Ryktetråd 2021

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Det henger sjølvsagt sammen med at Glazers gjorde eit ELENDIG sommarvindauge. Då burde man ha brukt litt penger i januar. Berre endå eit bevis på at Glazers er fornøgde med CL spill anna kvart år.

Og er slangegift for United.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Nettopp, Glazers har i grunn ikke investert i United, da mener jeg de kan kritiseres. Når det gjelder transfers denne sesongen så er det jo mye sannhet i at det blir mer aktivitet til sommeren, som jo er slik det er alle sesonger.

Du har rett ang. NFL, men det er jo kostnader for Glazers å drive en NFL-klubb, det kan jo være at de da prioriterer litt om hverandre, og at United ikke prioriteres først til enhver tid.

Uansett, United henter jo spillere, så får vi håpe de får tak i førstevalgene sine til sommeren.
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Helt enig i at Glazers bør kritiseres. De er gift, og eneste interessen de synes å ha i United, er hvor mye penger de kan stjele fra oss. Lovlige bankranere er hva de er.

Likevel, jeg ser ikke for meg noe særlig aktivitet i januar, verken av United eller andre storklubber. Det er for mye usikkerhet, de største klubbene vil ikke gi slipp på sine beste spillere midt i sesongen. Og fra kjøperes synspunkt, så vil klubbene vente an situasjonen litt og se hvordan det går med vaksiner, og om vi i det hele tatt kan fullføre sesongen. Det er faktisk ikke helt gitt.

Vanligvis hadde klubben sett etter akademi-signeringer eller andre "cheap punts", men pga Brexit er det toget gått også, så jeg forventer lite eller ingen aktivitet fra United.

Sommervinduet var helt katastrofalt. Man kan selvsagt argumentere hit eller dit angående prisen på Sancho, og det er greit. Men uavhengig av det, var det tydelig at Solskjær ikke fikk sine høyeste prioriteringer. Glazers motarbeidet ham faktisk aktiv med å si nei til signeringer som allerede var så godt som fullførte. Vi vet ikke helt hvilke spillere dette var, men såpass har det kommet ut fra sikre kilder, både av journalister og United.no redaksjonen også (som også er journalister selvsagt, men dere vet hva jeg mener).

Jo raskere vi blir kvitt den kreftsvulsten, jo bedre.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Rart at vi ikke går for Caicedo, var det ikke bare 5 millioner euro det var snakk om? Lavrisiko-signering, hadde vært fint å hatt et DM-talent å utvikle for framtida. Men men...

Storigneringer skjer garantert ikke i dette vinduet. Både mtp covid-situasjonen, at ingen trenger/ønsker å selge, samt at klubben gjør det så bra at behovet neppe anses som stort nok.

Jeg lever fint med det, situasjonen er annerledes nå enn for et år siden, da laget skrek etter forsterkninger. Samtidig er jeg veldig bekymra for sommeren - alle de som tror det bare er å hente Sancho eller Grealish i juni trenger litt kaldt vann i blodet. Tror rett og slett ikke vi sliter med å ha råd til spillere som koster 100 millioner pund eller mer. Vi var langt unna å få Sancho sist sommer, og det blir neppe lettere nå (med mindre han fortsetter å ha en svak sesong og verdien stuper).
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Rykte om at det var for mange kokker og søl rundt Caicedo.

Jeg liker politikken med å hente unge talenter, jeg har troen på Diallo og Pellistri, og så supplere med noen etablerte stjerner som ønsker seg til United når det trengs.
LUHG!

Deleted User 429

Akkurat på defensiv midtbane synes jeg det er greit å gå foe noen som er litt mer etablert enn en spiller som Caicedo. Det er ikke mange som er gode nok i ung alder til å spille fast der i PL. Rice er vel egentlig det eneste unntaket akkurat nå. På hele midtbanen er det i grunnen først i midten av tjueårene at spillere virkelig tar steget opp vanligvis.

Håpet mitt er at OGS kan lokke Neves til klubben. Tror han kunne blitt fantastisk!

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Beta wrote: 13 Jan 2021, 14:42 Akkurat på defensiv midtbane synes jeg det er greit å gå foe noen som er litt mer etablert enn en spiller som Caicedo. Det er ikke mange som er gode nok i ung alder til å spille fast der i PL. Rice er vel egentlig det eneste unntaket akkurat nå. På hele midtbanen er det i grunnen først i midten av tjueårene at spillere virkelig tar steget opp vanligvis.

Håpet mitt er at OGS kan lokke Neves til klubben. Tror han kunne blitt fantastisk!
Enig. Vi har nå svært mange unge og talentfulle spillere. Helt nødvendig å hente inn etablerte spillere, i det minste spillere som er i ferd med å etablere seg. Vi er samtidig altfor sårbare vis Bruno blir skadet. Vært fint å få inn Grealish. Synes vi bør hente inn en eller to enere nå i januar. Enten på lån eller permanent kjøp. Og det må være minst en feinschmecker bruno-lite spiller(ødegaard på lån kanskje?).
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Beta wrote: 13 Jan 2021, 14:42 Det er ikke mange som er gode nok i ung alder til å spille fast der i PL. Rice er vel egentlig det eneste unntaket akkurat nå.
Jeg har sansen for Rice og kunne tenkt meg å se han i United-drakt, men jeg frykter han ender opp i Chelsea.. og sikkert allerede til sommeren. Jeg blir ikke overrasket om Chelsea også sikrer seg Grealish etter hvert, men det spørs litt på hvem som er manager til sommeren. Jeg tror de blå fra London kommer til å ha seg en ordentlig kjøpefest til sommeren..
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Litt løse rykter om at Eriksen kan komme på lån til oss ut sesongen - noen av ryktene er vel allerede avkreftet, men litt gøy å nevne det likevel. Spurs er selvfølgelig også nevnt og kanskje mer aktuell?
Men Eriksen på lån ut sesongen hadde vel ikke vært krise? Vi trenger bedre dekning på høyrekanten - en posisjon Eriksen har spilt i ofte.. og i tillegg kan han avlaste Bruno som offensiv midtbane, så det hadde ikke akkurat vært en krisesignering..
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Lingard wrote: 20 Jan 2021, 23:21 Litt løse rykter om at Eriksen kan komme på lån til oss ut sesongen
Helt i orden det, ballspillere er hjertelig velkommen, jo fler jo bedre, Eriksen passer inn.
LUHG!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Har ikke noe i mot han. Men har vi plass til Eriksen ? Det er en annen sak.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Captain Marvel wrote: 21 Jan 2021, 00:11 Har ikke noe i mot han. Men har vi plass til Eriksen ? Det er en annen sak.
Kanskje ikke. Bare jeg som er litt lei av høyresiden vår ikke fungerer. Kanskje er det vanskelig å spille høyrekant med en back som AWB bak seg? Ikke vet jeg. Greenwood hadde en god sesong i fjor ute på høyresiden. Denne sesongen? Not so much.
James er helt ute av det og spiller nesten ikke. Lingard er det nesten ikke vits å nevne. Mata får ikke spilletid, men det er kanskje på tide at han får prøve seg litt? Spesielt nå som formen til både Martial og Rashford er helt fraværende..

Eriksen var elendig den siste tiden i Spurs - og å signere en spiller som ikke får spilletid i Inter henger heller ikke helt på grep, men vi har jo alle sett hva Eriksen har vist tidligere.. men kanskje kommer han aldri tilbake på det nivået.

Høyresiden vår er hvertfall et problem. Vi trenger rett og slett en ny høyreside i løpet av sommeren. Ny back.. og en ny kantspiller - kanskje Sancho?
Forhåpentligvis kan Diallo bidra litt i løpet av våren..
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Liker skrytevideoene av Gabriel Veron, uortodoks i stilen for å si det mildt.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Føler ikke Gabriel Veron burde være noe prioritet akkurat nå. Vi har allerede mange kantspillere i klubben, mye unggutter som blir direkte påvirket som følge av konkurransen. Skal vi hente en kantspiller burde det heller være et etablert førstevalg, ikke enda et talent.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

messilingard wrote: 22 Jan 2021, 07:53 Vi har allerede mange kantspillere
Han kan fint spille spiss også. Det trenger vi, kun Cavani som kan spille spiss i denne troppen imo.
LUHG!
Post Reply