David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
Post Reply
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

De Gea hjalp ikke til mot Watford i dag...Hadde håpet tabbekvoten hans var oppbrukt for ei lang stund.

Helt ufattelige tabber han kommer med altså...

Neville blir fra seg au:

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... n-17462485
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

DeGea var ikke på topp her tidligere i sesongen. Nå synes jeg han er tilbake, og jeg mener han er klart førstevalget for United. Fortsatt en av de beste i verden.
DeGea må vel være den spilleren med størst lojalitet til klubben. Pga en treg faksmaskin så ble det ikke noe overgang til RM. Etter det så har hans opptreden vært meget profesjonelt. Aldri har han klaget, og uttalt seg om dette.
For å si det enkelt , jeg mener å antyde en sammenligning med Pogba situasjonen her, er nesten en hån mot DeGea.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16754

Buchan wrote: 29 Feb 2020, 08:35 DeGea var ikke på topp her tidligere i sesongen. Nå synes jeg han er tilbake, og jeg mener han er klart førstevalget for United. Fortsatt en av de beste i verden.
Enig.
De Gea har vært lojal mot klubben, og sett over tid - klubbens soleklart beste spiller mellom 2013 - nå.
Han har gjort noen tabber, allikevel - om han blir solgt - da vil han bli savnet.
Finnes trolig ingen keeper som er i nærheten når det gjelder å redde skudd.
Redd han ikke blir fullt ut verdsatt før han er borte fra United.

Det sagt.
Henderson er et stort talent.
En litt annen type keeper.
Er for at han kan ta opp kampen mot de Gea.
Foreløpig er han ikke like god.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Buchan wrote: 29 Feb 2020, 08:35 For å si det enkelt , jeg mener å antyde en sammenligning med Pogba situasjonen her, er nesten en hån mot DeGea.
Dette var vel til meg egentlig.

Det er greit å være uenige om lojaliteten til DDG, han skreiv ikke under på ny kontrakt før han fikk det han ba om. De forhandlingene skapte masse uro og medie-oppstyr...Det er ikke så galt det, jeg har skrevet mye om, at spillerne fortjener sin del av kaka. Men f.eks Rooney ble hogd av mange fans for akkurat det samme i 10/11.

Han er en god keeper, men har ikke vært det hele tiden akkurat. Men enig i at han virker å være tilbake i bedre form nå. Helt klart det. Jeg er ikke ute etter DDG, men står på at han slipper billig unna for samme ting som andre spillere for mye pes for. Det bør være tydelig å se...Pogba-saken og DDG-saken er ikke dønn like, det forklarte jeg i Pogba-tråden...

Ingen enkeltspiller er større enn klubben skal jo være et mantra i MUFC, det stemmer ikke helt med DDG føler jeg...

Men for å understreke: Jeg er fornøyd med at han er keeper i United, jeg hogger ham ikke for noe som helst, men mener som nevnt noen ggr. nå at han slipper billigere enn andre spillere. Jeg reagerte ikke på Ronney-sagaen heller, jeg forsto hva han ville, det gjorde jeg med DDG og det har jeg også skrevet om Pogba, at spillere ønsker å spille andre steder, eller vil ha en feitere lønn er naturlig.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 29 Feb 2020, 08:59 Redd han ikke blir fullt ut verdsatt før han er borte fra United.
Han må vel være en av de mest verdsatte spillerne vi har, det er i hvert fall mitt inntrykk.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 29 Feb 2020, 08:59 De Gea har vært lojal mot klubben, og sett over tid - klubbens soleklart beste spiller mellom 2013 - nå.

Nå er det vel nesten bare han som har spilt siden 2013 også? Og Jones? Jeg kjøper ikke den helt altså.

Han har ikke vært vår beste spiller siden 18/19, ikke i nærheten mener nå jeg..
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Blodfink wrote: 29 Feb 2020, 13:10 et er greit å være uenige om lojaliteten til DDG, han skreiv ikke under på ny kontrakt før han fikk det han ba om. Det er ikke så galt det, jeg har skrevet mye om, at spillerne fortjener sin del av kaka. Men f.eks Rooney ble hogd av mange fans for akkurat det samme i 10/11.
Vel du er inne på noe med tanke på lønnstak. De Gea hadde ikke signert en kontrakt på 120.000, og i dagens marked så er han nok verdt nærmere sin faktiske lønn. Angående Rooney så ønsket han seg til City på et tidspunkt. Så at han ble hogd ned får han nesten skylde på seg selv.

Jeg opplever likevel at de Gea får sin del av kritikken også. Det var mange som ønsket å se Romero mot slutten av forrige sesong, meg selv inkludert. De Gea er likevel en av de bedre keeperne i PL, selv på en middels dag.

Når det er sagt så håper jeg egentlig at Henderson blir nr 1 en dag. Rett og slett på grunn av mentaliteten og vinnerskallen han virker å ha.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Dagens tabbe var grusom DeGea, virker jo helt sløv.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Joda. En litt nochelant inngang til kampen synes jeg. De Gea skjerpet seg heldigvis.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ja, det var litt slow og sløvt av ham det der. Men sto en bra kamp ellers ja.
LUHG!

Cola

Når keeper eller dommer gjør feil så blir det bestandig lagt merke til ;)
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Cola wrote: 01 Mar 2020, 19:35 Når keeper eller dommer gjør feil så blir det bestandig lagt merke til
Sant nok, men den til DDG var vanskelig å ikke få med seg ;)
LUHG!

Cola

Har aldri vært en fan av DDG, men Når keeper eller dommer gjør feil så blir det bestandig lagt merke til
Greit denne ser vi veldig klart for oss på TV, men jeg vil ikke "sage" DDG for dette, selv om dette var svakt for han OG laget

Tenker alltid på disse sitatene (selv om dette er fra hockey) :

Jacques Plante once said about goalkeeping: “How would you like it in your job if you made a little goof, a red light came on behind you and 17,000 people yelled, ‘Get that stupid bum out of there!’?”

Gump Worsley put it this way: “Being a goalie is not a job that would interest any normal, straight-thinking human!”
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Denne tabben må bare DDG tåle kritikk for. Han er nok såpass proff i skallen at han tar ett oppgjør med seg selv også.

Hadde det vært et dårlig tilbakespill så greit nok, men han har jo ett hav av god tid. Slå den kula langt, må ikke vente til spissen er helt oppi.

Men, man lærer så lenge man lever... Denne type tabbe ser vi nok ikke igjen.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

DDG er utvilsomt vår beste keeper. Javel han hadde en tabbe, ikke en stor tabbe i mine øyne. Gode keepere vokser ikke på trær, og vi har faktisk en god keeper.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

offside wrote: 05 Mar 2020, 14:46 ikke en stor tabbe i mine øyne.
Hva er en stor tabbe i dine øyne? Og han har flere tabber de siste to sesonger, han mista vel plassen på landslaget en periode også, det var vel ikke helt uten grunn.

VM 2018 var et elendig mesterskap for hans del...Han hadde en skikkelig downperiode for både klubb og landslag.

Han er vår beste keeper, enig der. Og igjen: Jeg er ikke ute etter ham, han er av de beste spillerne våre.

Men som alle andre må han prestere for å beholde heltestatusen...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Her er noen av de fantastiske redningene hans, det er slik vi vil se ham :blush:

LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

messilingard wrote: 29 Feb 2020, 13:20 Angående Rooney så ønsket han seg til City på et tidspunkt. Så at han ble hogd ned får han nesten skylde på seg selv.
Ja, og De Gea ville vel til Real?
LUHG!
Post Reply