Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Buchan wrote: 05 Jan 2021, 13:10 Liker det som skjer i klubben nå, måtte det bare forsette.
Suverent, mye kompetanse-bygging !!
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Lingard wrote: 05 Jan 2021, 16:09

Jeg tror på ryktene om at Pogba ønsker seg vekk til sommeren, men jeg har ingen aning på hvor mye penger man kan forvente å få for Pogba, spesielt ikke i disse tider.. men ta de pengene vi får for Pogba, kast på de pengene vi får fra de andre som også kommer til å bli solgt, kast på enda litt mer.. og bruk denne summen på å gjøre Grealish United-spiller. FOR EN SIGNERING DET HADDE VÆRT. Gåsehud.
Enig. Han har vært sjukt god i år. Får han ballen, må du sparke ham ned for at han skal miste den. Eneste aberet er at han spiller mest på venstre, der vi har flere alternativer allerede. Men innbiller meg at han fint kan spille i alle tre posisjoner bak spissen.
post liked by: Blodfink

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Ryder wrote: 06 Jan 2021, 08:19 Enig. Han har vært sjukt god i år. Får han ballen, må du sparke ham ned for at han skal miste den. Eneste aberet er at han spiller mest på venstre, der vi har flere alternativer allerede. Men innbiller meg at han fint kan spille i alle tre posisjoner bak spissen.
Ja, men ikke til enhver pris. Har kun sett noen villa kamper hvor han er en vinner på banen som drar med seg medspillere, gjør både andre og seg selv god, meget godt fotballhode og basisferdigheter fra øverste hylle. Spørsmålet er hvor han skal spille. Som jeg nevnte tidligere tror jeg Solskjær sikler på ny angrepsvillig høyreback (bl.a. lucas vazcuez) i kombinasjon med en type playmaker på høyreving som kan spille noe inn på banen. Mata og Bruno har til tider fungert svært godt, og hadde mata vært ung og raskere til beins så hadde nok han vært det soleklare førstevalget på høyrekant. Problemet er at Bissaka er for dårlig offensivt, og Mata litt for treg, og Solkjær må ha en rask kantspiller der nå i james/greenwood/rashford for å true bakrommet, og eller dra av en spiller for å avslutte angrep eller innlegg.

Min våteste drøm er å få lokket Messi til United i minst et år fra sommeren av. Fy f... han var god i går, både defensivt og offensivt. 2 mål og 1 assist og 3 skudd i stolpene. 5 gjenvinninger. Og etter 80 min. passerte han 9.5km. I fyr og flamme i hele kampen. Ikke så ofte at han er så aktiv som han var i går. Tok virkelig tak i kampen og var overalt. Han hadde vært perfekt hos alle lag, men med han tror jeg vi er gode nok til å vinne cl. (innrømmer at jeg så mer på barcakampen enn city / united -kampen i går - hadde begge på skjermen ;))
post liked by: Blodfink
User avatar

The Rock
Posts: 87
Joined: 07 Nov 2020, 10:26
Liker gitt: 15
Liker mottatt: 5

Solskjær er ikke god nok til å gjøre oss til et mesterlag igjen!
Nesten men ikke godt nok.

Han sitter nok ut sesongen men blir det ikke topp 4 får han fyken!

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

The Rock wrote: 07 Jan 2021, 12:40 Solskjær er ikke god nok til å gjøre oss til et mesterlag igjen!
Nesten men ikke godt nok.

Han sitter nok ut sesongen men blir det ikke topp 4 får han fyken!
Sammenlignet med de to andre "mestertrenerne" står Solskjær til terningkast 7. Pep var nesten en nobody i barca når han startet og sa selv han hadde vunnet i lotto med spillere som xavi, iniesta, busquets og messi...
post liked by: offside, Belfastboy, Blodfink, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

grumpy wrote: 07 Jan 2021, 12:50 Sammenlignet med de to andre "mestertrenerne" står Solskjær til terningkast 7. Pep var nesten en nobody i barca når han startet og sa selv han hadde vunnet i lotto med spillere som xavi, iniesta, busquets og messi...
Helt riktig, lykke til å komme inn i Barca nå uten de spillerne og en Messi som er på vei nedover. Husker også Frank Raijkaard herjet med Barca. Ikke rart, han hadde et fantastisk lag, og et fantastisk akademi. Hørte aldri moe mer om han siden.

Pep klart en god trener, trenger bare et par milliarder først og spillere av ypperste kvalitet. Hans spillestil er krevende....
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Mulig at MU ikke vinner noe under OGS men å snakke om at han er ferdig pga tapet mot City i går blir så useriøst at man må bare flire av det, hvilken trener kan få dette laget til MU å bli verdens beste fotball lag og ikke tape noen kamper, den treneren finnes ikke. Man må huske at City er er fans så godt fotball lag og for tiden er det vel ikke mange andre lag som vinner over dem. Gjør heller status når sesongen er over, vist alt ser ræva da så kan man snakke om bytte av OGS. PS for å vinne sølvtøy må den en klasse stopper mulig en ny ving back og en høyre kant spiller alle av god klasse inn i troppen, vist det da ser dårlig ja da må treneren ta sitt ansvar og byttes ut.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Helt enig at det er komplett useriøst å snakke om at Solskjær sitter utrygt / bør byttes ut / osv osv etter en jevn kamp som vi tapte mot Manchester City, et av de beste lagene i verden. Jeg både ønsker og tror at Solskjær blir vår manager neste sesong også, selv om vi på et eller annet vis presterer å bli nummer fem i serien. Laget har hatt klar framgang, vi har signert fornuftige spillere, vi har blitt et lag igjen, ikke bare en gruppe med spillere, og det gjøres veldig mye bra med akademiet også. Solskjær har vært en fantastisk manager hittil, og jeg håper det fortsetter. Resultatene har også vært mye bedre nå enn de var, og vi har blitt jevnere prestasjonsmessig.

Så skal vi også huske på at vi fortsatt har en meget ung tropp, og laget vil fortsette å vokse og forhåpentligvis bli bedre i sesongene som kommer. Om det er godt nok til å vinne PL eller CL gjenstår å se, men jeg mener vi nå er nærmere å vinne de store trofeene enn vi noengang har vært etter at Sir Alex flyttet seg fra benken til tribunen.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

pixma wrote: 07 Jan 2021, 15:00 PS for å vinne sølvtøy må den en klasse stopper mulig en ny ving back og en høyre kant spiller alle av god klasse inn i troppen,
Vi trenger noen bedre sentrale defensive midtbanespillere og tror jeg, all ære til Fred og McTominay, men jeg synes de varierer og er et stykke unna verdenstoppen.

I glimt ja, men jeg orker ikke se flere feilpasninger og balltap i deres posisjoner, balltap høyere i banen er greit, på egen halvdel, nei...Jeg ønske de ikke bort, men jeg ønsker utfordrere til de plassene. Matic er en fin utfordrer, men blir ikke yngre.

Caceido ser lovende ut faktisk, om det er noe i ryktene...Ser ut til å ha flott kontroll på ballen.

Tror ikke Solskjær er helt uenig med meg heller faktisk.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Solskjær drømte om United jobben sa han nettopp på Tv2.
Du må tro på drømmene dine sa han også.
Er så enig, har trodd på at Solskjær vil ta United til topps.
Selv etter 1-6 mot Spurs.
Lenge igjen selvsagt, og ligaen er jevn.
Uansett drar United til Anfield som ligaleder.
Det er fotballromantikk og fotballresultat hånd i hånd.

In Solskjær we trust.
post liked by: Buchan, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

En ting jeg lurer på, som vi sikkert aldri får svaret på, er hvor mye Solskjær og Ferguson snakker sammen.

Solskjær er selvsagt sin egen mann, har sine egne meninger og prioriteringer, men det ville jo være veldig rart hvis ikke de konfererer en del på telefon og møter nå og da. Kanskje spesielt angående langtidstenking / lagbygging og man management.

Hvis vi vinner ligaen, gleder jeg meg til å se både et norsk og skotsk glis ved siden av hverandre 8-)
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Ball øyas mest undervurderte manager mener jeg, selvfølgelig alt er ikke rosen rødt. Og det er OGS klar over. Men jeg mener han har stått rakrygget i stormen. Nå vet vi at neste storm som regel ikke langt unna, et tap mot Liverpool så er det på an igjen.
Men siden United tapte 2-0 mot Liverpool på Anfield, så har Liverpool vunnet 65 poeng og United 68 poeng.
post liked by: Pink Final, Elkey
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Klok av skade venter jeg med hyllesten til sesongslutt. Hver gang jeg tenker at vi er der vi skal være kommer det en smell...

United ligner mer på det United man ble glad i en gang i tiden. Jeg mener så absolutt at ansettelsen av Solskjær, med sin kjennskap til United, var en glimrende beslutning av klubben.

Det kan vi nok takke Ferguson for, aldri i verden om Woodward og Glazers våknet en dag og tenkte: "hm...Vi ringer Ole".

Klopp vant ikke en dritt på 4 år, OGS skal få tid av meg, det er bare så utrolig surt med CL denne sesongen.

Skikkelig ripe i lakken...Men så lenge det er progresjon er jeg fornøyd. Vi kan vinne PL og vi kan bli nr 6.

Jeg er spent på om vi er gode nok for titler i år. Foreløpig svikter det når det virkelig gjelder.

Man får en pekepinn med to kamper mot Liverpool. Jeg blir gledelig overrasket om vi vinner noen av de.

Men pila peker opp på veldig mye i klubben, det tar jeg med meg.
post liked by: Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Blodfink wrote: 13 Jan 2021, 17:20 Klok av skade venter jeg med hyllesten til sesongslutt. Hver gang jeg tenker at vi er der vi skal være kommer det en smell...

United ligner mer på det United man ble glad i en gang i tiden. Jeg mener så absolutt at ansettelsen av Solskjær, med sin kjennskap til United, var en glimrende beslutning av klubben.

Det kan vi nok takke Ferguson for, aldri i verden om Woodward og Glazers våknet en dag og tenkte: "hm...Vi ringer Ole".

Klopp vant ikke en dritt på 4 år, OGS skal få tid av meg, det er bare så utrolig surt med CL denne sesongen.

Skikkelig ripe i lakken...Men så lenge det er progresjon er jeg fornøyd. Vi kan vinne PL og vi kan bli nr 6.

Jeg er spent på om vi er gode nok for titler i år. Foreløpig svikter det når det virkelig gjelder.

Man får en pekepinn med to kamper mot Liverpool. Jeg blir gledelig overrasket om vi vinner noen av de.

Men pila peker opp på veldig mye i klubben, det tar jeg med meg.
Enig i mye her, sitter med en følelse at det store stygge trollet alltid lurer i bakgrunnen.
Tar heller ikke av, men gleder meg over at vi er der vi er nå.
Enig angående CL, den var vond.
Men det er klare tegn som tyder på at det går rett vei. Kampene mot Wolverhampton og Burnley er tegn på det. Utrolig viktig å vinne disse. Og United har ikke tapt borte siden kampen mot Liverpool forrige sesong.
I lengde så tror jeg at City og Liverpool blir for sterke. Men forhåpentligvis så er avstanden opp poengmessig mye mindre.
Men denne sesongen kan alt skje, ingenting hadde vært bedre enn at det bikket Uniteds vei 😊
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Buchan wrote: 13 Jan 2021, 17:44 I lengde så tror jeg at City og Liverpool blir for sterke. Men forhåpentligvis så er avstanden opp poengmessig mye mindre.
Men denne sesongen kan alt skje, ingenting hadde vært bedre enn at det bikket Uniteds vei
Ja, det der reiser også et spørsmål: Har City og Liverpool blitt mye dårligere, eller har United og 5-7 andre lag blitt mye bedre?
post liked by: Buchan, Pink Final
LUHG!
Post Reply