Rúben Amorim

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 37361
Liker mottatt: 27838

Det er formildende omstendigheter i massevis @Rød Pølse.
Jeg har blitt svak for vår nye manager.
Mannen og mennesket Rùben Amorim.
Men spillet vårt er grusomt.
Det er leit å måtte skrive.
Og det satt langt inne å skrive det for første gang i går.
Jeg liker ikke at vi er:
Baktunge, trege, veldig smale, ingen trussel framover m.m.
Jeg håper det kommer seg.
Har nok å gjøre med det som sitter mellom øra på spillerne også ja @Rød Pølse og @Ryder.

Må innrømmes at jeg er bittelitt bekymret for måten vi framstår på.
Både at det er en rotete og ufarlig fotball.
Og fordi det er så langt fra tradisjonell United fotball det går an å komme.
Nå har vi imidlertid surra og rota i årevis.
Fra det ene til det andre.
Stallen er et lappeteppe av spillere kjøpt inn til ulike stiler.
Vi trenger stabilitet vil jeg tro.
Og det kommer til å ta tid å rydde opp i denne stallen og klubben.
Jeg så aldri Sporting Club under Amorim.
Så vet ikke helt hva som er optimal Amorim ball.

Limer inn fra Fa cup kamptråden v Leicester fra @Ryder
Tipper Amorim er veldig bestemt på at vi for all del ikke skal tilbake til kaos-ballen vi så under ETH i hele fjor og i høst, der vi hadde 20 avslutninger imot uansett motstand. Dette laget må rett og slett lære seg å kontrollere the hard way, det ligger ikke i dem.

Det er jo lett å stille seg bak, og dersom vi ikke endrer på den grunnleggende filosofien vil spillerne falle inn i gamle mønstre og vi kommer aldri videre.
Beroligende lesning synes jeg.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Andtho01, RedTrafford, 28FPellistri, Belfastboy, Pwint, Can2, alfen74, Blodfink, Vidar Dale Fjeld
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Liker gitt: 2129
Liker mottatt: 8401

Kanskje er Amorim oppskrytt, hvem vet. Jeg stoler i alle fall 100% på han enn så lenge. Og støtter han like mange prosent.

Visst det er noe som er oppskrytt så er det spillerstallen til Manchester United. Spillere skrytes opp i himmelen bare de har en kamp som er ekstremt god, dessverre så blir de også like fort avskrevet om de har en dårlig kamp. Og jeg sier ikke at jeg er noe bedre enn andre der, vi har vel alle våre kjepphester der tror jeg, men det er nok en uting.

For eksempel.
Jeg var en av de som inderlig håpte på at Mainoo ikke skulle få landslagsdebuten så raskt som den kom, selv om den i grunn var fortjent på det tidspunktet, men jeg håpte han skulle ha noe å hige etter litt lengre enn det. Likte ikke at han fikk England-debuten samme året som han delvis ble fast for United.

Både for at han da på en måte har nådd de første målene sine (vil jeg anta), å blir fast på klubblaget og få landslagsdebuten. Og det i svært ung alder, det vil kreve ekstra motivasjon da å ta neste steg om det skulle komme en vanskelig periode.

Amorim virker uansett som en herlig person, og som virker å være flinkere med personene enn det ETH var, selv om han også er minst like tøff på det disiplinære.

Jeg liker jo enormt mye at der ikke fantes en quick-fix med å bytte trener. Så liker jeg nå at Amorim får god tid til å både planlegge og dømme troppen frem mot en ny sesong. Mye bedre grunnlag på å ta avgjørelser inn mot neste sesong.

At det blir en tøff og røff periode på x antall kamper og sesonger, det er jeg innforstått med. Jeg håper bare fansen klarer å være tålmodig. Det er jeg allerede nå meget skeptisk til, da det virker allerede som mange har mistet troen på hele prosjektet og på mange av de unge spillerne som egentlig trenger støtten vår nå.

Det er fullt forståelig at det skjer, men ofte så savner jeg den enorme støtten mange andre lag får i med og motgang på Old Trafford. På bortebane har laget den støtten uansett hvordan det går.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Pwint, Belfastboy, Tringe, Can2, Ryder, alfen74
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Pangaea
Liker gitt: 7649
Liker mottatt: 9462

– Det var en god uke frem til for to uker siden, da vi fikk noen problemer, sier Amorim.
En slik uke har vi vel alle hatt 😬😅
post liked by: alfen74, Pwint, Can2, Blodfink

Blodfink
Donor
Liker gitt: 32655
Liker mottatt: 25786

Så litt kjapt på pressekonf. Energien til både Amorim og stakkars Yoro ga meg ikke tro på noen positiv match i dag. Selvfølgelig er det ikke enkelt når alt handler om dårlig spill og dårlig økonomi.

Måtte de sprudle litt allikevel etterpå.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
LUHG!

red
Liker gitt: 3696
Liker mottatt: 7674

Image

Ikke helt riktig utvikling kan du si.

Hvilket ikke er så rart, mtp at vi har endret til å spille på en måte som helt klart passer spillerstallen dårligere + skader.

Men vi skal være svært glade for at Ipswich, Leicester og Soton er i sin egen "klasse" her ...
post liked by: offside, Blodfink

28FPellistri
Liker gitt: 2129
Liker mottatt: 8401

Jeg er nok en av få som ikke er så ekstremt bekymret, vi er blitt prikkelitt dårligere enn vi var, men samtidig så har vi slitt med mye skader og legger om til en ny formasjon og spillestil og det med en stall som er ganske i ubalanse.

VI har mange mange unge talenter i stallen og en stall som kan ta steg kjapt om ting klaffer. De etablerte spillerne som burde dratt mye av lasset er for dårlige, eller for gamle eller en blanding, dermed blir resultatene svært varierende.

At det trender Amorimout og at mange på United.no mener det allerede nå, viser gallskapen i våre fans etter min mening, og en del av meg tenker at vi får som fortjent.
post liked by: alfen74, Andtho01, Jan Erik, Blodfink, Rød Pølse, Pwint, Mr H, Tringe, Can2, Pink Final
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Rød Pølse
Liker gitt: 22124
Liker mottatt: 19670

«Amorim out» er fornuftig. Han har tross alt fått et tosifret antall uker nå, med en fantastisk tropp. La oss bruke £30m på å bytte til Southgate, så har vi kanskje råd til å kjøpe Jordan Henderson i 2026. Da er vi en Kalvin Phillips fra å bli best i verden 🥳
post liked by: Vidar Dale Fjeld, Pwint, Tringe, Jan Erik, Belfastboy, Andtho01, Can2, Pink Final
Football, bloody hell!

Vidar Dale Fjeld
Liker gitt: 289
Liker mottatt: 1131

Da er det betimelig å spørre en gang til...jeg spurte en gang for noen uker siden om hvilke spillere en ville beholde om en fikk velge...så handler ikke dette om at en ikke skal støtte klubb og spillere, det handler om kvalitet på det vi har. Ingen svarte, for så vidt helt greit det, men tolket det dit hen at det var upassende å komme med en kommentar. I gamle dager var det viktig å ha en sentrallinje som bestod av klassespillere og som i kraft av sin klasse også var tydelige ledere på banen...vi har en i Bruno, men vi ser mindre og mindre til han. Tipper Bruno er gått litt lei...så da står jeg igjen med at ikke en eneste en av våre spillere i form av kvalitet og energi er noe jeg ville hatt på mitt lag. De er rett og slett for dårlig totalt sett. Litt urettferdig mot de helt yngste som fortsatt kan ta steg, men per nå er dette for svakt, og det over hele linja. Jeg tipper RA river seg i håret over kvaliteten på laget og stallen...og de er søren meg ikke lett å bli kvitt...de sitter og smiler på benken med en lønnslipp som de fleste i PL bare kan drømme om...en klubb som er til de grader vanskjøttet...beklager negativiteten, prøver bare å analysere spillerstallen.
post liked by: Tringe, LoveBruno&Rashford, Rød Pølse, Jan Erik, Blodfink, Pink Final

LoveBruno&Rashford
Liker gitt: 477
Liker mottatt: 1537

Hvis jeg skal få mene noe @Vidar Dale Fjeld så skjønner jeg hvor du vil. Med blanko sjekkhefte ville jeg ikke beholdt mange. Bayandir synes jeg er spennende. Yoro, Mainoo, Ugarte, Dorgu, Mazraoui, Højlund, Garnacho og Amad. Disse ville jeg beholdt. Højlund og Yoro håper jeg har potensiale. Mazraoui er en lagspiller. Ugarte tror jeg kan gjøre en suveren jobb med de riktige spillerne rundt seg. Dorgu må få muligheten før jeg sender han på dør.
Men skal man se annerledes på det, så vil jeg heller i utgangspunktet savne noen av disse heller. Ingen av disse har vist Wow faktor. Men noen må vi jo beholde.
post liked by: Rød Pølse, Vidar Dale Fjeld, Pink Final

Jan Erik
Liker gitt: 19047
Liker mottatt: 20308

Hvis du mener i en tropp,@Vidar Dale Fjeld, så er det jo noen...

Mazraoui
De Ligt
Martinez
Fernandes
Højlund
Zirkzee
Dorgu
Yoro
Diallo
Garnacho
Dalot
Ugarte
Mainoo
Collyer
Heaven

I en 11er....vel,...

Martinez
Fernandes

Stopper der, kan selvsagt diskutere et par mann til.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final

Pwint
Donor
Liker gitt: 24783
Liker mottatt: 16306

Rød Pølse wrote: 17 Feb 2025, 11:08 «Amorim out» er fornuftig. Han har tross alt fått et tosifret antall uker nå, med en fantastisk tropp. La oss bruke £30m på å bytte til Southgate, så har vi kanskje råd til å kjøpe Jordan Henderson i 2026. Da er vi en Kalvin Phillips fra å bli best i verden 🥳
Enig. Syns det er pinlig at ikke Amorim har vunnet serien enda. Nå må han skjerpe seg.
post liked by: Jan Erik, Tringe, Andtho01, Rød Pølse, Belfastboy, Can2, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Jan Erik
Liker gitt: 19047
Liker mottatt: 20308

Screenshot_20250217_153958_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20250217_153958_Samsung Internet.jpg (317.54 KiB) Viewed 3291 times
Her er en, tror jeg, riktig hjemme/borte Amorim-tabell...

Det er ikke spesielt hyggelig lesning.
post liked by: Andtho01, Pink Final

Andtho01
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 17560

Han har jo helt rett.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Pink Final
Hate Glazer love United

offside
Liker gitt: 711
Liker mottatt: 1871

Andtho01 wrote: 17 Feb 2025, 20:15 Han har jo helt rett.
Stakkars mann! Blir vanskelig å rekruttere neste manager inn. Men det blir jo Southgate da 😅
post liked by: Andtho01

Blodfink
Donor
Liker gitt: 32655
Liker mottatt: 25786

Om spillere og tropp: Ugarte, Martinez, Fernandes er vel 3 stykker jeg kan se for meg gjøre det bra i et godt lag. Tålamod med Yoro, Garnacho, Mainoo, Obi, Dorgu og resten av juniorene. Zirkzee har noe, men må jo få det ut oftere, liker at han kan gjøre fine tekniske ting på små flater og med dårlig tid. Højlund er fortsatt et spørsmålstegn for min del. Har bevist at han kan være en målfarlig spiss, men nå for tiden er det jo helt mørkt, som det er fra alle mann...

Shaw, Casemiro, Lindelöf, Mount, de Ligt, Maguire og Dalot må byttes ut med spillere av høyere kvalitet. Alle der kan jo spille bra, men det er på tide med nytt blod i forsvar, det går så sakte med mange av dem...Og bytte ut de som alltid er skadet. Nok er nok.

Skulle gjerne sett en sentrallinje med topp kvalitet ja. Satse på at Heaven blir en slik spiller, og Obi, da mangler vi 1 på midtbanen...Men det er jo unge spillere. Så kun et fremtidshåp der...

Med null kr så blir det jo ikke enkelt å bygge et lag, så håper jaggu at de yngre tar store steg fort.

Deprimerende øvelse egentlig @Vidar Dale Fjeld :hah:
post liked by: Andtho01, Vidar Dale Fjeld, Pink Final
LUHG!
Post Reply