Interesse for en ny konkurranse også neste sesong?

Av og til vil vi ha konkurranser, av og til også premier
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Er det interesse for en ny "lagoppstillingskonkurranse" neste sesong? Og i så fall, hvordan mener DU at den skal være?

Personlig synes jeg årets konkurranse har fungert bra, men det er noe som bør forandres på.

* Vi må finne på noe lurt sånn at det går an å glemme seg av 1 gang eller 2.. og fortsatt ha muligheten til å vinne. Og mitt forslag, som jeg har nevnt tidligere, er at vi for eksempel stryker de 4-5 dårligste forsøkene etter sesongen. (eller noe i den duren)

* Et annet forslag, er at man KUN får poeng hvis hele lagoppstillingen er riktig. 1 poeng eller 3 poeng. Samme det. Da kan man også glemme seg av flere ganger, men fortsatt være med å kjempe i toppen. Men sjansen for å vinne vil selvfølgelig være større om man deltar hver gang.

* I tillegg tror jeg det vil bli mer spennende og ikke minst vanskeligere om man sender forslagene på PM til meg. Det trenger ikke bety så mye ekstraarbeid for meg, spesielt ikke om vi går for den varianten med at man kun får poeng hvis hele startelleveren er riktig.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Og når bør fristen gå ut? 2 timer før kampstart OK?

Og hva skjer hvis laget blir lekket 3 timer før kampstart, men bare et par stykker får det med seg og rekker å endre på forslaget sitt? Skal runden strykes eller fortsette som vanlig?
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Nå synes jeg det er fint at dere styrer dette siden jeg var såpass dårlig til å delta forrige runde.

Har bare et par forslag.
PM innboksen din vil nok fylles opp ganske fort om du skal motta 10/20 pm for hver runde. Da må du begynne å slette meldinger og det tror jeg kan bli rotete for deg. Et alternativ er at alle putter lagoppstillingene sine i en Spoiler tag.

Vil se slik ut :down: Da må hvertfall hver bruke trykke en gang ekstra for å kikke på alle andres svar. De Gea
Wan Bissaka - Lindelof - Maguire - Shaw
Matic - Pogba
Greenwood - Bruno - Rashford
Martial
Ideen med at kun 100% riktige svar er interessant, men kan jo gjøre det litt lettere ved å feks kun telle svar som har minimum 8/9 riktige.

Kan jo feks også diskvalifisere svar som har blitt redigert? Tror forumet sier ifra på poster som er redigert.

Bare forslag fra meg.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ja jeg vil ha ny konkurranse neste år.
Begynte rett etter korona eller noe i år, nå vil jeg være med fra start.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Ja til ny konkurranse neste sesong, en sesong som i grunnen er rett rundt hjørnet :D
User avatar

Salte25
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2019, 00:21
Liker gitt: 136
Liker mottatt: 97

Ja til ny konkurranse!

Kva med 3 poeng for 11 rette og 1 poeng for mellom 8 og 10 rette (eller noko liknande)?
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

RaoulDuke wrote: 20 Aug 2020, 11:13 Kan jo feks også diskvalifisere svar som har blitt redigert? Tror forumet sier ifra på poster som er redigert.
Spørs om ikke dette er veien å gå, ja. Litt positiv til dette forslaget, merker jeg.. selv om det da kan koste dyrt om man poster lagoppstillingen sin 3-4 dager før kamp og det kommer en skade på laget.

Cola

Lingard wrote: 20 Aug 2020, 19:49
RaoulDuke wrote: 20 Aug 2020, 11:13 Kan jo feks også diskvalifisere svar som har blitt redigert? Tror forumet sier ifra på poster som er redigert.
Spørs om ikke dette er veien å gå, ja. Litt positiv til dette forslaget, merker jeg.. selv om det da kan koste dyrt om man poster lagoppstillingen sin 3-4 dager før kamp og det kommer en skade på laget.
Hva med 12 timers regel på redigering før matchstart ?
RaoulDuke wrote: 20 Aug 2020, 11:13 PM innboksen din vil nok fylles opp ganske fort om du skal motta 10/20 pm for hver runde. Da må du begynne å slette meldinger og det tror jeg kan bli rotete for deg. Et alternativ er at alle putter lagoppstillingene sine i en Spoiler tag.

Vil se slik ut Da må hvertfall hver bruke trykke en gang ekstra for å kikke på alle andres svar.
Synes dette ang Spoiler tag virker lurt.
Kan bli ett problem med PM hvis vedkommende er på ferie, syk, ikke dekning etc.
Vi hjalp jo til her i sommer, men med PM hadde det blitt vanskelig

[mention]Blodfink[/mention] Enig med deg.
Slips slo forøvrig Stjernen 6-1 i Fr.stad i kveld

Nå skal det stå redigert under her
Last edited by Cola on 20 Aug 2020, 21:43, edited 1 time in total.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Kan ha det som nå, men bare sette fristen for innlevering til 24 t. før kampstart? Og ingen redigering etter det. Laget du skriver inn frem til 24 t. før kamp står. Jeg tror også forumet sier i fra når det redigeres.
LUHG!
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ikke så kjempe lenge igjen nå. 8-)
Jeg stiller meg veldig positiv til forslaget til RaoulDuke, om at det ikke er lov til å redigere innlegget etter at det er postet. En knallhard regel, men samtidig god, synes jeg.

Spørsmålet er bare om det er det noe veldig negativt med denne regelendringen som vi trenger å tenke på?
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Lingard wrote: 04 Sep 2020, 09:03 Jeg stiller meg veldig positiv til forslaget til RaoulDuke, om at det ikke er lov til å redigere innlegget etter at det er postet. En knallhard regel, men samtidig god, synes jeg.
Jeg signerer på den. Kun et forsøk, ikke lov å redigere. - Da kan man heller bruke 1 - 2 min ekstra på å tenke seg om.

Samtidig, kanskje 2 timer før kamp er siste lovlige innlegg? 1 time blir for kort, ofte kan en lagoppstilling lekke 65 70 min før kamp.
Jeg mener at vi bør sette den til 2 timer, ja kanskje til og med mer.
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

offside wrote: 04 Sep 2020, 11:07 Jeg mener at vi bør sette den til 2 timer, ja kanskje til og med mer.
Regelen har alltid vært 2 timer før kamp, da nyheter om lagoppstillingen fort kan komme jo nærmere kampstart det blir.. og noen ganger lekker laget før det egentlig skal. Det skjedde vel ikke så mange ganger forrige sesong, men det var noen tilfeller hvor det skjedde.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Stiller meg bak forslaget om ingen redigering, da blir det eneste forandring, det er enkelt og greit :thumb_up:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
offside wrote: 04 Sep 2020, 11:07 signerer på den. Kun et forsøk, ikke lov å redigere. - Da kan man heller bruke 1 - 2 min ekstra på å tenke seg om.
:thumb_up:
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ett par innspill fra meg.

Jeg synes poengsystemet fra denne sesongen var bra.
Med ett poeng per riktig spiller, pluss tre ekstra poeng om alle rett.

Når det gjelder å ikke kunne redigere laget er det ok for meg.
Sjeldent jeg redigerte.
Den eneste lille betenkeligheten jeg har er at man da vil levere laget så sent som mulig.

Jeg har likt å levere laget mitt tidlig, så vet jeg at det er gjort.
Noen ganger er jo livet slik at det er travelt på matchdag, og å levere inn et lag kan bli glemt.

Om man leverer inn 3-4 dager før, slik jeg har gjort - kunne jeg redigere om det feks ble meldt om skadet spiller.

Bortsett fra det så støtter jeg forslaget.

Det viktigste for meg er at det ikke blir regelendringer underveis i sesongen (Om det da ikke skulle oppstå en god grunn.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 04 Sep 2020, 19:26 Den eneste lille betenkeligheten jeg har er at man da vil levere laget så sent som mulig.

Jeg har likt å levere laget mitt tidlig, så vet jeg at det er gjort.
Noen ganger er jo livet slik at det er travelt på matchdag, og å levere inn et lag kan bli glemt.
Det er noe å tenke på, ja. Selv glemte jeg å levere 4 ganger, tror jeg, forrige sesong. Både første og andre gang skulle jeg være lur og vente til rett før fristen gikk ut, men så dukket det opp noe interessant som gjorde at jeg glemte av tiden og plutselig var fristen ute. Brutalt.. og glemmer man seg av 1 gang så er man fort ute av dansen.

Derfor kan det være en idé at man etter sesongen sletter de 3 dårligste resultatene.. sånn at man har noe å gå på.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg er ganske uenig at man sletter de dårligste resultatene, liker at det straffer seg å ikke registrere et svar før tiden. Er kanskje brutalt, men det er i alle fall helt likt.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply