Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

CR7 ville vært noe det, men Pogba bør være til sommeren, blir vel ikke noen exit i januar antageligvis. Cavani blir strippa for drakta da. Men jeg liker Cavani au.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Torquemada wrote: 16 Dec 2020, 01:44 Har ikke noe i mot at gammern får avslutte her og vise unggutta hva det vil si å legge sjela si i trening.
Det ville vært noe.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Skikkelig Andy Mitten-støtte til Solskjær bak pluss-artikkel på United-no!
post liked by: Buchan, Elkey
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

En god grunn til å tro at Solskjær er rett mann er resultatene laget nå viser.
United har nå tilbakelagt et helt år med gode resultater.
Da snakker vi stabilitet, og ikke tilfeldigheter.

Kalenderåret 2020

2019/20 fra 1 januar 2020
PL 10-5-3 34-13
Ligacup 1-0-1 2-3
EL 4-1-1 15-4
FA cup 4-1-1 13-4

2020/21 til 31 desember 2020
PL 9-3-3 31-25
Ligacup 3-0-0 8-0
CL 3-0-3 15-10

Kalenderåret 2020
PL 19-8-6 65-38 57% seiere
Ligacup 4-0-1 10-3
Europacup 7-1-4 30-14
FA cup 4-1-1 13-4

TOTALT
34-10-12 118-59 61% seiere

Laget vant 61% av kampene sine.
Laget scoret 2,11 mål pr match.
Laget scoret 5 mål i 4 matcher.
Laget scoret 6 mål i 2 matcher.

Legg til at det stadig gjøres framskritt i det offensive spillet, laget kommer til mange sjanser.
Synes det er ganske tydelig at United gjør store framskritt under Solskjær.

Så har man det som ikke er målbart i tall.
Som kulturendring mtp lagmoral og samhold.

Dette kalenderåret blir spennende.
Kan United kjempe om ligagull helt inn?
Blir det en pokal?
Gjør PLs yngste lag ytterligere framskritt?

🔴⚪️⚫️❤️
post liked by: offside, Buchan, Elkey
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Godt poeng det @Pink Final ...syntes United har vært gode siden Januar 2020. Med noen få unntak, ligasrarten bla osv. Men det er en progresjon i laget.

Det har kommet en stabilitet, det er klart. Det jeg er spent på om vi klarer å gå all the way. Altså ha den stabiliteten til å kjempe om gull.

Jeg velger å ha troen på at vi skal være med helt der oppe 1 2 3 plass. I det minste ligge like bak tetlaget helt inn...
post liked by: Buchan, Pink Final, Elkey

Deleted User 402

Solskjær gjør en god jobb. Punktum. Resultatene er gode og har vært gode lenge. Litt kjedelig med CL og semifinaletap, men det er tydelig fremgang. Kulturen i klubben og lagmoralen er betraktelig bedre. I tillegg er akademiet oppe og går igjen. Ole har vært rett mann for den jobben som måtte gjøres.

Kan han ta oss til topps? Det vil fremtiden vise, men hvorfor ikke?

Personlig tror jeg vi er et par brikker unna ligagull, men tar gjerne feil:-)
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy, Elkey
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det er et helt annet spill enn det har vært på noen år, United har ligna på United under de 3 foregående managere også, men da kun i enkeltkamper en sjelden gang i blant...

Det offensive kommer seg, det skapes mer, noe som har vært det største problemet mot lag som ligger lavt.

Avspilling av høyt press så bedre ut mot Villa, håper det fortsetter fremover. Men godt poeng av analytiker Eide på United.no: Mot Villa så ble det slått langt også, det skapte trøbbel for Villa umiddelbart.

Ankepunktet er forsvarspillet, vi slipper inn for mye, noe jeg er glad for at Solskjær snakker om etter kampene for tiden. At han bl.a. nevner at spillerne er for dårlige på å stoppe crossere, man taper dueller i boksen osv...

At United kan henge med i gullkampen i år er jeg ganske sikker på, det er mest fordi Liverpool og City ser dødelige ut denne spesielle sesongen, United havner ikke over 30 poeng bak i mai.

Samtidig tror jeg det kan bli tøft å klare 81 poeng f.eks. Det var poengsummen under Mourinho i 17/18 når vi endte på 2.plass, vi vant 25 kamper, spilte 6 U og tapte 7. Det ble 19 poeng bak City som tok 100 poeng den sesongen.

Klarer vi 80+ poeng vil jeg si meg fornøyd.

Noe som ødelegger denne sesongen er kollapsen i CL, den var tung å svelge. Men det er bare å glemme, tror United går for alle turneringer denne sesongen. Og selv om EL er kjedelige greier så tar jeg gjerne en finale og pokal.

Tipper Solskjær går for et sterkt lag mot City i LC på onsdag og.

Målet til trenere/spillere/klubb er pokaler, måtte det lykkes :)
post liked by: Pink Final
LUHG!

Deleted User 429

Blodfink wrote: 03 Jan 2021, 15:42 At United kan henge med i gullkampen i år er jeg ganske sikker på, det er mest fordi Liverpool og City ser dødelige ut denne spesielle sesongen, United havner ikke over 30 poeng bak i mai.

Samtidig tror jeg det kan bli tøft å klare 81 poeng f.eks. Det var poengsummen under Mourinho i 17/18 når vi endte på 2.plass, vi vant 25 kamper, spilte 6 U og tapte 7. Det ble 19 poeng bak City som tok 100 poeng den sesongen.

Klarer vi 80+ poeng vil jeg si meg fornøyd.
Vi har 2 poeng per kamp så langt denne sesongen, og 2,6 per kamp på de ti siste. Jeg tror det er realistisk at vi greier å ligge midt mellom de to snittene i de siste 22 kampene, som vil gi rundt 50 poeng til.

Samtidig ser troppen bare bedre og bedre ut. Mange som har kommet i form i desember, og synes alle ser mer samspilte ut også. 85+ er mulig med litt flyt.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Støttes det @Beta, men over 85? Da må laget stige enda mer i prestasjonene, det må tettes igjen bakover på banen, og det må produseres enda flere målsjanser.

Ser ikke bort i fra det kan skje, men realisten i meg sier i underkant av 80 poeng. Supporteren i meg vil ha 99, det er mulig med 22 strake seiere nå.

Det sier litt om hvilket nivå City og Liverpool har liggi på de siste åra, med deres poengsummer...
post liked by: Buchan
LUHG!

Deleted User 108

Ferguson var heller aldri oppe i de poengsummene. Hadde vel 91 på det meste under Sir Alex. Men vant serien med 75 poeng en gang.
post liked by: Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

United hadde 92 poeng i 93/94 og var nede i 75 i 96/97. Alt over 90 er rimelig sterkt synes jeg. Håper Solskjær klarer det neste sesong.
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Gode tendenser på de aller fleste plan de siste par månedene, det viser at det jobbes godt i og rundt laget.

Mye koker selvsagt ned til selvtillit og flyt, men synes likevel det er synlige tegn på at OGS har tatt tak i "problemområder" og løst dem, sakte men sikkert, ett og ett. Da blir summen etter hvert veldig bra.

Jeg har tidligere stilt betydelige spørsmål rundt OGS' håndtering av troppen og det fysiske - rovdrift på enkeltspillere og manglende rotasjon. Nå er sesongen fortsatt ganske ung, men vi har vært gode/heldige når det gjelder skader, det ser også ut som spillerne har overskudd og større fysisk kapasitet enn motstanderne. Nå roterer vi heftig, uten at det går ut over kvaliteten. Sånn er det lenge siden det har vært, og det er et utrolig viktig moment med det crazy kampprogrammet i år.

Det jeg føler gjenstår, er å finne en enda bedre balanse i laget, mellom offensiv slagkraft og defensiv trygghet (som jeg har sagt før, tror nøkkelen ligger på midtbanen der vi som regel er nødt til å velge enten/eller). Det flotte angrepsspillet vi har sett i det siste har til en viss grad gått ut over forsvarsspillet, vi slipper fortsatt inn for mange mål. Kommer to ultimate tester nå på rappen, med City og Liverpool. Blir spennende å se hvilken tilnærming vi velger, for første gang på lenge er det ikke lenger sikkert at vi trenger å prioritere defensiven.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Pink Final wrote: 03 Jan 2021, 10:48 En god grunn til å tro at Solskjær er rett mann er resultatene laget nå viser.
United har nå tilbakelagt et helt år med gode resultater.
Da snakker vi stabilitet, og ikke tilfeldigheter.
Helt enig. De resultatene som har vært det siste året i kombinasjon med stadig fremgang i spillet, henter riktige spillere, gode treningsøkter slik toppidrettsutøvere skal ha, og i tillegg til å hevet det dårligste nivået viser at solskjær har "skjønt det". Fantastisk å se hvordan han bygger opp laget. Og *esus hvordan dette laget så ut da han tok over for Mourinho. Har jo tatt flere sjumilssteg. Det eneste store spørsmålstegnet er Pogba, vil han bli eller dra? Og hvem kan erstatte han?
Det eneste jeg kan tenke meg irriterer Solskjær noe mer enn vanlig må være backspillet. Fra Molde-tiden så omskolerte han flere molde-talenter som i utgangspunktet var vinger til backer og sa gjentatte ganger at et offensitvt topplag skulle ha offensive, hurtige og driblesterke backer. De skal også angripe rommet på utsiden av backen slik at medspillere kan spille igjennom mellom back og midtstopper, og vingen må trekke inn i samme bevegelse. Molde var ekstremt gode på dette i første molde-perioden til solskjær. Så antar at han vil forsøke det samme i united nå som laget begynner å fungere, spesielt mot lag som ligger lavt.

Det eneste jeg er kritisk til er at han for ofte endrer taktikk og formasjoner. Nå ser det ut til å lande på en 4231, men med så mye bytting av formasjoner, og med tanke på hvor hurtig ballen må gå i pl så er det vanskelig å få relasjonene til å sitte.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Liker det som skjer i klubben nå, måtte det bare forsette.


https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A ... A&__tn__=R]-R&c[0]=AT1PYvAqL1KtDSfxsRyZkfgYwG-I3tRInDPVvgpFYdLE2iXe8DKEdjD5QJ2fCm3bz6cpfEBvzGC79HrGXrMZ0sNNes9D5HGh52h6olP0lGHhVhcTNDRFuDAIMIhkVMY2HwSvPRx6S7VCfo2PXV8eanxZjDHA2O52j0GLmnn-y00r-Gd3nIU7mQc3X8SxCPTnmhi6NjUb_xuh1EGEVA
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Ole Gunnar er en frustrerende manager (med positivt fortegn). Jeg skal være ærlig og si at jeg startet å miste trua i starten av sesongen. Han har med tiden i denne sesongen funnet en vei og laget virker å ha en god dose selvtillit. Det virker også som det er en positiv atmosfære i spillergruppen noe som vises på gresset.

Men, jeg lar meg ikke lure helt ennå. Vi sleit oss til 1-0 seier mot ulvene. Sliteseier hjemme mot Villa og poengdeling mot Leicester. Det vil komme tøffere oppgjør fremover.

Ole og laget er avhengig av at troppen holder seg skadefri og positive så kan vi nok sikre oss topp 3 denne sesongen. Så hva? Hva skal vi kunne forvente videre?

Vi må kunne starte å plukke en pokal her og der etter hvert også. Vil klubben støtte han videre økonomisk til sommeren. Mange spørsmål....
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

grumpy wrote: 05 Jan 2021, 10:34 Det eneste store spørsmålstegnet er Pogba, vil han bli eller dra? Og hvem kan erstatte han?
Jack Grealish. Vet ikke hvor mye Aston Villa kommer til å kreve for han til sommeren, men her håper jeg vi punger ut det som må til. Forhåpentligvis ikke dyrere enn 80-100 millioner pund? Selv om Grealish er en ordentlig Villa-gutt så tror jeg han er klar for et klubbskifte til sommeren. Spørsmålet er bare hvem som kommer til å bla opp pengene. Man tenker jo at Chelsea og City lett kommer til å bla opp.. og dette er ikke en spiller jeg ønsker å se i startelleveren til en av konkurrentene våre.

Jeg tror på ryktene om at Pogba ønsker seg vekk til sommeren, men jeg har ingen aning på hvor mye penger man kan forvente å få for Pogba, spesielt ikke i disse tider.. men ta de pengene vi får for Pogba, kast på de pengene vi får fra de andre som også kommer til å bli solgt, kast på enda litt mer.. og bruk denne summen på å gjøre Grealish United-spiller. FOR EN SIGNERING DET HADDE VÆRT. Gåsehud.

Jeg har troen på at Grealish ønsker å komme til oss også, faktisk. Gamle tweets fra spilleren selv viser at han alltid har hatt et godt øye til klubben.
post liked by: Blodfink, Buchan, Pink Final
Post Reply