Brukeren er utestengt

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Hei,
Har selvfølgelig fått med meg at det er kommet en ubuden gjest inn her for å lage litt kvalme. Dessverre lite jeg kan gjøre for å stoppe det utenom å utestenge i ettertid.

Nå er hvertfall IP addressen til denne personen utestengt, så om han lager seg flere kontoer må han skaffe seg en ny IP addresse først. Det kan selvfølgelig hende han klarer det.

Fortsett å rapporter.

Og jeg beklager rotet.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Takk skal du ha [mention]RaoulDuke[/mention].
Vedkommende bruker proxy for å skjule ip adressen.
Samme problem på forrige forum, dessverre.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Pink Final wrote: 10 Apr 2020, 17:06 Takk skal du ha [mention]RaoulDuke[/mention].
Vedkommende bruker proxy for å skjule ip adressen.
Samme problem på forrige forum, dessverre.
Ja det er selvfølgelig en mulighet. Men ser at han har opprettet brukerene med forskjellig epost på samme IP. Den IP'en er fra Altibox så regner med at det ikke er en proxy. Vi får bare se om han kommer tilbake.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det er dessverre mange i vårt samfunn som har mentale problemer, og de bruker da internett til å få ut sin frustrasjon. Folk som har det bra med seg selv gjør ikke dette. De dukker stadig opp.

https://mentalhelse.no/fa-hjelp/hjelpetelefonen

La oss håpe at dette kan være til hjelp.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Hei folkens, har ikke vært på nett på flere dager her, men ser at brukeren er utestengt nå.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
En effektiv måte å behandle slikt på er jo å totalt overse dem, hvor artig er det å være ute etter oppmerksomhet og ikke få det?
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Utestengt igjen...
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Takk for at dere tar affære og får kastet ut søpla :perf:

Deleted User 108

Ikke så enkelt å overse personer når du vet at denne personen har truet deg, og dine barn på andre plattformer. Synes det er trist å se hvor han kan slå seg løs på kommentarfeltet på united.no med sine brukere. Å vite at denne personen er psykopat og truet deg flere ganger er ikke supergøy.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Mcilroy wrote: 18 Apr 2020, 16:59 Ikke så enkelt å overse personer når du vet at denne personen har truet deg, og dine barn på andre plattformer. Synes det er trist å se hvor han kan slå seg løs på kommentarfeltet på united.no med sine brukere. Å vite at denne personen er psykopat og truet deg flere ganger er ikke supergøy.
Veldig kjedelig. Desverre ikke så mye vi får gjort utenom å stenge ute brukernavn, e-post adresser og IP adresser. Ta skjermbilder av alt du måtte motta av meldinger. Også setter jeg veldig pris på at dere sier ifra.

Håper vi kan fortsette å ha en pent og ryddig forum. Blir for galt om en person skal ødelegge det.

Deleted User 108

RaoulDuke wrote: 18 Apr 2020, 23:17
Mcilroy wrote: 18 Apr 2020, 16:59 Ikke så enkelt å overse personer når du vet at denne personen har truet deg, og dine barn på andre plattformer. Synes det er trist å se hvor han kan slå seg løs på kommentarfeltet på united.no med sine brukere. Å vite at denne personen er psykopat og truet deg flere ganger er ikke supergøy.
Veldig kjedelig. Desverre ikke så mye vi får gjort utenom å stenge ute brukernavn, e-post adresser og IP adresser. Ta skjermbilder av alt du måtte motta av meldinger. Også setter jeg veldig pris på at dere sier ifra.
Beklager at jeg tiltet litt, men har slitt mye med denne personen. Ikke enkelt å gi F når man er blitt plaget i flere år. Mannen er anmeldt, men...Fryktelig lett å kjenne han igjen heldigvis.
Håper vi kan fortsette å ha en pent og ryddig forum. Blir for galt om en person skal ødelegge det.

:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ser ut som om jeg rotet til svaret mitt😂😂
Har slitt mye med denne personen. Lett og kjenne han igjen med måten han skriver på.
Beklager styret som ble, men ikke morsomt at han dukker opp....
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Mcilroy wrote: 18 Apr 2020, 16:59 kke så enkelt å overse personer når du vet at denne personen har truet deg, og dine barn på andre plattformer. Synes det er trist å se hvor han kan slå seg løs på kommentarfeltet på united.no med sine brukere. Å vite at denne personen er psykopat og truet deg flere ganger er ikke supergøy.
Det er meget, meget trist å høre. Her må det slås hardt mot hardt. Det er dessverre det eneste som nytter. Jeg har møtt den slags bøller før, og kort forklart. De er psykopater, har narsissistiske trekk, og er som en ballong. De blåser seg veldig store opp, men de er bare luft. De har det bare i munnen. Bare ta fram en nål så sprekker ballongen veldig fort.

Anbefaler deg at du faktisk politianmelder dette. Og i anmeldsen legger du denne loven til grunn; https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005 ... L_2-9#§266

Det er ganske strenge straffer for den slags oppførsel, hvis det er flere som har opplevd den slags så anbefaler jeg at dere er flere som går sammen. Har en venn som jobber som advokat, og vet hans sa hvis det er flere som melder seg på den slags hets så styrker det deres sak.

Her er det bare å slå hardt mot hardt! De på forumet har IP og kan veldig lett få tak i det, så det skal ikke være noe problem. Ta bilder, ta alle bevis som du kan ha. Ofte så hjelper det at politiet tar en telefon til vedkommende.

Her bør man faktisk gå sammen med united.no da har man plutselig en sterkere sak. Det er en stor organisasjon med over 40 tusen medlemmer.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Helt klart at det hadde vært befriende å kunne fått satt fast sånne tullinger, men spørsmålet er om politiet ville brukt ressurser på sånt.

Jeg mener jeg leste noe om at h*n bruker proxy for å skjule ip-adressen, hva nå enn det betyr (er ikke så in i dataverdenen)

Cola

Belfastboy wrote: 21 Apr 2020, 16:56 Helt klart at det hadde vært befriende å kunne fått satt fast sånne tullinger, men spørsmålet er om politiet ville brukt ressurser på sånt.

Jeg mener jeg leste noe om at h*n bruker proxy for å skjule ip-adressen, hva nå enn det betyr (er ikke så in i dataverdenen)
Jeg bruker ikke Proxy server, men jeg bruker VPN som ikke viser min IP-adresse og jeg kan velge vilket land jeg surfer fra.
Hvorfor jeg gjør dette, jo på grunn av at en del nyhets aviser/etc stopper deg deg hvis du ikke er fra det landet de publiserer fra.

Kun en gang, forrige uke på tirsdag tror jeg det var, ble jeg stoppet på http://www.unitedet.no og fikk beskjed at min IP adresse var sperret for å komme inn på denne adressen.
What A Fu** skjer tenkte jeg, jo jeg slo av VPN og re-freshet siden og da kom jeg inn..

Så jeg tror ikke vi bare skal tenke på proxy adresser, men også VPN
Og vi har jo også sett hvordan enkelte skriver sine innlegg/svar/poster

Jeg liker dette forumet, og vil gjøre det jeg kan for at vi skal være som vi har vært til ett eller to "troll" kom å prøvde å ødelegge alt for oss.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

"Trollet" har visstnok dukket opp i ny forkledning på kommentarfeltet inne på united.no. Han bruker nå navnet The Black Rooney. Det er sikkert fordi hans nemesis der inne, kan det se ut som ihvertfall, heter The White Pele. Da kan det se ut til at Chuck Norris har blitt ekskludert eller befinner seg i karantene for tiden.

Dette til informasjon om at personen er oppegående og aktiv fortsatt :/
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kan ta med at den han er aktiv med i tillegg til The Black Rooney, er Heisenberg og mulig et par til hvis mine opplysninger stemmer.
Tror også at han er her inne med en bruker eller to, om enn litt mer anonyme enn de som gikk berserk her i forbindelse med påsken.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Er det noen som vet om det finnes en enkel måte å verifisere hvem du er når du blir bruker her ? Det hadde vel vært bra for dere som administrerer/modererer hvis dere visste hvem de forskjellige er også ?
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Belfastboy wrote: 28 Apr 2020, 17:43 Er det noen som vet om det finnes en enkel måte å verifisere hvem du er når du blir bruker her ? Det hadde vel vært bra for dere som administrerer/modererer hvis dere visste hvem de forskjellige er også ?
Forume lagrer IP adresser, men noe mer enn det i forhold til identifisering er det ikke pr dags dato hvertfall.

Bruker programvare som heter phpBB, det er åpen kildekode og blir stadig oppdatert. Men det å få på plass feks login med bankID vil være veldig dyrt og veldig krevende. Påbudt 2-faktor ved hjelp av mobilnr kan kanskje være en mulighet, skal se om det finnes muligheter for det.

Cola

RaoulDuke wrote: 28 Apr 2020, 20:18 veldig dyrt og veldig krevende. Påbudt 2-faktor ved hjelp av mobilnr kan kanskje være en mulighet, skal se om det finnes muligheter for det.
Mine tanker her: RaoulDuke skriver, jeg er villig til å sende @RaoulDuke penger via Vips, for at både du/jeg kan ha dette Forumet uten TROLL
Men dette er mine tanker...
Post Reply