Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Vidar Dale Fjeld

Ryder wrote: 09 Dec 2020, 10:42
Vidar Dale Fjeld wrote: 09 Dec 2020, 10:18 Jeg må si jeg begynner å bli ganske så lei alle alternative poengfangster som en regner på. Det er de flinke på United.no. Sist jeg sjekket var det sesongen under ett som var gjeldende og ikke fra 1 til 2 januar, februar osv...På tide at klubb og supportere står rakrygget i det som er og ikke duller seg inn i hvis og tenk om osv...alt for å finne unnskyldninger for realitetene.
...og vi er fortsatt bare to poeng bak tabelltopp om vi vinner hengekampen. I teorien kan vi lede Premier League om to serierunder. Om vi skal se sesonger under ett, er det vel også greit å vente og se hvordan denne sesongen går?
Har jeg sagt noe annet? Men dette begynte for alvor når Ole kom inn i managerstolen...
post liked by: Blodfink
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Vidar Dale Fjeld wrote: 09 Dec 2020, 10:53
Ryder wrote: 09 Dec 2020, 10:42 ...og vi er fortsatt bare to poeng bak tabelltopp om vi vinner hengekampen. I teorien kan vi lede Premier League om to serierunder. Om vi skal se sesonger under ett, er det vel også greit å vente og se hvordan denne sesongen går?
Har jeg sagt noe annet? Men dette begynte for alvor når Ole kom inn i managerstolen...
Skal vi evaluere manageren må vi se på trender over tid, og ikke utfallet av enkeltkamper hvor marginer og tilfeldigheter kan ha stor innvirkning. Hadde f eks lobben til Cavani mot PSG vært 5 cm lavere hadde stemningen nå vært en helt annen.
post liked by: Buchan

Vidar Dale Fjeld

Det er veldig lett og evaluere manageren. Du finner frem en jojo, og vips så har du svaret. Og tenk om alle andre lag satte sine sjanser mot oss...
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 07 Nov 2020, 16:00 Yeah
Pink, digger siste innlegget ditt på United.no!!

Og eg beundrer de som klarer å kose seg med United under Glazers.
post liked by: Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det er vel ingen Manager i PL som for mer pes enn OGS. Både av presse og egne supportere. Uansett så tror jeg det skjer noe før eventuelt CL kvalifisering er ute av rekkevidde.
Jeg har sagt det før at jeg ikke er sikker på om United vinner noe med OGS. Han har klart sine begrensninger, men det er ikke dermed sagt at ikke kan lære av sine feil.
Men å forsette i samme stim med sparking av Managere, så har 30 år uten å vinne noe forsvunnet før man aner det.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Otac wrote: 09 Dec 2020, 13:27 Pink, digger siste innlegget ditt på United.no!!

Og eg beundrer de som klarer å kose seg med United under Glazers.
Takk @Otac.
Prøver å få fram at alt ikke er managers feil, og at å være manager i Mufc ikke er enkelt med det regimet.

Vi sammenligner med Ferguson.
Han hadde så mye erfaring på slutten at han vant over de andre med en arm på ryggen.
Men, selv Ferguson måtte ty til pragmatisk fotball de siste årene, da United ikke kunne konkurrere på transfermarkedet. (No value in the marked).

Koser meg med United tross Glazer’s.
Riktignok har de skakkjørt klubben, men tross alt er det bare penger.

Det kan faktisk komme enda verre eiere.
Mye verre eiere som ikke kun utnytter på det økonomiske plan.
Om det skjer må jeg vurdere om jeg kan fortsette å kose meg med United,

Jeg synes Solskjær skal få fortsette i jobben.
På grunnlag av det jeg skriver i komm feltet på United.no.

Edit: Rette skrivefeil.
Last edited by Pink Final on 09 Dec 2020, 16:18, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Otac
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12526
Liker mottatt: 4887

Jeg synes at Solskjær skal fortsette i hvert fall ut denne og neste sesong.
Den bygginga av lag som gjøres nå er ikke gjort på en eller to sesonger, dette er et langsiktig prosjekt.
Med det sagt så er det ikke sikkert at Solskjær er den som skaffer oss heder og ære i form av pokaler, men han har lagt grunnarbeidet som neste manager vil nyte godt av.
Jeg tror ikke at Pochettino ville gjort det noe bedre med mannskapet vi har, og jeg vil uansett ikke ha han som manager i United.

Hvis vi går tilbake til da Moyes var manager og mislyktes, så var det stor stemning når van Gaal ble introdusert som ny manager. Men mange av de som ville ha han inn, var de første som ville sparke han og få inn Mourinho. Og da tiden begynte å renne ut for godeste Mou så var de mest ihuga Mou-supporterne på barrikadene igjen, men denne gangen med å få han til helvete ut av United.

Og sånn er jeg redd det bare vil fortsette. Mange kikker rundt å ønsker den og den som ny mann inn, hvis det ikke er full klaff så er det de samme som ønsker de ut igjen også.
post liked by: Pink Final, Otac, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Man må etterkvart begynne å sjå eit mønster i kva United ved Glazers og Woodward gjør. Det fungerer for de. Men ikkje for oss.

Og so kan det hende at United under en eller annen manager <finner et gullkorn>, altså tar en pokal, eller vinner en PL tittel. Og da er alt ok i nokre månader. Men det er ikkje godt nok for meg. Ein klubb med Uniteds størrelse, omsetning, antal supportere og slikt, SKAL være ein av Europas topp fire, kvar sesong. Med enkelte unntak. Være heilt der opp med Barca, Real og BM.
post liked by: Blodfink

Deleted User 402

Får Solskjær sparken denne sesongen? Kanskje. Det blir mye "nesten" resultatmessig og mange er misfornøyd og vil ha inn nye kluter. Det ropes på Pochettino.

Min mening, håper jeg tar feil, er at vi kan bytte managere til vi blir blå i trynet. Slik klubben er drevet sportslig og økonomisk så tror jeg ikke det hjelper stort. Vi har rett og slett ikke ledere/eiere som er i stand til å gjøre oss til en toppklubb igjen. Som sagt, håper virkelig jeg tar feil. og ingenting ville glede meg mer.
post liked by: Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

La OGS få jobbe ut kontrakten og få ryddet ferdig i klubben og muligens få noen nesten toppspillere inn som vil spille for MU. Har ikke noe tru på at MU vinner noe sølvtøy med Solskjær som sjef men det lever jeg godt med, så når neste sjef kommer inn så er det til nesten dekket bord så får vi se om han kan lykkes med det ikke Solskjær får til.
post liked by: Belfastboy

Vidar Dale Fjeld

Jeg begynner nesten å tro at Manchester United ikke kjøper spillere, eller sagt på en annen måte. Det er Ed som speider og som vil ha den og den...managerne har garantert ikke hatt en finger med i spillet, selv om jeg har lest at de har det siste ordet. Hva er det Ole bygger? Fundament av hva? Kultur er et ord som går igjen...javel ja. Fotballkultur? Med et lag som varierer så mye i innsats og energi er veien lang å gå...og det fra dag 1 med Ole. Han får sitte ut sesongen, og kommer vi utenfor topp 4 må han skiftes ut som manager, men gjerne til en annen rolle i klubben om de skal bygge et fotballfaglig apparat i den styrende delen av klubben. Jeg mister mer og mer tillit til Ole som en som tar klubben videre. Men fyren er en knakende fin fyr og norsk...da har han noen ekstra % å gå på. Men klubben går alltid foran person...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Otac wrote: 09 Dec 2020, 16:46 Og so kan det hende at United under en eller annen manager <finner et gullkorn>, altså tar en pokal, eller vinner en PL tittel. Og da er alt ok i nokre månader. Men det er ikkje godt nok for meg. Ein klubb med Uniteds størrelse, omsetning, antal supportere og slikt, SKAL være ein av Europas topp fire, kvar sesong. Med enkelte unntak. Være heilt der opp med Barca, Real og BM.
Her bruker du jo nesten verdens største klubb selv :) Og enig her og jeg, United er enorm klubb, men ikke på fotballspilling de siste 7 åra.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Tross de siste resultatene i CL, så har United under OGS prestert ganske bra. Det er fremdeles en vei å gå, men jeg føler OGS er på rett vei.

Ville tippe at neste skritt er å kvitte seg med Pogba. Oli Winton rapporterer om at flere i spillergruppen er lei av Pogba og alt kvalme han bringer med seg til klubben. Det - og hva Raiola har sagt - tyder på at Pogba er på vei vekk, og kanskje allerede i januar. Vi får se. Han presterte bra i de to forrige kampene, så om dette fortsetter ut desember, så kan man håpe at han blir til sommeren i det minste.

Klubben har fremdeles mye daukjøtt i troppen. Disse spillerne er altfor dårlige, noe som går ut over nivået på treningen, og konkurranse om plassene. De har høye lønninger og er vanskelig å selge. Å ha så mange spillere som bare er i klubben for å heve lønningssjekken … ja – dette er ikke vinnertyper, og de må vekk. De står også i veien for U-23-spillere sine sjanser for å trene med A-laget, og muligens være med på kamper også. Dette er noe OGS må ta tak i, men som er ekstremt vanskelig.

Noen posisjoner må selvsagt styrkes. Først og fremst trengs en høyreving. Rekruttering har vært bra under OGS – synes jeg. Håper dette fortsetter.

Håper han får fortsette. Han bygger ny kultur inn i klubben, men det vil ta mer tid enn han er gitt til nå. Fremdeles mer å gjøre.
post liked by: Pink Final, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 09 Dec 2020, 21:47
Otac wrote: 09 Dec 2020, 16:46 Og so kan det hende at United under en eller annen manager <finner et gullkorn>, altså tar en pokal, eller vinner en PL tittel. Og da er alt ok i nokre månader. Men det er ikkje godt nok for meg. Ein klubb med Uniteds størrelse, omsetning, antal supportere og slikt, SKAL være ein av Europas topp fire, kvar sesong. Med enkelte unntak. Være heilt der opp med Barca, Real og BM.
Her bruker du jo nesten verdens største klubb selv :) Og enig her og jeg, United er enorm klubb, men ikke på fotballspilling de siste 7 åra.
[/quote
Blodfink wrote: 09 Dec 2020, 21:47 Her bruker du jo nesten verdens største klubb selv :) Og enig her og jeg, United er enorm klubb, men ikke på fotballspilling de siste 7 åra.
Blodfink wrote: 09 Dec 2020, 21:47 Her bruker du jo nesten verdens største klubb selv :) Og enig her og jeg, United er enorm klubb, men ikke på fotballspilling de siste 7 åra.
😂
Skjøna at du bemerker det.
Ja, United er store. Og det blir nesten dobbelt opp av elendighet når vi er store på de fleste måter foruten resultat, der er vi heilt i rennesteinen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Buchan wrote: 09 Dec 2020, 13:59 Det er vel ingen Manager i PL som for mer pes enn OGS. Både av presse og egne supportere.
Det var jo absolutt mye av det samme for Klopp de par første åra borte i den andre byen. Jeg synes det er ganske likt i de større klubbene. Tiden for vise om Uniteds bosser har tålmodighet som bossene i Liverpool.

Solskjær trenger jo å bygge et lag han og. Men foreløpig så ser signeringene han har gjort sålangt ikke gode nok ut, det bekymrer meg mye.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Otac wrote: 09 Dec 2020, 22:32 Skjøna at du bemerker det.
Ja, United er store. Og det blir nesten dobbelt opp av elendighet når vi er store på de fleste måter foruten resultat, der er vi heilt i rennesteinen.
haha, ja, måtte nesten bemerke den der, enig i det du skriver, flaggskipet lekker, får satse på en ny positiv mot City til helga.
LUHG!
Post Reply