Ryktetråd 2025

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.

Rød Pølse
Liker gitt: 22470
Liker mottatt: 19972

Har man sett denne oppskriften før?

- "Eksklusiv sak" av Will Unwin... Hvem faen er det?
- To dager før kamp mot Arsenal.
- Om en spiller fra Uniteds akademi.
- Som har kontrakt til 2027+1, er skadet og har uttalt at han vil vinne PL med United.

I verste fall kommer dette fra agenten i et (dårlig) forsøk på å styrke egen forhandlingsposisjon. Sannsynligvis er det bare piss fra ende til annen. Det er i hvert fall ingen grunn til at klubben skal få panikk, eller for fansen å vende seg mot egen spiller. Tipper Kobbie signerer ny avtale i løpet av året. Nå må jeg bytte 'bullshit-filter', det gamle er fullt...
post liked by: Andtho01, red, Can2, Pink Final
Football, bloody hell!

Jan Erik
Liker gitt: 19440
Liker mottatt: 20706

Vi får se, @Rød Pølse. Han har jo ikke skrevet under på en ny 'deal', så noe er det nå.

For min del vil jeg gjerne beholde Mainoo, Garnacho, Højlund osv. Vi må gi unge spillere tid.

Men hvis de VIL bort (som det ryktes om Mainoo nå, og Garnacho i januar), så stresser jeg ikke med det heller. Da kan de få lov å dra så lenge Omar sine menn er fornøyde med pris.
post liked by: Andtho01, Pwint, Can2

Rød Pølse

Kontraktssituasjonen tilsier at det ikke er noe å ta på vei for. United har kontroll på spilleren til 2028 og mye tyder på at klubben har et spennende prosjekt. Vi får se. Enten blir det ny kontrakt eller så blir det mye penger i kassa. Vinn-vinn.
post liked by: Andtho01, red, Blodfink, Jan Erik, Pwint, Can2, Pink Final
Football, bloody hell!

red
Liker gitt: 3766
Liker mottatt: 7900

Tidspunktet for Mainoo å signere en så bra kontrakt som mulig for han var på slutten av sommeren i fjor.

Da hadde han akkurat vært igjennom en fantastisk sesong for oss, gjort et godt EM for England (startet finalen), spilte under en manager som passet han svært godt, osv.

Mens hittil i sesongen har han vist seg langt mer ustabil i prestasjonene sine, ikke helt klart å tilpasse seg måten Amorim vil spille på, virker å ha langt lavere selvtillit, og er akkurat nå ute med skade.

Og ikke minst ser det (endelig) ut til at vi har en ledelse som tar den økonomiske situasjonen i klubben på alvor.

OG, som nevnt over, ikke før januar 2028 kan han begynne å forhandle med andre klubber.

Klubben har med andre ord tiden på sin side.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, Can2, Pink Final

Jan Erik

Jeg tenker jo sånn at spillere som har avslått gode kontraktstilbud, og sier fra at de vil selges, bør selges. Det tjener ingen å beholde de 'mot sin vilje'. Om det er det det er snakk om da.
post liked by: Blodfink, Pwint, Can2, Rød Pølse

Pwint
Donor
Liker gitt: 25099
Liker mottatt: 16429

Rød Pølse wrote: 08 Mar 2025, 10:20 Har man sett denne oppskriften før?

- "Eksklusiv sak" av Will Unwin... Hvem faen er det?
- To dager før kamp mot Arsenal.
- Om en spiller fra Uniteds akademi.
- Som har kontrakt til 2027+1, er skadet og har uttalt at han vil vinne PL med United.

I verste fall kommer dette fra agenten i et (dårlig) forsøk på å styrke egen forhandlingsposisjon. Sannsynligvis er det bare piss fra ende til annen. Det er i hvert fall ingen grunn til at klubben skal få panikk, eller for fansen å vende seg mot egen spiller. Tipper Kobbie signerer ny avtale i løpet av året. Nå må jeg bytte 'bullshit-filter', det gamle er fullt...
Skal du begynne å mistro agenter og journalister også nå? Hva blir det neste? Politikere?
post liked by: Jan Erik, Can2, Pink Final, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Can2
Kongen av understatements
Liker gitt: 20713
Liker mottatt: 7934

Må man bytte bullshitfilter!? Det er så typisk. Jeg fikk beskjed om at det kom med livstidsgaranti. 🤨 Det forklarer jo unektelig en del. :-|

Ser det er argumenter begge veier her, men er nok mest på linje med @Jan Erik i denne debatten.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse
Kong Eric Cantona

Andtho01
Liker gitt: 16656
Liker mottatt: 18008

Men faen da… går til Chelsea han . Chelsea må jo ha billioner av spillere…
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, red, Buchan, Can2
Hate Glazer love United

Jan Erik

Det var litt overraskende, @Andtho01. Men da er det ikke noe å gjøre med det. Må bare finne andre løsninger.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pwint, red, Buchan, Can2

Rød Pølse

Vi har et par spennende unggutter i akademiet som kanskje kan konkurrere om en vingbackrolle på høyresiden ganske snart. Kamason og Mantato har mange spennende egenskaper. Vi trenger en med skjeggvekst som kan vise vei. Håper man går for en med lignende profil som Dorgu. Utrolig verdifullt med en spiller som er så dominerende i duellspillet begge veier. De vokser ikke på trær...
post liked by: Jan Erik, Pwint, Andtho01, red, Buchan, Can2
Football, bloody hell!

red
Liker gitt: 3766
Liker mottatt: 7900

Merker at det ikke gjør meg så mye, €45-50m er MYE penger å bruke på en 17 åring (rapportert av Ornstein).

Forklaringen kan være så enkel som at han ønsker en karriere som ving/offensiv spiller, og ikke som wingback? Ser på lagoppstillingene til Sporting den siste tiden at han har blitt brukt mye som venstreving i 4231 formasjon. I 343 står han også listet som venstre offensiv spiller, og ikke som wingback.

Hos oss ville han konkurrert mot Dalot/Mazraoui/Amad om RWB posisjonen. Og med Amad og Garnacho om han skulle spilt som en av de bak spissen (og indirekte Bruno, Zirkzee, Mount, osv - men de tilbyr andre kvaliteter). Kunne blitt vanskelig for han å spille seg inn med det første.
post liked by: Buchan, Andtho01, Can2

LoveBruno&Rashford
Liker gitt: 484
Liker mottatt: 1587

Romano skriver vel også at United har vært i samler om Quenda i ukesvis, men kunne ikke agere så tidlig. United må se an kredittkortet og mulige salg i sommer før de kan hente spillere.

Andtho01
Liker gitt: 16656
Liker mottatt: 18008

Noen av spissene klubben jakter. Benjamin Sesko, Viktor Gyökeres, Victor Osimhen og Hugo Ekitike.
post liked by: Pwint, Can2
Hate Glazer love United

Blodfink
Donor
Liker gitt: 32839
Liker mottatt: 25913

Det er jo ikke flust av gode nr. 9 tilgjengelig kanskje, om de klarer å lande 1 av disse sier jeg meg fornøyd.
post liked by: Pwint, Can2
LUHG!

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 27123
Liker mottatt: 19340

Jeg holder nok Sesko som førstevalg av de fire på den lista.
Har en følelse at Gyökeres ikke er det vi trenger.
Osimhen er av den type spillere vi skal slutte å signere.
Ekitike vet jeg lite om. Han vet nok hvor målet står.
post liked by: Jan Erik, Tringe, Pwint, Blodfink, Can2
Post Reply