Hvor lang tid vil det ta Amorim og få 'sitt' lag? Svar: For lenge?
Hvor lang tid uten resultater vil adm. i klubben tillate før de avskjediger Amorim? Svar: 10-11 mnd fra nå?
Rúben Amorim
Jeg er fortsatt ikke villig til å gå med på at vi har samlet fotballens 25 største idioter, der ingen klarer å ta til seg en taktisk instruksjon, i klubben vår.
Det som skjer nå er vel mer en slags «perfect storm», der vi ser kombinasjonen av mental skjørhet pga lang tids underprestering, store endringer på alle plan midt i sesong, en spillergruppe som er hardkodet til å spille på én måte og trekker seg inn i dette skallet når de møter utfordringer, samt all støy som følger med å spille for Manchester United.
Har derfor fortsatt tro på at dette vil se betraktelig bedre ut så snart Amorim får jobbet med dem i relativ fred og ro.
Det som skjer nå er vel mer en slags «perfect storm», der vi ser kombinasjonen av mental skjørhet pga lang tids underprestering, store endringer på alle plan midt i sesong, en spillergruppe som er hardkodet til å spille på én måte og trekker seg inn i dette skallet når de møter utfordringer, samt all støy som følger med å spille for Manchester United.
Har derfor fortsatt tro på at dette vil se betraktelig bedre ut så snart Amorim får jobbet med dem i relativ fred og ro.
post liked by: Rød Pølse, Tringe, Pangaea, Jan Erik, Can2, Blodfink, Vidar Dale Fjeld
-
- Donor
- Liker gitt: 26551
- Liker mottatt: 18710
Gubbene i dress må jo være sikre på systemet til Amorim hvis han skal få midler i sommer.
Orker ikke ny manager som skal arve restavfall.
post liked by: Tringe, Jan Erik, Can2, Blodfink
@Blodfink, han signerte en 2,5 års kontrakt. Det er sikkert fornuftig med tanke på kompensasjon. Og kan alltids reforhandles om vi skulle slumpe til å vinne 4-5 kamper etter hverandre.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Can2
-
- Liker gitt: 3503
- Liker mottatt: 3305
Det er ikke til å tro at det i det hele tatt snakkes om at Amorim skal ut. Dette her må vi bare stå i, uansett hvor jævlig det måtte bli.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Tringe, Jan Erik, Can2, Pangaea, Pink Final
Såpass, klubb og manager er positivt anlagt i hvert fall. 2,5 år på å få Titanic sjødyktig er nok litt knapt med tid.
Ja, jeg forstår at de kan reforhandle @Jan Erik . Klarte ikke å la vær bare.
Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ja, jeg forstår at de kan reforhandle @Jan Erik . Klarte ikke å la vær bare.
Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ingen her vil vel ha ham vekk (pr.nå), men vi bestemmer ikke noeSpirograf1 wrote: ↑21 Jan 2025, 19:19 Det er ikke til å tro at det i det hele tatt snakkes om at Amorim skal ut. Dette her må vi bare stå i, uansett hvor jævlig det måtte bli.
post liked by: Jan Erik, Can2
LUHG!
Jeg tenker at det er ikke gitt at neste manager arver "restavfall".RedTrafford wrote: ↑21 Jan 2025, 17:56 Gubbene i dress må jo være sikre på systemet til Amorim hvis han skal få midler i sommer.
Dvs, så lenge man følger noen grunnprinsipper, bør man klare å bygge opp en spillergruppe som fungerer på tvers av managere, og som er "fornybar":
- Lønninger: Skal alltid ligge på et nivå som gjør videresalg mulig. Klubben må bygge opp en lønnsstruktur alle må følge. Høyere lønninger gis i all hovedsak kun ved kontraktsfornyelser av spillere som har vist over flere sesonger at de holder et stabilt nivå, og antakelig kommer til å holde det de neste sesongene også (mtp alder, skadehistorikk).
- Fremtidsrettet: En signering skal ikke bare løse et problem denne sesongen, men også de neste 2-3-4. Og er ikke signeringen fremtidsrettet, må også kontraktslengden reflektere dette (Casemiro).
- Flere kvaliteter: Signeringer må kunne fungere på tvers av managere/spillestiler. Dvs, de må både ha fysikk, intelligens og teknikk på plass. LvG fikk f.eks. signere noen spillere som var gode fotballhoder, og som hadde svært god teknikk, men som manglet fysikken som trengs i Premier League. Hos Mourinho og Ole ble det signert noen spillere det var i overkant mye fokus på fysikk eller fart, men som manglet teknikk, osv.
- Alder 1: Nye signeringer bør i all hovedsak være nærmere 25 enn 30.
- Alder 2: Etter fylte 30, bør hovedregelen være 1+1 kontrakter. Unntak kan gjøres ved nøkkelspillere, med god skadehistorikk, som over flere år i klubben har vist at de er svært gode på å ta vare på seg selv.
- Risikosigneringer/kontrakter: Skadeutsatte spillere bør som hovedregel ikke signeres (Varane, Mount), eller i det minste få kontrakter av kortere varighet (Shaw, Martial, Jones).
Last edited by red on 22 Jan 2025, 13:22, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, Tringe, RedTrafford, Spirograf1, 10Hag, Blodfink, Ryder, Pangaea, Rød Pølse, Pink Final
-
- Donor
- Liker gitt: 26551
- Liker mottatt: 18710
' Troverdige Laurie Whitwell i The Athletic skriver at flere kilder har fortalt nettstedet at Amorims frustrasjon gikk ut over TV-en som brukes til å gå gjennom taktikk før kamper, og at den må fikses før torsdagens møte med Rangers. '
Resultatene var jo bedre når de brukte tavle og kritt
Resultatene var jo bedre når de brukte tavle og kritt
post liked by: Jan Erik, Can2, Tringe, Blodfink, 10Hag, Pangaea, Rød Pølse, Pink Final
-
- Kongen av understatements
- Liker gitt: 19308
- Liker mottatt: 7377
De har én TV, ja. Skjønner det står dårlig
til. Skulle ikke forundre meg om den siste
MovieBoxen er utleid og!
til. Skulle ikke forundre meg om den siste
MovieBoxen er utleid og!
post liked by: Blodfink, Spirograf1, RedTrafford, Jan Erik, 10Hag, Tringe, Pangaea, Rød Pølse, Pink Final
Kong Eric Cantona
-
- Liker gitt: 238
- Liker mottatt: 919
Jeg nekter å tro at det som nå skjer ikke har vært gjenstand for diskusjoner før Amorim ble ansatt. Så dumme kan ikke Amorim og Ineos ha vært. Jeg påstår fortsatt at Amorim har fått inneværende og neste sesong til å rette opp skipet. Noe annet ville vært galskap. Han har overtatt en tropp blottet for mange av de kvalitetene som trengs med spillestilen hans. Han vil fase ut flere spillere frem til sommeren, og frigjøre plasser i stallen. Jeg er optimistisk på vegne av Amorim og klubben...minst fem-seks spillere ut, og spillere inn som er tilpasset systemet og på halve lønnen til dagens galskap. Jeg klandrer ikke spillerne, jeg klandrer ledelsen som må ha vært sveiseblinde og tonedøv.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Spirograf1, Can2, Tringe, BluePink, Pangaea, Rød Pølse, Pink Final
Amorim får neste sesong, det er det nok få som betviler. Det er kun nedrykk som kan føre til noe annet, og vi rykker ikke ned. Det er 4-5 lag under oss som heldigvis greit sørger for det, uansett hvor ille ting blir hos oss.
Det flere er skeptiske til handler om hvorvidt neste sesong blir bra eller ei. For hvis ikke, spøker det for en evt. tredjesesong.
Det er mye som skal klaffe fremover for at han sitter ut kontraktstiden på 2,5 år og forlenger. Det er ikke "bare bare" å forsterke troppen med 5-6 mann. Det har vi jo sett nok av prov på tidligere. Vi sliter med å selge, og vi sliter med å hente rette spillere. Og de fleste klubber som selv er veldrevet vil ikke treffe på 6/6 signeringer. Å treffe på 3/6 er nærmere normalen.
Forsvinnende lite av dette er først og fremst Amorim sin skyld. Selv om det absolutt er noen grep han og kan ta for å forbedre situasjonen.
Det flere er skeptiske til handler om hvorvidt neste sesong blir bra eller ei. For hvis ikke, spøker det for en evt. tredjesesong.
Det er mye som skal klaffe fremover for at han sitter ut kontraktstiden på 2,5 år og forlenger. Det er ikke "bare bare" å forsterke troppen med 5-6 mann. Det har vi jo sett nok av prov på tidligere. Vi sliter med å selge, og vi sliter med å hente rette spillere. Og de fleste klubber som selv er veldrevet vil ikke treffe på 6/6 signeringer. Å treffe på 3/6 er nærmere normalen.
Forsvinnende lite av dette er først og fremst Amorim sin skyld. Selv om det absolutt er noen grep han og kan ta for å forbedre situasjonen.
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Jan Erik, Can2, Tringe, Blodfink, BluePink
-
- Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 36559
- Liker mottatt: 27198
For en mann Rùben Amorim er.
Hans nå famøse Vi er kanskje det verste laget i Manchester Uniteds historie likte jeg godt.
Hovedgrunnen til at jeg likte det var at han sa Vi som jeg nevnte for 3 dager siden i denne tråden.
Han inkluderte seg selv, det er sjelden vare i manager verdenen.
Ordet vi var nok ikke bare en detalj.
Det var et gjennomtenkt ordvalg.
Selv om han kanskje angrer litt på den hele og fulle setningen?
Rùben forklarer selv, oversatt på United.no;
For en manager.
Blir bare mer og mer glad i denne mannen.
Blir kan fort bli den største favoritten min i dagens Manchester United godeste Rùben Amorim.
Hans nå famøse Vi er kanskje det verste laget i Manchester Uniteds historie likte jeg godt.
Hovedgrunnen til at jeg likte det var at han sa Vi som jeg nevnte for 3 dager siden i denne tråden.
Han inkluderte seg selv, det er sjelden vare i manager verdenen.
Ordet vi var nok ikke bare en detalj.
Det var et gjennomtenkt ordvalg.
Selv om han kanskje angrer litt på den hele og fulle setningen?
Rùben forklarer selv, oversatt på United.no;
For en mann som sagt.United-treneren var da tydelig på at de først og fremst handlet om ham selv, etter noen tøffe uker prestasjons- og ikke minst resultatmessig med portugiseren ved roret.
Først og fremst vil jeg snakke om det. Jeg snakket mer om meg selv enn om spillerne mine.
– Hvis du ser rundt når jeg snakker, hver gang dere snakker om at spillerne mine ikke er gode nok, så tar jeg søkelyset vekk fra dem. Jeg forstår at jeg ga dere den overskriften, men jeg blir frustrert noen ganger.
– Jeg burde ikke sagt det på den måten, men det er som det er. Det kan være vanskelig for meg å skjule frustrasjonen. Det fine er at jeg sa det samme i garderoben fem minutter før den pressekonferansen.
Jeg tar ikke ansvaret vekk fra spillerne mine, det jeg sier er at budskapet dere (media) gir er at jeg legger det på spillerne.
– Det jeg sa er at dere må lete veldig lenge for å finne et Manchester United-lag som på ti kamper har tapt sju kamper. Og det handler om meg. Fordi det er de samme spillerne, som gjør det verre med meg som trener.
For en manager.
Blir bare mer og mer glad i denne mannen.
Blir kan fort bli den største favoritten min i dagens Manchester United godeste Rùben Amorim.
post liked by: Andtho01, Buchan, Jan Erik, Rød Pølse, BluePink, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
- Liker gitt: 2015
- Liker mottatt: 7723
Er det begynt å snu litt, selv om vi ikke ser bra ut..
Etter 4 strake tap så har vi nå har nå 1 tap på de siste 5 kampene og 3 seire og 1 uavgjort.
Kan det være starten på noe nå?
Har ikke sett ut spillmessig, men vi begynner å få resultater nå kanskje. Så snur jeg kanskje mening allerede i helgen.
Etter 4 strake tap så har vi nå har nå 1 tap på de siste 5 kampene og 3 seire og 1 uavgjort.
Kan det være starten på noe nå?
Har ikke sett ut spillmessig, men vi begynner å få resultater nå kanskje. Så snur jeg kanskje mening allerede i helgen.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Tringe, Jan Erik, Rød Pølse, Buchan, Can2
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.
Eric Cantona
Eric Cantona