Ryktetråd 2020

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Sir Keane wrote: 12 Feb 2020, 20:01 Dessuten tror jeg også den managerbeskyttelsen hadde vært annerledes hvis det ikke hadde vært for en norsk manager. Kan tenke meg hva mange hadde ment hvis det var Bruce, Hughes, Butt eller Giggs som satt ved roret og hadde oppnådd det samme som nå.
Kan starte med å si at jeg for så vidt begynner selv å bli mer og mer kritisk til Solskjær selv. Vil likevel rette en liten pekefinger til dere som mener at de på andre siden av bordet beskytter Solskjær på grunn av nasjonalitet. Kan selvfølgelig kun prate for meg selv, men jeg tror at majoriteten av de som støtter Solskjær ser på han som det riktige alternativet på grunn av andre faktorer enn fargen på passet. Syntes det blir litt vel breialt å tenke at alle andre ikke klarer å se kritisk på ting på grunn av nasjonalitet.

Er for så vidt ikke noe som er rettet kun mot deg [mention]Sir Keane[/mention], men heller en generell tankegang retten mot alle med samme mening.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

Pochettino er på generelt grunnlag trolig en bedre manager enn Solskjær.
Om han er bedre for Manchester United?

Vet ikke, er ikke 100% sikker på det.

Per nå er Solskjær United’s manager.
Jeg ser manglene hans.
Jeg ser også det han tilfører United.
Støtter Solskjær så lenge jeg ser håp.
Kall meg United romantiker, tåler det veldig bra.
Tar det faktisk som et kompliment.
Om ryktene ang Pochettino har reelt innhold, og han blir ny manager - da skal jeg støtte og forsvare han også.
Så lenge jeg ser håp i arbeidet han legger ned.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Lingard wrote: 12 Feb 2020, 15:42
Ryder wrote: 12 Feb 2020, 12:39 Hakim Ziyech er linket i dag, ser jeg.
Ryktes at han er enig med Chelsea. Litt skuffende at vi muligens ikke var med i underskriften hans, men vi linkes fortsatt til Sancho, Grealish og Maddison, så vi må nok være tålmodig og håpe at vi sikrer oss et par av dem til sommeren. Minst én av dem.

Det kan jo også se ut som at Woodward jobber med å få Pochettino på plass..
Pålitelige Fabrizio Romano melder også at Ziyech er enig med Chelsea allerede, så da er det nok bare å glemme ham.

Enn om vi kunne hatt enighet med spillere og avtaler klare tre måneder før transfervinduet åpner? Pipe dreams...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Sir Keane wrote: 12 Feb 2020, 20:01 I følge rykter ble Pochettino nylig observert med Manchester Uniteds PR-rådgiver Neil Asthon.
Om det skulle stemme eller hva det evt. betyr vet jeg ikke. Uansett så begynner det å bli flere og flere greier rundt managerbytte.

Men liker tanken jeg altså.

Har mer tro på han i det lange løp. Eneste ulempe er at vi må begynne på nytt nok engang, ellers ser jeg kun fordeler.
Når det gjelder erfaring er det liten tvil. Om han har kompetansen for å ta klubben helt opp har jeg også mer tro på han enn OGS.
Eneste OGS scorer kanskje bedre på er behandling av spillere innad og ikke minst i media.
Tviler ikke om OGS kan ta oss litt videre oppover men ikke helt opp. Noe annet skal vel godt gjøres.
Med Poc tror jeg det er rett ut med noen enkelte spillere, der kvalitet er kun ett fjernt ord.
Smile fra øre til øre uansett har ikke imponert meg ihvertfall.

Noen ganger må man smi mens jernet er varmt.( eller havner i Bayern)
Klarer ikke å ha noen ekstremt sterk mening rundt om OGS bør sparkes eller ikke - og om Pochettino er rett mann for å overta.
Må jo gjenta det jeg har sagt til det kjedsommelige, jeg vet at det finnes bedre managere enn OGS og begrensningene hans er åpenbare.

Hovedargumentet mitt mot sparking, er at jeg ser hva OGS prøver på i teorien, og at han derfor fortjener mer tid. Veien han har staket ut er dømt til å bli tung og humpete, med mange tilbakeslag. Folk som ikke innser det, skjønner ikke størrelsen på oppgaven. Men: tålmodigheten bør ikke være ubegrenset, utviklingen må være tydelig. Det har den ikke vært til nå. Jeg vil gjerne gi ham ett vindu til. Om vi fortsatt er milevis bak toppen når det nærmer seg jul 2020, bør tiden være ute for ham.

Hovedargumentet FOR sparking er at han har vært her ganske lenge nå, og det er høyst diskutabelt om vi er blitt noe bedre i det hele tatt. Mange enkeltspillere har hatt en positiv utvikling, vi forsvarer oss bedre som lag, men med ballen i laget er det fortsatt altfor tilfeldig og planløst. Tviler også litt på om han har nok interesse for og kunnskap om moderne klubbdrift til å ta klubben inn i en ny tid. Litt for opptatt av å være Fergie 2.0., litt for opptatt av å hente inn gamle tjommier til støtteapparatet framfor de beste hodene.

Og om Pochettino er den riktige etterfølgeren? Tja, jeg har uttalt tvil om dette tidligere også. Sannsynligvis bedre enn det vi har, men bra nok? Føles for meg som en manager som vil få oss tilbake i topp4, men som ikke har det som skal til for å ta igjen Liverpool og City. Tar gjerne feil her...

Jeg så forøvrig hele klippet der Poch og Ashton var "sammen" - de kom ut fra en eller annen VIP-lounge sammen med en rekke andre, blant andre Åge Hareide og Chris Hughton, de snakket ikke sammen og de satt flere rader fra hverandre. Så hvor mye vi skal legge i det er jeg usikker på, men uansett ganske kørka av Ashton å klare å bli sett sammen med en åpenbar trenerkandidat for United.

Deleted User 367

Det er en ting som er helt sikkert, det hadde vært kjedelig hvis alle mente det samma 8-)

Men til ett annet rykte, 20 årligen Mohammed Salisu skal visst United vise interesse for. Så litt av han på youtube.
Må si jeg absolutt likte det jeg så. Utkjøpsklausul på 12 millioner euro.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Håper jaggu United tar en sjanse (igjen), om OGS får fyken håper jeg sannelig på amerikaneren Jesse Marsch i RB Salzburg.

Da blir det offensiv samhandling og fullt trøkk i alle fall, og så er han en vinnerskalle. Så en dokumentar om RB Salzburg, interessant.

Laget hans er som Liverpool uten tap i serien så langt, østerrisk bundesliga er ikke PL akkurat, men dog.

Må si det var virkelig morro å se hvordan de spilte i CL, Liverpool hadde store problemer med å forsvare seg mot dem til tider, og jaggu kjøpte de Minamino au.

18 kamper og 48 plussmål. Scora 66 og sluppet inn 18

Pochettino er litt sånn safe og litt grå synes nå jeg, og spiller han artig fotball egentlig?

Jeg hadde valgt ham fremfor Mourinho i 16/17, men til sommeren vil jeg ha friskusen Marsch om det blir managerbytte.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Sir Keane wrote: 12 Feb 2020, 20:01 Dessuten tror jeg også den managerbeskyttelsen hadde vært annerledes hvis det ikke hadde vært for en norsk manager. Kan tenke meg hva mange hadde ment hvis det var Bruce, Hughes, Butt eller Giggs som satt ved roret og hadde oppnådd det samme som nå.
Det der er jeg enig i.
messilingard wrote: 13 Feb 2020, 02:06 Vil likevel rette en liten pekefinger til dere som mener at de på andre siden av bordet beskytter Solskjær på grunn av nasjonalitet. Kan selvfølgelig kun prate for meg selv, men jeg tror at majoriteten av de som støtter Solskjær ser på han som det riktige alternativet på grunn av andre faktorer enn fargen på passet. Syntes det blir litt vel breialt å tenke at alle andre ikke klarer å se kritisk på ting på grunn av nasjonalitet.
Jeg tror ikke det er hauger av norske fans som støtter OGS kun fordi han er en norsk tilsynelatende jovial fyr, men at han får litt ekstra "slack" spesielt p.g.a. den historien han har med MUFC (det er i grunn ganske naturlig tenker jeg), av noen fans mener jeg fremstår tydelig, ikke så mange her inne, om det er noen i det hele tatt, men har nå lest mange nok kommentarer på andre nettsteder hvor det virker litt sånn i alle fall.

En romantisk historie er det jo helt klart, jeg var selv opprømt og til dels euforisk når mannen fikk vikariatet og senere fast jobb, selv om jeg samtidig var lettere sjokkert.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Thomas Tuchel i PSG linkes igjen han også, har vært snakk om han før.

Men nevnte Marsch eller Nagelsmann, Red Bull-kameratene er interessante de og.

Alle disse 3 ville vært spennende, Marco Rose, forgjengeren til Marsch i Salzburg er også en kandidat muligens. Gjør det brukbart med Bor. Mönchengladbach må man si.
LUHG!

Deleted User 367

Bra kandidater du ramser opp her.
Hvis man skal ta en ny "sjanse" så liker jeg det Jesse Marsch driver med. Men blir United for stor klubb for han ? Vanskelig å si. Men hvis man ser bort fra det han leverer i Østerike og ser på CL kampene blir man jo imponert, Uten tvil.
Allegri var jo også hyppig nevnt tidligere, er litt mer usikker på om han og United er noen god match.
Tviler ikke på ferdighetene hans.
Nagelsmann setter jeg i samma bås som J.M.
Poch. kjenner PL. godt.
Thomas Tuchel tja.

Så det er flere å velge i. Men så er det noe som heter timing også da, utilgjengelig / tilgjengelig.

Men uansett, så både tror og håper OGS sitter ut Mai. Da kan man telle opp poeng (og antall støttepasninger)
Og så får vi ta en ny vurdering da 8-)
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Må legge til at det var ikke sånn at jeg ikke ble imponert av det J.M leverer i Østerrike, tenkte mest på at det kanskje litt lettere å levere med litt ressurser i en slik liga. 8-) 8-) 8-)
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Hadde gjerne sett en ung, fremadstormende og fremtidsrettet trener i United! Men tror klubben verken har baller eller dybdekunnskapen til å velge noe som ikke er åpenbart. Nestemann inn kommer til å bli et stort, "trygt" navn. Tror Pochettino, Tuchel eller Allegri er mye mer sannsynlig enn Nagelsmann, Rose, Marsch eller ten Hag...
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Sir Keane wrote: 13 Feb 2020, 22:06 Hvis man skal ta en ny "sjanse" så liker jeg det Jesse Marsch driver med. Men blir United for stor klubb for han?
Tenkte litt på det samme, og det er kanskje derfor United linkes med navn som Tuchel, Pochettino, Allegri osv.

Tipper eierne og adm. er nervøse når de skal ansette evt. nye managere, fordi det har gått så dårlig med alle siden SAF ga seg. De har prøvd litt av hvert av typer og stil. Hva skal de gå for neste gang liksom...De har jo ikke peiling på fotball, så håper de bruker fotballfaglige sterke folk til å ansette eventuelle nestemann...
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Ryder wrote: 14 Feb 2020, 12:53 Hadde gjerne sett en ung, fremadstormende og fremtidsrettet trener i United! Men tror klubben verken har baller eller dybdekunnskapen til å velge noe som ikke er åpenbart. Nestemann inn kommer til å bli et stort, "trygt" navn. Tror Pochettino, Tuchel eller Allegri er mye mer sannsynlig enn Nagelsmann, Rose, Marsch eller ten Hag...
Jepp
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Blodfink wrote: 13 Feb 2020, 19:26 Jeg tror ikke det er hauger av norske fans som støtter OGS kun fordi han er en norsk tilsynelatende jovial fyr, men at han får litt ekstra "slack" spesielt p.g.a. den historien han har med MUFC (det er i grunn ganske naturlig tenker jeg), av noen fans mener jeg fremstår tydelig, ikke så mange her inne, om det er noen i det hele tatt, men har nå lest mange nok kommentarer på andre nettsteder hvor det virker litt sånn i alle fall.
Det er faktisk "hauger" som støtter OGS, mange gir ham 6 på terningen (full tillit). Han kommer ut med 4.74 på tillits-skalaen nå, det faller fra desembers tall på hele 5,28. OGS nyter altså enorm tillit blant norske fans.

United.no har spurt et utvalg av medlemmene sine, 1500 stk., om OGS kontra Poch.

Ganske enorm støtte i forhold til resultatene må det gå an å si.

Kanskje United.no kunne reposta tallene Moyes, LvG og JM hadde før de fikk sparken? Kunne vært interessant å se.

Spurte dem om det jeg.
LUHG!

Deleted User 367

Hadde de spurt meg hadde han IKKE fått terningkast 6 :hah:

Screwd
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2018, 21:00
Liker mottatt: 1

Hadde jeg blitt spurt så hadde det vært i motsatt ende av skalaen 😛

Deleted User 367

Det hevdes i Italia at Allegri har en avtale på plass allerede med en Premier League-klubb.
Hvor mye skal man legge i det. Og hvem klubb er det snakk om? ;)

Hvis vi skal sluke dette litt rått.

Klopp blir.
Tror ikke pep drar enda. Og at denne "avtalen" ble inngått før Fredagens nyheter.
Arsenal og Spurs har nyansatte.
Hvor fornøyd er Chelsea med Lampard?

Står igjen med Chelsea og en viss grad United jeg da.
Bare litt rart at Ole hentet Bruno i Januar hvis det foregikk noe annet i kulissene såpass tidlig.

Resten er vel utelukket.

Men mest logisk tenker at dette kom ut i manko på noe annet nyhetsstoff. 8-)
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Chelsea har startet forhandlinger om Sancho, så blir ikke noe overasket vist klubbene kommer med uttalelser om at dem er enig om overgang til sommeren.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22206
Liker mottatt: 18044

Håper Sancho velger oss, leser mye om at han kommer til å gjøre det. Håpet lever.

Todd Cantwell er jo en annen som dukker opp i ryktetråder. The Athletic har en sak. Liverpool er i førersetet visstnok.

Står noe om 15 minutters deadline fra Woodwards side i forbindelse med King-overgangen som gikk i vasken i januar også.

Har ikke abb. på The Athletic, så får ikke lest saken.
LUHG!
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Federico Chiesa sønn av Enrico Chiesa går for å være et enormt talent for Fiorentina. Tror vi har hvert linket til han før mener jeg ??

Regarded as a promising young prospect, Chiesa is a talented, fast, skillful, and hardworking player, with good technique, a short stature, and a slender build. He usually plays as a right winger, a position which enables him to beat opponents with the ball, cut into the centre, and shoot on goal from outside the area with his stronger right foot, although he is also an accurate striker of the ball with his left foot; he is also capable of creating chances for teammates as well as scoring goals himself. He is also known for his defensive contribution off the ball, and has been deployed anywhere along the front line, as well as in several midfield positions, most frequently as either an attacking or central midfielder, although he has also been used as a main or second striker on occasion.
Post Reply