Ryktetråd 2020

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Mange kritiske røster der ute i dag. Mest på grunn av at Sancho ikke ble kjøpt,
I følge Sky sin sending ville Sancho kostet 120 mill euro pluss rundt 60 mill euro i sign no fee og agenter m.m. I så måte må jeg si at det er like greit og ikke signere han.

Videre så ønsker vel alle rundt United at det skulle hentes en stopper. OGS har sagt at dette er noe han ikke mener United behøver(utrolig nok). Ville heller beholdt Smalling enn å selge han for småpenger.

Rekrutteringen er noe dem tydelig har tatt tak i. Vi har flere spennende talenter som f.eks Hannibal. Har i dag signert Traore, Pelli(etter eller annet) og tidligere stortalenter fra City og Atl Madrid.

Videre spent på Telles, Cavani og De Beek,.

Terningkast 3.
TV2 kalte United for overgangstaperen, litt strengt er det ikke?
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Vi er vel litt tapere [mention]Ketil Cantona[/mention] , vi burde hatt inn en stopper og en DM, Partey som Arsenal henta f.eks...Men det er en Joel Glazer som har snøra igjen pengepungen. Netto har vi brukt lite penger denne sommeren.

Det er jo kun Telles jeg er skikkelig spent på, og så håper jeg Cavani får til noe slikt som Zlatan, han ble jo toppscoreren vår. Pellistri er spennende, men ung. Og unge Diallo fra Atalanta som kommer i januar. men det er kult med unge talenter, og man håper jo de blir noe slikt som Greenwood/Rashford, helst enda bedre.

Solskjær må backe stopperne vi har, selv om han er like bekymret som oss fans for deres kvaliteter...Ole har fått beskjed:"Du må få de stopperne du har til å fungere", lettere sagt enn gjort. Håper jo det blir litt stabilt bak der snart. Det gikk jo ok i fjor.

Og Donny Beek bør jo få muligheten fra start i PL nå, tipper også at han er tiltenkt en startplass i CL.
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

La det nå synke inn litt. Jeg forstår skuffelsen, definitivt.
At vi skulle hente stopper, det visste vi ikke ville skje. Sancho håpet og forventet de fleste.

I fjor slapp vi inn lite mål, og hva som har skjedd nå i sesongstarten kan vel egentlig kun OGS svare på. Kriminelt svakt!

Ett defensivt anker, ja. Partey høyst trolig ikke. I følge SkySport sitt studio ville kostaned på Partey bikke over 100 mill (på tross av klausul på 50 mill euro). Agenter og sign on fee, så blir prisen stygg høy.

Tiden vil vise, det er kort tid til januar vinduet. Barcelona er helt på felgen økonomisk og må kvitte seg med spillere. Dembelele, veldig skadeutsatt men ett stort talent. Hva kan vi få han for?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Ja, det er syke tilstander på priser og klausuler, men slik har det blitt i toppfotballen. Skal man være med så koster det flesk. Men om laget hever seg med nye dyre signeringer, så tjener man det inn igjen.

Enig, man regna ikke med noen stopper inn dessverre. mye fordi klubben mener de har brukt mye penger på stoppere de siste årene, noe som stemmer, men det spørs om de er gode nok. Det blir interessant å se om de klarer å sy igjen sømmen bak der fra og med Newcastle om 11 dager. Etter den kampen blir det noen tøffe matcher.

Stoppere: Upamecano inn til sommeren håper jeg. Eller hvorfor ikke gamble på Joe Rodon fra Swansea, blir ikke like dyr. Dembele har jo et sykt toppnivå, men gambling. Usikker på personligheten, og fysikken er jo dårlig som du sier. Men Barca trenger penger ja, bruker jo halve budsjettet på lønn til Messi...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Da er tabloidpressen ute med Pochettino-rykter igjen, jeg er så lei av de ryktene, mest fordi jeg ikke ønsker ham som ny manager egentlig. Han mista garderoben i Spurs. Var visst samme opplegg på trening i alle sesongene, og de eldre rutinerte spillerne ble drittlei av å ha barnevakter som overvåka alt de gjorde på fritiden. Spillerne kjeda seg rett og slett på treningene.

Da hadde det vært mye morsommere med Kjetil Knutsen fra B/G :P
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Godt oppsummert om Uniteds overgangsvinduer de siste sesongene : https://www.manchestereveningnews.co.uk ... d-19028132

På dette tidspunktet begynner jeg virkelig å lure på hvorfor Glazers ikke erstatter Woodward med noen som forstår fortball.

Jeg regner med de er fullstendig inkompetente når det gjelder fotball, men de må da klare å se at det er et stygt misforhold mellom overgangs- og lønnsbudsjett og hva United presterer på banen. Med en kompetent sportslig ledelse burde vi klart å få mye bedre resultatet - med tilsvarende større inntekter for rottene som eier klubben - uten å bruke mer penger. Slikt forstår de vel?
At det er problematisk å betale høye lønninger til spillere vi ikke har bruk for (Rojo, Jones, Romero, Lingard, Dalot, Pereira) samtidig som verdien deres synker kreves heller ikke så mye fotballkompetanse for å forstå.

Jeg har lyst til å være positiv til Cavani, og tenke på at uansett hva som skjer bør det være lærerikt for Rash, Martial og Greenwood å trene med ham.

Men når vi henter en 33-åring med stygg skadehistorikk, som har vært tilgjengelig gratis siden juni, et par timer før deadline er det vanskelig å komme unna at dette skriker panikkjøp. Særlig med tanke på at han foretrekker akkurat samme posisjon som Rashford og Martial, mens vi fremdeles ikke har en høyreving i stallen...

Lyspunktet er at vi henter en haug med talentfulle ungdommer. Det har vel totalt blitt 6 spillere i alderen - 16-18 dette vinduet.

Men følelsen i dag er - som vanlig - frustrasjon og resignasjon. Denne sesongen kommer nok til å handle om å sloss med Tottenham og Arsenal om fjerdeplassen. Og ryker den blir det enda vanskeligere å hente nødvendige forsterkninger før neste sesong.
post liked by: Blodfink, Pangaea
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

aregran wrote: 06 Oct 2020, 09:13 På dette tidspunktet begynner jeg virkelig å lure på hvorfor Glazers ikke erstatter Woodward med noen som forstår fortball.
Fin post aregran, det spørsmålet er betimelig. God artikkel. Vi har mye deadwood i denne troppen som koster mye penger. Man prøver å bli kvitt dem, men det går jo ikke når de skal lønninger i verdenstoppen.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Ser ut til å være et stort talent, ganske moden i spillestilen til å være kun 17. Sønn av Jóhannes Karl Guðjónsson, (bl.a. Aston Villa, Leicester, Wolves, Burnley)

LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Dortmund-sjefen mener United-ryktene forklarer Sanchos drastiske formdupp
😅😂
https://www.tv2.no/sport/11738740/

Må faktisk le, klart man må legge skylden på noe man skal jo tross alt selge for milliarder her, verdien er i ferd med å sinke.

Sikkert mange som er skuffet at Sancho ikke kom helt greit det. Men jeg er faktisk glad for at vi ikke blåste vekk så mye penger på en spiller. Det hadde blitt fryktelig dyrt med alle klausuler osv.

Jeg så England kampen i sommer, greit nok jeg har ikke sett Sancho altfor mye. Men den kampen jeg så han tenkte jeg ikke pokker om han er verdt de pengene. Da hadde jeg heller brukt den summer på å hente tilbake Ronaldo. 🙂

Husk Kagawa og Mikhtaryian herjet i Dortmund de også. Håper verdien synker betraktelig til et mer realistisk nivå.
post liked by: Blodfink, Elkey
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

CR7 ryktes å være aktuell for United. Greit for meg. Selv om det også er litt rart.

Kanskje det skjer @offside :D
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

David Carmo (21), spennende stopper, venstrebeint fysisk beist fra Braga.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Må nesten være det rareste rykte på aldri så lenge, Fred til Inter og Eriksen til MU og det er noe MU har villet lenge. Hvor kommer slik fra er jo helt utrolig.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

De kunne sikkert tenkt seg Eriksen en gang i tiden, men nå? Har langt fra vært noen suksess i Inter og var også veldig svak de siste månedene i Tottenham. Legg til at han spiller i posisjonen til Bruno, Donny ++
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Transfer-podcast med Stretford Paddock, gjest: Bild-journalisten Christian Falk.


Upamecano, Sancho, Çalhanoğlu, Braut og Kingsley Coman, er temaer, også litt om klubbdrift.


LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Det går rykter om at Favre får/har fått sparken i Dortmund etter 1-5 tap mot Stuttgart i går og en generelt dårlig start på sesongen i BL (5. plass).
Da blir jo spørsmålet om hva som eventuelt skjer med Sancho og en overgang til United til sommeren igjen?
En ny manager kan være ganske klar på at han skal ingen steder, men være i Dortmund.
Et annet spørsmål er hvem tar over? Jeg vet ikke om mange ledige nå, kanskje Pochettino er mannen som tar over for Favre?
post liked by: Pink Final, Buchan
Post Reply