Luke Shaw
-
- Donor
- Liker gitt: 27013
- Liker mottatt: 19176
Når vi har spilt nesten hele sesongen uten Shaw, så kan det vel være like greit at han trener seg opp resten av sesongen, da United kun får i beste fall diplom for deltatt.
Ingen poeng å spille noen minutter for å være ute i et halvt år.
Sjansen for noen gode sesonger hadde i hvert fall vært større, selv om jeg har min tvil. Blir jo 30 i år han au.
Ingen poeng å spille noen minutter for å være ute i et halvt år.
Sjansen for noen gode sesonger hadde i hvert fall vært større, selv om jeg har min tvil. Blir jo 30 i år han au.
post liked by: Andtho01, Pwint, Pink Final
Hyggelig nyhet, selv om vi åpenbart ikke kan regne med ham som førstevalg igjen.
Men finnes det en sjanse for at han kan fungere som et andre- eller tredjevalg kommende sesong, kanskje primært som venstre sidestopper? Så Martinez får hvile i enkelte kamper, i det minste i deler av dem?
Jeg ser for meg at spillere som Dorgu og Heaven sikkert kan lære en del av Shaw på treningsfeltet også – om ikke så mye om hvordan man holder seg frisk og rask.
post liked by: Andtho01, Pink Final, Belfastboy, Pwint, Rød Pølse, Tringe, Can2
Om vi er forsiktig med Shaw så kan han nok være et godt alternativ i noen av kampene. Men jeg er redd han har kommet i en sånn ond sirkel der han fort kan bli skadet igjen. Jeg håper uansett at han begynner med 10 minutter her og der og får spille seg sakte opp igjen.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, Tringe, Belfastboy, Blodfink, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
— Eric Cantona
-
- Liker gitt: 3850
- Liker mottatt: 3773
Shaw der ja. Klar til VM-kvaliken som starter om et par måneder? 
post liked by: 10Hag, Pwint, Rød Pølse, Blodfink, Can2
Jeg tror Shaw er soleklart førstevalg om/når/så lenge han er frisk. Selv med Dorgu eller nesten hvem som helst ellers inn. Så god er Shaw, ren verdensklasse på sitt beste. Hvis Shaw hadde hatt en skadefri karriere, tror jeg han ville gått ned i historiebøkene som en av de beste spillerne i PL-historien. Og han ville hatt en høyere status enn det f. eks Alexander-Arnold har nå. Shaw er en lynende intelligent spiller med kvaliteter så det synger. En sjelden kombinasjon, spesielt i dagens fotball.
Men når man vet at neste skade er rett rundt hjørnet, så funker det bare ikke. Slik han er nå, rekker han ikke engang spille seg varm og god før neste skade kommer luskende.
Men når man vet at neste skade er rett rundt hjørnet, så funker det bare ikke. Slik han er nå, rekker han ikke engang spille seg varm og god før neste skade kommer luskende.
post liked by: red, Pwint, Jan Erik, Spirograf1, 28FPellistri, Andtho01, Can2
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 20348
- Liker mottatt: 7800
Veldig trasig at Shaw havnet i denne situasjonen. Som dere skriver, veldig god på sitt beste. Husker da han hadde Salah i lomma. En kollega som er ihuga Liverpool supporter, hadde vært på Old Trafford og sett dem mot 'Pool. Til og med han sa at Shaw var virkelig god.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Tringe
Kong Eric Cantona
I utgangspunktet enig her, @10Hag . Det var vel i stor grad på grunn av en skadefri Shaw at Rashford hadde den sesongen han hadde under Ten Hag, blant annet10Hag wrote: ↑29 Jan 2025, 18:26 Jeg tror Shaw er soleklart førstevalg om/når/så lenge han er frisk. Selv med Dorgu eller nesten hvem som helst ellers inn. Så god er Shaw, ren verdensklasse på sitt beste.
(...)
Imidlertid vet vi veldig godt at Shaw fort blir skadet, som du også er inne på, så av den grunn tenkte jeg at han kunne fungert bedre i en situasjon der han er andrevalg. La oss si at han og Martinez hadde spilt henholdsvis 20 og 70 % av minuttene i diverse turneringer neste sesong (gitt at venstre sidestopper er mer realistisk enn vingback), med de siste 10 fordelt på Mazraoui og de Ligt på den siden, kanskje også et og annet innhopp fra Heaven og så videre. Da er det langt færre minutter som Shaw kan skade seg på, gitt at han også kan trene på en måte som forhindrer skader.
20 % av minuttene er kanskje et beskjedent bidrag, men hva om det er nok til å gi Martinez de pausene han trenger for å kunnne holde seg på topp?
Ideelt sett kunne vi brukt på vingback, selvsagt, men jeg vil tro at det ville gitt enda større sjanse for skader.
post liked by: Jan Erik, 10Hag
Lol. Det har vært latterlig lenge, men nå er det helt ubeskrivelig håpløst. Han tåler jo faen meg ingen verdens ting. Heldigvis er Martinez ute resten av året…
På ti og et halvt år har Shaw 278 opptredener for Manchester United, til sammenligning har Bruno 268 på fem år. Jeg setter en arm på at kapteinen står oppført med flere minutter enn kjeksen. Varmere strøk, lavere intensitet og lettere kampprogram er det eneste som kan forlenge denne karrieren. Nok en utfordring for gutta i dress.
Vil understreke at jeg ikke syns dette er morsomt, og at jeg ikke klandrer Luke Shaw, men Manchester United kan ikke fortsette å fungere som et evig rehabiliteringssenter for den ekstremt skadeforfulgte engelskmannen.
post liked by: Andtho01, Tringe, Can2
Football, bloody hell!
Helt enig i sommer må Shaw ut fra klubben. Kan ikke betale han 150.000 pund i uken for en som ikke spiller. Godt at klubben fikk inn en ny venstreback i dette vinduet.Rød Pølse wrote: ↑05 Feb 2025, 11:41Lol. Det har vært latterlig lenge, men nå er det helt ubeskrivelig håpløst. Han tåler jo faen meg ingen verdens ting. Heldigvis er Martinez ute resten av året…
På ti og et halvt år har Shaw 278 opptredener for Manchester United, til sammenligning har Bruno 268 på fem år. Jeg setter en arm på at kapteinen står oppført med flere minutter enn kjeksen. Varmere strøk, lavere intensitet og lettere kampprogram er det eneste som kan forlenge denne karrieren. Nok en utfordring for gutta i dress.
Vil understreke at jeg ikke syns dette er morsomt, og at jeg ikke klandrer Luke Shaw, men Manchester United kan ikke fortsette å fungere som et evig rehabiliteringssenter for den ekstremt skadeforfulgte engelskmannen.
post liked by: Rød Pølse, Tringe, Can2
Hate Glazer love United
-
- Donor
- Liker gitt: 27013
- Liker mottatt: 19176
Får tilbakeslag rett før landslagspausen.
Da er det definitivt kjørt..
Da er det definitivt kjørt..
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, Tringe, Can2, Pangaea