Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Solskjær har trykket på de riktige knappene. Starten har vært en stor opptur (selvom de mest kritiske mener vi kun har møtt bunnlag). Disse lagene vi har vunnet over har vi gjort med en meget stor dose overbevisning. Hvordan det hadde gått med Mourinho vites ikke, men det jeg kan garantere er at det hadde vært dørgende kjedelig.

Nå venter Spurs - den store testen. Etter Spurs kommer det en rekke frem mot Liverpool der vi fort kan samle en ny rekke på 4-5 kamper med seire.

Personlig drømmer jeg om topp 4. Men det er ei heller krise om det ikke går. Det klarte Mourinho å ødelegge for oss gjennom hele høsten.

Hele klubben strutter av glede og smil. Spillerne er fornøyde, publikum synger om Solskjær. Dette er bare helt nydelig. Jeg tar langt i fra av - jeg er spent på spillernes reaksjon ettersom sesongen går mot slutten. Når vi klasker nesa i døra neste gang. Hvordan blir humøret i spillegruppen osv. Men inntil videre så smiler alle og det inkludert undertegnede.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Foreløpig går den store testen strålende for OGS, leder til pause, perfekt avslutning fra Rashford, på perfekt pasning fra Pogba, har Clausenengen utmanøvrert Poch? ;)
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Enig med studio i at Eriksen og Alli har vært usynlige stort sett, dyktig taktiker denne Solskjær. Men helt ærlig er det rimelig proft det som har vært gjort sålangt. Laget spiller med selvtillit, de har troa på at de kan score når som helst. Forvandlingen er total, og det skjedde på noen dager...!
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Få inn Koulibaly uasett hva han koster og gi Solskjær jobben så er MU et topp lag igjen. Så kan man selge noen til sommeren å kjøpe noen så er det som det skal være MU er med å kjempe om sølvtøy.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Jeg fikk ikke sett kampen i går, men det gledes. Har sett oppsumering, og det er klart at DeGea hadde en god kamp. Selv om det så ut som at de fleste skuddene traff rett på han. Her snakker vi plasserings evne. Ellers så skives det av diverse eksperter. Brede Hangeland og co. TV2. At Solskjær ble taktisk utspilt. Mulig det, men Tottenham måtte vel gjøre grep, siden de lå under etter første omgang. Men jeg har som sagt ikke sett kampen, så jeg skal ikke utale meg så bombastisk.
Men uansett dette begynner å bli moro.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Fantastisk. Helt vill åpning av Solskjær og co.

Måtte se kampen i opptak. Leste meg litt opp først og seieren kunne vi takke De Gea for... .

Sant som er så gjør han 2-3 meget solide inngrepner. Videre så tar han det som nesten "må" forventes av en keeper med 2 armer. Skal ikke ta fra han æren i det hele tatt, han er og blir verdens beste. Likevel, noe som det ikke snakkes om. Starten av 2 omg (første 15 min) så har Pogba 3 gode muligheter til å øke ledelsen og eventuelt punktere matchen. 1 nikk fra 10 - 11 meter. Så litt presset forsøker han å lobbe over Lloris - redning. Så skyter han fra 14-15 meter i hjørnet som Lloris redder flott.

Fra 60 min får Spurs blod på tann og kjører matchen. Likevel satt jeg aldri med noen følelse av at Spurs skulle klare å putte. United vinner selvtillit så det synger om dagen. Måtte dette bare fortsette!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16727

Enig [mention]Ketil Cantona[/mention] .
Jeg så også kampen i opptak.
Visste resultatet og hadde fått info om at det var enveiskjøring i 2 omgang.
Pogba hadde tre gode muligheter.
Heading etter 53 min, lobb etter 56 min og skudd etter 61 min var det vel.
Spesielt lobben var en stor mulighet.
De Gea var god, men det meste av sjangser var overkommelig.
Han har vel en fantomredning samt to beinparader som er store.

Trekket til Pochettino i 2 omgang var å trekke Eriksen dypere, og la han få styre spillet mer.
Med Son og Trippier til å holde bredden.
Uniteds midtbane klarte ikke helt å svare.
Jeg holder på at Matic er for langsom mot god motstand.

Ellers var Spurs angrepet stort sett tannløse.
Særlig Llorente var ufarlig.

Herlig seier i en kamp Tottenham totalt sett var litt bedre.

Synd det ikke ble opprettet kamptråd ;)
Selv hadde jeg ikke anledning denne gang.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 14 Jan 2019, 10:26 Trekket til Pochettino i 2 omgang var å trekke Eriksen dypere, og la han få styre spillet mer.
Med Son og Trippier til å holde bredden.
Uniteds midtbane klarte ikke helt å svare.
Jeg holder på at Matic er for langsom mot god motstand.
Helt korrekt, det var det Pochettino gjorde av trekk, og også enig ang. Matic. Selv om han ser mindre gammel ut nå, enn under den forrige manageren.

United startet bra og 1.omg er helt jevn synes jeg, i 2. omg så er Tottenham bedre minus de nevnte mulighetene til Pogba, der United var gode i en 10 minutters periode.

Jeg var ærlig talt ikke så sikker på at det skulle holde inn, men en kontrollert og rolig De Gea føysa bort ethvert forsøk. Hadde Tottenham skutt som Rashford så kunne det blitt noen baklengs...Klasseavslutning fra Rashford.

Solskjær får mye hjelp av SAF, det er lurt ;). Det blir utrolig interessant å følge med ut sesongen...Blir det topp 4? Sjokkerer vi PSG? osv osv.

Edit: Ja, det var trist uten kamptråd...hadde heller ikke mulighet...tar ansvar en annen gang...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Månendes manager, grattis OGS 👏
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Bare funfact: Solskjær og SAF (nesten) like gamle når de tok over United.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Flere som reagerte på laguttaket, meg inkludert, men OGS dirigerte dette med glans. Han har tydeligvis mer peiling enn hva jeg har :)
Det begynner å bli veldig vanskelig å overse resultatene han har skapt når det skal ansettes manager på heltid. Hvis han fortsetter slik som dette, og en annen ansettes, så bør det være solide saker. Hvis ikke så vil Ed slite stort.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, det spørs om ikke kontrakten ligger på Ed`s kontor, godgjør seg litt. Med seier over PSG blir det annonsert :D
LUHG!
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

I følge dagens "rykte" så vil Solskjær bli tilbudt fast jobb. Dersom dette fortsetter ut sesongen, hvorfor ikke?!
Fortsatt tidlig og noen feilskjær vil komme. Laget er samlet og tror de fleste står bak Solskjær og gjengen nå.

Fra økonomisk ståsted så skjønner jeg eierne. I stedet for å betale Tottenham 40 mill pund(nok et rykte) for Potch så er Solskjær langt mer økonomisk fornuftig.

Spennende tid fremfor oss :D
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Det var visstnok The Sun som var kilden til ryktet. De er jo ikke helt til å lite på, men jeg regner med at de har tatt en sjanse etter å ha sett på følgende regnestykke: (Jim Solbakken + Ed + Glazer) * møte = OGS jobb
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Håper de ikke tar avgjørelsen helt enda, men "stillingen" er:

OGS:
Alle: 11 kamper: 10 seiere - 1 uavgjort - 0 tap
PL: 9 kamper: 8 seiere - 1 uavgjort - 0 tap: Totalt 25 poeng

Pochettino:
Alle: 14 kamper: 10 seiere - 0 uavgjort og 4 tap
PL: 9 kamper: 7 seiere - 0 uavgjort - 2 tap: 21 poeng

Alle kampene i betraktning, så gjør Ole det best, men dersom vi kun ser på PL, så... gjør Ole det fremdeles best :-)

:-)
Post Reply