Hvem vil dere kjøpe?

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Nils Olsen

Pink Final wrote: 30 Apr 2020, 19:08
Nils Olsen wrote: 30 Apr 2020, 18:11 Hvis vi ikke får Sancho i sommer. Hvem kan være et bra alternativ?
Jeg vil ha en ordentlig høyrekant ihvertfall, helst ikke en omskolert 10’r e.l.

Jeg ser nesten kun PL og norsk fotball, derfor kjenner jeg kun de kontinentale spillerne som navn.

Om jeg må si en annen enn Sancho sier jeg Leon Bailey.

( :thumb_up: Flere slike innlegg [mention]Nils Olsen[/mention].)

Hvem mener du kan være et alternativ til Jadon Sancho?
Hyggelig å høre Pink Final :thumb_up:

Hmmm. Jeg er ikke helt sikker. Når du sier ren høyrekant som ikke spiller både der og noen andre pos så er det plutselig mindre alternativer.
Har ikke sett så mye til Kai Havertz men han spiller vel både høyreving og 10er? Han kunne jo vært noe?

Du da har du noen som står høyt på lista istedet for Sancho?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Leon Bailey er det navnet jeg kjenner best som høyreving fra kontinentet.

Jeg er ikke så sterk på spillere fra kontinentet lenger.
(Joda, jeg kunne googlet ;) ).

Typen jeg vil ha må være en ren høyrekant.

Egenskapene han bør ha er:
Fart - til å passere motspiller
Teknikk - helst til å kunne gå begge veier, både på utsiden og innsiden.
Arbeidsmoral - han må kunne hjelpe backen på sin side defensivt når det trengs.
(Altså en Giggs/Coppell type)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 30 Apr 2020, 20:14 Egenskapene han bør ha er:
Fart - til å passere motspiller
Teknikk - helst til å kunne gå begge veier, både på utsiden og innsiden.
Arbeidsmoral - han må kunne hjelpe backen på sin side defensivt når det trengs.
(Altså en Giggs/Coppell type)
Nokså enig igjen, vi trenger en høyre-kant. Det har vi trengt i en god del år nå. Nå fikk vi en maestro på midten i Bruno, vi fikk en god stopper i Maguiere. Trenger en kreativ kant. Men det er så mye usikkert nå. Økonomien har jo kollapset flere klubber risikerer å gå konk. Får vi CL? Kommer sesongen i gang igjen?
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Ismaïla Sarr som Watford henta fra Stade Rennais er i utg.pkt høyrekant, men funker som spiss og venstrekant også. 22 år, spennende senegaleser.

Den eneste jeg har sett som ikke har blitt løpt opp av van Dijk denne sesongen.

Scora jo 2 mot Liverpool og 1 assist i 3-0 seieren på Vicarage Road.

Kosta 27 mill. pund
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Skal MU få en skikkelig høyrekant spiller så er det bare å legge inn bud på Adama Traore et beist av en fotball spiller, løp å kjøp.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

pixma wrote: 20 Jun 2020, 20:29 Adama Traore et beist av en fotball spiller, løp å kjøp.
Jepp. Litt lik vår egen Daniel James, men Adama virker å være noen hakk vassere.. selv om han fortsatt har en del mangler. Men x-faktor, det har han! Det må være et mareritt å forsvare seg mot fyren. Det verste er vel at vi kan få Raul Jimenez og Adama Traore for nesten samme pris som Dortmund skal ha for Sancho.

Det ser heldigvis ikke like bekmørkt ut som det gjorde for en stund tilbake, men vi trenger forsterkninger før neste sesong sparkes i gang.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Har nesten mest tro på at Grealish blir hentet, men rykter om Sancho, Havertz og Bailey surrer videre de og.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Om vi skulle kjøpe Sancho får vi en spiller som behersker det meste av offensivt spill: Små flater, store flater, assists og mål.

][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Haha, det forandrer seg fort, nå er jeg litt opptatt av forsterkninger igjen...Det som i grunn er bra med denne nervepirrende sesonginnspurten, er at man muligens virkelig får identifisert hvor man bør ha inn nye.

Etterhvert som skadene inntreffer: Benytter reservene sjansen? Men en spiller i hvert ledd bør vel inn, som [mention]Pangaea[/mention] har nevnt et sted: Om Smalling, Jones, Rojo, Lingard, Pereira, Dalot og Sánchez forsvinner f.eks, da hadde det vært fint med 3 klassespillere inn, 1 i hvert ledd, dette i kombinasjon med at de lovende i akademiet blir tatt opp og forhåpentligvis tar stegene som Greenwood og Williams har gjort.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Enig i at vi trenger en kantspiller og litt mer konkurranse i backrekka - men synes samtidig det er rart at pratet om en defensiv midtbanespiller har stilnet.

Jo da, nå har Matic vært i god form ei stund - men han drar på åra, har fysiske begrensninger og har vist at han kan ha lange downperioder. Verken McTomimay eller Fred er riktige spillertyper til den rollen. Jeg er litt opptatt av at dersom vi skal få det beste ut av Pogba og Bruno, må vi ha en bunnsolid ryddegutt bak dem, med stor bevegelighet, defensiv styrke og trygg pasningsfot.
User avatar

Van The Man
Posts: 39
Joined: 14 Jul 2020, 21:08
Liker gitt: 10
Liker mottatt: 3

Hva med Marcus Pedersen? Kanskje Solskjær kunne fått skikk på han? Neida bare kødder!
Jeg håper på Sancho. Tror han hadde blitt en megasignering for oss.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Ang. def. midt er jeg enig [mention]Ryder[/mention]

Ryktet om at United kunne være interessert i Burnley`s Jeff Hendrick er å lese i ryktespaltene, han er jo ikke så verst, og gratis. Inter, Newcastle og AC Milan er visstnok interessert.

Lagspiller i alle fall, passer inn i filosofien. Tror kanskje ikke det er så mye i det, men han har nå god teknikk, pasningsfot og løpskapasitet.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Sånn ideelt sett så skulle jeg hat en maskin som gjorde Vidic ung igjen. Nei da fra spøk til alvor. Tror [mention]Blodfink[/mention] nevnte at vi hadde sluppet inn 9 mål på dødball i år eller noe. Jeg vil fryktelig gjerne ha en klasseatopper til. Nettopp for å luke unna baklengs i 96 minutt på dødball...

Vi har ikke sluppet inn sånn veldig mange mål i mot 35, like mye som City. Men om vi da men en stopper til kunnet kommet på 20 tallet... Da har man plutselig mer poeng...

Kunne også gjerne tenkt meg King inn nå som han har rykka ned. God backup som kunne bidratt med målpoeng.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18065

Siden ryktebørsen stadig nevner Koulibaly tenkte jeg å sjekke stemningen her inne om dere gidder :hah:

Enkelt og greit: Ja eller nei til denne stopperen? Og gjerne en kort begrunnelse for ditt svar.

Jeg sier ja takk fordi vi er litt tynne på stopperplass, vi har 7 stoppere, men kun 3 som spiller kamper for oss, nå har vi kun 2 tilgjengelige og de har sett ut til å merke kjøret de siste kampene.

Et oppfølgingsspørsmål kan være hvilken stopper i stedet, om ikke Napoli-spilleren er ønskelig?
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg skal være såpass dønn ærlig å si at jeg aldri har sett fyren sparke en ball. Så jeg har ikke peiling :yikes:

Når overganger diskuteres kan det til tider virke som "alle" har sett alle kamper i PL, Italia, Spania, Frankrike, Tyskland, Belgia, Portugal, hele Europa. Og Sør-Amerika, Thailand, Kina og 3. divisjon i indre Mongolia.

Jeg har ikke det.

Hvis det ikke skal satses på Lindeløf, og det ligger vel i luften, så ønsker jeg en kraftig og rask midtstopper med godt blikk for spillet, som gjør at vi kompenserer litt for Maguires manglende fart, og kan stå høyere i banen uten for stor risiko. Men jeg har ikke snøring på hvilke navn som egentlig er aktuelle. En ny Rio.

Det var riktignok annerledes før, når jeg så alt som var på TV av fotball (men da var det faktisk tilgjengelig...), men nå ser jeg United, og det er egentlig det. Bortsett fra VM og EM.

Deleted User 108

Ja takk til Koulibaly. Rask, sterk og en type vi trenger synes jeg.
Et alternativ er Upamecano. Ligner på Koulibaly, men en yngre utgave.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Så Koulibaly mot L-pool i en CL kamp og da var han et stopper monster, må nok ha en stopper som går rett inn på laget.
Post Reply