Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Huff da, ja det er en skamplett for OGS det der...Før sesongstart pleier Josimar å ha samtlige trenere i eliteserien inne til intervju. OGS stilte ikke opp etter at de skreiv om litt suspekte overganger...Den artikkelen til Josimar posta jeg her et sted, eller så var det på forrige forum...

Men den er å finne på internettet regner jeg med.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Venta noen dager med å poste mine synspunkter.

Er selvsagt enig i at spill mot etablert under Solskjær ser ut til å gå på lykke og fromme.

Sånn ellers har forsvarsspillet blitt mye bedre, og ting er ikke så helsvart som mange skal ha det til.

Eller rettere sagt, ting er jo helsvart.
Men, det er ikke Solskjær som er problemet i Mufc.
Han er et av få lyspunkt om dagen.

Faktisk en leder som er glad i, og som bryr seg om klubben :heart:

Det store problemet er Glazer’s og Woodward.
Grådige eiere som ikke vil bruke penger lenger.
Og en daglig leder som ikke har andre visjoner enn å bygge merkevare.

Pengebingen er btw i ferd med å tømmes.
Klubben går så vidt i pluss.
Ingen manager vil få full støtte av denne gjengen.
Verken finansielt eller moralsk.

Om noen tror at eksempelvis Pochettino tar United til topps under dette styret, så versågod.
Det skjer bare ikke.

Om Solskjær sparkes til sommeren, og klubben begynner på nytt igjen - da kjenner jeg for første gang at noe av gløden for Man United kommer til å ebbe ut i meg.

Ole Gunnar Solskjær ser faktisk ut til å sette klubben foran seg selv.
Det i sterk kontrast til absolutt ALLE over ham i klubben.
På en dag som denne, 6 februar - så går tankene til de i klubben som faktisk bryr seg.
Det som i første rekke imponerte folk da United reiste seg etter München var ikke resultatene.
Men, måten klubben framstod på.

Etter et par leiesoldater av noen managerer, har United endelig en i stolen som er hel ved.
For første gang siden Ferguson.

En som faktisk prøver å bygge noe som er ment å vare en stund.
Ikke disse quick fix greiene.
Jeg håper virkelig at Solskjær får ihvertfall en sesong til.
At han får lov å bygge videre.

Solskjær trenger hjelp med det taktiske, det ser alle.
Er usikker på ham fotballfaglig.
Det skrev jeg allerede i min post nr 2 her.
Så håper han er vettug nok til å skaffe seg hjelp på det feltet.

Håper ikke den ene biten, at han ikke er noen stor taktiker skal ta fram ham jobben.
Å være fotballmanager handler om så mye mer enn å være et taktisk sjakkgeni.
Det handler først og fremst om å lede.
Å lede mennesker.

Forresten moro å lese meningene som ble presentert på side 1 og 2 i denne tråden.

(Du finner btw posten din og lenken til Josimar der [mention]Blodfink[/mention])

In Ole we trust..
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 06 Feb 2020, 20:52 Forresten moro å lese meningene som ble presentert på side 1 og 2 i denne tråden.
Ja, det var virkelig en positiv tid fylt av håp, men ting har dessverre ikke fortsatt sånn. Vi får se hvordan sommervinduet arter seg. Det kommer inn maks 3, de bør være i verdensklasse, uten CL blir sommer-vinduet litt trist tror jeg.

Krise det med økonomien ... Verdien av klubben kan gå mye ned, har jo sunket en del allerede. Det er jo bra, om det får blodiglene til å selge.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 06 Feb 2020, 20:52 (Du finner btw posten din og lenken til Josimar der @Blodfink)
Takk :thumb_up:
LUHG!

Tordenkrem
Posts: 6
Joined: 25 Dec 2019, 20:12

Jeg tror nok dessverre det er på tide å se etter andre muligheter, jeg håper hvert fall ledelsen i det minste VURDERER andre kandidater for jobben i sommer og som kan videreføre strategien de har lagt for den trenger ikke skrotes. Det beste hadde vært å fått inn en sportsdirektør som det ble skrevet om før Solskjær kom inn men det ser ikke ut til å skje i nærmeste fremtid.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Denne tråden blir fort aktiv når det går dårlig.

Glimrende match mot Club Brügge i går.
Morsom og sjanseskapende fotball.
Når Solskjær kritiseres etter tap og dårlig spill mot svake Burnley, skal han selvsagt ha ros for morsomt spill mot ‘svake’ Club Brügge.

Synes som jeg skrev lengre opp at det kollektive forsvarsspillet har blitt klart bedre denne sesongen.
Det kollektive angrepsspillet har ofte vært svakt.

Med Fernandes inn ser det bedre ut.
Jeg tror at spillet vil bedre seg når Solskjær får på plass flere av sine spillere.
Synes Solskjær gjør mye rett.
Håper og tror han blir sittende i managerstolen også kommende sesong.
Last edited by Pink Final on 28 Feb 2020, 16:39, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ja, bør jo få litt ros når det går bra au.
LUHG!
User avatar

Salte25
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2019, 00:21
Liker gitt: 136
Liker mottatt: 97

Pink Final wrote: 28 Feb 2020, 16:36 Denne tråden blir fort aktiv når det går dårlig.
Slik er det jo òg i kommentarfelta under og etter kamp på United.no; det er ofte mykje meir aktivitet og mange fleire kommentarar når resultata buttar imot. Merkeleg. Er me meir opptekne av å påpeike det som er negativt enn det som er positivt?

Når det er sagt, kjem eg til å støtte Ole Gunnar og laget nesten uansett kva som skjer, kanskje mest fordi eg ser kva han prøver på (å byggje eit vinnarlag), men òg fordi han ikkje kastar nokon andre under bussen (som enkelte tidlegare trenarar gjorde). Ut ifrå det eg har sett og lest, framstår han som ein godt og uselvisk leiar, som er meir oppteken av det kollektive, og mindre oppteken av sin eigen framgang. Fotball er jo tross alt ein lagsport, ikkje eit spel der individuelle ferdigheitar er det viktigaste. For meg er det DET Manchester United handlar om.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Tror det var [mention]Ryder[/mention] her inne som skreiv noe om at engasjementet øker når laget ditt gjør det dårlig, man blir frustrert og opphengt. Jeg skjønte hva han mente.

Når det går bra blir man mer avslappet og nesten litt nonchalant, ikke alle fans blir sånn, men det er ganske vanlig tror jeg.

Spesielt når man er bortskjemt med suksess gjennom mange år.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

https://www.nrk.no/sport/de-tre-kodene- ... 1.14935021
Ja det snur fort i fotball. Nå har plutselig pipa fått en annen lyd.
Håper det forsetter.

Deleted User 108

Da skal det bli spennende å se hva som skjer med årets sesong.
United var vel ligaens formlag akkurat nå. Tror de hadde slått et skadeskutt Tottenham i dårlig form også. Da hadde vi vært ferdige med topp 6 lagene hvis vi ser bort fra Leicester.
Tror vi ville endt opp med topp 4 og en finaleplass i europa ligaen, jeg er en dårlig spåmann, men ikke helt usannsynlig resonnement.
Uansett hva som skjer videre nå tror jeg standingen til Ole Gunnar Solskjær er sterkere enn noen gang. Han er 100 % sikkert vår manager når neste sesong blir sparket i gang. Ingen tvil om at spill og humør tok seg opp på slutten av sesongen og hele Manchester United sluttet sesongen med en good feeling.
Spennende å se hvor Pochettino havner, men det blir ihverfall ikke i Manchester United.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Har vært kritisk til Ole sine innganger til en masse kamper, og klarer enda ikke å se et helt klart spillesystem fra han, men liker det han har klart å gjøre med MU og han har fått meg til å støtte han 100% så får man håpe at han får kjøpe noen spillere i sommer som han ønsker til MU. Får han det så trur jeg vi ikke blir 30 poeng etter toppen av PL til neste sesong.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Fotballen ble stoppet da United begynte å få sving på sakene.
Topp 4 og 2 cuptitler var teoretisk mulig, og også sannsynlig mener jeg.

Tross gode resultater i de 3 cupene, så har ligaresultatene sesongen under ett vært de svakeste siden 1989/90.
Men, fordi flere klubber har slitt, lå poengsummen for 4 plass an til å bli den laveste på mange år denne sesongen.

Solskjær har høstet kritikk både for resultater og for statisk spill offensivt.
Kritikk jeg synes har vært på sin plass (selv om jeg støtter Solskjær 100% som fortsatt United manager).

Ser man på de defensive tallene, slipper United til færre sjanser, og færre skudd i mot.
XGA (forventede mål imot) lå i mars på 1,12.

Og, faktisk har United den høyeste XG (forventede mål) siden Mourinho’s første sesong, 2016/17.
Før den tid må man helt tilbake til Ferguson æraen for å finne 1,75 som United lå på i mars.

Det offensive bedret seg veldig ved kjøpet av Bruno Fernandes.

Med covid-19 situasjonen er teamet ny manager uaktuellt i sommer.

Hva tror dere, kan Solskjær ta United tilbake til toppen på sikt?
(2-3 år).

Jeg tror det.
Han vet hva han vil som lagbygger.
Henter inn de riktige spillerne, med en god mentalitet og fine holdninger.

Kanskje er ikke Solskjær helt der opp ved Guardiola rent taktisk.
Guardiola er en matematiker, han spiller sjakk med mennesker.
Noe han er svært god til.

Men, som jeg har skrevet før.
Å være manager er så mye mer enn å være en lur taktiker.

Det handler kanskje aller mest om være en god leder.
Tross alt mennesker han jobber med.
Ikke sjakkbrikker.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Jeg er ikke sikker på om Solskjær er god nok til å vinne oss premier league og/eller champions league [mention]Pink Final[/mention] .
Men han elsker klubben minst like mye som oss. Han setter klubben foran seg selv. Han tar vare på dem som passer i klubben og skyver ut dem som ikke passer inn. Han avler fram akademiet og satser på ungdommen.
Solskjær er rett mann for klubben akkurat nå. Rett mann å få inn Manchester United kulturen tilbake i klubben.
Solskjær er rød tvers igjennom, og klubben kommer til å stå mye sterkere når Solskjær forlater klubben enn når han tok over.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 23 May 2020, 08:15 Hva tror dere, kan Solskjær ta United tilbake til toppen på sikt?
(2-3 år).
Hmm godt spørsmål, jeg syntes han til å begynne med leverte elendig. Men resultatene og fotballen har tatt seg veldig opp. En så spillerglede, en så en klar strategi på hvordan United ønsker å fremstå og hva slags personligheter de ønsker å hente inn. [mention]Mcilroy[/mention] er inne på mange gode poeng her. Solskjær har vært utrolig flink på å skape verdier og samhold i klubben. Om han er god nok til å ta United tilbake til toppen. Jeg er høyst usikker, som du er inne på vi ligger nært 4 plassen og poengsummen ligger an til å bli lavere der enn på mange år. Skal man opp i toppen så må en ta betraktelig mer poeng. Ja faktisk opp mot 90 poeng på en sesong. Det kommer til å bli mye tøffere konkurranse med årene det er jeg sikker på. Nå kommer vi også til å få Newcastle der oppe, men et par milliarder på bok.

Men jeg velger å ha troen på han, og er villig til og gi han sjansen. Jeg tror på prosjektet hans. Så får vi se hvor det fører til.....

Deleted User 108

Det jeg er overrasket og litt skuffet over [mention]offside[/mention] er at vi legger alt for ofte opp taktikken etter motstanderen. Borte mot Barcelona i champions league er greit, men i premier league skal vi styre og motstanderen ta hensyn til oss, spesielt på Old Trafford.
Solskjær sa selv dette i et intervju da Mourinho var manager. United skal styre. Når de leder 1-0 skal de alltid jage 2-0. Synes ikke det stemmer helt med dagens United lag, men tror og håper Solskjær bygger et lag som skal bli godt nok til å spille på den måten.
Post Reply