Manchester United - Paris Saint-Germain

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 13 Feb 2019, 15:18 Ble sjokkert over hvor dårlig støtte United fikk fra tribunene i går.
Enig, men så høres det jo alltid ut som stemningen er dårlig. Og ja.. som oftest er den det, men den pleier å være bedre i storkamper og i Champions League. Nå har ikke jeg vært inne og lest på RedCafe, men det er jo alltid slik at vi hører bortefansen bedre enn hjemmefansen når vi spiller hjemme på Old Trafford. Så jeg regner med at spillerne fikk bra med støtte fra Stretford End, selv om dette ikke nådde oss tv-seere.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

[mention]Lingard[/mention] .
Enig ang bortefansens plassering.
De har jo nærmest den beste plasseringen på OT.
Nede ved banen, med det lave taket rett over.
Lydforsterkende.

Uansett, det er ikke veldig mange United fans som lager lyd.
Som støtter laget vokalt.
Synd, da det bare for fem år siden var veldig bra mot Bayern.

For ikke å snakke om for 20 år siden, eller for 30 år siden.

I går var det pinlig hvordan United fansen ble herjet med.
Kunne vært lagets 12 mann.

Dessverre vet jeg om noen andre arenaer i England hvor det ville kokt under en slik kamp.
Ihvertfall fra start.
Gjør vondt å skrive det, men det er fakta.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 13 Feb 2019, 15:46 Dessverre vet jeg om noen andre arenaer i England hvor det ville kokt under en slik kamp.
Tja. Ikke på Etihad. Ikke på Stamford. Ikke på Emirates. Heller ikke på Anfield.. eller, kanskje på en storkamp som i går, men etter You'll never walk alone som synges før kamp så er Anfield oppskrytt.

Men var det virkelig så mye bedre mot Bayern for 5 år siden? Når vi spiller bortekamper hører vi nesten bare Red Army, men på hjemmekampene (fra TV altså) er det lite lyd. Nå har det selvfølgelig vært bra stemning etter at Solskjær tok over.. men hørte ikke mye til fansen i går, selv om det sikkert var flere tusen som sang for full hals.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Anfield er oppskrytt i den forstand at det liksom alltid er god stemning der.
Det er det IKKE.
Men, de kan å mobilisere til storkamper.
Det er ikke lett for meg å skrive dette, men jeg opplever det slik.
Spurs har også god støtte hjemme i storkamper.

United hadde veldig god støtte hjemme før i tiden.
Husker kamper mot Roma i 2007 (7-1 hjalp på) og Fiorentina i 2000.
Selv ved tap kunne det være veldig bra.

I går ble United’s supportere fullstendig utsunget.

Jeg synes forøvrig det var veldig god stemning hjemme mot Bournemouth.
Mot Burnley feks ble United’s supportere overdøvet.

I PL er det ikke uvanlig at bortefansen vinner tribunekampen.

Men, på en kamp som i går forstår jeg ikke at fansen kan være så tafatte.

Flere som var på kampen sier det samme..
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Godt oppsummert i postene etter kamp.

Eneste jeg er uenig i av det jeg har lest, er at dommeren ikke har så stor betydning. PSG med 10 mann på 0-0 hadde gitt oss en gigantisk mulighet til å vinne kampen....Det er nesten så jeg er sikker på at Matic hadde fått straffe i mot, om han hadde vært i duellen med Kimpembe på 0-1 ;P

Engelsk presse er opptatt av hvor dårlig eierne og Woodward har driftet klubben, Solskjær blir frikjent, og det må jeg si er bra.

I går mistet jeg troen på en favorittspiller au...Sanchez...men, det kan jo endre seg om han scorer 2 mot Chelsea...


Pogba er ikke proff nok, jeg liker at han kliner til i taklinger og div. men et unødig kort det der...men frustrasjonen er forståelig, i lomma på Marquinhos, synd han aldri kom til oss, han er vel en av de ca 100 stjernene som har vært klar for United men som aldri kom...

Men det er bare å omgruppere og sørge for at Sarri for sparken på Stamford B. :D
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 13 Feb 2019, 17:38 jeg liker at han kliner til i taklinger og div. men et unødig kort det der...men frustrasjonen er forståelig,
Nå var jo ikke dette en stempling pga frustrasjon, men heller det at Pogba prøvde å skjerme ballen. Er jo ikke første gangen det hender at han stempler noen på den måten i et forsøk på å komme seg på rett side av ballen.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pink Final wrote: 13 Feb 2019, 17:05 I går ble United’s supportere fullstendig utsunget.
Trodde det inntrykket kom av at bortefansen alltid står ved siden av hovedkameraet på Old Trafford.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Lingard wrote: 13 Feb 2019, 18:58 Nå var jo ikke dette en stempling pga frustrasjon, men heller det at Pogba prøvde å skjerme ballen. Er jo ikke første gangen det hender at han stempler noen på den måten i et forsøk på å komme seg på rett side av ballen.
Vel, der er vi rett og slett uenige, det er lov :)

Legger ved denne, taklingen vi snakker om kommer fra ca. 3 min inn, jeg synes spesielt den siste kamera-vinkelen avslører at det var greit å bli sendt av.

LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Angående stemning, så var den bra i starten synes jeg, og de gangene United kontret, (uten suksess), men det døde hen med skader/bytter, og mer og mer PSG-dominans...men men, det må ristes av. Chelsea venter.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 14 Feb 2019, 18:06 jeg synes spesielt den siste kamera-vinkelen avslører at det var greit å bli sendt av.
Ja, altså.. jeg er jo helt enig i dommeravgjørelsen, men bare uenig i det du sier om at han taklet i ren frustrasjon. Jeg tror ikke Pogba hadde noen intensjoner om å stemple Alves - jeg tror bare han prøvde å komme seg på rett side av ballen slik at han ville få frispark og ikke Alves. Hadde Pogba vært et par tideler raskere, så hadde han fått foten foran og da ville han også fått frispark.
Er vel ikke noen tvil om at det var dette Pogba prøvde på?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Jeg heller mot at han gjorde det av frustrasjon, for meg ser det ut som en bevisst handling. Var jo egentlig bare flaks at han ikke traff Alves skikkelig i den rimelig vilt seine taklingen, men der var faktisk Alves kul, hadde han hjulpet til litt, så er jeg ganske sikker på at dommeren (som forøvrig var forferdelig), hadde sendt av Pogba da...

Men jeg kan selvfølgelig ta feil, synd var det uansett. Dette laget trenger en Pogba i flyt.
LUHG!
Post Reply