Premier League 2019-2020.

Diskusjon om engelsk fotball
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Virker mer og mer som en reell mulighet for at PL bare blir annulert, og for å være helt ærlig så synes jeg det kanskje er det aller mest rettferdige. De to lagene som kanskje blir aller hardest rammet av dette er Leeds og West Brom - for dem er det nesten katastorfalt. De ligger an til opprykk til PL, og går glipp av det og alle penger som ligger i PL.

Å la gjeldende stilling på tabellen være tellende blir også feil. Hvilke lag som skal få spille CL er ikke avgjort, og her kan mye skje ennå.

Hvilke lag som rykker ned er heller ikke avgjort, her det mange lag som er med i kampen.

Med den flyten og formen som United har vist den siste tiden, så er jeg sikker på at vi ville ha fått CL-plass til neste år. Så for United sin del, så er det skikkelig ille at ligaen blir nullet ut. Som nevnt i innlegg over her, så vil dette trolig gjøre det vanskeligere for United å hente spillere.
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Trur dem ikke tør å stoppe alle ligaene nu og begynne på nytt til høsten, på en eller annen måte må dem nok ferdigspille denne sesongen, vist ikke så blir det sikkert mye advokat mat mot FA.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

pixma wrote: 16 Mar 2020, 10:04 Trur dem ikke tør å stoppe alle ligaene nu og begynne på nytt til høsten
Jeg tror at helsemyndighetene kommer til å stoppe det. England er bare seint ute med å innse alvoret, noe som vil medføre en skikkelig topp i antall smittede. Enkelte har uttalt at dette er ønsket i England, hvis så er tilfelle så vil antall smittede nå sin topp i sommer eller tidlig høst. Det vil føre til fullstending kaos i landet, og helsesystemene vil komme til å knekke helt sammen. Skjer det, så vil England bli isolert fra resten av Europa, og da har jeg minimal tro på at de greier å starte opp med fotball igjen.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det er mange forslag på bordet virker det som, så blir spennende å se hva som velges.

UEFA vurderer å flytte EM til i vinter. Det vil gjøre det mulig for ligaene å avslutte i sommer.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Håper i det lengste, UEFA og klubbene vil helst spille ferdig liga og klubbturneringer. EL-finale 24 juni.

OL er foreløpig ikke utsatt. EM blir 2021.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kjedelige tider...tror sesongen avlyses...Man håper jo de kan starte opp 30 april, men det ser ikke sånn ut.

Selv om det eventuelt ville vært forsvarlig ville resten av verden gått av skaftet...

Håper det blir spill i sesongen 20/21...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ser at de har vedtatt at Nederlandsk liga ikke starter opp igjen før 1. September. Flere lag i England er visst innstilt på å avslutte sesongen. Jeg ser for meg at en evt oppstart kan bli vanskelig. Mai Måned kommer til å være kritisk for hva som skjer videre.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

offside wrote: 23 Apr 2020, 09:20 Ser at de har vedtatt at Nederlandsk liga ikke starter opp igjen før 1. September. Flere lag i England er visst innstilt på å avslutte sesongen. Jeg ser for meg at en evt oppstart kan bli vanskelig. Mai Måned kommer til å være kritisk for hva som skjer videre.
Jeg har mine tvil angående fotball i England dette året. Faktisk litt i tvil om neste sesong også. Det snakkes om sosial distansering i hvert fall ut året.
https://www.bbc.com/news/uk-politics-52389285

Deleted User 108

Denne sesongen blir nok kun evn spilt ferdig pga det økonomiske aspektet. All logikk tilsier at denne sesongen må stoppes og se an til neste sesong. Storbritannia ligger bak i epidemien også, det dør fortsatt nesten 1000 personer daglig der. Liv og helse er viktigst.
Tror ikke det hjelper å spille for tomme tribuner heller. De tar i den samme ballen, det spyttes, snytes, svettes og takles. Norske smittevernregler går det ikke an å overholde ihverfall.
Og hva med mennesker, sitter de hjemme når de vet det spilles kamper? Tvilsomt, det vil samles mennesker på gater og utenfor stadioner hvis kamper spilles.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

[mention]Mcilroy[/mention] Gode poeng der. Jeg tror det blir svært vanskelig å gjennomføre årets sesong. Men mindre det skjer noe veldig spesielt. Ting snur fort så klart, plutselig er korona glemt. Men per dags dato så ser det ikke veldig lyst ut. Men vi får vente å se hva som skjer er fremdeles kun 23 April sånn sett. Mye kan skje på 1 eller 2 måneder.

Nils Olsen

Jeg tror sesongen spilles ferdig uansett. I verste fall blir neste sesong kanselert mens man spiller ferdig denne.

Deleted User 108

Nils Olsen wrote: 25 Apr 2020, 08:10 Jeg tror sesongen spilles ferdig uansett. I verste fall blir neste sesong kanselert mens man spiller ferdig denne.
Å ødelegge en hel sesong for å spille ni kamper virker helt meningsløst for meg.
Spesielt når sjansen for europacup spill neste sesong virker sjanseløst. Tvilsomt om vi kan reise europa rundt slik at en ny eurooacup blir startet.
Må være bedre å prøve å få til en tilnærmet normal sesong neste sesong og gi blanke i en svada løsning for å spille ferdig. England ligger på etterskudd i pandemien og ofre spillernes helse virker snedig for meg ihvertfall. Hvordan holde fans hjemme når kamper går bak lukkede dører?

Nils Olsen

Mcilroy wrote: 25 Apr 2020, 12:13
Nils Olsen wrote: 25 Apr 2020, 08:10 Jeg tror sesongen spilles ferdig uansett. I verste fall blir neste sesong kanselert mens man spiller ferdig denne.
Å ødelegge en hel sesong for å spille ni kamper virker helt meningsløst for meg.
Spesielt når sjansen for europacup spill neste sesong virker sjanseløst. Tvilsomt om vi kan reise europa rundt slik at en ny eurooacup blir startet.
Må være bedre å prøve å få til en tilnærmet normal sesong neste sesong og gi blanke i en svada løsning for å spille ferdig. England ligger på etterskudd i pandemien og ofre spillernes helse virker snedig for meg ihvertfall. Hvordan holde fans hjemme når kamper går bak lukkede dører?
Nå er det bestemt at sesongen skal spilles ferdig. Kan bli et "vm" med mange kamper på kort tid. Hvis det i verste fall går som noen mener så blir det ikke kamper i det hele tatt resten av året. Dvs at man starter opp i januar med resten av kampene. Så starter da heller 21/22 sesongen som vanlig.
Men er spent på hva som skjer. Helsa kommer selvsagt først.

Deleted User 108

Nils Olsen wrote: 25 Apr 2020, 14:24
Mcilroy wrote: 25 Apr 2020, 12:13 Å ødelegge en hel sesong for å spille ni kamper virker helt meningsløst for meg.
Spesielt når sjansen for europacup spill neste sesong virker sjanseløst. Tvilsomt om vi kan reise europa rundt slik at en ny eurooacup blir startet.
Må være bedre å prøve å få til en tilnærmet normal sesong neste sesong og gi blanke i en svada løsning for å spille ferdig. England ligger på etterskudd i pandemien og ofre spillernes helse virker snedig for meg ihvertfall. Hvordan holde fans hjemme når kamper går bak lukkede dører?
Nå er det bestemt at sesongen skal spilles ferdig. Kan bli et "vm" med mange kamper på kort tid. Hvis det i verste fall går som noen mener så blir det ikke kamper i det hele tatt resten av året. Dvs at man starter opp i januar med resten av kampene. Så starter da heller 21/22 sesongen som vanlig.
Men er spent på hva som skjer. Helsa kommer selvsagt først.
Det er jo ingen ting som er bestemt. Hvor har du fått den informasjonen fra?

Nils Olsen

Er jo fra FA og UEFA som har sagt at sesongene skal spilles ferdig. Men når vet man ikke helt enda. Inntil noe nytt kommer så blir ikke noen sesonger avlyst.

S

Deleted User 108

Belgia og Nederland har jo kansellert sesongen så den bestemte regelen gjelder ikke for alle da.
Tror nok ingen ting er bestemt. Ser nå at regjeringen, idretten og helseeksperter i England har planer om å sette seg ned å prøve å finne løsninger. Heldigvis nevner de nå det moralske i dette å forsette sesongen også. Er det moralsk riktig når det dør folk som fluer i både England og resten av verden. Heldigvis er det et aspekt i dette og tenke på det moralsk riktige også. Det er en mangelvare på kommentarfeltet på united.no hvor noen kun tenker på seg selv og sin verden hvor det viktigste for seg selv er å få se fotball.
Post Reply