Alexis Sánchez

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Alexis Alejandro Sánchez Sánchez
sanchez.jpg
sanchez.jpg (45.79 KiB) Viewed 5966 times
Des 19, 1988 (30) - Chile
1.69 m
Høyrefot
Spiss, oftest på venstre side.


User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Ok, denne spillertråden er ikke opprettet med bakgrunn i nesegrus og stum beundring. Snarere tvert imot.

Alexis har en helt syk lønn. Ca 500 kr pr minutt, døgnet rundt. Hadde det ennå vært pr spilleminutt...
Alexis har vist null siden han kom fra Arsenal. Når man leser litt på forum hos Gunners, så ser man
at de var begynt å bli frustrerte allerede et år før han kom til oss. Her er det noen som ikke har gjort
jobben sin i United før han ble hentet.

Her er noen klipp fra div forum:
It is quite clear to see that Sanchez was on his last legs as an elite player. Man utd are now stuck with this has-been for the next 4 years while we have signed a wonderful player who suits our system.
He looks so poor, even in manu u’s setup. Even the fans want him dropped. Their fans were laughing at us for the swap, they’re not laughing now.
Jesus Christ, United just saved us. Right now I love the idiot's at Old Trafford

I kampen mot Leicester var han helt ubrukelig. Hver gang han fikk ballen så forsøkte han å drible seg på skrå bakover fra 16m, etter først å ha tatt et par sirkler. Null plan bak spillet sitt.
Jeg skjønner at OGS sier til pressen at Sanchez stadig blir bedre, han kan jo nesten ikke si annet om egne spillere.

Selg for å få han vekk. Den lønnen han har er syk, og kan heller brukes på andre spillere.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Heter han faktisk Sanchez Sanchez?

God spiller men over toppen, nå ser han jo ut som han gjorde siste høsten i Arsenal. Skal han spille for United så bør han nesten være spiss, er der jeg synes han var på sitt beste på Emirates også. På kanten er han for svak 1 v 1, og for lite kreativ til å åpne forsvar. Målet hans mot Arsenal var jo en real spiss-scoring, og jeg ser ikke hvorfor Lukaku skulle være et bedre alternativ så lenge man skal hvile Rashford.

Uansett et salgsobjekt til sommeren, da han har en helt absurd lønn som fint kan anvendes på andre, yngre og bedre spillere.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Etter lønna å dømme så er han vel den værste signeringen som MU har gjort gjennom tiden, er vel helt umulig å få solgt når det er kun penger han er ute etter, så han blir nok til kontrakten går ut. PS har ingen anelse hvor lang kontrakt han har.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

pixma wrote: 04 Feb 2019, 22:24 PS har ingen anelse hvor lang kontrakt han har.
Går ut 30. juni 2022.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Husker David Gill var helt imot å gi spillere på 30 år langtidskontrakter, og det var jo faktisk gode grunner til det. Fire år og 4-5 millioner kroner i uka. Det er helt uvirkelig.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Harry Greaves wrote: 04 Feb 2019, 22:09 Skal han spille for United så bør han nesten være spiss, er der jeg synes han var på sitt beste på Emirates også. På kanten er han for svak 1 v 1, og for lite kreativ til å åpne forsvar. Målet hans mot Arsenal var jo en real spiss-scoring, og jeg ser ikke hvorfor Lukaku skulle være et bedre alternativ så lenge man skal hvile Rashford.
Enig her. Vår best betalte spiller er på grensen til ubrukelig på kanten, men kan gjøre en grei jobb som midtspiss, men prestasjonene er veldig variable. Jeg håper vi får se en bedre Sanchez denne våren enn hva vi har sett til nå, for det har vært på grensen til horribelt. Han kan avlaste Rashford på spiss - og han kan avlaste Martial på kanten.. thats it.

Hvis han fortsetter å prestere så dårlig som han har gjort hittil, så er det bare å krysse fingrene for at han ønsker seg bort til sommeren slik at han får spille fast for en klubb. Da må han garantert ned i lønn, med mindre det kommer en kinesisk klubb på banen.

Men jeg kan ikke skjønne at vi ikke får se en LITT bedre versjon av Sanchez under Solskjær enn hva vi gjorde under Mourinho..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Leste nå at han ønsker å bli i United, vi er nok litt i klisteret her. Jeg håper han produserer noe snart.

Men det kan hende dere har rett, at han er ferdig og umotivert.

Samtidig henta jo SAF RvP som det blir nevnt. Aldri godt å si hvordan en spiller gjør det på forhånd.

Men at Alexis S. er dyr i drift er helt sikkert.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Klart han vil bli i MU, hvem vil ikke det med den lønna, er vel en tragisk histore hele Sanchez umotivert overbetalt fotballspiller som nu kun tenker penger.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ferdig til sommeren?

Tror han er på vei ut.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Krysser fingrene for at fyren er ferdig, men.. hvem i all verden ønsker å kjøpe han? (og som har råd til å betale en sånn type lønn..)
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Lingard wrote: 30 Mar 2019, 18:43 Krysser fingrene for at fyren er ferdig, men.. hvem i all verden ønsker å kjøpe han? (og som har råd til å betale en sånn type lønn..)
Kina og USA?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Det burde være innbakt noen klausuler i Sanchez`kontrakt.

At lønna reduseres i takt med antall kamper eller noe slikt?

Stort problem den lønna hans. ...Det at spillere som nærmer seg kontraktsforhandlinger, krever like mye eller mer enn en av reservene er jo i grunn logisk... :yikes:
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Lingard wrote: 30 Mar 2019, 18:43 Krysser fingrene for at fyren er ferdig, men.. hvem i all verden ønsker å kjøpe han? (og som har råd til å betale en sånn type lønn..)
Hvis noen skulle ha lyst til å kjøpe ham får vi bite i det sure eplet og gå med på å betale halve lønna hans de neste tre årene.

Jeg begynner å tenke at å kjøpe ham ut av kontrakten og betale den kompensasjonen som måtte være nødvendig vil være en bedre løsning enn å beholde ham en sesong til. Da har vi også kommunisert veldig tydelig at det var en tabbe å inngå den kontrakten og at de andre spillerne ikke kan forvente tilsvarende lønn.

En ting er hva det isolert sett koster å ha ham i stallen. Det som er verre at at alle andre i klubben ønsker en matchende lønn. Det er ikke akkurat rart at vi sliter med å få spillere til å inngå nye kontrakter om dagen. Herrera skal visstnok forlange £200 000 i uka...

Jeg tror vi bør være helt åpne på at dette var en stor feil, rive den kontrakten i fillebiter og betale den kompesasjonen han vil ha krav på. Det vil nok koste oss mindre på sikt.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Helt enig, men trur nok ikke MU tenker slik synd egentlig.
Post Reply