United hadde £100m for midtstopper...

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 814

Woodward_Avram_Glazer.jpg
Woodward_Avram_Glazer.jpg (69.17 KiB) Viewed 2553 times



Det har dukket opp diverse nyhetssaker om at United hadde £100m tilgjengelig for å kjøpe en midtstopper i sommer. Men det var personene over Jose som bestemte at det ikke skulle bli noe kjøp. De mener, i motsetning til Jose, at spillerne han hadde plukket ut var en altfor kortsiktig løsning, og ikke en løsning for fremtiden. Ed Woodward og styret mener at Maguire ikke er bedre enn de spillerne vi allerede har har, og at Alderweireld er kortsiktig løsning som vil kreve £25m i lønn de neste årene. Faktisk så skal det bare ha vært ett møte mellom United og Tottenham i sommer, og da lurte Tottenham på om det var mulig å få Martial. Ed skal ha vært i møte med Florentino Pérez i Real Madrid ang Raphaël Varane, men det ble det ingenting av.

Kilde: https://www.theguardian.com/football/20 ... are_btn_tw

Hva synes dere om dette? Har styret egentlig nok fotball kunnskaper til å trumfe Jose sine ønsker?
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Som jeg skriver i den andre tråden mangler styret i United fotballkunnskaper, og bør holde seg langt unna å overprøve Mourinhos vurderinger ang spillerkjøp.

Jeg ønsker meg en sportsdirektør som har peiling på fotball. De gangene det har gått ordentlig galt med Mourinho tidligere har det i stor grad skyldtes at han har vært uenig med klubbledelsen om spillerkjøp/salg. Nå begynner jeg å bli redd for at han kan bli ordentlig sur her og, og da går det galt...

Chupacabra
Posts: 6
Joined: 11 Aug 2018, 00:02

En ting som man kan ta med fra kampen idag inn i denne diskusjonen er hva vi hadde fått med Maguire. Han gikk jo frem og ble en ekstra mann langt inne på United's halvdel i det oppbyggende spillet til Leicester. Det er noe vi trenger og burde handlet. Maguire er jo bare 25! Lindeløf tror jeg kan bli det for oss, men vil ta tid. Her tror jeg styret vurderte feil.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Chupacabra wrote: 11 Aug 2018, 00:12 En ting som man kan ta med fra kampen idag inn i denne diskusjonen er hva vi hadde fått med Maguire. Han gikk jo frem og ble en ekstra mann langt inne på United's halvdel i det oppbyggende spillet til Leicester. Det er noe vi trenger og burde handlet. Maguire er jo bare 25! Lindeløf tror jeg kan bli det for oss, men vil ta tid. Her tror jeg styret vurderte feil.
Helt enig. Dette blir særlig tydelig om man sammenligner det med våre midtstopperes bidrag til det oppbyggende spillet. Det var noen ganger i går hvor Pereira gikk ned mellom midtstopperne og hentet ballen i stedet for å være et pasningsalternativ for dem...

Chupacabra
Posts: 6
Joined: 11 Aug 2018, 00:02

aregran wrote: 11 Aug 2018, 10:29
Chupacabra wrote: 11 Aug 2018, 00:12 En ting som man kan ta med fra kampen idag inn i denne diskusjonen er hva vi hadde fått med Maguire. Han gikk jo frem og ble en ekstra mann langt inne på United's halvdel i det oppbyggende spillet til Leicester. Det er noe vi trenger og burde handlet. Maguire er jo bare 25! Lindeløf tror jeg kan bli det for oss, men vil ta tid. Her tror jeg styret vurderte feil.
Helt enig. Dette blir særlig tydelig om man sammenligner det med våre midtstopperes bidrag til det oppbyggende spillet. Det var noen ganger i går hvor Pereira gikk ned mellom midtstopperne og hentet ballen i stedet for å være et pasningsalternativ for dem...
Ja, en jobb Pogba som regel har stått for tidligere. Er også helt enig mtp en sportsdirektør. Det var en artikkel på United.no for en tid tilbake som beskrev hvorfor man ikke burde dømme Mourinho og Pep likt. Årsaken var hvordan city lang tid i forveien hadde handlet spillere som ville passe inn. Sterling er et eksempel.
Dette er fremtiden, og vi ligger allerede etter.
Post Reply