Ryktetråd 2020

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Ryder wrote: 16 Sep 2020, 09:22 Ser ut som Mourinho er ute på et lite hevntokt og prøver å kapre både Reguilon og Bale. Men støtter United dersom dette med tilbakekjøpsklausulen stemmer, meningsløst at vi kan miste ham dersom han blir en suksess. En Bale-deal har jeg vært skeptisk til hele tiden, med mindre det er snakk om et lån der Real betaler MINST 50 prosent av lønna.

Vi trenger å kjøpe spillere som fortsatt er i klubben om 3-5 år. Kjøper vi kortsiktig, klarer vi kanskje å klatre en plass eller to, men vi vil stå på bar bakke igjen den dagen vi skal sette inn støtet. Vi blir ikke ligamestre neste år selv om vi låner Bale.
Enig med deg her, selv om desperasjonen kan melde seg hos de fleste for tiden i mangel på nye spillere. Så tror jeg ikke at det er slike avtaler OGS ønsker.
United skal ikke være et springbrett for spillere som ønsker å spille for en annen klubb (Reguilon)
Bale har nok følelser for Tottenham, da er ikke United plassen for han. Trenger ingen ny Sanchez saga.
post liked by: Estarriol
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Real Madrid er rotter, og en bør som regel ikke forhandle med den klubben.
De ser kun, og da mener jeg kun sine egne interesser.

Det er Bale og Regulion gode eksempler på.
Når de skal handle, så er det vanvittige på å presse.
Det gleder meg faktisk å se at de sliter økonomisk, måtte det fortsette.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Ryder wrote: 16 Sep 2020, 09:22 Ser ut som Mourinho er ute på et lite hevntokt og prøver å kapre både Reguilon og Bale. Men støtter United dersom dette med tilbakekjøpsklausulen stemmer, meningsløst at vi kan miste ham dersom han blir en suksess. En Bale-deal har jeg vært skeptisk til hele tiden, med mindre det er snakk om et lån der Real betaler MINST 50 prosent av lønna.

Vi trenger å kjøpe spillere som fortsatt er i klubben om 3-5 år. Kjøper vi kortsiktig, klarer vi kanskje å klatre en plass eller to, men vi vil stå på bar bakke igjen den dagen vi skal sette inn støtet. Vi blir ikke ligamestre neste år selv om vi låner Bale.
Enig om tilbakekjøpsklausulen på Reguilon. Å utvikle spillere for Real Madrid høres ikke ut som langsiktig planlegging.

Vi blir ikke ligamestre neste sesong uansett hva som skjer. Men om vi ikke får tettet hullet på høyrekanten og økt bredden i angrepet er jeg redd det blir en ny sesong med kamp for å klare topp fire. Får vi ikke Sancho eller en annen høyreving av topp klasse denne sesongen tenker jeg Bale/Costa e.l. på lån er en mindre dårlig løsning enn å ikke forsterke høyrekanten. Så kan forhåpentligvis Woody begynne å planlegge for å hente Sancho eller andre av lignende kvalitet neste sommer, i stedet for å begynne forhandlingene når overgangsvinduet åpner slik det ser ut som de gjør nå.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
offside wrote: 16 Sep 2020, 09:59 Real Madrid er rotter, og en bør som regel ikke forhandle med den klubben.
De ser kun, og da mener jeg kun sine egne interesser.

Det er Bale og Regulion gode eksempler på.
Når de skal handle, så er det vanvittige på å presse.
Det gleder meg faktisk å se at de sliter økonomisk, måtte det fortsette.
Enig. Selv om jeg håpte de skulle gi oss en milliard for den humørsyke franskmannen denne sommeren. Har mislikt Real kraftig siden året før de hentet Ronaldo, og koser meg egentlig over at de sitter med en ekstremt overbetalt galactico de ikke blir kvitt. Rimelig provoserende hvordan de forsøker å lokke til seg spillere som er under kontrakt med andre klubber.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Filtvedt i Dagbladet mener Sancho er høyaktuell. Jeg er i grunn lei av hele sagaen...Er ikke alfa og omega denne eventuelle overgangen.
Men vi få se de nærmeste dagene, om det blir nye inn før første kamp. Fortsatt 19 dager igjen av vinduet, nok av tid til å gruble på om det kommer en eller annen.
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Bale -> Spurs.
Thiago -> Lfc

I United er det stille før stormen, eller?
Ikke stresset men kjenner at pulsen øker i takt med at seriestart er rett rundt hjørnet.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det virker, i alle fall ut fra briefingene som kommer fra United, at klubben plutselig er blitt veldig prinsipielle når det gjelder overganger. Ingen overpris, ingen uheldige klausuler, ingen gigalønn, ikke "gamle" spillere osv. Vanskelig å være uenig i noe av dette, isolert sett.

Men så er det jo sånn at det alltid står noen andre klar til å overta, som i tilfellene Reguilon, Bale og Thiago (leste også at Bellingham gikk i vasken pga et ukelønnskrav på 50 000 pund, som er LANGT nede i United-hierarkiet, høyere enn Pereira men mindre enn f.eks Romero).

Markedet blir veldig begrenset om ALT skal stemme, det virker litt som om klubben låser seg til en "han eller ingen"-tankegang. Går det an å ha en grunntanke man er tro mot, men der det likevel kan gjøres unntak? Usikker på hva jeg mener selv, men det er liten tvil om at denne nye prinsippfastheten gjør det mye mer krevende å få inn spillere.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Hmm forsåvidt greit at klubben setter premisser, og har prinsipper.

Samtidig er vi litt trege på avtrekkeren, det handler litt om at vi må være flinkere på å gjøre handler.

Får litt flashback fra overgangvinduet i fjor. Det var dog kortere, nå har vi hat et mye lengre overgangvindu. Samtidig, kunne man i prinsippet ha begynt å gjøre avtaler i Juni ca.

Vi må ikke vente til Januar for å få en åpenbaring, da risikerer man at halve sesongen er spilt og de andre klubbene kan ha et stort forsprang.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nå gikk det ikke akkurat kjapt med Liverpool og Thiago heller, men de trenger da heller ikke den overhalingen vi gjør. Nå har de fått den ene verdensklassespilleren de antagelig trengte for å ikke stagnere.

Rykter om Telles igjen etter at Reguilon falt bort. Sikkert ok han, men nok en spiller/posisjon der han fort kan komme til å bli backup bak Shaw. Om vi kjøper Telles, kan vi sitte med to nye roteringsspillere på plasser der vi strengt tatt ikke trengte forsterkning, mens de mest åpenbare hullene forblir ufylte.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

“The difference in the way Chelsea have done their business compared to say my team Man United… there is no noise, there's nothing going on, all you're seeing is bang – deal. Little bit of talk, bang-deal.

“That is what's frustrating for me and all the Man United fans. Sancho was talked about months ago. Still not done, it's so frustrating.

“I'm not saying deals are easy to be done but Chelsea are showing deals can be done if you put the money down and it's all done in the right way.”
Rio Ferdinand
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ja, det er frustrerende at alltid er så mye støy rundt potensielle United-overganger. Dette er selvsagt ikke bare klubben sin feil - avisene vet at United-saker får uendelig flere klikk enn Chelsea-saker, og både agenter og selgerklubber vet at det alltid lønner seg å lekke info om United-forhandlinger (om United er interesser eller ikke). Interessen vil alltid være der - men kanskje blir det mindre av det siste dersom United faktisk kjører hardball og slutter å gi etter til slutt uansett.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Fantastisk utrolig hvor svake United er på transfers, og Rio sier det godt. I motsetning til Chelsea er United en dinosaur, og vi er kanskje bare i startfasen av en lengre nedtur (de store faller tyngst og dør langsomt).

Se bare på noe så enkelt som at United nå sitter med tre midstoppere som samlet sett kommer til å ende opp med en håndfull seriekamper. Phil Jones spilte 136 minutter i PL i fjor. Dalot spilte 66 minuttter. Rojo er det ingenting å si noe om. Så har vi Chris Smalling - stor helt i Roma, banker i laget der og trivdes godt. Roma vil ha han tilbake, men United forhandler om småpenger - ironisk nok har vel lønna hans i forhandlingsperioden overgått avstanden mellom de to klubbene. Jeg har ingen annen forklaring på dette enn at klubben er styrt av muldvarper.

Ser man i motsatt ende har United plutselig bestemt seg for at vi ikke er noens bitch. Fernandes kom et halvt år på overtid, til den opprinnelige summen, visstnok. Skulle United nå hente Sancho for 120 så har man tapt to mnd med integrering i laget for ingenting. Woodward har til og med klart kunstykket å få Daniel Levy til å se raus ut, og dette er en mann som har skrytt av vår ubestridte makt på transfermarkedet.

Nå er sesongen i praksis overlatt til en trener jeg har liten tro på. Trøsten hans må i det minste være at han ikke bør klandres dersom United ender utenfor CL i år.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Jeg ønsker flere sidebacker velkommen til United, men da må de så absolutt bidra offensivt, det er viktig i dagens fotball. Backer er jo like mye angrepsvåpen som forsvarsvåpen. United ligger ikke så godt an her, om det ikke skjer en forbedring blant de vi har i troppen. Men det er jeg veldig usikker på...

Telles fra Porto for 20 mill MÅ jo være verdt et forsøk. Har jo en haug med målpoeng. Fantastisk venstrefot av det jeg har sett.

Angrepsspiller Sarr i Watford for 30 mill er også helt greit for meg, masse potensiale i ham, og allerede en Liverpool-dødare.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Håper dette er i boks da, Telles er spennende, den venstrefoten ser bra ut på Youtube i alle fall.

Sarr fra Watford er etterspurt i Liverpool også ser jeg...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Diogo Jota ryktes inn til Anfield...Men da kanskje vi henter Sarr fra Watford da? Han er jo også ryktet til Liverpool. Alcantara og Jota er gode signeringer for den andre klubben...

Sarr har fart og arbeidskapasitet, tror han kan passe i Solskjær-fotballen.

Ikke helt ferdig produkt, men det er litt av filosofien i United muligens?

Klipp fra Sarr mot Liverpool forrige sesong. Fysisk sterk, vanskelig å spille mot, og 2 mål, 1 assist er jo greit mot seriemesterne.

][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Telles, få han inn!

Romero, Lingard og James ryktes ut, få det gjort!

Og så Sancho, Upamecano og/eller Badiashile!
LUHG!
Post Reply