Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Mcilroy wrote: 23 May 2020, 11:25 Det jeg er overrasket og litt skuffet over @offside er at vi legger alt for ofte opp taktikken etter motstanderen.
Forsåvidt veldig sant, vi har ofte lagt oss litt bak og satset på kontringer. Vi har kanskje ikke materiale til å spille ut motstandere enda. Jeg vet ikke, men forhåpentligvis nå med Bruno så kan vi ha andre strenger å spille på.

Vi får tilbake Pogba og Rashford. Kan bety veldig mye i denne fasen. De siste kampene før Coroaen syntes jeg vi fremsto mye mer solid. Syntes uansett deg begynt å bedre seg fra nyåret, hvis vi kan fortsette med det. 4 plassen er innenfor rekkevidde enda.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

Enig med dere [mention]Mcilroy[/mention] og [mention]offside[/mention] , Solskjær’s United har vært best som kontringslag.
Han er god på å ta ut motstanders spillepunkter, for så å kontre lynkjapt.

Rask angrepsfotball ligger i United’s DNA, helt fra Busby introduserte og skapte United’s image.

Men enig.
United må bli bedre til å styre matchene.
Synes den biten bedret seg i februar og mars som [mention]offside[/mention] skriver.

Den største usikkerheten min rundt Solskjær er den taktiske biten.
Klarer han å innprente et eget grunnspill?
Det United ha for å nå toppen.

Jeg tror det vil bedre seg med de rette spillerne.
Fernandes har vært et godt kjøp, og har tilført kreativitet.
Fred har vokst mye denne sesongen.
En skadefri og forhåpentlig spillesugen Pogba tilbyr kreative pasninger, og han har evnen til å ta med seg ballen fram, forbi ledd.

Så må det sies at å basere eget spill kun på gode nok spillere trolig ikke holder lenger.
Det må være struktur og innøvde relasjoner.

Ellers er spillegleden tilbake hos spillerne.
Og fansen koser seg, stemningen har tatt seg betraktelig opp på Old Trafford.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

OGS er bra nok oppsummert av alle gode innlegg over her, har bare lyst til å nevne: Når det har fungert under OGS, og United fremstår som en enhet hvor alle 11 kriger sammen, så kan vi slå hvem som helst tror jeg.

Men: For å ta opp kampen på øverste verdens-nivå og vinne PL/CL må det lukes bort tabber og feil i avgjørende situasjoner, man må ha spillere som i grunn aldri gjør grove feil. I toppkamper kan en eneste feil være nok til at det blir tap i stedet for seier. Man kan selvfølgelig slippe unna med noe, men kritiske feil ødelegger ofte momentum og "driven" i laget.

Om det allikevel skulle skje, er det superviktig å ha krigere på banen som aldri gir opp, og det ser ut til at laget skal bygges litt etter disse prinsippene, samtidig skal de få lov til å spille med høy risiko har OGS uttalt. Det er der jeg blir litt usikker, jeg liker at det tas risiko, men "hederlige" tap er ikke gøy.

Et begrep Drillo brukte: "gå i dusjen-pasning" forklarer litt hva jeg er ute etter, han uttalte det etter at en av de norske spillerne slo en på tvers som ble brutt.

Men om de 11 som går ut på banen er stolte og glade for å ta på seg drakta, samtidig som innbytterne også er det, da vinnes det store ting i løpet av 2-3 år tror jeg.
LUHG!

Deleted User 108

Fred må kjæle litt mindre med ballen.
Troy Deeney sa i et intervju at når de møtte United hadde de bestemt seg på forhånd og være over Fred med en gang han mottok ballen, fordi de visste at han ville bruke 3-4 touch på ballen hver eneste gang.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 24 May 2020, 01:07 Men: For å ta opp kampen på øverste verdens-nivå og vinne PL/CL må det lukes bort tabber og feil i avgjørende situasjoner, man må ha spillere som i grunn aldri gjør grove feil. I
Joda det er helt klart, må luke vekk unødige tabber og unødige baklengs. Syntes vi har sluppet inn et par billige mål i år. Men jeg tenker også at det viktigste er å ha stabilitet og kontinuitet. Altså det vi manglet tidligere i år var "winning-streaks" 5-6-7 seire på rad. Da snakker vi når man kan vinne hver helg så og si. Da må du ha kvalitet i troppen, følger forsatt vi mangler et par 3 spillere til av den kvaliteten. Du må også ha bredde i stallen.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Mcilroy wrote: 23 May 2020, 11:25 Det jeg er overrasket og litt skuffet over [mention]offside[/mention] er at vi legger alt for ofte opp taktikken etter motstanderen. Borte mot Barcelona i champions league er greit, men i premier league skal vi styre og motstanderen ta hensyn til oss, spesielt på Old Trafford.
Solskjær sa selv dette i et intervju da Mourinho var manager. United skal styre. Når de leder 1-0 skal de alltid jage 2-0. Synes ikke det stemmer helt med dagens United lag, men tror og håper Solskjær bygger et lag som skal bli godt nok til å spille på den måten.
Enig i dette. Samtidig er det en konsekvens av spillermaterialet vårt. Spillere som Rashford, James osv fungerer bedre i en kontringsrolle enn som balltrillere. Fernandes gir oss flere muligheter, det samme vil Pogba i form (om han noen gang spiller for oss igjen).
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Ryder wrote: 28 May 2020, 10:29 Enig i dette. Samtidig er det en konsekvens av spillermaterialet vårt. Spillere som Rashford, James osv fungerer bedre i en kontringsrolle enn som balltrillere. Fernandes gir oss flere muligheter, det samme vil Pogba i form (om han noen gang spiller for oss igjen).
Enig her, kjøpet av Fernandes hjelper godt på om OGS ønsker å spille ut lag som ligger lavt. Om Sancho skulle komme, så har vi en spiller som behersker både balltrilling og kontringer.

Det er artig å se hurtige kontringer, men lavtliggende motstand må et evt. topplag klare å spille ut.

Har tro og håp angående OGS/teamet, de har jo selv sett at det har gått trått i etablert angrep.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Det tredje målet mot Sheffield United er et godt eksempel på hvordan man kan åpne opp et etablert forsvar, men som samtidig er avhengig av individuelle prestasjoner på øverste hylle for å fungere:
Pogba hardt og presist gjennom ledd, flikken fra Bruno, stikkeren fra Rashford og flikken fra Martial. Her var det mye som kunne gått galt, men som fungerte fordi spillerne holder høy nok kvalitet.

Så kan man jo spørre hvor mye/lite Solskjær skal ha av ære for dette. Målet handler nok mer om individuell briljanse enn om innøvde mønster, samtidig handler det jo om å fylle riktig posisjon med riktig spiller, om å bygge lag. Kjenner meg stadig sikrere på at Bruno var den aller viktigste puslespillbiten vi savnet. Mer iherdig og stabil enn Pogba, melder seg aldri ut, samtidig med den samme uforutsigberheten som gjør det vanskelig å forsvare seg. Vi har andre områder som bør forsterkes også, men den posisjonen var livsviktig å forbedre og fylle med riktig spiller.

Deleted User 108

Med en Sancho på høyre kant begynner laget virkelig å se bra ut.
Synes vi spilte en bra kamp i går, ser "alle" på united.no mener vi bare møtte Sheffield United, men alle må slås uansett. Vi møter dem vi møter.
Lei av at vi supportere skal kritisere når det det går dårlig og legge skylden på dårlig motstander når det går bra.
Hadde vi tapt og spilt dårlig ville Solskjær blitt slaktet, men når relasjonene sitter er det spillerne sin ære og ikke Solskjær?
Men jeg ser smil, spilleglede, samarbeid, tommel opp på banen. Jeg ser Unitedkultur og det er ihvertfall Solskjær sin fortjeneste. Jeg har alltid sagt at jeg ikke tror Solskjær gir oss Premier League eller Champions League gull, men at han gir fra seg et bedre utgangspunkt til neste manager enn hva han selv hadde. La oss støtte hver eneste spiller og hele trenerteamet resten av sesongen. Sammen står vi sterkere. Det tror jeg laget gjør nå, håper supporterne kan gjøre det samme.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

– United er kanskje bare ett kjøp fra gullkamp

https://www.united.no/nyhetsarkiv/unite ... -gullkamp/


Dette laget trenger ikke mange nye forsterkninger. 2-3 mann inn så kan det se bra ut
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Mcilroy wrote: 25 Jun 2020, 13:58 La oss støtte hver eneste spiller og hele trenerteamet resten av sesongen. Sammen står vi sterkere. Det tror jeg laget gjør nå, håper supporterne kan gjøre det samme.
Toppen
Støtte denne. De få kampene det er igjen av sesongen får vi være med å støtte, vi har blitt mye bedre etter nyåret og det blir helt feil å klage nå. Vi har de vi har, og det er ikke noe vi kan gjøre med nå.
Jeg begynte å bli skeptisk til Solskjær, men jeg har fått mer tro på han nå. Vi må faktisk la han få bygge videre på det han begynte på. Etter coronaen nå så har vi faktisk ikke råd til å sparke treneren å hente inn en ny trener.

Sparke treneren nå vil bety;
Begynne på nytt.
Kvitte seg med spillere
Hente inn nye spillere
Starte på nytt igjen med ny filosofi og ny stil.
Det koster penger, selv vi kommer til å måtte stramme inn i disse tider. Skal vi tro Woordards siste uttalelser.

Er redd vi hadde vært på stedet hvil da.
Uansett hvordan sesongen ender, så må vi bare gi Solskjær sjansen videre.
Han må få lov til å begynne på neste sesong også.
Så får man heller se an hvor laget ligger til Januar 2021.
Per nå med corona og alt det som har skjedd, så er det ikke gunstig.
Jeg er ihvertfall villig til å gi han og spillerne med få unntak en fortsettelse.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

En manager har jo ikke sjanse for suksess om ikke alle spillerne er dedikert og har en god lagånd.

United har jo vært kaotisk siden 2013, og veldig mye har handlet om Pogba siden returen hans fra Juve. Dette har nok hatt stor innvirkning på prestasjoner rundt. Lønna til Alexis Sánchez, managerbyttene, Glazers og Woodward. Alt dette har vært ødeleggende.

Men det ser ut til at Solskjær er på vei til å bygge opp klubben på en god måte, og at alle er med på den planen. Det er i hvert fall sånn det ser ut nå. Jeg har vært veldig usikker på om Solskjær skulle klare dette.

Ang. Pogba så er han ikke uerstattelig, men om han skulle lande på at United er klubben så er det bra. En blid og glad Pogba er en styrke, spesielt siden han går for å være populær i spillergruppa også.

Blir spennende å se om det kommer mer fra Raiola/Pogba i august...
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

offside wrote: 25 Jun 2020, 14:37 – United er kanskje bare ett kjøp fra gullkamp

https://www.united.no/nyhetsarkiv/unite ... -gullkamp/


Dette laget trenger ikke mange nye forsterkninger. 2-3 mann inn så kan det se bra ut
Jeg er tilhenger av dette United-laget, fordi det er mange sentrale spillere som hører hjemme på et topplag. Samtidig er det nok lengre opp til toppen enn mange tror. Jeg synes Solskjær har gjort en overraskende god jobb, og han har gått etter de riktige spillerne. Dessverre er jeg mer skeptisk til hvorvidt en slik spillestil skal ta United opp til toppen. Jeg tror personlig at dette United-laget, med denne treneren og med alt som skjer over OGS i hierarkiet, er mer en topp 4-utfordrer à la Spurs og Arsenal, enn et topplag som kan vinne alt mulig.

For å nå den absolutte toppen trenger United en mer moderne identitet og en klarere overgangsstrategi. Jeg sier ikke at det er enkelt å kjøpe seg til titler (da mener jeg kjøpe de helt riktige brikkene). Da hadde alle gjort det. Arsenal og Spurs har brukt penger uten å heve laget. United har gjort de i flere år. Sancho er en stor signering, men hvor viktig vil han være for tabellplasseringen vår? Jeg tipper betydningen av han er overvurdert.

Nå har United en bra duo på midten, og den trioen som startet fremme mot SU kan herje de neste tre årene. Derfor bør det først og fremst handles bakover på banen. Lindeløf er ok, men en klassemidtstopper er en som bringer total ro i rekkene. Jeg vet ikke om denne typen i det hele tatt har en prislapp i dagens marked. Liverpool har vært best i år (og omtrent i fjor) pga at de har hatt ligaens beste keeper, ligaens beste stopper og ligaens beste anker. Før de kom inn var de først og fremst bare morsomme å se på.

Jeg klarer heller ikke slå fra meg tanken om at Solskjær er populær som trener fordi vi har begynt å akseptere at vi er der vi er. Da Klopp og Pep, trenerne til ligaens to beste lag kom til sine klubber, var alle fra seg av begeistring, og det tok egentlig bare et halvt års tid for begge to før man begynte å se hva som var i vente. For Solskjærs del så har vi hatt et par gode perioder, men det virker også veldig skjørt og litt tilfeldig, det som skjer på banen. Jeg benker meg fortsatt foran TVen med en moderat optimisme, og tap mot Brighton og Everton føles fortsatt ganske naturlig.

Jeg er klar over at det er helt urealistisk nå, men jeg ser fortsatt for meg at vårt beste valg hadde vært å ansette Pochettino som trener, med en DoF over seg. Det ville gitt United et mer moderne og internasjonalt snitt. Forhåpentligvis viser det seg om et års tid at hele denne posten var fullstendig bak mål.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

[mention]Harry Greaves[/mention]

Det er faktisk helt kurante og reelle ting som du peker på, og uten tvil så har du mange gode poeng her. Per nå så er vi et topp 4 lag kandidat, det er forsatt et stykke til toppen. Ja nesten 40 poeng opp så du har et veldig godt poeng der. Soskjær har gjort en god jobb frem til nå, vi har til en viss grad fått en klarere strategi på overgangsmarkedet. Selvom det er en del å gå på der også så klart. Spillermessig og hvordan vi fremstår som lag er det også en del å gå på.

Der jeg har tvil er om vi vil kunne klare å komme oss tilbake til toppen, at vi vinner hver helg. Det er et annet spørsmål, men det får vi ikke svar på uansett nå må det første, der må han få litt mer tid til å kunne bevise det. Jeg er uansett ganske sikker på at Solskjær er manager når 20/21 sparkes i gang en eller annen gang igjen. Det er han vi har, og det er det vi må forholde oss til. La oss håpe at han kan gi klubben et ekstra gir og løfte oss enda mer. Det er jo der det store spørsmålet vil komme, om han klarer å få oss til å bli et topplag. Altså en tittelutfordrer. For det er det som til syvende og sist må være målet til Manchester United. Det er å konkurrere om om trofeer.

Men time will show som de sier, og vi får se hvor vi ligger an om 5-6 måneders tid og hva Solskjær har oppnådd innen den tiden. En manager måles på resultater, og jeg håper selvsagt å se en klarere spillestil for hvordan United ønsker å fremstå. Det er forsatt litt uvisst diffust føler jeg. Men vi får gi han sjansen.

Jeg personlig var veldig for at vi skulle ansette Poch, det hadde vært en mann etter min smak. Men nå føler jeg at den ballen ligger litt død, også vil jeg se hva Solskjær vil få til den neste perioden som manager.

Hvordan vil vi treffe på overganger, hvordan vil vi fremstå og sist men ikke minst. Hvor mange kamper vil vi vinne. Det er jo det en manager blir målt på.

Manchester United er en stor klubb, du må levere resultater som alle andre store klubber.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

Etter matchen mot Afc Bournemouth begynner jeg å tro Solskjær kan ta United helt til topps - om en sesong eller to.

Afc Bomo er i dårlig form, og det må sies at de ikke er den beste målestokken.
Allikevel, å se hvordan United spilte seg gjennom dem gir meg enda større tro på prosjekt Solskjær.

Gjennom denne tråden har jeg gitt min støtte til Solskjær.
Men, satt et stort spørsmålstegn ved hans taktiske egenskaper rundt å drille etablert angrepsspill.

Jeg er en supporter som har en god del å lære om fotballtaktikk.
Kanskje kan folk med mer peiling enn meg plukke fra hverandre spillet mot Afc Bomo å si at det var enkeltspillere som briljerte.
Ikke taktiske innøvde mønstre.

Ok, la oss si det da.
At det er Pogba, Fernandes, Martial, Rashford og Greenwood som briljerer.

Men, hvem har satt dem sammen?
Solskjær.
Hvem har bygd dette laget?
Solskjær.

Ole Gunnar Solskjær er en mann som vet hvilke spillertyper han vil ha.
Han er en lagbygger.

Jeg tror United vinner ligaen under Solskjær :champion:

Joda, jeg motsier delvis meg selv i posten min av 23 mai over her.
Føles riktig å være uenig med meg selv etter matchen i dag :hah:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Salte25
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2019, 00:21
Liker gitt: 136
Liker mottatt: 97

Pink Final wrote: 04 Jul 2020, 20:08 Ole Gunnar Solskjær er en mann som vet hvilke spillertyper han vil ha.
Han er en lagbygger.

Jeg tror United vinner ligaen under Solskjær :champion:
Einig, og med fare for å verka som ein Ferguson-nostalgikar (som eg kanskje er), så var det fyrst og fremst måten måten Ferguson sine lag spelte saman på som gjorde at dei vart så gode, og det byrjar eg å sjå spor av i Solskjær sitt lag.

Ja, det trur eg òg. Kanskje er det meir håp enn tru, men eg hugsar midten av 95/96-sesongen jævlig godt, for å seia det sånn. Kven skulle trudd at Ferguson sitt lag den sesongen skulle ta the Double? Eg ser ganske mange likskapar mellom dette laget og laget frå den sesongen.
You can win ANYTHING with kids! GGMU!
Post Reply