Avgjørelsen om å droppe Rashford og Garnacho fra troppen mot City har allerede blitt diskutert ad nauseum, men jeg vil gjerne legge til ett ekstra moment. Nå som vi har en (nesten) skadefri stall, er det mye større konkurranse om å komme med i kamptroppen. Og slik skal det være! På benken mot City hadde vi følgende spillere: Bayindir, Lindelöf, Malacia, Yoro, Eriksen, Casemiro, Mainoo, Zirksee og Anthony. Dersom Garancho og Rashford skulle vert med, hvem skulle de i så fall ha erstattet? Ikke Bayindir, Lindelöf, Malacia og Yoro, i alle fall. Eriksen, Casemiro og Mainoo trengtes trolig i reserve på midtbanen. Rashford eller Garnacho kunne nok erstattet Anthony, men Anthony jobber jo mere defensivt, noe som kunne blitt nyttig mot City. Og Zirkzee har helt andre kvaliteter. Alt i alt er det da ikke helt uventet at to som trivest best som offensive kantspillere ble nedprioritert til akkurat denne kampen.
Så kan det jo godt hende at både Rashford og Garnacho får sjansen til å slå tilbake allerede mot Spurs, og ingenting er bedre enn om de tar utfordringen og storspiller i den kampen. Summa summarum: endelig er det skarp konkurranse om få plass i Uniteds kamptropp, og ikke bare et spørsmål om hvem som ikke er skadet.
United 24/25
-
- Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 36559
- Liker mottatt: 27198
Vi reiser på jobbtur til Malaysia rett etter sesongen.
https://www.united.no/nyheter/united-dr ... er/1345095.
Begrunnelsen for turen er å tjene penger.
Så i oppkjøringen til 25/26 reiser vi til USA.
Spillerne og manager får visstnok tid til bittelitt ferie innimellom her også.
Vi er ikke alene.
Flere store klubber gjør det sånn.
Dette går over alle støvleskaft.
Det er rovdrift på spillerne dette.
De lever under et mediepress og some press snart året igjennom.
Aldri fri.
Og vi, fansen, vi blir bare mer og mer kritiske.
Tar de en weekend til en storby så er vi over dem.
Vær hjemme å tren latsabb.
Venter egentlig på at en av spillerne våre velger å avslutte livet sitt.
Tipper at et par tre av dem har hatt det så vondt at den tanken har streifet dem.
Tabu kanskje å skrive noe sånt.
Men jeg venter bare på det.
Og jeg har spesielt én spiller i tankene.
Kjenner at sånne avgjørelser fra klubben legger en voldsom demper på interessen.
Er det kun penger som skal styre alt?
——————————————-
Sånn litt på siden til tabu teksten over.
Brian Clough han sa mye rart, mye morsomt og noe til ettertanke.
Han sa feks:
Uansett så ligger det mye mellom linjene i det utsagnet.
Kanskje noe å lære for oss moderne supportere t.o.m?
https://www.united.no/nyheter/united-dr ... er/1345095.
Begrunnelsen for turen er å tjene penger.
Så i oppkjøringen til 25/26 reiser vi til USA.
Spillerne og manager får visstnok tid til bittelitt ferie innimellom her også.
Vi er ikke alene.
Flere store klubber gjør det sånn.
Dette går over alle støvleskaft.
Det er rovdrift på spillerne dette.
De lever under et mediepress og some press snart året igjennom.
Aldri fri.
Og vi, fansen, vi blir bare mer og mer kritiske.
Tar de en weekend til en storby så er vi over dem.
Vær hjemme å tren latsabb.
Venter egentlig på at en av spillerne våre velger å avslutte livet sitt.
Tipper at et par tre av dem har hatt det så vondt at den tanken har streifet dem.
Tabu kanskje å skrive noe sånt.
Men jeg venter bare på det.
Og jeg har spesielt én spiller i tankene.
Kjenner at sånne avgjørelser fra klubben legger en voldsom demper på interessen.
Er det kun penger som skal styre alt?
——————————————-
Sånn litt på siden til tabu teksten over.
Brian Clough han sa mye rart, mye morsomt og noe til ettertanke.
Han sa feks:
Ikke helt ordrett gjengitt.Når jeg dør, ikke gi meg blomster i begravelsen min. Gi meg heller blomster mens jeg er i live.
Uansett så ligger det mye mellom linjene i det utsagnet.
Kanskje noe å lære for oss moderne supportere t.o.m?
post liked by: Andtho01, Blodfink, Rød Pølse, alfen74, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Enig i mye her, @Pink Final. Tre uker ferie er veldig lite med den reisebelastningen, og som du er inne på, den mentale belastningen.
Jeg tror kanskje du overdriver litt angående selvmord, men hvem vet? Vanskelig for oss å sette oss inn i hvordan det er å leve med den oppmerksomheten.
Men samtidig har de valgt det selv, og veldig ofte er det sterke personligheter som når lengst.
Men angående reiser og kamper for å tjene penger, så er jeg helt enig.
Jeg tror kanskje du overdriver litt angående selvmord, men hvem vet? Vanskelig for oss å sette oss inn i hvordan det er å leve med den oppmerksomheten.
Men samtidig har de valgt det selv, og veldig ofte er det sterke personligheter som når lengst.
Men angående reiser og kamper for å tjene penger, så er jeg helt enig.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse, Can2
Andtho01 wrote: ↑29 Dec 2024, 19:13 [...]
Søndag 5 jan Pool (B) PL
Søndag 12 jan Arsenal (B) FA
Torsdag 16 jan Southampton (H) PL
Søndag 19 jan Brighton (H) PL
Torsdag 23 jan Rangers (H) UEL
Søndag 26 jan Fulham (B) PL
Torsdag 30 jan FCSB (B) UEL
Søndag 2 feb Crystal Palace (H) PL
Søndag 16 feb Spurs (B) PL
Lørdag 22 feb Everton (B) PL
Onsdag 26 feb Ipswich (H) PL
(Siterer dere heller inn her)RedTrafford wrote: ↑29 Dec 2024, 19:44 Interessant liste dette her.
I første øyekast ser jeg poengene kommer på løpende bånd
Ja, det bør absolutt være mulig å bygge litt mer momentum på de kampene der enn det vi har hatt til nå i jula!
Selv om det er noen problemer vi bare ikke kommer vekk fra uten forsterkninger (skaden på Mount og Rashford i praksis ute (?), fører til at det er bare tre spillere i kampen om de to plassene bak spissen. Eriksen og Casemiro litt ferdig på dette nivået, i hvert fall over 90 minutter, så har egt bare Ugarte og Mainoo til å spille de to på midtbanen. Shaw er alltid skadet og Malacia antakelig ikke god nok, og vi må bruke våre to høyrebacker på hver sin side, fremfor å rotere de).
Tenker det er spesielt Mainoo og Dalot som lider mest under at vi har for tynn stall for øyeblikket. Mainoo skal ikke bære et så stor ansvar som 19 åring, det tåler verken hodet eller kroppen. Og Dalot har også spilt alt for mye, trenger hvile, og at han får spille den samme rollen litt oftere.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse, Andtho01, Belfastboy, alfen74, Pangaea
-
@red her kommer det vel ganske tydelig fram at vi har kjøpt oss ned i senere år.
Vi hadde jo skader før også, så det er ikke noe nytt,
Men troppen virker tynnere til tross for hundrevis av mill pund brukt.
Skal vi ha ny keeper også som det skrives om i andre tråder?
Jeg er redd vi til slutt får så stor gjeld at den blir vanskelig å betjene.
Vi bør få inn en vingback i januar.
Desidert viktigste posisjon å forsterke slik jeg leser troppen vår.
Vi hadde jo skader før også, så det er ikke noe nytt,
Men troppen virker tynnere til tross for hundrevis av mill pund brukt.
Skal vi ha ny keeper også som det skrives om i andre tråder?
Jeg er redd vi til slutt får så stor gjeld at den blir vanskelig å betjene.
Vi bør få inn en vingback i januar.
Desidert viktigste posisjon å forsterke slik jeg leser troppen vår.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy, red
-
- Donor
- Liker gitt: 26551
- Liker mottatt: 18710
Ingen tvil om vingback er den viktigste posisjonen.
Det er vel mest meg som skriker etter ny keeper.(?)
Onana er helt sikkert en middels ok keeper for et lag som dominerer såpass stort eller lag som slipper til lite sjanser i mot.
Der United er, trenger vi keeper som gir oss 8-10 poeng ekstra, ikke 30 mindre
Da må skudd som sneier kropp tas, og en som ikke inntar saltstøtteposisjon for ofte. Villmann i felt osv osv osv.
Når det gjelder spiss så håper jeg på et mirakelbyttehandel med Zirkzee.
Det er vel mest meg som skriker etter ny keeper.(?)
Onana er helt sikkert en middels ok keeper for et lag som dominerer såpass stort eller lag som slipper til lite sjanser i mot.
Der United er, trenger vi keeper som gir oss 8-10 poeng ekstra, ikke 30 mindre
Da må skudd som sneier kropp tas, og en som ikke inntar saltstøtteposisjon for ofte. Villmann i felt osv osv osv.
Når det gjelder spiss så håper jeg på et mirakelbyttehandel med Zirkzee.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Belfastboy, Tringe
Enig med postene over. En venstreside uten venstrefot og en sentral midtbane uten bein gir assosiasjoner til paraidrett.
I løpet av de to neste overgangsvinduene må vi erstatte Evans, Lindelöf og Eriksen, muligens også Maguire. Forhåpentligvis må vi også erstatte Rashford og Casemiro, og kanskje et par til. Vi MÅ oppgradere venstresiden så fort som mulig, og man bør kanskje hente en etablert målscorer. Jeg har ny keeper ganske langt nede på lista.
Hvis klubben klarer å rekruttere godt, og i tillegg får orden på fysikken til et par av de sprøeste kjeksene, kan det plutselig se ganske bra ut. Håper vi klarer å tette et hull eller to i januar.
På veldig kort sikt vil det nok være en god idé å skvise inn en dødballøkt eller to mellom kampene.
I løpet av de to neste overgangsvinduene må vi erstatte Evans, Lindelöf og Eriksen, muligens også Maguire. Forhåpentligvis må vi også erstatte Rashford og Casemiro, og kanskje et par til. Vi MÅ oppgradere venstresiden så fort som mulig, og man bør kanskje hente en etablert målscorer. Jeg har ny keeper ganske langt nede på lista.
Hvis klubben klarer å rekruttere godt, og i tillegg får orden på fysikken til et par av de sprøeste kjeksene, kan det plutselig se ganske bra ut. Håper vi klarer å tette et hull eller to i januar.
På veldig kort sikt vil det nok være en god idé å skvise inn en dødballøkt eller to mellom kampene.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, Tringe, alfen74, Pwint, Pangaea
Football, bloody hell!
-
Ikke direkte uenig ang Onana @RedTrafford.
Men hvor skal vi hente stål til å betale med?
Vi må låne av kredittordningen igjen da.
Onana var grusom høsten 2023, sendte oss nærmest ut av CL.
Ble klart bedre våren 2024.
Og har vært strålende i høst, sesongens spiller.
Til helt nylig, nå er han nesten tilbake på 2023 nivå.
Men hvor skal vi hente stål til å betale med?
Vi må låne av kredittordningen igjen da.
Onana var grusom høsten 2023, sendte oss nærmest ut av CL.
Ble klart bedre våren 2024.
Og har vært strålende i høst, sesongens spiller.
Til helt nylig, nå er han nesten tilbake på 2023 nivå.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy, alfen74, Pwint, Pangaea
-
- Donor
Sjefen må ta seg en tur til Sheffield og rappe litt
Neida, det ser jo mørkt ut økonomisk sett ja.
Han må vel selges først, før vi henter en ny skuddstopper. Får bare håpe at verdien hans ikke har gått helt i bunn før den tid.
Skjer garantert ikke noe før sommeren heller.
Bare jeg som dagdrømmer litt.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Rød Pølse, alfen74, Pwint
-
- Donor
TV2 setter sist United var så dårlig i perspektiv, med poengsnitt på 1,2.
Første mobilsamtale, med en mobiltelefon like stor som en telefonkiosk.
Picasso døde.
AZ/DC ble etablert.
Jugoslavia, Sovjetunionen, Øst og vest Tyskland herjet.
Første mobilsamtale, med en mobiltelefon like stor som en telefonkiosk.
Picasso døde.
AZ/DC ble etablert.
Jugoslavia, Sovjetunionen, Øst og vest Tyskland herjet.
post liked by: Can2, Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, Pwint, Pangaea, Blodfink
12. plass, flere poeng enn mål, det nest beste laget med negativ målforskjell... Dette er i ferd med å bli en kanonsesong
post liked by: Jan Erik, Andtho01, RedTrafford, Spirograf1, Pink Final, 10Hag, Pangaea, red, Tringe, Can2, Blodfink
Football, bloody hell!
Bare 4 poeng opp til den viktige 10.plassen og øvre halvdel. Believe!
Der ligger Fulham, så dette var en klassisk 6-poengskamp
Der ligger Fulham, så dette var en klassisk 6-poengskamp
post liked by: Spirograf1, Rød Pølse, Tringe, Jan Erik, Can2, Pink Final, alfen74, RedTrafford, Xylofon, Blodfink
Dersom overgangen til Dorgu går gjennom og han viser seg å være et bedre enn Dalot allerede denne sesongen, kan det gjøre at Mazraoui vil brukes som sidestopper igjen? Jeg mener at det var der han hadde sine beste kamper under Amorim, men det kan selvsagt tenkes at jeg husker feil.
Fordelen med Mazraoui som høyre sidestopper i stedet for de Ligt er at han både er raskere og bedre med ballen i beina, om ikke like duellsterk. I Amorims system virker det å være en fordel med raske og ballsikre forsvarsspillere. Det kan igjen frigjøre de Ligt som backup for Maguire sentralt. I tillegg kan Mazraoui muligens også erstatte Martinez på venstre sidestopper, så Martinez ikke må spille absolutt alt, hvilket også er en fordel.
Fordelen med Mazraoui som høyre sidestopper i stedet for de Ligt er at han både er raskere og bedre med ballen i beina, om ikke like duellsterk. I Amorims system virker det å være en fordel med raske og ballsikre forsvarsspillere. Det kan igjen frigjøre de Ligt som backup for Maguire sentralt. I tillegg kan Mazraoui muligens også erstatte Martinez på venstre sidestopper, så Martinez ikke må spille absolutt alt, hvilket også er en fordel.
post liked by: RedTrafford, Tringe, Rød Pølse, Blodfink
Er det noen som har svaret på hvorfor United ganske ofte spiller bra og får resultater i kamper der vi i utg.pkt bør tape, og også ganske ofte motsatt? Er det undervurdering, så enkelt?
Tenker da på U og S mot Liv/City i PL, slår ut Ars i cupen. Så ryker vi for hvem som helst ellers.
Tenker da på U og S mot Liv/City i PL, slår ut Ars i cupen. Så ryker vi for hvem som helst ellers.
post liked by: Jan Erik, Pangaea
LUHG!
-
- Liker gitt: 2015
- Liker mottatt: 7723
Tror mye av det går på at man kan senke skuldrene mot spesielt Arsenal, City og Liverpool. Det er ingen som forventer noe bra resultat mot de slik klubben er nå, så da senker man skuldrene og yter litt ekstra, går en liten F i en.
Og nå husker jeg ikke hvem som sa det, men det var en trener, mulig Eggen? At det er bestandig enklere å ødelegge for andre lag, enn å spille selv. Og det er litt der vi er mot de beste.
Og nå husker jeg ikke hvem som sa det, men det var en trener, mulig Eggen? At det er bestandig enklere å ødelegge for andre lag, enn å spille selv. Og det er litt der vi er mot de beste.
post liked by: Blodfink, Pangaea
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona