(PL) Tottenham - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Jan Erik
Liker gitt: 19135
Liker mottatt: 20439

Litt temperatur her i kveld, men likevel...

Leste gjennom kommentarene på united.no sin børs i kveld. Der var det, med noen få hederlige unntak, skremmende lavt nivå. Drittslenging, Amorim out og det som verre er.

Egentlig bare sjeleglad vi kan diskutere her, og forholde oss såpass saklige, selv etter sånne skuffelser.
post liked by: red, Andtho01, Belfastboy, Pwint, Blodfink, Rød Pølse, Vidar Dale Fjeld, RedTrafford

alfen74
Liker gitt: 1361
Liker mottatt: 1355

Jeg fikk ikke sett kampen, men har nå sett «høydepunktene» i opptak. Fra de klippene virker det som om kampen bekreftet trender vi har sett tidligere denne sesongen, der vi har en midtbane som ikke fungerer, spillere som ikke finner hverandre i trengte situasjoner, brenner store sjanser, og også har litt marginer imot i avgjørende øyeblikk. Vi spiller en slags «nedrykksfotball» med andre ord, og må nok følge godt med på kampene til Wolves, Ipswich og Leicester framover. Hjemmekampen mot Ipswich og bortekampen mot Leicester blir 6-poengskamper, som andre her inne har påpekt, og ser vi på tidligere oppgjør denne sesongen er vi vel omtrent jevngode med de lagene.

Det virker forresten som om laget vårt ikke har godt av trening, ettersom «halve troppen» ble skadet så fort vi fikk tid til noen økter på Carrington denne uken. Jeg mistenker at en del av problemene denne sesongen kan spores tilbake til en sportslig mislykket pre-season, der vi spilte for altfor mange kamper, reiste for mye, og hadde nøkkelspillere som sluttet seg til troppen meget sent. Av de som startet mot Tottenham i helgen var det kun to spillere (Onana og Casemiro) som var på banen mot Liverpool i pre-season i USA (Harry Maguire spilte en omgang mot Arsenal og Real Betis tidligere på den turneen, og Rasmus Høylund fikk 16 minutter før han ble skadet mot Arsenal). De aller fleste som er i startoppstillingen vår nå, kom dessverre inn i troppen på et senere tidspunkt, uten en felles pre-season i beina.
post liked by: Andtho01, Pwint, Blodfink, Jan Erik

Joperdy

Blodfink wrote: 16 Feb 2025, 22:18 Etter en pustepause så har man igjen falt ned på at det bare er å smøre seg inn med tålamod. Amorim og MUFC trenger 3-4 år.

Det som irriterer er at andre nye managere får det til fra 1 match :yikes:

MUFC er et uregjerlig berg av elendighet av en klubb pr. nu
3-4 år til hva? Vi er så langt bak utviklingsmessig,fri for penger og spillere. Så 3-4 år til hva? Topp 4, PL, CL???

Bruviking
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 245

Synes generelt at 1-0 til Tottenham var noe ufortjent. En svak retur og så hadde de i grunn lite å komme med av sjanser. Garnacho leverer en god avslutning som blir en strålende redning og generelt svake avslutninger, burde stått 1-1 i det minste, men skadeutsatte lag utenfor flytsonen får svært lite.
post liked by: alfen74, Andtho01, Pwint, 28FPellistri, Ryder, Jan Erik, Rød Pølse, Can2

28FPellistri
Liker gitt: 2138
Liker mottatt: 8443

Enig @Bruviking - Symptomatisk for sesongen at Tottenham satte sin og at både en litt svak retur av Onana og et forsvar som ikke er påskrudd nok til å klarere returen foran angriperne.

Et lag uten flyt og marginer for tiden, et lag totalt blottet for selvtillitt.
post liked by: Ryder, Andtho01, Rød Pølse, Can2
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Ryder
Liker gitt: 3667
Liker mottatt: 15932

Vi har tre tap mot Spurs, ble rundspilt på OT men vi burde vunnet cupkampen og hadde fortjent ett poeng i går. Det var ikke en god kamp, men vi har spilt mye dårligere både under Amorim og ETH. Vet det er mager trøst når fasit er null poeng, men klarer ikke å grave meg ned.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse

Blodfink
Donor
Liker gitt: 32673
Liker mottatt: 25800

Joperdy wrote: 17 Feb 2025, 04:19 3-4 år til hva? Vi er så langt bak utviklingsmessig,fri for penger og spillere. Så 3-4 år til hva? Topp 4, PL, CL???
Pengesparingen er jo i gang, og klubben har vel selv uttalt at det vil ta 3-4 år og snu skuta, at forholdene da forhåpentligvis ligger til rette for sportslig suksess.

Men ingen vet jo med sikkerhet hvordan det ser ut sommeren 2028 f.eks. Så kan ikke hjelpe deg spesielt med spørsmålene dine. Kanskje er det topp 4, kanskje er det Championship, hvem vet.
post liked by: offside, Jan Erik, Rød Pølse
LUHG!

offside
Liker gitt: 712
Liker mottatt: 1875

"It's a REALLY POOR team!" 😬

Pwint
Donor
Liker gitt: 24860
Liker mottatt: 16320

Jeg tenker ikke at vi har et dårlig lag, og jeg tror ikke våre eks. spillere hjelper på noe som helst vis med alle disse kommentarene. Jeg tenker heller ikke at vi har en dårlig manager (tvert imot). Jeg tenker vi har mye å jobbe med, spesielt når det gjelder selvtillit og godfølelse. Jeg tror faktisk ikke det hadde vært umulig at vi kunne vært et topp 4 lag med akkurat disse spillerne, men at det gjenstår mye før de tror det selv. Vi kunne også helt fint ha vunnet i går, men marginene er ikke med oss. Vi er et lag i motgang, med så og si alt av marginer imot oss og hovedproblemet er at vi ikke scorer.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, RedTrafford, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Blodfink
Donor
Liker gitt: 32673
Liker mottatt: 25800

Neville har jo rett, alle gamle vriompeiser som ex-spillere og bl.a meg selv har det :hah:

Det hjelper nok svært lite på moralen og humøret til spillerne og Amorim at pundit-bransjen lynsjer dem offentlig. De kunne jo bidratt med noe mer konstruktivt. Men de er vel dritt lei, og klarer ikke å legge skjul på det. Men de burde jo latt vær sikkert.
post liked by: RedTrafford
LUHG!

Jan Erik
Liker gitt: 19135
Liker mottatt: 20439

Vi har jo et dårlig lag og en dårlig trener. Forrige trener var heller ikke noe særlig. Han før der var ok.
Post Reply