(PL) Liverpool - Manchester United (17-01-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

@Pink Final keeperplassen er vel ganske klar.

Selv er jeg også spent på hva slags formasjon vi vil gå ut med, vil vi ha 5 bak eller den klassiske med 4.
Tenker også at Fred blir viktig i denne kampen.
Selv kunne jeg også gjerne tenkt meg Scott.
Men er vel neppe plass til alle?

Hva sier magefølelsen din? 4 eller 5 bak? :-)
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

offside wrote: 15 Jan 2021, 09:31 Hva sier magefølelsen din? 4 eller 5 bak? :-)
Jeg vet ikke, rett og slett.
For ett år siden hadde jeg ikke vært i tvil.
5-3-2.
Nå har laget utviklet seg, og har mange gode offensive spillere.
Det blir ikke plass til alle i 5-3-2.

Solskjær har tidligere prøvd å ta ut Firmino samt hindre backene deres i å komme høyt, og har lykkes med det.
Andre veien har hatt satt opp to brede angripere for å splitte stopperne deres, med en falsk nier som oppsøker rommet mellom stopperne.

Veldig usikker på hva han gjør nå.
Pleier å sette opp laget mitt i tippekonken tidlig (og får ikke så mange rette 😅).
Denne gang er jeg usikker på laget.

De Gea
Wan-B .....Maguire...Shaw
Fred
Fernandes
Rashford

Jeg tror de 7 spiller.
De 4 siste er jeg svært usikker på.
post liked by: offside, Buchan, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

OGS har ikkje lyst til å gje Pool æren av å la de få inntrykk av de er respekterte, ved å gå ut for defensivt.
Det blir ikkje fem bak.
post liked by: Blodfink, Buchan

Deleted User 429

De siste månedene har det vel vært 4-2-3-1 men med litt variasjon i hvordan den er satt opp fra kamp til kamp. Kanskje fire bak og en Fred eller McTominay som følger Firmino som alternativ til en femmer? Pogba som vandrende kant, som fort blir/ser ut som diamant når vi har ballen? Jeg tror OGS gjør noe sånt.
post liked by: offside, Blodfink, Buchan, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Håper ikke det blir 3 stoppere, kjør på med en variant som @Beta nevner over her.

Vil ha Cavani og Pogba med fra start også.
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Blir spennende dette, det virker som Liverpool gjengen er hjemsøkt av Ferguson 😊
Konspirasjons teoriene når nye høyder 😃
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Buchan wrote: 15 Jan 2021, 22:00 Blir spennende dette, det virker som Liverpool gjengen er hjemsøkt av Ferguson 😊
Konspirasjons teoriene når nye høyder 😃
Noen ting endrer seg aldri.

Men noe må de bedrive tiden med mellom arbeidledighetssjekkene :D :yikes:
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Nå som Leicester har tatt over 2. plassen.... Det betyr at hvis United vinner mot Liverpool i morgen, samtidig som at City og Everton vinner sine kamper, så vil Liverpool falle helt ned på 5. plass :-)
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ser united.no har lagt ut sine tips, og de går for 4-2-3-1.

Jeg er fortsatt ikke helt overbevist om at Ole går for det, det virker tryggere med 3/5 bak slik som Eide ville ha i sin analyse. Det gir bedre beskyttelse bakerst, f.eks. hvis en av stopperne våre blir dratt på løpetur. Og backene (Shaw, Obi-Wan) kan stå litt høyere når det passer for å presse scousernes offensive backer. Samt kanskje bidra til litt bredde når spillet blir snudd.

Vil tro det er vanskelig for trenerteamet å bestemme seg også, og jeg håper vertfall de har planene klare for å legge om, hvis planen de velger åpenbart ikke fungerer. Kan ikke vente hele første omgang hvis vi blir overkjørt. Da kan kampen være avgjort.
post liked by: Pink Final, Buchan

Deleted User 429

Kom til å tenke på at McTominay har spilt stopper i en treer for Skottland. Kanskje Solskjær overrasker med ham der bak, som gir ham rom til å veksle på formasjoner litt enklere?
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Håper det blir et lag som ligner det vi har sett den siste tiden, det har fungert.
Men jeg er jo klar over at OGS er mer kvalifisert til å gjøre taktiske endringer enn det jeg er. Men det er KUN fordi han har brukt tid på å studere LFC før kamp. Jeg som kun bruker energi til å mislike dem aner ikke hva som er styrker og svakheter hos dem, annet enn at forsvaret deres er i trøbbel.

For United sin del så er et svekket forsvar en fordel. Raske spillere mot litt dårligere forsvar, det høres fint ut.

Hvis United får et par staffer, så er du utelukkende fordi forsvaret til LFC kommer på etterskudd og må ty til grisespill.

Har allerede sett poster på FB av kollegaer som holder med feil lag, og de gruer seg til kamp. Det er et godt tegn. En tør ikke se kamp, og skal se film i stedet.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan

Deleted User 429

Torquemada wrote: 17 Jan 2021, 12:50 Har allerede sett poster på FB av kollegaer som holder med feil lag, og de gruer seg til kamp. Det er et godt tegn. En tør ikke se kamp, og skal se film i stedet.
Nydelig!
post liked by: Torquemada, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Torquemada wrote: 17 Jan 2021, 12:50 En tør ikke se kamp,
Hehe, fikk meg til å tenke på ‘Klemper’n’ Fridtjof Klemp.
En ‘berømt’ VIF tilhenger fra 30-80 tallet.
Han turte ikke se kampene han heller.
Under cupfinalen 1980 ble han låst fast med kjetting på Ullevål.
En idé for han Lfc supporteren? 😄

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q= ... 4adwpaXP8d
post liked by: Blodfink, Torquemada, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Vi trenger han på jobb på mandag, så jeg tror at det er best at han får lov til å sjekke resultatet på text-TV etter kampen, som er vanlig rutine når det er vanskelig kamp.
Jeg tror han fikk PTSD under United sine herjinger på 90 og 2000-tallet og LFC sin nedgang. Har ennå ikke kommet seg, derfor text-TV.
Etter 7-2 tapet mot Aston Villa ble det kraftig tilbakefall. Så nå slår han av telefon, ser film og er inne på text-tv for å sjekke stilling til pause.
På torsdag og fredag gikk det mye i "helvettes Pogba...", angsten var i ferd med å bygge seg opp...
post liked by: Blodfink, Pink Final, Buchan
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Nervene sitter langt utenpå drakten i dag. Satte meg i bilen for å reise på kontoret bare for å legge kampen bakerst i hodet. Likevel, det fungerer ikke. Sitter å kaldsvetter og magen er urolig. Det er disse kampene som skal være morsomme og ser frem i mot, men slik fungerer dessverre ikke kroppen min. Gruer meg vanvittig!

Jeg er ikke helt gal, kampen skal ses, men aldri gruet meg mer...
post liked by: Blodfink, Pink Final, Buchan
Post Reply