[PL] Manchester United - Manchester City

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Manchester United

Søndag 08.03.2020 kl 17:30

Premier League
Old Trafford, Manchester



Head to head:
Kamper spilt: 181
Man Utd seire: 75
Uavgjort: 52
United Tap: 54

(kilde: http://eurorivals.net/head-to-head/man-utd-vs-man-city)
Rettet etter påminnelse av [mention]Pink Final[/mention]


Pressekonferanse:
// Kommer //


:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ny kamp om viktige poeng, City hadde en litt trøblete start på sesongen men har kommet seg veldig de siste par ukene. Sterk seier borte mot Real i Madrid. Laporte og Sane er definitivt ute, mens deres viktigste spiller per nå De Bruyne er litt tvilsom. Men overasker meg ikke om han står oppført i start 11 til Søndag. Vi på vår side har Pogba, Rashford og Fosu Mensah ute av den kampen. James, Maguiere og Wan-Bissaka er alle tvilsomme. Det er lov å håpe at noen av de blir klare til denne kampen. Solskjær har fått god sving på United de siste par ukene og har god statistikk mot de beste lagene, måtte det vedvare også på Søndag.

City er et godt lag, og vi skal få møte en god motstander, men vi har også vært bra i det siste. Det kommer til å bli en kamp med mål det er jeg helt sikker på. Så er spørsmålet hvem vi stiller med og hva slags formasjon vi går ut med? Vil vi gå ut med fem bak eller blir det 4-3-3. Laget avhenger selvsagt om Wan-Bissaka og Maguiere blir friske. Selv hadde jeg likt å se Bailly fra start i denne kampen. Scott, Bruno og Fred bør være selvskrevne. Fremme blir det val Matrial, men usikker på om han vil bli satt på kant og Igalo på topp? Blir Mata og se fra start? Vi har også Greenwood i bakhånd.

Blir uansett en viktig kamp, en kamp vi helst bør vinne. City har vel ikke så veldig mye å spille for, annet enn ære og 2 plassen som de har sikret. Det er hjemme og vi har hat en god formkurve.
Last edited by offside on 06 Mar 2020, 22:35, edited 1 time in total.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22211
Liker mottatt: 18060

Håper Maguire blir klar etter overtråkket. Wan-Bissaka også usikker til denne ja... Fosu-M er jo skadefri, men mangler fitness sies det.

Tenker også at det kan bli Martial på kant i denne, avhenger kanskje litt av om James blir klar.

Har litt større tro på et ok resultat (U eller S) i denne enn jeg hadde før ligacupen 7.januar...det ble jo et klart tap der.

Men OGS og laget vet jo at de er i stand til å slå dem. Skulle gjerne hatt dette laget fra start 8-) :

DDG

AWB Bailly Maguire Shaw

McTominay Fernandes

Martial Pogba Rashford

Ighalo
LUHG!
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 06 Mar 2020, 13:33 Har litt større tro på et ok resultat (U eller S) i denne enn jeg hadde før ligacupen 7.januar...det ble jo et klart tap der.
Jeg er definitivt litt mer optimist på denne kampen. Bare det her med at vi har Bruno gjør at man har mer tro på det her. Når city feide oss av banen i den kampen så hadde vi jo en del skader, formkurven var nedgående. Husk at vi startet med Williams 19 år, Phile Jones veldig temposvak , Pereira henger ikke med mot de beste, Lingard trenger jeg å si noe mer? Greenwood 18 år? Skal selvsagt ikke klandre han men det blir tøft for en unggutt når han ikke har allverdens spillere rundt seg. Så kommer City med et lag til flere milliarder. Det er høyt nivå det de driver med.

Forskjellen her blir at vi har mer rutine, og sentrale spillere tilbake samt en god signering som ble gjort i Januar.

Bruno, Fred, Scott det er fin midtbane det nå. Shaw tilbake, mer erfaring mer rutine når vi skal møte verdenstjerner. Vi vil vel også ha Maguiere eller Bailly tilbake. Foretrekker de anytime over Jones.
Jeg tror hvertfall ikke at vi får se en reprise av første omgangen mot City. Det jeg også tror litt på er at City spillere blir umotiverte når de ikke har noe å spille for.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16750

Manchester derbyet er åpent og uforutsigbart.
Lagene slår hverandre annen hver gang, og hjemmelaget taper for tiden.
Akkurat den trenden må brytes på søndag.

United har faktisk ikke slått City hjemme i PL siden april 2015.
Den gang vant United 4-2, i den kanskje beste kampen under van Gaal.
(United vant 1-0 i LC i oktober 2016).

United ser farligere ut med Fernandes på banen.
Han tar modige valg med ball, og driver opp tempoet.

Jeg tror Solskjær starter med tre stoppere, og satser på hurtige angrep med to kjappe spillere på topp.

Fin førstepost [mention]offside[/mention].
Ikke for å pirke men, den siden med stats er vel ikke helt riktig.
Har kun to møter i FA cupen, og kun fem møter i Lc.
Pluss kun en C.S match.

Jeg har 9 møter i FA cupen, 9 møter i Lc og 2 C.S matcher.
(1956 og 2011).
Baserer meg på boka The pride of Manchester, som har fakta fra hvert eneste derby siden det første 3 oktober 1891.

UNITED 75 seiere
CITY 54 seiere
52 uavgjort.

Manchester United er konger av COTTONOPOLIS :strong:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Manchester United og City har spilt i samme divisjon i 80 sesonger.

United har endt over City i 51 sesonger.
City har endt over United i 29 sesonger.

Seier i begge ligaderbyene

1894/95 United
1908/09 United
1930/31 City
1949/50 United
1954/55 City
1956/57 United
1960/61 United
1961/62 United
1969/70 City
1976/77 United
1978/79 United
1993/94 United
1994/95 United
1995/96 United
2006/07 United
2007/08 City
2008/09 United
2009/10 United
2011/12 City
2013/14 City
2018/19 City

United 14
City 7

Klarer United å ta dobbel ligaseier over City denne sesongen?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 06 Mar 2020, 16:00 Fin førstepost @offside.
Ikke for å pirke men, den siden med stats er vel ikke helt riktig.
Takk for påminnelse, skal rette opp i dette :)
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Blir merkelig å følge denne på TV. Hadde planer om å se den på OT, men coronaviruset satte stopper for den reiseplanen :dead:

Jeg tillater meg å være optimist i denne. Regner med vi går ut i 5-3-2 for å gjøre det vanskelig for dem å spille seg gjennom midtforsvaret vårt. Vi har sett bra ut i den formasjonen mot topplagene tidligere under Solskjær. Stopperne deres har ikke det store tempoet og kommer til å slite når Bruno spiller frem Martial (og James?) på kontringer.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22211
Liker mottatt: 18060

aregran wrote: 07 Mar 2020, 14:50 Blir merkelig å følge denne på TV. Hadde planer om å se den på OT, men coronaviruset satte stopper for den reiseplanen
Huffda, kjedelig. Sikkert gått bra da. Er det din avgjørelse eller reiseråd fra noe hold? England har ikke så mange smittede.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Det tetter seg til på tabellen...Seier i morgen er viktig med tanke på CL! Sheffield og Arsenal med 3 poeng i dag...Wolves spilte U som vanlig.
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Blodfink wrote: 07 Mar 2020, 18:30
aregran wrote: 07 Mar 2020, 14:50 Blir merkelig å følge denne på TV. Hadde planer om å se den på OT, men coronaviruset satte stopper for den reiseplanen
Huffda, kjedelig. Sikkert gått bra da. Er det din avgjørelse eller reiseråd fra noe hold? England har ikke så mange smittede.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Det tetter seg til på tabellen...Seier i morgen er viktig med tanke på CL! Sheffield og Arsenal med 3 poeng i dag...Wolves spilte U som vanlig.
Det starta med at han jeg skulle reise med måtte trekke seg. Han var ikke redd for selve viruset, men har høygravis samboer og var redd for at han eller samboeren skullle bli satt i karantene/isolat rundt fødselen.

Og så ble flyet hjem kansellert... Lufthansa har kuttet flygningene i Europa med 25% denne uka.

Viktig med seier i dag. Kan potensielt ta igjen Chelsea på fjerde om de taper, eller falle ned til 8. plass om Arsenal vinner hengekampen. Utrolig jevnt i toppen denne sesongen. Håper City har skrudd litt av og tenker på andre turneringer, skal skje noe veldig rart for at de ikke havner på andreplassen denne sesongen.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Normalt så blir det tap i dag, man må nok bare innse at City er et mye bedre lag en MU, men så er det rare med fotballen at plutselig så vinner det dårligste laget. Håper som aregran sier at City tenker CL og sparer noen stjerner i dag, da kan det være en sjangse for 3 poeng.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22211
Liker mottatt: 18060

aregran wrote: 08 Mar 2020, 09:17 Det starta med at han jeg skulle reise med måtte trekke seg. Han var ikke redd for selve viruset, men har høygravis samboer og var redd for at han eller samboeren skullle bli satt i karantene/isolat rundt fødselen.

Og så ble flyet hjem kansellert... Lufthansa har kuttet flygningene i Europa med 25% denne uka.
Ok, skjønner, da håper jeg dere kommer dere over en annen gang!
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Det hadde smakt ordentlig godt med tre poeng i dag. Ikke bare blir det dobbel ligaseier, som Pink Final nevner over her, men det er også snakk om tre livsviktige poeng i kampen om CL-spill neste sesong.

Men som vanlig er jeg pessimist før et møte med Manchester City, selv om det begynner å komme seg. Vi har gode kontringsspillere, men nå er Rashford ute med skade.. og i tillegg kan det se ut som at James ikke rekker dagens kamp. Da blir det straks litt enklere for Manchester City å forsvare seg, men vi får håpe at Bruno og Martial klarer å fikse noe faenskap sammen.

Også er det bare å krysse fingrene for at Maguire spiller i dag, for vi var totalt sjanseløse i ligacupen da han var ute med skade. Pluss at vi startet med en firer bak og det kan jeg ikke tro at Solskjær finner på å gjøre igjen, med mindre vi kjører den diamanten på midtbanen, for det kan kanskje fungere? Ikke akkurat lett å vrake en av de sentrale midtbanespillerne..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22211
Liker mottatt: 18060

Tror det blir 3 stoppere bak, (om ryktene som sier Williams er med fra start stemmer).

Chelsea med 2-0 til pause...Everton er jo med i kampen, men Chelsea klart best...Det blir ikke lett å passere Chelsea muligens...

Kampprogrammet MUFC og Chelsea har igjen er nogenlunde likt, i forhold til hvor sterke/svake motstanderne er synes jeg. Chelsea må ta 3 poeng mindre enn oss etter dagens runde. Om vi vinner etterpå...

Chelsea skal bl.a møte City, Liverpool, Wolves og Sheffield United. Er ikke sikkert de klarer en eneste seier der.

Vi skal bl.a. møte City, Spurs, Sheffield og Leicester borte i siste runde. Ikke sikkert vi vinner noen av de...Av de 4 kampene tror jeg mest på seier borte mot Spurs og Leicester og mer skeptisk til hjemmekampene idag og mot Sheffield...

Vi må hvertfall ha 1 poeng i dag, men egentlig 3, blir spennende å se etterpå.

City kommer med det beste laget de er i stand til å stille med tror jeg.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22211
Liker mottatt: 18060

Har ikke lagt merke til at innlegget til Nani går via Zabaleta før...Ble en perfekt bue rett på godfoten til Rooney, hehe. Satser på noe lignende etterpå!

LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22211
Liker mottatt: 18060

Kommer dommeren i dress og åpen skjorte i dag mon tro, fantastic style i 1947 :champion:

LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

#MUFC XI: De Gea, Wan-Bissaka, Maguire, Lindelof, Shaw, Williams, Fred, Matic, Fernandes, James, Martial.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Flaks for oss at Kevin de Bruyne ikke er med, men flaks for City at vi mangler Rashford (og Pogba for den saks skyld).
Post Reply