Ryktetråd 2025
-
- Donor
- Liker gitt: 29455
- Liker mottatt: 20061
Bort sett fra at han ikke har de beste årene foran seg er han en vesentlig bedre keeper enn han, ehh fjomsen..
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Can2, Pwint
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 41536
- Liker mottatt: 28264
Ikke noe i mot Martinez, god keeper han.
Om det blir han for 40 millioner som erstatter Onana til 50 millioner - så har vi brukt 90 millioner på å erstatte legenden vi hadde i 12 år.
Og som kun er 2 år eldre enn Martinez.
Illustrerer vel bare hvor kortsiktig transfer politikken vår har vært.
Spesielt ille under Murtough - Ten Hag regimet.
Om det blir han for 40 millioner som erstatter Onana til 50 millioner - så har vi brukt 90 millioner på å erstatte legenden vi hadde i 12 år.
Og som kun er 2 år eldre enn Martinez.
Illustrerer vel bare hvor kortsiktig transfer politikken vår har vært.
Spesielt ille under Murtough - Ten Hag regimet.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, red, Rød Pølse, Can2, RedTrafford, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Martinez hadde statistisk sett en helt ok sesong. Mye det samme som Onana. Noen feil som fører til scoring i mot, og OMTRENT samme redningsprosent og denslags målt mot hva de er forventet å redde. Og så videre.
Så sånn er jeg imot å bruke penger på ham nå.
Men han ser ut som han har mer selvtillit, det kan jo bety noe for de rundt ham?
Skal vi ha en ny keeper, vil jeg gjerne ha en av disse som er på vei opp...
Så sånn er jeg imot å bruke penger på ham nå.
Men han ser ut som han har mer selvtillit, det kan jo bety noe for de rundt ham?
Skal vi ha en ny keeper, vil jeg gjerne ha en av disse som er på vei opp...
post liked by: Pink Final, Andtho01, red, Can2, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink, Pwint
For 10-15 kunne det vært ok. Han har selvtillit og vinnerinstinkt i verdensklasse. Og antakelig en veldig bra skikkelse å ha i garderoben. Men evnene hans overgår etter min mening knapt Onana sine. Helt feil å bruke £40m på han, og gjør ledelsen det, så mister jeg rett og slett all tro på at de er de riktige folka til å ta oss inn i en bedre fremtid.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint
-
- Donor
Hadde håpet på Joan Garcia, fin alder og god keeper.
Barca gir vel 25 mill euro for han. Hvis alt er i boks da.
Barca gir vel 25 mill euro for han. Hvis alt er i boks da.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Can2, Blodfink, Jan Erik, Pwint, Pink Final
Det er først og fremst tabbene som er problemet med Onana. Jeg blir overrasket hvis klubben bruker så mye penger på en ny og eldre klovn. Martinez har en del feil i seg. Relativt høy risiko uten en vei ut hvis det ikke funker. Håper vi går for Lammens, Chevalier eller noe i den gata.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Can2, Andtho01, Blodfink, Pwint, Pink Final
Football, bloody hell!
-
- Donor
Alle keepere gjør tabber (bare ikke like mange)., så jeg syns rekkevidden er skremmende dårlig og mest irriterende hos Onana.
Det er mange mål som går inn som ikke er direkte keepertabber, men som en gjennomsnittlig keeper hadde tatt.
Det er mange mål som går inn som ikke er direkte keepertabber, men som en gjennomsnittlig keeper hadde tatt.
post liked by: Andtho01, Can2, Blodfink, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint, Pink Final
-
- Liker gitt: 60
- Liker mottatt: 1088
Martinez til £35-40 millioner høres totalt urealistisk ut. MEN, Aston Villa gjorde noen... kreative... dealer i fjor, med bl.a. Chelsea og Everton der akademispillere ble byttet mellom klubbene til oppblåste summer for å tilfredsstille PSR. Jeg mistenker at Martinez-ryktene, særlig for disse absurde summene, kan ha en lignende funksjon nå. Aston Villa er den klubben i Premier League som er nærmest brudd på PSR-reglene. Det er ingen klubber som har høyere lønnskostnader målt opp mot inntekter, og de kommer til å måtte selge spillere i sommer.
Derfor vil jeg faktisk ikke utelukke at det er noe hold i disse ryktene, og at det da er en spiller som går andre veien. Den spilleren er nok i så tilfelle Alejandro Garnacho.
Vil likevel heller foreslå følgende:
- United selger Garnacho til Aston Villa for £50 millioner + add-ons
- United kjøper Amadou Onana for £60 millioner
... Ved et salg av Onana til ovennevnte sum så vil Villa sitte med en profitt på salg på Onana på nesten £20 millioner pund. Samtidig må de kunne være konkurransedyktige, og nå har de mistet både Rashford og Asensio fra 24/25-laget, samt at man sitter på en aldrende Ollie Watkins som neppe vil gå for en stor sum noen steder lengre (mulig Saudi er unntaket her). Garnacho vil være ypperlig for dette laget, som en ren erstatter for Rashford på LW.
United på sin side, vil få en profitt på £50 millioner++, noe som vil kunne frigi ganske mye penger til ytterligere kjøp i sommer. Og om vi kunne fått Onana så hadde det rett og slett vært et eksplosivt kjøp: PL-proven, 24 år, helt vanvittig fysikk, bedre med ball enn Ugarte og en reell trussel på dødballer. Å ha han på midten sammen med Ugarte, Bruno og Mainoo ville gjort meg vesentlig mye tryggere på kommende sesong.
Derfor vil jeg faktisk ikke utelukke at det er noe hold i disse ryktene, og at det da er en spiller som går andre veien. Den spilleren er nok i så tilfelle Alejandro Garnacho.
Vil likevel heller foreslå følgende:
- United selger Garnacho til Aston Villa for £50 millioner + add-ons
- United kjøper Amadou Onana for £60 millioner
... Ved et salg av Onana til ovennevnte sum så vil Villa sitte med en profitt på salg på Onana på nesten £20 millioner pund. Samtidig må de kunne være konkurransedyktige, og nå har de mistet både Rashford og Asensio fra 24/25-laget, samt at man sitter på en aldrende Ollie Watkins som neppe vil gå for en stor sum noen steder lengre (mulig Saudi er unntaket her). Garnacho vil være ypperlig for dette laget, som en ren erstatter for Rashford på LW.
United på sin side, vil få en profitt på £50 millioner++, noe som vil kunne frigi ganske mye penger til ytterligere kjøp i sommer. Og om vi kunne fått Onana så hadde det rett og slett vært et eksplosivt kjøp: PL-proven, 24 år, helt vanvittig fysikk, bedre med ball enn Ugarte og en reell trussel på dødballer. Å ha han på midten sammen med Ugarte, Bruno og Mainoo ville gjort meg vesentlig mye tryggere på kommende sesong.
post liked by: Jan Erik, Ryder, Belfastboy, Andtho01, Pink Final, Can2, red
-
- Liker gitt: 60
- Liker mottatt: 1088
Skal sies at jeg mener man kan by enda mer penger for Onana enn dette. Ser man på kvalitetene hans og tørken rundt disse typene i markedet (PL-proven) så ville jeg som selgende klubb vurdert han til å være verdt en god del mer. Vil tro et økonomisk trygt og komfortabelt Aston Villa hadde prissatt han til rundt £80-£85 millioner. Sånn sett kan jeg forestille meg at £60 millioner er litt i minste laget.
Like fullt tror jeg en pris på la oss si £70+10 burde vurderes av United - min mening er at han ville vært en klar oppgradering av midtbanen vår, målt opp mot Casemiro. Vil plassere han i sjiktet rundt Baleba og Wharton, selv om han kanskje mangler noen av de offensive kvalitetene (pasningsspill og nærteknikk) som de andre to har.
Like fullt tror jeg en pris på la oss si £70+10 burde vurderes av United - min mening er at han ville vært en klar oppgradering av midtbanen vår, målt opp mot Casemiro. Vil plassere han i sjiktet rundt Baleba og Wharton, selv om han kanskje mangler noen av de offensive kvalitetene (pasningsspill og nærteknikk) som de andre to har.
post liked by: Andtho01, Pink Final
-
- Liker gitt: 586
- Liker mottatt: 1772
Ser at United.no tyr til viaplay-kommentatorer når de vil ha vurderinger på spillere...i mine øyne så useriøst at det er på "barnehagenivå"...det sitter tusenvis av like kyndige ekspertkommentatorer rundt omkring i Norge...
post liked by: Andtho01