Arsenal - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Sant nok, jeg fikk nok litt panikk siste 10 min før pause
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

For en forvandling, åtte strake og nå kan Paul Ince holde kjeft.

Det er utrolig hvor god enkelte spillere ser ut når de bare får en riktig sjef og en riktig stil å innfinne seg i. Victor Lindeløf, tidenes underdog, hvor mye har markedsverdien hans steget med den siste måneden? La han spille - om han gjør en tabbe, so what, la mannen få spille! Han har jo pinadø så mye midtstopper i seg at det ikke er vits engang, nå trenger han bare en toppklasse partner der bak. Kan det tross alt bli Bailly?

Herrera - unsung hero, snakk om komplett midtbanespiller. 13 mål og 19 assist i United-drakta, da er du ikke bare defensiv midt heller. ser ut som verdens lykkeligste basker under Solskjær og limer angrep og forsvar sammen, like bra som partner in crime, Matic.

Martial er endelig å se nærmere spissen (fordi backene våre endelig er å se bredt og høyt). Lingard som falsk nier, stenger midten for motstander og åpner for kontringsstyrken til kantene våre.

Også Paul og Marcus, da. Fyfaen så lei jeg var førstnevnte for et par måneder siden. Virus og dab og blått hår. Ingenting ble levert på banen. Nå ser han ut som den milliarden vi la ut for han, og vel så det. Gasellestegene hans på 3-1 da han gled gjennom Toreira og Guendozi som kniv i varmt smør ga meg skikkelige Yaya-vibber (eller Vieira/Diaby for anledningen). Gutten storkoser seg nå, og fortsetter han sånn så er han der oppe med Kevin de Bruyne som den beste i ligaen (siden Moussa Dembele nå dessverre har forlatt PL).

Woodward så naturlig nok betenkt ut på tribunen i går. Hva faen skal han gjøre nå? Fortsetter det sånn her så får han et episk dilemma til sommeren. Poch er ikke akkurat gratis - så er det verdt det?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Ja, det er litt som om en barnslig fantasi har blitt virkelighet, forvandlingen kom på noen få dager. Bare et lite lysglimt inn i JM-mørket ville hatt positiv effekt, når da hele Sola kommer valsende inn og gliser i hjel hele Carrington, ja da blir det saker. 8 strake seiere, kommer til å stå som rekord i hundrevis av år antageligvis.

At samtlige i troppen stepper opp og spiller med selvtillit og humør er bare fantastisk. Føler meg sikker på seier mot Burnley, altså tilbake i vanlig supportermodus :) 9 strake da.

Målene i går var herlige. Lukaku med to assist. Jeg håper han spiller mest ving fremover. Ellers er han supersub eller noe sånt.

Eneste negative: Backene var passive før og etter pausa synes jeg. Følte at Arsenal kunne spasere seg inn fra kantene til tider. Men United-toget bare ruller på. Det angripes uten hemninger til tider, blir nervøs, men dette er jo United oppsummert.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Det som oppsummerer det meste for meg når jeg tenker tilbake på kampen, er en av overskriftene på United. no.
Viste spillerne videoer av gamle kontringsmål.
Fantastisk.
Kampen i går, er akkurat slik vi har sett Manchester United opptre mot Arsenal borte flere ganger.
Om vi United supportere ikke føler oss komfortable med forsvaret, så er det bare å ta en titt på Arsenal fan TV, for å se hva de mener om sitt forsvar 😊
Men nå skal det sies at det begynner å bli vel mange skader for de nå.
Men for United sitt vedkommende så syns jeg at Lindelöf fremstår meget solid, for tiden.
Ole’s is at the wheel 😊
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

United under Solskjær viser hvor mye det mentale har å si i fotball.
(Gary Neville snakket om hvor viktig det mentale er i filmen «Class of 92» som ble sendt etter kampen).
Det ser så lystbetont ut det laget gjør på banen.
Solskjær har virkelig greid å motivere gutta.

Synes seieren var fullt fortjent, selv om Arsenal hadde mye av spillet i perioder.

Lingard, Pogba og Herrera var strålende.
Lindelöf var god, nå får han vise fram kvalitetene sine.

Som supporter opplever man kamper ulikt.
Så selvsagt hva Lukaku bidro med, men klarer ikke la hver å irritere meg over ballbehandlingen hans.
Sjokkerende svakt litt for ofte.
(Har faktisk tatt Lukaku i forsvar inne på United.no - fordi noen gir ham TOTAL slakt hele tiden. Å ha bestemt seg for å mislike en spiller uansett er ikke helt i min gate).
Jeg ser ikke for meg Lukaku som noe mer enn en innbytter framover.
En meget dyr sådan.
Jeg skal legge hue mitt på blokka en gang til.
Synes Matic begynte svakt i går.
Har mange ballmist, fordi det går for tregt.
Ser jo selvsagt at han har tatt steg under Solskjær.
Og at han får ros av flere supportere som åpenbart har peiling på fotball.
Jeg synes imidlertid ikke han er god nok
(Men pr nå har vel ikke United så mange alternativer).
Legger hue på blokka nok engang (når kommer giljotinen :O ?).
Synes begge backene klarte seg bra igår.
Spesielt Shaw var god begge veier.
Villig med fram og skaper bredde, og jobber samvittighetsfullt hjem.
Rydder også opp inne i feltet.

Super seier av et lag som var bedre enn Arsenal.
Jeg mener Matic og Lukaku flyter litt på de rundt seg.
Begge er for omstendelige synes jeg.
Som sagt (skrevet), en fotballkamp kan oppfattes ulikt.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Matic er for treig, enig i det. Og Lukaku blir aldri noe teknisk vidunder...Lindelöf god igjen. Pogba også. Sanchez lykkes med litt mer. Hvis han tenner på alle pluggene også, har vi plutselig verdens beste angrep da? Må være helt oppe i tet i alle fall.

Bruker Arsenal Fan TV ofte, ler godt, de er fortvilte :D
LUHG!
Post Reply