Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Jeg er redd de 3 kommende kampene kan være kroken på døren for Solskjær.

Newcastle, Paris og Chelsea...

Da tror jeg selv Woodward mister det håret han plantet for noen år siden.. 🙃
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

For dere som lurer søk på Ed Woodward hairtransplant på Google 😄
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17749

Postet det samme i kamptråden mot Spurs.
Hører vel mer hjemme her.

«Jeg mener Neville har et godt poeng i artikkelen lagt ut på United.no.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/patet ... n-ryggrad/

Spillerne ser at klubbledelsen ikke har ambisjoner, de er ikke villig til å støtte manageren.
For meg er det ikke tvil om hvor problemet ligger.

Først og fremst hos Avram og Joel Glazer, med søsken.
Deretter hos Ed Woodward med hjelpere.

Vi kan slakte manager og enkeltspillere alt vi klarer.
Problemet ligger ikke der.

Som sagt i Solskjær tråden.
Folk som Klopp og Guardiola vil ikke ta i United med ildtang.
Hvorfor ikke?
De ser jo at klubbledelsen ikke eier sportslige ambisjoner.
De ser at det ikke finnes infrastruktur.

Andre supportere må selvsagt få mene hva de vil, skulle bare mangle.
Men, om det er Solskjær som må ta støyten for dette kaoset, så tror jeg ikke jeg orker å argumentere mer, hverken her eller på United.no.

Jeg skrev i sommer, både her og på United.no at Sevilla tapet var det mest skuffende tapet siden Bayer Leverkusen i 2002.
Jeg har i hvertfall ikke vært så skuffet etter et tap siden den gang.
Selvsagt fordi United spilte ut Sevilla, og tapte på to håpløse forsvarsfeil.
Men, mest fordi United ikke fikk en finale.
Med en finale og evt seier ville Solskjær hatt noe å vise til.
Jeg mener han gjør veldig mye rett.
Han bygger opp igjen over tid.
Men, uten noe å vise til er jeg redd både fansen og klubbledelsen ser etter forandring, igjen ;`( »
post liked by: offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

[mention]Pink Final[/mention] Joda det er gode poeng det. Det er ikke rart folk ikke vil ta tak i United grunnet de problemer som er i klubben. Eiersiden har vært et problem lenge, men dessverre så er det Solskjær som får gjennomgå for alt det som måtte skje. Tenk om vi hadde spilt U mot Brighton og ikke fått det straffet. Da hadde Solskjærs vært på tynn is.

Men samtidig så er det fryktelig svakt det han har vist de 3 første kampene av PL. Vi har blitt utspilt i en hver av de. Det er alarmerende, og det må han ta på sinn kappe.

Jeg er for at vi skal og bør støtte manageren, men vi bør også kunne kritisere hvis det er grunnlag for det. Det Solskjær har vist de 3 første kampene av årets PL er kritikkverdig og det vil komme mange spørsmål. Presentasjonene må opp og det ASAP for nå kommer det kamper på rekke og rad, tøffe kamper. Hvis United skal fremstå slikt i de kommende kampene så lever du ikke lenge i denne bransjen. Dessverre, men sant.

Jeg er ekstremt skuffet, ikke bare skuffet over kampen i går men skuffet over kampen mot Palace, mot Brighton og selvfølgelig så toppet det seg i går.

Så ser jeg da på terminlisten, grøss og gru sier jeg!
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7600
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27219
Liker mottatt: 17749

Er på jobb og må skrive på tlf.
Så ganske kort dette.

Selvsagt har forsvarsspillet vært fryktelig så langt i høst.
Marginer med mot Brighton.
Solskjær må ta ansvaret for det.
Ikke det jeg mener.

Jeg mener - er disse stadige manager byttene løsningen?
Er det å finne nye syndebukker på laget som er tingen?

Hvem er den beste manageren der ute United kunne fått nå?
Pochettino?
Jeg skulle støttet ham også 100%.
(Selv om jeg begynner å gå trøtt av å ‘alltid værra her’ - selv når ting går bra ;-) ).

Pochettino brukte 3 sesonger på å få en markant poengframgang i Spurs.
Laget hans raknet totalt i fjor høst med bl.a 2-7 for Bayern.

Pochettino ville også vært avhengig av støtte fra eierne.
Han ville trolig ikke turt å satse så mye på akademiet som Solskjær.
I Spurs ga han kun to mann fra akademiet sjansen, Harry x2 i Kane og Winks.

Det er så enkelt å mene at gresset er grønnere andre steder.
United skulle hatt den og den.
United har byttet manager 4 x på 7 år.

Kan det være at det nærmest er umulig å jobbe under dagens regime?

Og at Solskjær med sin cultural reboot er det beste alternativet når alt kommer til alt?

Nå må jeg jobbe :-)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Nei men hvor lenge kan man leve med dårlige resultater?

Hvis man ikke får resultater, skal man da bare vente til det blir bedre? Kanskje det er et alternativ gi det tid.
Men når jeg ser på terminliste så ser det ikke veldig lyst ut. Vi kommer til å bli spist opp....

Vet ikke hva som er alternativet, men det må skje ting.
post liked by: Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2570

Som offside sier så ser det gromt ut med de neste 5 kampene til MU, og etter det dem har vist til nu kan det like godt bli 5 tap på rad nu, og da her vel ikke OGS noe mere å gjøre i klubben. Det er skrekk versjon, den versjon vi alle ønsker er jo at det løsner og gutta vinner minst 4 av de 5 kampene, da er MU på + siden igjen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Har støttet OGS fult ut siden han tok over jobben. Mulig en umulig jobb å tilfredsstille fansen iom. at ledelsen er som den er. Ikke vet jeg eller vi supportere om hva som foregår bak kulissene.

Overganger; Er de i den posisjonen at dem SKAL ha Sancho og må vente til januar/neste sommer? Vi må vente med svaret. Men føler klubben har sett seg blindt på Sancho. Likevel er det ikke der skoen trykker. Burde man ikke strammet opp den defensive linjen med kvalitetstopper inn. Er ikke Baily/Lindeløf gode nok? Passer dem ikke ved siden av Maguire? Mange spørsmål som vi ikke vet svaret på.

Under OGS savner jeg progresjon. Klarer OGS og Philen og ha en plan B. Ser ikke slik ut. Vi var i dytten fra februar før det dabbet av mot slutten. Denne sesongstarten har vært intet annet enn grusom. Vi kunne tapt mot Spurs på vår beste dag, men gårsdagens resultat var grusomt, flaut og ikke minst sårende for en sofasupporter. Kan ikke huske jeg satt så tom og ferdig etter en kamp. Nitrist fra A-Å.

Mulig det er for tidlig, men er OGS rett mann. Det må være lov å spørre seg. Laguttaket, hvorfor starter ikke Van De Beek kampen. Hvorfor klarer ikke United å stramme inn på 1-3.

Personlig klarer jeg ikke se OGS ta United til det neste steget.

Uansett, vi ser City snubler stadig, Liverpool går på en kraftig smell. De neste 3-4 kampene blir nok mest trolig avgjørende for OGS.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Jeg skulle forsvart OGS til "the bitter end" om jeg så progresjon...men den er fraværende og vi henger ikke sammen som LAG! Vi hadde flyt i en periode, men mest pga enkeltmannsprestasjoner og hurtige overganger. Og der er vi...vi mangler alt mot etablert og vi er fantasiløse i alt av bevegelser. Der har vi vært siden Ole kom inn. Og jeg er heller ikke overvettes begeistret over hans medspillere på trenersiden...Carrick, McKenna, Phelen og C0. Alle virker tafatte på sidelinjen og lar kampen gå sin gang.
Nedturen begynte under SAF. De siste 2-3 årene under hans ledelse fløt på vi hans tilstedeværelse og erfaring, ikke på hans tilnærming til kamper og taktiske grep.
Tiden er overmoden for en SD som er fotballmann på sin hals og som får reell makt, ellers kan vi belage oss på en tilstedeværelse under de beste på kort og lang sikt. Det er et trist skue vi er vitne til. Vi har pengefolk som styrer klubben som en finansiell bedrift, uten annen forståelse enn passe med penger til sine eiere.

Med alt dette i minne ber jeg David Moyes, LVG ,Jose Mourinho og til dels OGS om unnskyldning...men skrik da ut for faen...ellers er det klubben du og vi elsker som blir skadelidende. Det er bedre å gå ut rakrygget, vel vitende om at du har sagt i fra.
post liked by: offside, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4693
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2617
Liker mottatt: 10667

Vanskelig å analysere så veldig klart etter en sånn kamp, der alt er helsvart. Solskjær (og laget) skal ikke dømmes for denne alene, like lite som de skal dømmes etter en kamp der alt stemmer (vi har jo hatt noen av dem også).

Men altså, kapitulasjonen i denne kampen var fæl å se på. Etter min mening var OGS grenseløst naiv og rådvill helt fra 1-0 og ut kampen. Sender fire angripere i press med en mann mindre, samtidig som forsvaret ligger dypt 70 meter unna, med alt det innebærer av enorme rom midt på banen og blottlegging av fire nervebunter i forsvar. Vi så fort hvor det bar, med Tottenham som tok oss på senga gang på gang de første 10-15 minuttene. OGS evnet ikke å justere. Kall meg kynisk, men vi burde lagt oss lavt allerede på 1-0, og kontret på dem. Det er det vi kan, ingen vits i å late som noe annet. Vi evner ikke å ta tak i ballen og kontrollere kamper. Vi fortsetter å være hårreisende dårlige til å spille av høyt press. Før vi lærer oss det, er det bare å la motstanderen ha ballen og heller lokke dem fram.

Dessverre har problemene vært der lenge, vi har jo snakket mye om hvor stor del av framgangen i vinter og vår skyldes individuell briljans eller systemiske forbedringer. Sesongstarten tyder veldig på at det handlet om det førstnevnte, så når enkeltspillere er ute av form klapper det helt sammen.

Det er veldig mange formildende omstendigheter, og det blir sannelig ikke lett for noen som skal prøve seg som manager i denne klubben. Men vi skal uansett være MYE bedre enn dette, kamper som denne skal rett og slett ikke skje under noen omstendighet - all den tid vi faktisk ikke hadde en eneste skade, stilte med vårt beste lag, mot en motstander som spilte tirsdag og torsdag forrige uke.

Og så må vi snakke om Harry Maguire og Paul Pogba... :dead:
post liked by: offside, Blodfink

Deleted User 402

Vi snakker om den samme manageren og spillere som sist sesong kom på 3 plass, hadde mange clean-sheets(av de bedre tror jeg, slapp inn 3 mål mer enn Liverpool(hvis jeg husker rett) og spilte mye god fotball. Joda, flere spillere burde vært på plass, men de som er der er mye bedre enn det vi har sett så langt.

Nå blir vi rundspilt av alle, laget henger ikke sammen, det er null energi og hodene henger.

Joda, Solskjær ryker hvis dette fortsetter, men jeg er mest opptatt av hvorfor vi har startet sesongen på denne måte.

Brukte vi så mye energi på avslutningen, samt at vi knapt har hatt oppkjøring, at spillerne er utslitt fortsatt? Er de rett og slett ikke fysisk og mentalt klare for en ny sesong? Vet ikke, men jeg stiller spørsmålet. Tviler nemlig på at manager og lag har blitt så mye dårligere siden august. Vi så jo mot slutten av sesongen at laget var på stålet. Er de fortsatt der.

Har manager, teamet rundt og spillerne tatt helt feil grep for å være sånn halvveis klare til sesongen? Det har jo vært nok av forstyrrelser i den korte oppkjøringen og med koronadiagnoser, karantener, Maguire-saken, Greenwood osv. Hvordan påvirker det laget?

Vet ikke, men noe er veldig galt. Mulig det er manglende egenskaper hos Solskjær som har kommet til overflaten. Vet ikke.

Prøver ikke å unnskylde eller bortforklare det jeg ser på banen, men jeg prøver å forstå hva som er galt. Noen må finne ut av det veldig fort.

Noen som har gode svar?
post liked by: offside, Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Jeg har svar og fasit...du kan lese mitt innlegg rett over her!! ;-)
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4693
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2617
Liker mottatt: 10667

Sesongoppkjøringen har vært vanskelig, ingen tvil om det. Men det er også en managers oppgave å se hvem som er klare for kamp og hvem som ikke er det. Pogba har hatt Covid, og alt tyder på at han er LANGT unna fysisk og mentalt nivå, likevel får han starte hver kamp foran DvdB, som har hatt en "normal" oppkjøring. Maguire spiller også alt som er, noe mer forståelig ettersom han er kaptein og alternativene er få.

Oppturen i fjor var bygd på en defensiv trygghet, kanskje er OGS og laget blitt litt for cocky etter en god avslutning. Kaoset i bakre rekker burde muligens ført til en litt mer forsiktig tilnærming - få den defensive strukturen på stell først. Jeg vet ikke, men som du sier så henger det ikke sammen, det er så store rom at vi ser ut som vi konstant spiller med 10 mann.

Deleted User 402

Godt noen har fasit:-) Joda, det er mange gode poenger og argumenter i denne tråden, men det er fortsatt litt for mye som ikke henger på greip for min del. Mitt inntrykk er vel at Solskjær vil spille laget i form. Det har gått veldig galt. Så ja, det er mange spørsmål ved Solskjær sine valg. Han bruker spillere som åpenbart ikke er i form, enig i det.
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Det er mange spørsmål rundt dette, og mye man undres over.

Etter gjenåpningen av samfunnet gikk det veldig bra. United spilte festfotball. Det var glede, glød, tempo og alt det man ønsker seg fra et lag. Noen sliteseiere var det, men til syvende og sist det som teller er 3 poeng,
Hva i alle dager har skjedd? Det er helt greit å tape kamper, det mente jeg også i fjor. Men det er måten man taper på som er hardt å ta innover.

Palace var Grusomt, Brighton rundspilte oss til tider, greit nok Tottenham kjørte over oss etter rødt kort. Men før det også slipper inn 2 mål på den måten etter at man leder.

Da kan man spørre seg hva i alle dager er det som skjer? Hvorfor spiller vi slik?

Er det tilfeldighet? Kommer vi oss opp igjen?

De neste kampene blir jo avgjørende for Solskjær du kan ikke tape og tape kamper på den måten...
post liked by: Blodfink
Post Reply