Ander Herrera

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Ander Herrera
hererra.jpg
hererra.jpg (74.79 KiB) Viewed 5578 times
Ander Herrera Agüera
14. august 1989 (29 år) - Bilbao, Spania
Høyde 182 cm
Vekt 70 kg
Drakt nummer 21
Unitedspiller siden 2014 - 123 kamper - 12 mål


Etter de siste kampene så synes jeg Ander Herrera fortjener en egen tråd. Det er vel egentlig flere av spillerne som fortjener det nå. Jeg starter her :)

De siste kampene så har god plassering og intelligent spill av Herrera gjort det mulig for Pogba og Matic å opptre mer offensivt. Jeg synes at United generelt fungerer bedre når Herrera er på banen. Han har høy kapasitet og jobber hardt. Slik han har spilt de siste kampene så begynner han å nærme seg en mulig kapteinsrolle.

Han er ikke min favorittspiller i klubben, men vet at mange har han som det, eller holder ham veldig høyt. Mål og målgivende de siste 3 kampene er meget strekt. Han kan også klinke til med noen syke langskudd, selv om det ser ut som om det går litt lengre tid mellom hvert forsøk. Kanskje det vil skje noe når OGS er kommet inn?

Hva mener dere andre?
User avatar

MartinR
Posts: 3
Joined: 09 Sep 2018, 13:30

Jeg personlig digger Ander Herrera. Det er mange grunner til akkurat det. Ikke minst den fascinerende og helt absurde «bedrageri»/røver-historien fra overgangsvinduet siste dag i 2013. Hvor tre dresskledde «svindlere» visstnok skulle ha forhandlet fram en avtale mellom Bilbao og United. Det eneste som uteble var selve overgangssummen fra United.

Det er gøy (på godt og vondt) å tenke litt tilbake på det overgangsvinduet. For det ble liksom stående igjen som en skamplett for Ed Woodward og David Moyes. Hvor det hele endte med Fellaini inn i tolvte time og alt virket håpløst ut.

– Hva om Moyes hadde fått kjøpt Herrera i 2013? For nå i ettertid vet vi jo at Moyes ville ha Herrera. For den avtalen var allerede i boks før van Gaal ble ansatt. Det samme var Shaw-overgangen. Det betyr altså med andre ord at alle Moyes «sine» kjøp: Fellaini, Mata, Herrera og Shaw har blitt svært sentrale spillere for Manchester United. Og de viktigste spillerne for arvtagerne hans (van Gaal og Mourinho).

Det viser bare hvor ferskvare fotball er. For i nuet kan alt virke helt håpløst ut. Men med tiden kan ting endre seg totalt. Det et paradoks at det er nettopp Moyes/Woodward sine første kjøp som står igjen som suksesshistorier.

Den «Herreraen» vi ser nå under Solskjær er den «Herreraen» Barcelona «jakter» på. Hvis vi går tilbake til da Herrera spilte for Bilbao mot United i 2012. Så herja han fullstendig med oss. Han har i likhet med svært mange andre hardtarbeidende midtbanespillere lett for å bli glemt når det skal hylles. Det er liksom enklere å hylle Pogbaer og De Bryneer framfor Fernandinhoer, Wijnaldumer og Herreraer. Men i dagens fotball er dem nærmest uunnværlige for laget.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Herrera er en mann som slår seg stolt på bryset over United logoen. Er blitt en United gutt av de sjeldne. Går i krigen og tråkker litt ekstra til.

Jeg vet at mange av mine Liverpool kolleger "hater" Herrera fordi han er en aggresiv og til tider ufin spiller.

Personlig setter jeg Herrera høyt. Jobber utrettelig, kriger og knuffer. Har bra pasninger og er "alltid" ledig på banen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Ja, jeg har snudd ang. Herrera, han har i likhet med alle andre blomstret i det siste. Tidligere virket han usikker og redd for å gjøre feil. Mye pasninger gikk på tvers og bakover. Nå ligner han på seg selv igjen.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Helt utrolig at en manager har så mye å si for en spillers prestasjoner på banen. Herrera under Mourinho og Solskjær er som natt og dag. Nå går vel kontrakt ut i sommer, men håper han forlenger.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Bra i dag mot Arsenal borte i FA-cupen også
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Herrera fortsetter å dominere. Fantastisk mot Chelsea. I tillegg - i likhet med Lindelöf - synes jeg han fremstår som en åpenbar kandidat for kapteinsbindet.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Eneste som er med Herrera er at han innimellom gjør tabber eller unødige balltap er kanskje mer riktig å si, men det er ei stund siden jeg har lagt merke til noe særlig av det. Er en av kandidatene til armbindet. Solskjær vurderer nok flere, men jeg tror Pogba blir valgt.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Mislikte Herrera sterkt fram til OGS pga alle de milliarder av støttepasninger, og manglende evne til å vende med ball... Men det er jo ikke noe problem lenger :-)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Det er sant det, hadde jeg glemt, eller kanskje fortrengt.. :D
LUHG!
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Kan ikke annet enn si at jeg har savnet Herrera når han har vært ute nå.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Blir viktig i april.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Torquemada wrote: 14 Mar 2019, 14:30 Kan ikke annet enn si at jeg har savnet Herrera når han har vært ute nå.
Enig, men skal sies at Fred har tatt godt vare på sjansene han har fått i Herrera sitt skadefravær. Jeg mener ikke at Fred utfordrer plassen til Herrera riktig enda, men det er fint å vite at Fred er et alternativ når Herrera er utilgjengelig.. og at Fred kan komme inn fra benken og gjøre en god jobb hvis ikke Herrera har dagen.

For det var vel få av oss som hadde troen på Fred før skaden til Herrera oppstod. Men hvem vet.. kanskje har vi mye bra i vente fra Fred. :football: 8-)
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Herrera stikker til PSG kan det se ut til...men da kan Fred ta seg mer til rette neste sesong. Da har vi erstattet Herrera. Har troen på Fred fremdeles.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Herrera hadde en skikkelig dårlig kamp i dag. Ikke den eneste dessverre.

Hva angår ryktene, så burde det ikke bety så mye å miste en 30-årig spiller. Jeg liker Herrera, men han er nok forbi sin prime, så det burde ikke bety så mye om han går til PSG.
Post Reply