Liverpool

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

City hver dag framfor L-pool, kjenner kun 2 City fans og dem er greie gutter, L-pool fans er noe helt for seg selv man skulle nesten tro dem har gjort reint bord i 30 år på rad så sjølv god er dem.
Last edited by pixma on 06 Feb 2019, 20:00, edited 1 time in total.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Spesiell kamp i kveld.

Liverpool-fans kommer til å heie på Everton
United-fans kommer til å heie på City.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Det var skikkelig dritt at vi ikke pælma Liverpool ned fra tabelltoppen...hadde vært fint med topp 4 også. Men forstår hva[mention]Elkey[/mention] mener...City er fæle greier på en annen måte...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

0-0 mot Everton i dag. Klopp lot seg tydelig provosere i interjuet etter kampen. Da han spurte to ganger om hvorfor ikke Salah scorer mål. ( Skjønner den litt da). Ellers så var det vinden som kom fra alle retninger 😂.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Havner Unidet på topp 4, og Liverpool ikke vinner PL. Da er jeg storfornøyd. Det er ekstremt viktig at de uspiselige tilhengerne til LFC ikke får pokal i PL å snakke om.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Helt ekstrem formsvikt for Liverpool etter jul. De har spilt 8 PL-kamper: 4 seire, 3 uavgjort og 1 tap. Hva har skjedd? Har de bare mistet formen, eller har alle andre lag knekt Klopp-koden?
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 03 Mar 2019, 22:38Hva har skjedd?
Som de i studio var inne på etter kampen så mangler de noen til å skåre målene - for sjanser, det har de som regel nok av i kampene. Det er ikke alltid de skaper like mye, men som regel brenner de 2-3 store sjanser i løpet av kampene.

Først var det Salah som var i form og scorte målene, deretter Firmino.. og plutselig var det Mané sin tur og "bære" laget. Og i en liten periode kom Shaqiri inn fra benken og storspilte. Nå derimot, har alle sammen litt problemer foran mål, men kanskje aller mest Salah.

Man har liksom noen spillere som nødvendigvis ikke scorer så ofte, men som nesten alltid spiller bra på banen.. litt som Firmino? Men det kjedelige for Liverpool er at når Mané og Salah er av, så er de veldig av. Litt som vi så i kampen mot oss.

Liverpool skal riktig nok ikke avskrives - for kampoppsettet deres er ikke det verste.

Liverpool - Burnley
Fulham - Liverpool
Liverpool - Tottenham
Southampton - Liverpool
Liverpool - Chelsea
Cardiff - Liverpool
Liverpool - Huddersfield
Newcastle - Liverpool
Liverpool - Wolverhampton

De får seg nok et par fine seire mot Burnley og Fulham, men så får vi bare krysse fingrene for at Spurs, Saints og Chelsea kan by på litt problemer.. for de fire siste matchene skremmer nok ikke Liverpoolfansen.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Synes ikke Liverpool skaper så mange sjanser i BORTEkampene sine.
De har mye ball, og det blir mye trilling.
Det går tregt når de angriper.
Nærmest et paradoks, for Klopp er kjent for å bygge lag som angriper hurtig.
Kanskje var Buvac viktigere enn han har fått kred for?

Om man ser på lagene til Klopp har de ofte slitt halvveis i sesongen.
Jeg har riktignok ikke undersøkt fakta da han var i Mainz.
Tysk fotball er ikke like tilgjengelig for fakta som engelsk fotball.
Jeg undersøkte resultatene hans i Borussia Dortmund.
Har ikke de foran meg nå, men skrev en kommentar om det på United.no sist sommer.
Husker at Borussia Dortmund ofte fikk en formdupp rett før vinterpausen.

I Liverpool har de slitt i januar og februar både i 2016 og i 2017.
I fjor var det riktignok ikke slik.

På meg virker det som om lagene til Klopp blir slitne både fysisk og mentalt omtrent halvveis i sesongen,

For så å komne tilbake med gode resultater de siste ukene.
For deretter å avslutte svakt i siste og avgjørende kamp :D (Ref diverse finaler).

Jeg tror de havner på rundt 91 poeng.
6 seiere og 3 uavgjort på de siste 9.
Tipper City tar 93 poeng.
De vinner 7, spiller 1 uavgjort og taper på Old Trafford 24 april.

Drister meg til å tippe følgende:

Man City - Watford 3 poeng
Liverpool - Burnley 3 poeng

Man Utd - Man City utsatt pga FA cup (0 poeng)
Fulham - Liverpool 3 poeng

Fulham - Man City 3 poeng
Liverpool - Tottenham 3 poeng

Man City - Cardiff utsatt pga FA sf? (3 poeng)
Soton - Liverpool 1 poeng

Crystal P - Man City 1 poeng
Liverpool - Chelsea 1 poeng

Man City - Tottenham 3 poeng
Cardiff - Liverpool 3 poeng

Burnley - Man City 3 poeng
Liverpool - Hudds 3 poeng

Man City - Leicester 3 poeng
Newcastle - Liverpool 3 poeng

Brighton - Man City 3 poeng
Liverpool - Wolves 1 poeng

Man City 93 poeng.
Liverpool 91 poeng.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Etter hva jeg har lest, så tror jeg også at det var Buvac som stod for det som har kjennetegnet Liverpool under Klopp. Det å angripe hurtig.
De har vært bedre på den delen de andre sesongene. Men de har blitt mye bedre defensivt. Mye takket være VVD, og Allison, de har et bra forsvar. De slipper inn lite mål, og har bare tapt en kamp i PL.
Men det er ok for meg, så lenge de forsetter å spille uavgjort.
Tidligere så selvgode Liverpool supportere begynner nå å få kalde føtter. Det er jo en fornøyelse bare det.
Og han ballgutten som applauderte foran nesen til Klopp, fikk ta presset frem et smil fra Klopp til slutt.
Ellers så er det litt merkelig at PL studio ikke kommenterer alle de rare unnskyldningene Klopp presterer å komme med etter vær kamp de ikke har vunnet.
Eller kanskje United skal ta sikte på å ta igjen Liverpool. Vi har vel tatt inn 11 poeng på 9 kamper. Det gjenstår vel 9 kamper nå, og det er vel 12 poeng opp :D
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Får håpe at det ikke er MU som gjør at L-pool vinner PL. Så får bare håpe at L-pool taper noen kamper før MU og City skal spille.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Liverpool har gjort det stadig svakere etter jul, og det virker som om det har påvirket Klopp. Han er stadig mer irritabel under intervju, og det virker som om det er en slags nervøs eller engstelig energi som han tar med seg over til laget. Spissene har sluttet å prestere skikkelig, og de sliter med å komme til gode avslutninger.

Jeg tror at de kan komme til å avgi poeng i helt uventede kamper. Dette har også vært litt typisk Liverpool, å av og til tape poeng mot klart svakere motstandere. Jeg håper også at tidligere historie med å svikte mot slutten kverne i hodene deres, og er med på å psyke dem ut.

Burnley er nok desperate etter poeng for å holde seg over streken, men ta i de siste kampene tilsier ikke at de har noe på gang. Men det er allikevel ikke lenge siden de slo Tottenham.

Liverpool har spilt uavgjort i 3 av de siste 5 kampene sine, håper at dette kan endres til 4 av 5 i dag.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

På sosiale mediar har L-pool fansen nu kommet med en sluttning på at dommerstanden i England vil hjelpe City så ikke Pool vinner Pl, angst må si at det er kun pool fans som kan finne på å skrive sånt vås, er det rart man nesten får angst når pool holder på vinne PL .
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Hahaha... Selvsagt er det konspirasjoner i fleng for å senke Liverpool. Ingen som liker dem, derfor er det mange som konspirerer.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Gullkampen er fryktelig, to onder, ett av dem vinner ligaen. Måtte det aldri bli en sesong til med slikt...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Forsvaret til Newcastle gjør sitt beste for å tape kampen...synd, de er jo bra med i kampen...
LUHG!
Post Reply