[CL] Manchester United - İstanbul Başakşehir

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 367

Så enkelt kan det gjøres, er i grunnen ikke overrasket etter å ha sett laguttaket, var veldig positiv til det.
Vi får ett «bunnlag» til å se ut som akkurat det. Sånn skal det være og det er plass til 3 til 8-)
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Nydelige bytter! Skal bli spennende å se Williams på høyrebacken.
Kanskje ikke fullt så positivt at AWB gikk rett i garderoben?
post liked by: Belfastboy
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Pangaea wrote: 24 Nov 2020, 21:26 Noen i Manchester mangler en kjøkkenbenk
jeg er treig til tider, jeg må ha forklaring på vitsen...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Grei kamp. Det var noen korte minutter der det kunne virke som at kampen snudde, men ikke noe et lite bytte ikke kunne endre på (Matic inn) :-)
post liked by: Buchan, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

4-1 er absolutt godkjent. Fantastisk start på kampen av United. Litt rotete andre omgang. Men flott kontring på slutten, bra at James fikk seg et mål.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pink Final

Deleted User 367

Håper OGS bruker noen av svarene han fikk idag til noe framover da.

Gruer meg til Bruno blir skadet.
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Positiv førsteomgang hvor alt ble avgjort.
Vi kunne slippe oss litt ned og ikke bruke alt for mye krefter, noe som er positivt mtp hardt program framover, og kunne bruke alle byttene.
Veldig glad på James sine vegne som endelig fikk en scoring igjen.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 24 Nov 2020, 22:59 Grei kamp. Det var noen korte minutter der det kunne virke som at kampen snudde, men ikke noe et lite bytte ikke kunne endre på (Matic inn) :-)
Jeg synes det også var et nydelig bytte av Solskjær. Det var i en periode hvor vi slet litt og det hjalp ikke veldig at Martial prøvde å gjøre alt selv hver gang han hadde ballen..

Men alt i alt en godod seier i dag! Vi fikk hvilt flere viktige spillere underveis i matchen og Cavani & van de Beek spilte hele og kom begge godt ut av det. Litt synd at Cavani ikke fikk noen gode sjanser foran mål, men det kommer nok. Han virker veldig pigg, selv om touchene ikke alltid sitter like godt. Men jeg må si det er helt fantastisk å ha en spiss som jobber så godt som det han gjør. Fyren tar løp på 40-50m for å komme seg i boks hvis noen er i innleggsposisjon og om ballen blir klarert så løper han alt han har hjem igjen. Han kunne muligens fått ballen ved et par anledninger fra Greenwood, men jeg synes unggutten gjorde helt rett i å avslutte selv de gangene han gjorde det.

Fred gjør nok en god kamp, synes jeg, men de pasningene hans er til tider helt horrible. Og i dag var det på grensen til flaks at vi ikke ble straffet. F. eks ved den feilpasningen på egen banehalvdel som traff Demba Ba.. og hvor dommeren dømte hands, utrolig nok. Og etter pause kunne han sendt Daniel James alene med keeperen med en god pasning, men istedenfor sleivet han ballen ut mot cornerflagget (skal sies at James var i offside, men uansett). På denne biten må han virkelig skjerpe seg, eventuelt må han bare begynne å gjøre ting litt enklere. Kanskje spille ballen videre til noen som faktisk kan slå en lengre pasning. :D

Det var godt å se en kamp med Bruno, Donny, Cavani, Rashford OG Martial fra start. Og i tilegg fungerte det bra! Ser gjerne at de samme får tillit mot antatt dårligere motstand hjemme på Old Trafford.. og selvfølgelig kan Greenwood også komme inn i denne miksen.
post liked by: Buchan, Blodfink, Belfastboy, Pink Final, Elkey
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Bruno 😍 - han er så viktig.
Herlig at James fikk en scoring på tampen der.
Den kan gjøre ham godt.
post liked by: Buchan, Lingard, Blodfink, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Flott 1. omg, og Bruno gjør det nok en gang. Kampen var i grunn over, det ble en stusselig 2.omg. Litt trykk når de traff tverrliggeren rett etter reduseringen, men slutten ble fin med den kontringen. Fint at James fikk trille inn den.

Synes kanskje Demba Ba fikk mye plass til tider.

Beek starter kamper fra nå av tipper jeg. Det virket veldig annerledes i dag kontra WBA, men kun 2 endringer på laget, Mata og Matic ut, Cavani og Beek inn.

Greenwood nærme, gjorde noen flotte ting. Han blir steingod.
post liked by: Belfastboy, messilingard, Pink Final
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Vi vant, men jeg sitter igjen med en uggen følelse jeg da. Ole sier de spilte fantastisk fotball i første omgang og scoret noen fantastiske mål? Ett fantastisk mål så jeg, Bruno sitt, resten er elendig forsvarsspill og enkle mål for oss. Vi har kontroll i første omgang og det mot et lag som så ut til å spille i bedriftsserien...men selv de skapte store sjanser mot oss, både i første og andre omgang. Beklager at jeg er litt "pessimistisk" her, men vi er så ujevne i kampen at jeg faktisk er litt skremt. Vi kan ikke gjemme oss bak byttene, det er ikke fire spillere som spiller og trener på et annet lag som kommer innpå. Vi var skremmende svake i andre omgang og dette kunne med litt utur imot gått galt i andre omgang. Vi står på stedet hvil fotballmessig og samhandling i etablert , mot etablert, er fraværende. Jeg synes vi har alt for mange kamper som er på denne måten og vi utvikler oss ikke. Men fint at vi ser fotball litt forskjellig, det krydrer et strålende forum der vi diskuterer fotball og ikke person. Nå tror jeg vi er videre i gruppen om vi ikke går på to store tap i de siste...tross alt var det det viktigste. Og i enkeltkamper videre kan alt skje!!
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Enig i at det var perioder i kampen der vi falt ned på et nivå vi ikke bør tillate oss, det er unødvendig og vi må lære oss å kontrollere kamper - la ballen gå i laget og frustrere motstander i stedet for å gi dem bensin på bålet. Og sitter fortsatt med hjertet i halsen hver gang vi skal spille oss ut bakfra. Nå har vi hatt noen kamper der vi har spilt mer langt og direkte bakfra, men i denne kampen var tydeligvis instruksen å spille seg ut, koste hva det koste vil. Nå så vi jo fordelen på det tredje målet, da de ble lokket så høyt opp at Rashford fikk en hel banehalvdel å løpe på, men minst like ofte blir det skumle balltap.

Men synes du er streng når det gjelder angrepsspillet, synes det var betydelig bedre mot etablert enn det har vært på lenge. Raskere balltempo, hurtig kombinasjonsspill og gode bevegelser. Både Cavani og Van de Beek hadde en tydelig effekt, synes jeg - de spiller hurtigere, smartere og beveger seg bedre enn alternativene gjør. Se på Donny, hele tiden ett og to touch, han driver opp tempoet og fant ofte Bruno i mellomrommet der våre andre midtbanespillere venter så lenge at alternativene framme i banen blir plukket opp. Så er han dessverre litt pushover defensivt, og vi sleit før Matic kom inn og vi kunne flytte Donny lenger opp på slutten. Telles går også jevnt over høyere i banen enn Shaw og gir oss både flere innlegg og skaper mer rom og flere alternativer for kantspilleren.

Håper Donny starter neste kamp, men er litt bekymret for om OGS synes han gir oss god nok defensiv dekning og kontroll. Tror ikke han setter ut Bruno nå, for å si det sånn...

Kritikken går jo gjerne på at vi ikke klarer å skape nok sjanser mot svakere motstand. Når vi først gjør det, er det bare fordi motstanden er svak. 🤷‍♂️

Vi må ta framgangen der den kommer, verken PSG eller Leipzig klarte å slå dem med tre mål...
post liked by: Belfastboy, messilingard, Buchan, Pink Final, Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Enig i en del der du trekker frem Cavani, Ryder. Han lager rom. Der har våre andre mye å lære, spesielt Martial. Men skulle ønsket at vi kunne spile mer på Cavanis styrker i boks når han først er "targetman" Men vi får ta med oss seieren...jeg er bare utålmodig på helheten i kampene våre...der har vi en lang vei. ;-)
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Vidar Dale Fjeld wrote: 25 Nov 2020, 10:11 Enig i en del der du trekker frem Cavani, Ryder. Han lager rom. Der har våre andre mye å lære, spesielt Martial. Men skulle ønsket at vi kunne spile mer på Cavanis styrker i boks når han først er "targetman" Men vi får ta med oss seieren...jeg er bare utålmodig på helheten i kampene våre...der har vi en lang vei. ;-)
Virker som om det ikke er helt samhandling mellom innlegg og Cavanis løp i boks. Som regel Cavani på første og innlegget på bakerste virker det som. Og vice versa. Forhåpentligvis får vi samkjørt spesielt Telles og Cavani, da kan det bli virkelig farlig i boksen.

Ellers så reagerer jeg veldig på Maguire om dagen. Da tenker jeg først og fremst på ballbehandlingen hans om dagen og de taktiske valgene rundt det oppbyggende spillet. Legger merke til spesielt én ting, han spiller aldri ballen til en av de sentrale midtbanespillerene. Ballen går enten til de Gea/Lindelöf som er de sikreste alternativene, ut mot back eller blir slått langt (som regel for upresist). Han forsøker sjeldent å få ballen i beina til en av de sentrale. For min del så ser jeg virkelig ingen grunn til at Maguire skal fungere som en slags playmaker i det oppbyggende spillet. I alle fall ikke med Bruno og van de Beek på banen.
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

La merke til det samme, @messilingard . Han virket shaky, skjønner ikke helt de høye børskarakterene han fikk. Virker nervøs med ballen i beina, og veldig ukomfortabel med rollen som "spillstarter". Han redder seg ofte i land på et vis, men mye halvpanisk.

Det virker som om han (og det gjelder egentlig alle bak der når vi presses høyt) ikke aner hva han skal gjøre før han har ballen i beina - da må han bruke 5 sekunder på å se seg om, snu, snu igjen, og til slutt spille ut på back/keeper. Det er ingen ting som er "automatisert". Maguire er en kompetent ballspiller, men mangler finteknikken når han blir hardt presset fra alle kanter,
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
Post Reply