp lån i United. Mykje likt slik Røkke fekk kjøpt Aker, eller var det Kværner(?), i sin tid.
Veldig spekulativt.
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

offside wrote: 11 Feb 2021, 21:40 Hvis du har kilder på det du sier så gjerne hiv det inn her.
United.no. hadde vel en sak hvor dette vises tydelig. Glazers bruker ikke av formuen sin på United. De låner penger på klubbens bekostning, og de bruker av de pengene klubben selv genererer, de er altså ikke rike onkler.
Otac wrote: 12 Feb 2021, 12:12 Glazers kjøpte United med å ta opp lån i United. Mykje likt slik Røkke fekk kjøpt Aker, eller var det Kværner(?), i sin tid.
Veldig spekulativt.
Korrekt, det var Aker-kjøpet som var meget kontroversielt, siden har han jo kjøpt seg opp i Kværner også.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
men nå surra jeg i feil tråd...Er det mulig, tar det i Glazer-tråden ja.
post liked by: Pink Final, Pangaea
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

United skriiiiiker etter stopper, og der bekrefter BM at Upamecano går dit.

Ambesiøs gjeng United..

Deleted User 429

Otac wrote: 12 Feb 2021, 23:33 United skriiiiiker etter stopper, og der bekrefter BM at Upamecano går dit.

Ambesiøs gjeng United..
Klubben kan da være ambisiøs uten at det betyr at man får alle spillere man peker på..
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jaja, slik er det i Tyskland. Dukker det opp et bra talent i en eller annen klubb, så er det Bayern neste. Faktisk litt glad for at det er reell konkurranse i England.

Naturligvis en toveisgreie det her, er nok attraktivt å spille for Bayern også, men det blir jo en litt trist og kjedelig liga når "alle" vet i starten på mai hvem som vinner serien. Riktignok ikke alltid vært slik, men det har vært slik veldig lenge nå.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Håper ikke pandemien har satt en stopper for spillerkjøp til sommeren. Det trengs forsterkninger.
Jeg lurer på hvilken pris som må til for at Wolves skal akseptere et bud på Pedro Neto. Jeg regner med Sancho blir noen hakk dyrere, men det hadde gjort seg med disse to. + en veldig god midtstopper eller en veldig god midtbanespiller.

Jeg leste noen rykter om at Villa forbereder seg på å gi Grealish en ny lukrativ kontrakt og den håper jeg egentlig han signerer. Mest fordi jeg ikke har troen på at han kommer til oss og fordi jeg overhodet ikke vil se han i en annen PL-klubb.

Det er ellers litt synd å se at det går dårlig med Dortmund for det betyr fort at Haaland forlater til sommeren om de havner utenfor topp 4.
Og er vi i en god nok posisjon til å sikre oss underskriften hans? Både vi og City trenger jo en ny spiss.. (ja, Cavani duger sikkert 1 år til.. men om Haaland forlater Dortmund til sommeren er man nødt til å gjøre alt man kan for at han skal velge oss). Tenk, TENK hvis fyren går til City.. :O Real Madrid er sikkert også inne i bilde, men man tenker jo at Mbappe blir den neste galactico. De kjøper jo neppe begge? Liverpool kunne også trengt en skikkelig målscorer. Vet ikke om jeg orker mer Premier League om Liverpool eller City sikrer seg Haaland eller Grealish..

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ser opptil fleire har forhåpninger til sommarens transfers.

Mine 5 cents er at Pogba blir solgt, for rundt 30-40 mill pund.
Og at vi netto bruker 10-20 mill pund.

Ed og Glazers kjem til å bruke Covid for det de kan.

Ein økonomisk solid klubb med gode eigere ville ha utnytta at det er kjøpers marked etter Covid, ikkje brukt det som unnskyldning for å bruke ALT for lite penger.
Post Reply