[EL] Sevilla - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Vi møter alltid verdens beste keeper.
Jevnt igjen nå etter en spenstig start på andre omgang, burde vel ledet 2 eller 3 - 1 etter det kjøret.
Rashford har vært dårlig lenge nå, bør byttes ut for litt hvile.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Hvorfor skal vi for all verdens del ikke klare å prestere i semifinaler? Williams for urutinert, Lindelöf for ukonsentrert, Pogba for høy på seg selv, Marcus Rashford for opptatt med å etterligne Lingard, Maguire for opptatt med å leke Pirlo, Martial for opptatt med å sløse sjanser. Solskjær for opptatt til å gjøre noen bytter.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Måtte nesten komme når MU ikke klarte å få mål på gigant sjansan sine, men det gjør ikke noe om det blir tap er ganske så fornøyd hva gutta har gjort i kveld, selv om det er surt vist dem ikke går til finalen så trenger dem feire nu.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, det er alltid negativt å ikke sette sjansene, blir ofte 1 i trynet da...Tre tap i tre semifinaler, huff. Men da regner jeg med full fyr i overgangsmarkedet fra i morgen...

Og så Alsaker som nyter dette, fin fyr...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Da er det ferie, selv om det er synd. Sevilla var effektive, og United ineffektive det straffer seg som regel.
Ikke bra å tape 3 semifinaler, i dag burde United vunnet.
Jeg misliker lag som Sevilla, ligger og vrir og velter seg i tide og utide.

Cola

Foretrekker å ikke kommentere noe akkurat nå.
Mer opptatt av rykter og overganger
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Mest skuffende tapet på hva jeg kan huske... :sad:

United spiller en god match, men gjør personlige feil i forsvar ved Lindelöf og spesielt backene.
Kanonade mot Bono i buret de første 10 av 2 omgang.
7? gedigne sjanser.
Wan-Bissaka på siste baklengs :cry2:

Skuffa, skuffa, skuffa i kveld.
Last edited by Pink Final on 16 Aug 2020, 23:17, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Surt å tape så klart, sa vel før kampen at dette kommer til å gi en pekepinn på hvor vi ligger.

Sevilla er gode, og i Europa møter man gode lag. Ja bare spør Barca, City og Atlético. De fikk alle se hvor brutalt Europa er. Sevilla er i prinsippet et champions leauge lag. Men ikke et topp lag i Europa dog.

Vi har et bra lag, men så klart man trenger mer power. Rio Ferdinand sa noe interesant etter Barcas tap, tikitaka funker ikke nå. Nå er det power, fintness og fart.

Selvom jeg ikke så kampen så er det vel det vi mangler litt mer av, altså power. Som sagt de spillerene vi har er gode de. Men vi må ha forsterkninger, vi må ha power, fitness og fart. Så må vi ha bredde, og benk. Må hive innpå folk som kan gi laget et løft om vi trenger det.

Jeg håper at det skjer noe på overgangsvinduet nå. Får vi det til bra der så er jeg optimist.

Til syndene og sist, surt å ryke i semier så klart. Men før eller siden sitter den, og da er vi i en finale. Og ja, jeg er faktisk fornøyd. 3 semier og en 3 plass. Det hadde jeg ikke sett for meg i August 2019.

Nå er det bare å gi disse gutta hvile. Så må vi jo hente inn spillere, disse gutta kan ikke dra lasset alene. Det trengs litt mer muskler for å ro båten videre. Håper det skjer noe aktivitet der.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Fullt leven mellom Bruno og Lindelöf au.

Men det er jo backene som gjør feil, selv om hele forsvaret er litt ute å seiler før innleggene kommer.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg kjenner på en bunnløs skuffelse etter dette resultatet. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne...

Hvorfor startet Rashford kampen? Ynkelig prestasjon. Hvis alternativene er dårligere enn det Rashford presterte i dag, så står det virkelig dårlig til med klubben, og det må mer inn enn Sancho, for å si det mildt.

Hvorfor bytter OGS alltid seint i kampen? Har det noen gang fungert? Nei - det har ikke det. I SAF sine dager, så var det garantert et bytte i pausen. Noen har ikke dagen, og man må ta grep så tidlig som mulig. Rashford hadde opplagt ikke dagen, og skulle vært byttet ut tidlig. Ighalo ville vært et godt bytte i mine øyne.

Hvorfor klarer ikke United å slå gode innlegg? Tving United til kanten, slik at de må legge innlegg, og du vinner kampen. Det er oppskriften for å slå United. Dette har de slitt lenge med, og det er bare så...

Hvorfor er alle keepere "verdens beste keeper" når de spiller mot United? Dette er et lurespørsmål, for de er ikke det. United er dårlige med avslutningene sine. De er ikke kliniske nok i avslutningene. Dette er også noe de har slitt med i flere år. Denne sesongen virket annerledes, men dette gamle spøkelse er tilbake. Forhåpentligvis er det bare denne kampen.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Simon Stone med denne, er litt enig med ham. Full fyr i kommentarfeltene også.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 16 Aug 2020, 23:14 Mest skuffende tapet på hva jeg kan huske... :sad:
Det er tap som dette som virkelig gjør vondt, ja. Kamper som vi taper hvor vi fortjener et bedre resultat..

Jeg trodde vi skulle få det veldig tøft i dag mtp hvor slitne vi så ut mot København. Ja, den danske klubben presterte bra, men spillerne våre så slitne ut fra første stund. I dag var det overhodet ikke sånn. Spillerne var veldig på og skapte en drøss med sjanser.. men med alt for dårlig uttelling.

Baklengsmålene er av den horrible sorten. Det er mye som skurrer, men det er vanskelig å se på baklengsmålene uten å ikke bli skuffet og oppgitt over den dårlige jobben som AWB gjør. Først løper han opp i press på midtbanen, for så å jogge tilbake.. sånn at en eller annen Sevilla-spiller for slått et innlegg som ender opp på bakerste (hvor Williams også burde gjort en bedre jobb).

Baklengsmål nummer to er enda mer komisk og igjen er det AWB som lett kunne avverget situasjonen. Ja, forsvaret kunne sikkert stått annerledes, men Wan-Bissaka må jo fortsatt passe på den eneste motspilleren som er inne i 16-meteren vår. :thumb_down:
Svaaaakt.

Skal ikke diskutere overganger her, men det er ikke vanskelig å se at vi trenger forsterkninger. Williams kan være backup for Wan-Bissaka på høyreback, mens Shaw trenger en ordentlig konkurrent på venstrebacken.
Lindelöf gjør mye bra (og det gjør han i hver kamp), men er som regel involvert når det kommer baklengsmål. Så en ny midtstopper hadde ikke vært feil..
Ellers skuffende at AWB gjør så grove feil defensivt når det er denne biten han skal være god på. Men men.. man lærer av sine feil og det skjer nok ikke igjen med det første. Men hvis det fortsetter å skje, så vil jeg heller ha en back som er knallgod offensivt, for da kan man godta litt feil defensivt. (som f. eks med Rafael :heart: )

I tillegg trenger vi en offensiv spiller inn. MINST 1.
Det tok over 80 minutter før Solskjær dristet seg til å bytte ut noen av de offensive spillerne våre og om han stoler så lite på de, så må han finne noen som er bedre. Om Sancho blir for dyr, så er det bare å punge ut for Grealish, synes jeg. Men nå er sesongen over, så da bør man kunne forvente at det skjer noe snart.
Blodfink wrote: 16 Aug 2020, 23:19 Fullt leven mellom Bruno og Lindelöf au.
Likte at det ble litt temperatur mellom disse etter baklengsmålet. Vinnerskaller, begge to.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Lingard wrote: 16 Aug 2020, 23:43 Likte at det ble litt temperatur mellom disse etter baklengsmålet. Vinnerskaller, begge to.
Absolutt, det er bare et sunnhetstegn.

Ellers enig i mye av det du skriver. Konsentrasjons-vansker bak der i dag, angående byttene så er jeg også frustrert over at de kom seint, samtidig har vi ikke så sterke jokere på benken med dagens tropp. Ikke lett å være ansvarlig for byttene i dag.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det hjelper ikke på situasjonen at United er det første engelske laget til å tape 3 semi-finaler i løpet av samme sesong.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Jeg forventet jo tap i denne kampen, men på en helt annen måte. Trodde vi skulle se slitne ut, og at Sevilla ville "pass us to death".
I stedet virket vi veldig påskrudd og spilte med høy intensitet, og i perioder blåste vi dem av banen.
Motstander tatt i betraktning, og bak resultatet, synes jeg dette var det den beste kampen vi har spilt etter gjenåpningen. Desto surere at det blir tap, synes ikke spillerne fortjente det. Ut fra spill og sjanser er dette en kamp vi vinner 8 av 10 ganger.

Når man likevel ikke klarer å vinne, er det selvsagt fordi en del ikke er bra NOK, samtidig er det lett å være etterpåklok. Ser at mye av kritikken går på altfor seine bytter. OGS har åpenbart null tillit til spillerne på benken, samtidig hadde de 11 på banen vasket fram en rekke sjanser. Hadde han byttet ut noen av dem etter 60 minutter, ville han nok fått kritikk for det også.

Men jeg skjønner ikke bruken/rovdriften av Rashford. Rett tilbake fra langtidsskade har han spilt så å si hvert bidige minutt etter gjenåpningen. Det har vært tydelig en god stund nå at han er sluttkjørt, noe som er veldig forståelig. Han burde gått ut tidlig, enten for Ighalo (Martial ut på kant) eller for Lingard/James. Det er det eneste åpenbare byttet som udiskutabelt burde kommet.

Ellers blir jeg mer og mer oppgitt over Wan-Bissaka. Det er ikke første gang han er utrolig sløv på innlegg. Å være en god forsvarsspiller handler om mer enn å være god til å sklitakle, og han svikter veldig ofte i jobben med å ta ut motspillere i boksen.

På plussiden var det deilig å se Bruno i toppslag igjen, begynte å bli lit bekymra for om de første kampene var et blaff. Greenwood gjorde veldig mye bra (bortsett fra å komme for sjelden til avslutning), Fred var bedre enn på lenge og godkjent også på Pogba og Martial.
Post Reply