United.no-problemer

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7605
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27249
Liker mottatt: 17769

Flommer over av trolling der inne nå.
Ikke saklig berettiget kritikk, men trolling.
Jeg skrev for ett par dager siden at ‘vi rosemalere’ burde ta en kollektiv pause derfra.

Leser at seriøse brukere der nå melder seg ut av supporterklubben.

Hva slags komm felt vil ledelsen i supporterklubben ha?
Må si jeg er imponert over Leeds supporterklubb.
Der har klubben seilt i motvind i mer enn 15 år.
Et oppegående forum har de allikevel.
Liverpool vant ikke ligaen på 30 år, men Kopforum lever i beste velgående.

Hva er det som ikke fungerer i Manchester United’s komm felt?
(Da snakker jeg ikke teknisk oppsett, som er helt elendig å manøvrere i).
Hvorfor klarer ikke Manchester United supportere å skrive skikkelig om laget sitt, slik de gjør hos Leeds og Liverpool?
post liked by: Captain Marvel, Pangaea, Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Pink Final wrote: 11 Oct 2020, 01:18 Flommer over av trolling der inne nå.
Ikke saklig berettiget kritikk, men trolling.
Jeg skrev for ett par dager siden at ‘vi rosemalere’ burde ta en kollektiv pause derfra.

Leser at flere av de seriøse brukerne der nå melder seg ut av supporterklubben.

Hva slags komm felt vil ledelsen i supporterklubben ha?
Må si jeg er imponert over Leeds supporterklubb.
Der har klubben seilt i motvind i mer enn 15 år.
Et oppegående forum har de allikevel.
Liverpool vant ikke ligaen på 30 år, men Kopforum lever i beste velgående.

Hva er det som ikke fungerer i Manchester United’s komm felt?
(Da snakker jeg ikke teknisk oppsett, som er helt elendig å manøvrere i).
Hvorfor klarer ikke Manchester United supportere å skrive skikkelig om laget sitt, slik de gjør hos Leeds og Liverpool?




Jeg er enig med gutta her, har blitt verre og verre. Blir rett og slett sliten og deprimert av å lese alt det rælet som blir slengt ut hver eneste dag.
Ikke noe fornuftig heller som kommer ut. Også er det blitt en evig negativ runddans som pågår ustanselig. Uansett om man prøver å være positiv.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan

Deleted User 429

Captain Marvel wrote: 11 Oct 2020, 01:26
Pink Final wrote: 11 Oct 2020, 01:18 Flommer over av trolling der inne nå.
Ikke saklig berettiget kritikk, men trolling.
Jeg skrev for ett par dager siden at ‘vi rosemalere’ burde ta en kollektiv pause derfra.

Leser at flere av de seriøse brukerne der nå melder seg ut av supporterklubben.

Hva slags komm felt vil ledelsen i supporterklubben ha?
Må si jeg er imponert over Leeds supporterklubb.
Der har klubben seilt i motvind i mer enn 15 år.
Et oppegående forum har de allikevel.
Liverpool vant ikke ligaen på 30 år, men Kopforum lever i beste velgående.

Hva er det som ikke fungerer i Manchester United’s komm felt?
(Da snakker jeg ikke teknisk oppsett, som er helt elendig å manøvrere i).
Hvorfor klarer ikke Manchester United supportere å skrive skikkelig om laget sitt, slik de gjør hos Leeds og Liverpool?




Jeg er enig med gutta her, har blitt verre og verre. Blir rett og slett sliten og deprimert av å lese alt det rælet som blir slengt ut hver eneste dag.
Ikke noe fornuftig heller som kommer ut. Også er det blitt en evig negativ runddans som pågår ustanselig. Uansett om man prøver å være positiv.
Jeg veksler konstant mellom å bli deprimert og å finne trøst i at laget aldri spiller dårligere enn "supporterne" kommenterer der. Mest det første, så nå er det nok for min del.

Liker det jeg ser her :)
post liked by: Belfastboy

Vidar Dale Fjeld

Jeg tror det handler om at det rett og slett ble/er umulig å bruke kommentarfeltene til konstruktive diskusjoner/debatter....folk blir irriterte og frustrerte. Og når en opplever at helt ok kommentarer blir slettet pga av "rapportering" har de fått det som de ville selv. Trollingen har United.no bidratt til i stor grad selv pga forumets karakter. De legger opp til enkeltkommentarer og ikke saklige kommentarer(min mening)
Hadde en innlegg der en var kritisk til ting rundt klubben ble du lett rapportert til "moderatorer" som selvfølgelig mister oversikten i et kommentarfelt preget av onelinere...de kan like godt bare gjøre det slik at du bare bruker twitter der...satt på spissen. Min påstand: Det er selvforskyldt av United .no og de evnet ikke å ta de reelle trollene...alle "angivere"
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Er nu ikke helt enig at L-pool fansen ikke skriver dritt om sitt eget lag, vet ikke hvordan det er nu men brukte å være der å lese for flere år siden og fikk sjokk over hvordan de skreiv om stort sett alt som hadde med L-pool å gjøre. Og ellers så er jeg enig om at kommentar felte i Manchester U sitt kommentar felt, slutta nesten helt å bruke det når dette forumet dukket opp.
post liked by: Blodfink, Red Devils
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Pink Final wrote: 11 Oct 2020, 01:18 Flommer over av trolling der inne nå.
Ikke saklig berettiget kritikk, men trolling.
Jeg skrev for ett par dager siden at ‘vi rosemalere’ burde ta en kollektiv pause derfra.

Leser at seriøse brukere der nå melder seg ut av supporterklubben.

Hva slags komm felt vil ledelsen i supporterklubben ha?
Må si jeg er imponert over Leeds supporterklubb.
Der har klubben seilt i motvind i mer enn 15 år.
Et oppegående forum har de allikevel.
Liverpool vant ikke ligaen på 30 år, men Kopforum lever i beste velgående.

Hva er det som ikke fungerer i Manchester United’s komm felt?
(Da snakker jeg ikke teknisk oppsett, som er helt elendig å manøvrere i).
Hvorfor klarer ikke Manchester United supportere å skrive skikkelig om laget sitt, slik de gjør hos Leeds og Liverpool?
Har ikke fulgt med så nøye der i det siste, men dette høres ille ut. Er vel ikke så lenge før de stenger nede hele sulamitten igjen da. Og det er kanskje til det beste. Er ikke noe merverdi likevel når det bare er en norsk kopi av idiotiet som stort sett herjer på redcafe.net.

Er nok lurt å ta en pause derfra. Kjipt at trollene da tar over totalt, men kanskje redaksjonen da får et bedre inntrykk av galskapen og blir tvunget til å ta en bestemmelse om enten kommentarfeltets framtid (stenge det ned eller ikke) eller å endre moderasjonspolitikken.

Har ikke merket om innleggene mine har blitt slettet (får man beskjed?), men det er jo umulig å ha oversikt over hva som skjer der uansett. Så jeg vet ikke hvor utbredt de handlingene er, eller hvilke type innlegg som bruker å bli slettet.

Dessverre er det relativt vanlig må jeg si, at den som reagerer på stygg oppførsel blir straffet i stedet for den som faktisk oppfører seg som en bøvel. Slik som Martial nylig egentlig. Det er like bunnløst irriterende og urettferdig hver gang :( Hvorfor prøve å gjøre ting bedre når man blir straffet for det?
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Red Devils, Buchan
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13375
Liker mottatt: 5122

Pangaea wrote: 11 Oct 2020, 07:14 Har ikke merket om innleggene mine har blitt slettet (får man beskjed?), men det er jo umulig å ha oversikt over hva som skjer der uansett. Så jeg vet ikke hvor utbredt de handlingene er, eller hvilke type innlegg som bruker å bli slettet.
Jeg tror ikke du får noen slags beskjed hvis de sletter innleggene dine. Jeg kan huske at noen har stilt spørsmål til redaksjonen der om hvorfor ufarlige innlegg har blitt slettet. Og da tror jeg det var slik hvis du hadde svart i en "tråd" nærmest og hovedinnlegget/kommentaren ble slettet, så ville alle svarene også forsvinne. Logisk nok at de ikke står igjen i løse lufta nærmest.

Jeg har fått med meg at det har vært en del tull der i dag. Ser ut til at noen er oppgitt over seriøsiteten som har blitt borte. Synd for united.no hvis mange av de kunnskapsrike forsvinner, men skjønner de veldig godt om de ikke gidder å bruke tid lenger på negativiteten som har fått grobunn der. Må jo tappe de for krefter. Vi får heller håpe at de kommer hit i stedet.
post liked by: Pink Final, Red Devils, pixma, Buchan
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Det er enkelte i redaksjonen har jeg opplevd som sletter mer enn andre. Når jeg har spurt de hvorfor de sletter en kommentar som ikke har brutt reglene, så svarer de med at det er bedre og slette hele posten enn deler av kommentarene. Forstår jeg egentlig ikke hvorfor. Drar alle altså over en kam.
post liked by: Red Devils, Belfastboy, Pink Final, Buchan

Red Devils
Posts: 27
Joined: 25 Apr 2020, 01:03
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 12

United.no er blitt en komedie. Flaut vil jeg si. Liker mye bedre å lese kommentarer her inne. Saklige supportere kan man forholde seg lettere til. Uansett om det er negative kommentarer. For alt er ikke positivt 24/7. Håper flere tar turen hit.
post liked by: Captain Marvel, Blodfink, Belfastboy, Pink Final, Buchan
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13375
Liker mottatt: 5122

Det er litt av en gjeng innpå der nå som slåss om å være konge på haugen.

xxxxxx - Selvutnevnt ekspert på Solskjær og vilt forelsket i Pochettino. Vrir og vender på alle motsvar han får.
xxxxxx - Tja, tøff i trynet, trolig en tenåring med markeringsbehov.
xxxxxx - Gjenganger med 100 brukere de siste årene. Ser ut til at han ikke liker de med litt mørkere farge i huden (Pogba, Bailly, Fred, Lingard bl.a.). Prøver å gjøre seg til venn med de som er litt på kanten. Sitter sikkert på gutterommet hjemme hos mamma og pappa og har null venner i virkelighetens verden.
Last edited by Belfastboy on 13 Oct 2020, 14:19, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7605
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27249
Liker mottatt: 17769

@Pangaea
Trist å se at du gir deg, men jeg har forståelse for det. Og som jeg sa på unitedforum.no, så har jeg blitt mindre aktiv her også. For mange troll og provokatører til at det er interessant å være aktiv. Og det er uansett klin umulig å ha noe slags samtale her. Kommentarfelt som dette er egentlig lagt opp for korte kommentarer eller one-linere. Ikke tilfeldig at de har et horribelt rykte overalt.

For å si det litt (men bare litt) tongue-in-cheek:

Cavani: Ingenting er bedre enn å løpe for laget.
United-supportere: Ingenting er bedre enn å kritisere laget.
Takk for svar på posten min i komm feltet hos United.no.
Svarer deg her.

Litt kjipt å gi seg, fordi jeg liker å skrive.
Har allikevel tenkt tanken en stund.
Når det ikke er moro å skrive er det heller ingen vits i å fortsette.
Går mest på hva du avslutter med, for noen er det nærmest gått sport i å kritisere eget lag, egen manager og enkeltspillere på laget.
Ikke saklig og opplysende kritikk, men ren heksejakt.
Noen dukker kun opp når det har gått dårlig.
United fans som kun kommenterer hver gang det går dårlig - vanskelig å forstå.
Hvor er de når det er noe å juble for?

Med enkelte nytter det ikke å argumentere, da noen brukere er som å snakke til veggen.
Ikke noe moro å være der lenger.
Noen er der tydeligvis utelukkende for å provosere.
Kan se ut til at kommentarfeltreglene der ikke gjelder for alle - noen har unntak av en eller annen grunn.

I tillegg kommer selve oppsettet av komm feltet.
Det er teknisk sett umulig å skrive om en sak over tid.
Fatter og begriper ikke hvordan supporterklubben i sin tid klarte å vrake forumet sitt til fordel for de greiene.

Det som var bra der inne var mange brukere, og flere interessante og kunnskapsrike personer.

Håper flere av dem finner veien hit.
post liked by: Pangaea, Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Pink Final wrote: 12 Oct 2020, 20:19 @Pangaea
Trist å se at du gir deg, men jeg har forståelse for det. Og som jeg sa på unitedforum.no, så har jeg blitt mindre aktiv her også. For mange troll og provokatører til at det er interessant å være aktiv. Og det er uansett klin umulig å ha noe slags samtale her. Kommentarfelt som dette er egentlig lagt opp for korte kommentarer eller one-linere. Ikke tilfeldig at de har et horribelt rykte overalt.

For å si det litt (men bare litt) tongue-in-cheek:

Cavani: Ingenting er bedre enn å løpe for laget.
United-supportere: Ingenting er bedre enn å kritisere laget.
Takk for svar på posten min i komm feltet hos United.no.
Svarer deg her.

Litt kjipt å gi seg, men har tenkt tanken en stund.
Når det ikke er moro å skrive er det heller ingen vits i å fortsette.
Går mest på hva du avslutter med, for noen er det nærmest gått sport i å kritisere eget lag, egen manager og enkeltspillere på laget.
Ikke saklig og opplysende kritikk, men ren heksejakt.
Nytter ikke å argumentere, da noen brukere er som å snakke til veggen.
Ikke noe moro å være der lenger.
Noen er der tydeligvis utelukkende for å provosere.
Ser faktisk ut til at kommentarfeltreglene der ikke gjelder for alle - noen har unntak av en eller annen grunn.

I tillegg kommer selve oppsettet av komm feltet.
Det er teknisk sett umulig å skrive om en sak over tid.
Fatter og begriper ikke hvordan supporterklubben i sin tid klarte å vrake forumet sitt til fordel for de greiene.

Det som var bra der inne var mange brukere, og flere interessante og kunnskapsrike personer.

Håper flere av dem finner veien hit.
Forstår godt at mange gir seg der, det er ikke noe kjekt å verken lese eller kommentere når det er så mye idioti med trolling og provokasjoner, og folk bare gnåler opp igjen det samme hele tiden. Jeg lurer litt på hvor mange som egentlig står bak alle de kontoene. Om det er 2-3 stk, eller hva.

Synes uansett at United.no-redaksjonen burde ryddet opp. Det står jo allerde klokkeklart i reglementet under hver eneste artikkel, at om man troller og provoserer over tid, så får man ikke lenger kommentere direkte (som indikerer moderasjonskø). Men ingen av de vanlige brukerne ser ut til å måtte gjennom det. Det er samme maset under hver eneste artikkel, enten det er relevant for saken eller ei.

Skulle ønske det gikk an å sette brukere på en "ignore-liste", slik som man har på et forum. Da slipper vi vertfall å lese idiotiet, og mer seriøse brukere kan forsøke å diskutere eller dele meninger. Per nå blir man raskt overflommet av "alle suger" type kommentarer over alt.

Jeg får håpe temaet er noe som diskuteres internt i US nå, og at det blir noen endringer. Evt at de bare stenger ned hele greia igjen. Ingen er egentlig tjent med at det er slik, selv om det sikkert genererer klikk også. Jeg foretrekker kvalitet over kvantitet.
post liked by: Belfastboy, Pink Final

Vidar Dale Fjeld

Jeg føler at United.no ble for glad i sine samarbeidspartnere og for opptatt av klikk. Men, de har/hadde mange gode artikler og akkurat de savner jeg når jeg ikke er medlem der, men det er et valg jeg har tatt og står ved til de eventuelt innfører et relevant supporterforum der konsekvente moderatorer får styre. Nå er det dagsformen til redaksjonen som styrer og så kaster en terningen om hvem som blir skadelidende for at en diskusjon "utarter" seg. Jeg mener at United.no ikke tar sine supportere på alvor med å ha et slik "diskusjonsforum", men det kan en strengt tatt ikke kalle det. Det er pinlig for United.no er min mening og trist.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Belfastboy

Deleted User 108

Jeg meldte meg ut av supporterklubben i helga, men er medlem ut denne sesongen da, ettersom kontigenten er betalt. Synes det har blitt litt dårligere i år. Bjarte Valen er gull, men synes Dag og Eivind har tapt seg.
Jeg har to leserbrev liggende, får se om jeg sender dem inn i løpet av sesongen eller ikke. Det ene handler om supporterkulturen som kan bli mye bråk av og et good-feeling brev om historiske United-steder det er verdt å besøke i Manchester.
Manchester United will never die🔴
post liked by: Pink Final, Pangaea, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7605
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27249
Liker mottatt: 17769

Vidar Dale Fjeld wrote: 12 Oct 2020, 21:00 Jeg mener at United.no ikke tar sine supportere på alvor med å ha et slik "diskusjonsforum", men det kan en strengt tatt ikke kalle det
Akkurat det mener jeg også.
Supporterklubben har ikke vært så opptatt av at supporterne har et ordentlig sted å gi uttrykk for sine synspunkter.
Man er henvist til å skulle kommentere under en av dagens artikler.
Akkurat det er veldig skuffende - en supporterklubb hvor supporterne ikke har fått et ordentlig sted å skrive om sine tanker.

Jeg mener kommentarfelt versjonen er som skreddersydd for slike som ønsker å kverulere og provosere.
Skjønner som sagt ikke det valget de tok rundt 2011.

Ellers har jeg inntrykk av at de er trivelige folk - og artiklene synes jeg holder høy klasse.
Spesielt de til Bjarte Valen.
Jeg likte veldig godt serien De 50 største som de hadde under coronapausen.
Liker også veldig godt de årlige München 58 intervjuene og artiklene til Lars Morten Olsen i U-S.
Ellers har United.no bra påfyll med nyheter og saker.
Tror ingen andre supporterklubber har så mange saker.

Virker som økonomien har blitt strammere der.
Nok bl.a pga corona situasjonen.
Tror de jobber hardt for å tilby oss godt lesestoff tross strammere budsjetter.

Mener dog de har bommet en del på supporterkultur.
De har ikke lyttet til hele medlemsmassen.
post liked by: Belfastboy, Pangaea, offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Locked