Scott McTominay
Scott har gjort et lengre intervju med The Athletic (link, uten betalingsmur)
Prater litt om italienske tomater
Og om å bli brukt feil i United:
Men jeg lurer veldig på hvordan han kunne fungert som en av de offensive midtbanespillerne i Amorims 3-4-2-1.
Prater litt om italienske tomater
Og om å bli brukt feil i United:
Det er fort sent nå.“When I got into the first team, I was quite misprofiled in where I was playing,” he said. “It wasn’t the fault of any coaches. My strengths have always been getting into the box, scoring goals, being a problem in there. But I was being used as a No 6, or as a centre-back, and that has never really been my game.
“But when you’re playing for Manchester United and you’re 20, you can’t knock on the manager’s door and say that you expect to be playing at No 8 ahead of Paul Pogba. It’s not realistic. You have to know your place, and do what you’re asked to do. In the last few seasons, I began to get into the box a bit more, to score more goals, and then last year was my best one.”
[...]
First it was Pogba, then Christian Eriksen, then Casemiro. “They would always sign someone who wouldn’t necessarily be what people expected them to be,” he says. The pattern became familiar after a while: McTominay would slowly, surely, win his place back; by December, he would be an integral part of the team once more.
Men jeg lurer veldig på hvordan han kunne fungert som en av de offensive midtbanespillerne i Amorims 3-4-2-1.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Pink Final, Pwint, Ryder, Can2
Fint intervju det der, det ble vel tydelig for oss alle at Scott var mer en boks-spiller enn en dyptliggende kontrollør.
Det mest interessante er nok dette sitatet: “They would always sign someone who wouldn’t necessarily be what people expected them to be,”, noe jeg også har reagert på opp igjennom. Vi har signert mange spillere som jeg liker isolert sett, men så har de blitt bedt om å fylle et hull som egentlig ikke passer dem perfekt, i stedet for å finne en spesialist til den rollen. Så ender man som fan opp med å overbevise seg selv om at spiller x, fikser problem y, selv om det egentlig er feil mann for rollen.
Pogba er kanskje prakteksempelet. Det var så åpenbart at han fungerte best dersom det var (minst) 2 mer defensiv anlagte midtbanespillere rundt han, enten det var for frankrike, juventus, eller 17/18 og 20/21 sesongen hos oss. Men han ble tilsynelatende kjøpt for å fylle et hull dypt på midten. Mata er et annet eksempel. Endte jo tross alt opp med å bli en fantastisk ambassadør for klubben og hadde flere gode prestasjoner, men gitt at vi kjøpte en 25 år gammel 10er i verdensklasse(?) så vil jeg påstå at det burde vært mulig å skvist mer ut av den sitronen. Han ble ofte plassert i en slags falsk høyrekant-rolle, som for så vidt funket greit nok det, men det var liksom aldri en helt naturlig plass for han i laget. Fred kan også nevnes. Kom skikkelig til sin rett når han fikk fly rundt og bruke frekvensen sin, men ble alt for ofte (grunnet mangel på andre alternativer) bedt om å gå ned og hente ball feilvendt. Alt i alt, har det blitt alt for mange firkantede brikker i runde hull.
Ikke det at det er en revolusjonerende tankegang, men i det siste har jeg bare blitt mer og mer bevist på hvor viktig det er å sette opp spillere i posisjoner og situasjoner som maksimerer styrkene deres. Tenk på 3-peat laget vårt fra 07-09 for eksempel. Der føler jeg hver ensete mann ble brukt på en måte som fremhevet det de var best på og svakhetene ble skjult, enten du var en stjernespiller, et arbeidsjern, eller en spesialist på én veldig spesifikk ting.
Det mest interessante er nok dette sitatet: “They would always sign someone who wouldn’t necessarily be what people expected them to be,”, noe jeg også har reagert på opp igjennom. Vi har signert mange spillere som jeg liker isolert sett, men så har de blitt bedt om å fylle et hull som egentlig ikke passer dem perfekt, i stedet for å finne en spesialist til den rollen. Så ender man som fan opp med å overbevise seg selv om at spiller x, fikser problem y, selv om det egentlig er feil mann for rollen.
Pogba er kanskje prakteksempelet. Det var så åpenbart at han fungerte best dersom det var (minst) 2 mer defensiv anlagte midtbanespillere rundt han, enten det var for frankrike, juventus, eller 17/18 og 20/21 sesongen hos oss. Men han ble tilsynelatende kjøpt for å fylle et hull dypt på midten. Mata er et annet eksempel. Endte jo tross alt opp med å bli en fantastisk ambassadør for klubben og hadde flere gode prestasjoner, men gitt at vi kjøpte en 25 år gammel 10er i verdensklasse(?) så vil jeg påstå at det burde vært mulig å skvist mer ut av den sitronen. Han ble ofte plassert i en slags falsk høyrekant-rolle, som for så vidt funket greit nok det, men det var liksom aldri en helt naturlig plass for han i laget. Fred kan også nevnes. Kom skikkelig til sin rett når han fikk fly rundt og bruke frekvensen sin, men ble alt for ofte (grunnet mangel på andre alternativer) bedt om å gå ned og hente ball feilvendt. Alt i alt, har det blitt alt for mange firkantede brikker i runde hull.
Ikke det at det er en revolusjonerende tankegang, men i det siste har jeg bare blitt mer og mer bevist på hvor viktig det er å sette opp spillere i posisjoner og situasjoner som maksimerer styrkene deres. Tenk på 3-peat laget vårt fra 07-09 for eksempel. Der føler jeg hver ensete mann ble brukt på en måte som fremhevet det de var best på og svakhetene ble skjult, enten du var en stjernespiller, et arbeidsjern, eller en spesialist på én veldig spesifikk ting.
post liked by: Pwint, alfen74, Andtho01, Tringe, Blodfink, red, Pink Final, 10Hag, Can2
-
- Liker gitt: 2361
- Liker mottatt: 9689
Scott McTominay med to flotte mål for Napoli i går. Lukaku med mål + to målgivende til McTominay.
post liked by: Belfastboy, Andtho01, Pink Final, Can2, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
McTominay skriver historie for Napoli. Første midtbane spillern siden Marek Hamsík til å score 9 mål i Serie A.
post liked by: Pink Final, 28FPellistri, Jan Erik, Can2, Blodfink, Belfastboy, Rød Pølse, alfen74
Hate Glazer love United
-
- Liker gitt: 2361
- Liker mottatt: 9689
Unner den gutten all suksess. For et kupp av Napoli.
post liked by: Andtho01, Pink Final, Jan Erik, red, Can2, Belfastboy, RedTrafford, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona
Ja. Som jeg var inne på øverst på siden her: Der vi under Erik Ten Hag (og Solskjær) kun spilte med en offensiv midtbanespiller, og den spilleren var Bruno, er det så tragisk å tenke på hvor bra han (antakelig) hadde fungert som en av to offensive i Amorim sitt system 

post liked by: 28FPellistri, Jan Erik, Can2, Pink Final, Belfastboy, Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse, Ryder
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 21669
- Liker mottatt: 8257
Unner også Scott all mulig suksess, og har vært fan av han hele veien. Interessant om noen hadde våget å bruke han der han var på sitt beste. I nyere tid synes jeg det var mest trist at Scott McTominay og Ander Herrera dro - følte absolutt de hadde mer å by på.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, 28FPellistri, Jan Erik, red, Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse, alfen74
Kong Eric Cantona
Mente da (og nå forsåvidt) at det var fornuftig å selge ham, all den tid ETH var manager og vi spilte på den måten vi gjorde.
Men ja, han hadde passet mye bedre inn i Amorims system, ikke umulig at han kunne fått spille på sine styrker og kamuflert svakhetene på en helt annen måte .
Men ja, han hadde passet mye bedre inn i Amorims system, ikke umulig at han kunne fått spille på sine styrker og kamuflert svakhetene på en helt annen måte .
post liked by: RedTrafford
McTominay i ferd med å få heltestatus i Napoli.
I fotballgale Napoli vil Diego Maradona alltid være den største. Men denne sesongens store helt er McTominay. Sosiale medier har fylt seg opp med fiktive bilder av McTominay som en gudefigur, samt McTominay og Maradona med armene rundt hverandre.
Unner han alt godt.
I fotballgale Napoli vil Diego Maradona alltid være den største. Men denne sesongens store helt er McTominay. Sosiale medier har fylt seg opp med fiktive bilder av McTominay som en gudefigur, samt McTominay og Maradona med armene rundt hverandre.
Unner han alt godt.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Belfastboy, Rød Pølse, Can2
Blir spennende, kanskje litt fordel Napoli mtp at Inter skal ut i 2 semifinaler som vil kreve sitt.
Gøy å se at han lykkes, veldig dumt vi mistet han.
Jeg mener uten tvil han kunne bidratt masse i årets sesong.
Hadde nok vært flere mål, og kanskje noen plasser høyere på tabellen.
Trist og se både Rashford, De Gea og Scott.
Så må jo United spørre seg, hva er greia hos oss?
Hvorfor lykkes våre spillere så bra når de ikke er hos oss.
Gøy å se at han lykkes, veldig dumt vi mistet han.
Jeg mener uten tvil han kunne bidratt masse i årets sesong.
Hadde nok vært flere mål, og kanskje noen plasser høyere på tabellen.
Trist og se både Rashford, De Gea og Scott.
Så må jo United spørre seg, hva er greia hos oss?
Hvorfor lykkes våre spillere så bra når de ikke er hos oss.
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy, Can2
-
- Manchester, football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 39287
- Liker mottatt: 29364
Moro med Scott.
Vi fikk akkurat det vi kunne forvente av ham.
Har ikke sett ham i Napoli.
Men trolig det samme der.
Scott er god på å drive framover med ball.
Og han er en trussel i feltet.
Vi har ingen sånn spiller bortsett fra Bruno som jo har det aller meste i seg.
David de Gea han leverte i United.
Jeg synes han snakkes for mye ned.
Han ble bedre på å stå høyere og agerte sweeper rett som det var.
Han var svært god på strek.
To ting vi savner er rekkevidden på strek og evnen til å slå returer ut mot en av sidene.
Vi skulle blir et mer spillende lag,
Og trengte en keeper som var bedre med ball i beina.
Det har vi ikke fått.
De Gea var femte mest treffsikre keeper i PL den sesongen jeg sjekka de talla.
Ikke minst på lengre pasninger.
Den gang ble han av en eller annen grunn snakket ned.
Onana slår ball rett på presset spiller.
Nei vi har ikke gjort en god jobb i å oppgradere laget.
Men men.
Spilt melk er spilt melk.
Vi må ut å melke kua på nytt.
Nå trenger vi noe som gir kalsium og vitalitet til laget vårt.
Vi fikk akkurat det vi kunne forvente av ham.
Har ikke sett ham i Napoli.
Men trolig det samme der.
Scott er god på å drive framover med ball.
Og han er en trussel i feltet.
Vi har ingen sånn spiller bortsett fra Bruno som jo har det aller meste i seg.
David de Gea han leverte i United.
Jeg synes han snakkes for mye ned.
Han ble bedre på å stå høyere og agerte sweeper rett som det var.
Han var svært god på strek.
To ting vi savner er rekkevidden på strek og evnen til å slå returer ut mot en av sidene.
Vi skulle blir et mer spillende lag,
Og trengte en keeper som var bedre med ball i beina.
Det har vi ikke fått.
De Gea var femte mest treffsikre keeper i PL den sesongen jeg sjekka de talla.
Ikke minst på lengre pasninger.
Den gang ble han av en eller annen grunn snakket ned.
Onana slår ball rett på presset spiller.
Nei vi har ikke gjort en god jobb i å oppgradere laget.
Men men.
Spilt melk er spilt melk.
Vi må ut å melke kua på nytt.
Nå trenger vi noe som gir kalsium og vitalitet til laget vårt.
post liked by: Vidar Dale Fjeld, Buchan, Andtho01, Belfastboy, RedTrafford, offside, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
- Liker gitt: 335
- Liker mottatt: 1247
Herlig for McT...unner han all mulig suksess...i dagens United hadde han passet ypperlig.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Can2, Pink Final