[PL] Manchester United - WBA (21.11.20)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

PHILJGOAT
Posts: 6
Joined: 27 Oct 2020, 14:29
Liker mottatt: 2

@Elkey Er vel lite som tilsier at det er en Arsenal drakt så lenge det ikke er et påklistra klubbmerke :) Enkelt forklart så er det latskap fra min sin side. Verken drakt eller draktnr stemmer. Er standard på buildlineup.com. Poenget var å få frem mine tanker rundt formasjon og spillere til kampen på Lørdag. Nei jeg er ikke på feil supporterside :)
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Blir litt overrasket om vi kjører også denne kampen med McTominay og Fred. De er nok førstevalg i intense og tøffe kamper, men WBA hjemme bør være en anledning til å kjøre en midtbane mer basert på pasningskvalitet og kreativitet. Har derfor tro på Matic/Pogba, den defensive løps- og duellkraften blir forhåpentligvis ikke så viktig i denne kampen.
Av samme grunn håper jeg vi spiller med både Bruno og Donny, kombinasjonsspillere som kan åpne et lavtliggende forsvar. Tror også dette kan være kampen for Cavani å starte på topp, han har mer tilstedeværelse på innlegg i boksen enn Martial.

Vidar Dale Fjeld

Manchester United er som Brann. Davy Wathne sa det så treffende. De er de hjelpeløses hjelper ;-) Blir skummelt dette her. Jo større favoritt, jo viktigere er riktig innstilling i forhold til kampen. Der ligger den største faren...har "vi" vunnet på forhånd er vi ille ute. Jeg hater landskamper!
User avatar

PHILJGOAT
Posts: 6
Joined: 27 Oct 2020, 14:29
Liker mottatt: 2

@Ryder Så mye som jeg ønsker at Donny og Pogba skal få spilletid og vise seg fra sin beste side, er jeg dessverre redd for at vi ikke er i en posisjon til å gamble. Vi ligger 8 poeng ifra toppen og da mener jeg vi burde gå for det som har fungert så langt i sesongen, til vi har sanket en god del flere poeng til "trygg plass". Vi har større seiersprosent med Fred og Mctominay fra start kontra Pogba og eller Matic. Vi har og scoret flest mål med McTominay og fred fra start: 3-0 Brighton, 4-1 Newcastle, (2-1 PSG) og 3-1 Everton. Dette da forutenom 5-0 Leipzig da McTominay var ute av de to.

Om laget har bestemt seg for å ligge lavt store deler av kampen eller ei er vanskelig å forutsi. Det som har vært svakheten til united er høyt press fra motstanderen, og er kanskje det vi burde jobbe aktivt mot i denne kampen.

Skal innrømme at jeg har fulgt for lite med på WBA så langt i sesongen, men man skal ikke ta lett på noen motstandere uansett hvor de ligger på tabellen. Spesielt ikke når united har vært gjennom en berg og dalbane siste perioden.
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Vi skal spille kamp hver tredje dag fram mot nyttår, og er nødt til å rotere. Om vi ikke kan gjøre det hjemme mot PLs svakeste lag, når kan vi det da?
Det er fristende å fortsette med det som funker, men Matic og Pogba er gode fotballspillere, i det rette kampbildet. For eksempel i en kamp som denne, da vi antagelig kommer til å ha ball 60-70 prosent av tida. I slike kamper blir jo også ofte Fred og McT avslørt på sine begrensninger.
User avatar

PHILJGOAT
Posts: 6
Joined: 27 Oct 2020, 14:29
Liker mottatt: 2

Veldig sant det. Er nok litt for redd at Ole får fyken om dette blir tap.. Uansett er vi avhengig av at forsvaret fortsetter slik det har gjort de aller siste kampene, så vi slipper å se Pogba ta defansive løp. Først da kan vi eksperimentere så mye vi vil fremover. Ser for meg at Telles sammen med Mata og Donny kan utgjør en større skade. Blir svært offansivt vel å merke.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18940

Ikke noe sjokk dette laguttaket. Hadde håpet på Cavani og Beek. Spent på Martial i dag, fint om han skulle få seg et par mål etterpå.

Bør få oss 3 poeng, Chelsea og Spurs har gjort jobben denne runden, vi må ha litt heng på dem.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Rart at vi spiller med opptil flere halvskadde. Bruk troppen din, Solskjær!

Ser ut helt i starten som at Matic dropper ned nesten som en tredje midtstopper. Kan tyde på at vi tenker å kjøre backene veldig høyt i dag.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18940

Typisk om ex-red Sam Johnstone står som en levende vegg i kveld, god inngripen der.

Rolig start, men tenker det blir mye ballinnehav etterhvert her.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ohh, der kom dagens første store mulighet, Johnstone med på den fra Martial.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Tunge første 25 min...Og litt sånn lage frispark- kamp foreløpig...
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1879
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13071
Liker mottatt: 5007

Gjør det enkelt for WBA å ta ut de offensive spillerne våre. Det finnes overhodet ingen bevegelse foran ballfører. Mata hadde et kryssløp bak forsvaret som det ble slått på, men akkurat der burde det vært en som stakk i det rommet som oppsto fra det løpet.
Men det er bare én og én som stikker på løp. Er helt avhengig av flere bevegelser.
Og når det er sagt så er kvaliteten på pasningene begredelig, som det dessverre har vært gjennomgangsmelodien i en god periode nå.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18940

Håper på Cavani og Beek fra 46`, kampen og laget trenger energi.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Enig med deg @Ryder. OGS bruker ikke troppen sin, og kampen går sånn som forventet med en haug av halvskadede spillere.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17357

Belfastboy wrote: 21 Nov 2020, 21:39 Det finnes overhodet ingen bevegelse foran ballfører.
Dessverre et gjentagende fenomen under Solskjær.
Hvilket i sin tur trekker ned tempoet i matchen.

Må kanskje en tilfeldighet til før United scorer?
Om det først kommer ett har jeg en magefølelse av at det kan komme flere.

United trenger virkelig å begrave Old Trafford spøkelset denne høsten.
post liked by: Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 367

Fin sovemedisin dette her.

Får bare håpe de drar opp rullegardinen, skrur på lyset og våkner til 2 omgang.
Hadde håpet på Cavani og Beek fra start, men får de starter 2 omg.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Gikk glipp av de 5 siste minuttene av førsteomgangen, men jeg ser gjerne at Cavani erstatter Martial etter pause. Jeg begynner å bli veldig klar for å se hva Cavani har å tilby.
post liked by: Belfastboy, Blodfink
Post Reply