Kjedelig at det dør ut...

Forslag til hvordan vi kan gjøre forumet bedre. Si ifra her!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Ivanisevic wrote: 16 Jan 2020, 22:03 Ser du fant noen innlegg fra det forrige Unitedforumet, jeg fant det jeg også. Dessverre ikke det ordentlige Unitedforumet. Har du prøvd å finne det, PF? Altså det som gikk i mange herrens år via united.no med Collina, Kanchelskis, Stevenage og så videre og så videre som moderatorer og admins? DET var forum, det.
Hei [mention]Ivanisevic[/mention]

Nei, har ikke søkt opp det forumet.
Vet det var et veldig bra forum.
Jeg var imidlertid ikke aktiv der.
Ble først aktiv etter at forumet på United.no var ødelagt.

For, egentlig var det vel to forum der?
Det opprinnelige - som du og [mention]offside[/mention] skriver om.
Deretter «oppgraderte» supporterklubben siden sin.
Byttet vel leverandør tror jeg.
Hele forumet ble ødelagt, fantes ikke engang ‘knapper’ til å sette inn videoer, bilder osv med.
Måtte bruke koder som Image, osv.
Det forumet, v 2.0 døde vel ut.
Jeg skrev der, omtrent alene rundt 2014/15 sesongen.
Etterhvert begynte «Jones&Smalling» og «Hitch» å bidra igjen også.

Om noen finner poster fra United.no forum v 1.0 - eller det private Unitedforumet - som gikk fra juli 2015 - nov 2017 - lim dem inn her da vel.

Jeg er aktiv på komm feltet til United.no.
Selv om jeg egentlig synes konseptet er håpløst.
Alt man skriver forsvinner jo etterhvert som artiklene synker på siden.
Helt umulig å holde oversikt.
Fatter og begriper ikke at supporterklubben gikk for den løsningen i sin tid.
Bortsett fra at et komm felt generer klikk.
Brukervennlig er det ikke.
Dessuten sliter de i perioder med brukere som kun er der for å trolle.

Veldig fornøyd med at [mention]RaoulDuke[/mention] åpnet dette forumet.
Og, ikke minst, at det blir vedlikeholdt :clap:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Torquemada wrote: 17 Jan 2020, 06:51 Jeg synes FB og annet lignende blir for mye "bruk og kast" hvis du skjønner hva jeg mener. Det vanskelig å lage en tråd der som man kan følge opp, feks om en spiller.

I går leste jeg kjapt gjennom en tråd på RedArmy på FB, som omhandlet Bruno, men som hadde en avsporing om Ashley Young. Synes ikke det var noe trivelig tone der inne. Korte meldinger med personangrep fordi man er uenige om kvalitet på en spiller. Lavmål...
Ja enig med deg, blir så vanskelig å følge en tråd, eller gå tilbake. Føler man også bare drukner i kommentarer så kommer det opp en ny sak og da forsvinner den gamle saken. Liker det her med forum hvor man kan luke ut dritt og en kan moderere. Er litt mer oversiktlig også.

Personangrep, det er det som er problemet med moderne sosialmedia eller vårt moderne samfunn. Det er bare å åpne opp kommentarfelt også se hva slags oppgulp folk skriver.

Syntes det er bra her, har ikke vært personangrep så vidt jeg vet. Litt takhøyde må vi ha og vi må være uenige. Personangrep håper jeg vi alle kan holde oss gode for.
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Pink Final wrote: 17 Jan 2020, 08:07
Ivanisevic wrote: 16 Jan 2020, 22:03 Ser du fant noen innlegg fra det forrige Unitedforumet, jeg fant det jeg også. Dessverre ikke det ordentlige Unitedforumet. Har du prøvd å finne det, PF? Altså det som gikk i mange herrens år via united.no med Collina, Kanchelskis, Stevenage og så videre og så videre som moderatorer og admins? DET var forum, det.
Hei [mention]Ivanisevic[/mention]


For, egentlig var det vel to forum der?
Det opprinnelige - som du og [mention]offside[/mention] skriver om.
Deretter «oppgraderte» supporterklubben siden sin.
Jeg blander litt i hodet mitt tror jeg.. Det ene forumet ble borte/ødelagt pga en oppgradering som ikke gikk som man trodde, mener jeg å huske. Det andre forumet endte med at TV2 visstnok kontaktet united.no med trusler ettersom det var tråder på forumet der man la ut ulovlige streamer til kamper. Ble litt vondt blod av det husker jeg, united.no endte opp med å bryte all kontakt med forumet, fjernet lenken på hjemmesiden og så videre.

Men klarer ikke helt å huske om dette var det samme forumet eller to forskjellige. Eller hva som var grunnen til at det orginale forumet som jeg og Offside prater om ble borte.

Det nyeste forumet, som Marcell og en annen vel startet på eget initiativ og for egne penger for noen få år siden, det døde kanskje bare ut pga mangel på aktivitet? Eller dro de bare ut pluggen Marcell og han andre? Jeg slutta der før det ble borte så det vet jeg ikke helt.

Jeg for min del diskuterer ingenting av fotball eller andre ting på facebook. Holder meg milevis unna grupper som Red Army Oslo, som jeg har hørt helt absurd mye negativt om. Jeg diskuterer alt jeg diskuterer på twitter. Så for min del er det utelukkende twitter som har "tatt over" for forumdagene. Men bra om man klarer å holde dette forumet i live uten at det dør ut. Er jo rart om United ikke skulle hatt et bra og velbesøkt forum egentlig, som andre toucher innom ellers i tråden.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Ivanisevic wrote: 18 Jan 2020, 21:04 Jeg blander litt i hodet mitt tror jeg.. Det ene forumet ble borte/ødelagt pga en oppgradering som ikke gikk som man trodde, mener jeg å huske. Det andre forumet endte med at TV2 visstnok kontaktet united.no med trusler ettersom det var tråder på forumet der man la ut ulovlige streamer til kamper.
Mulig det er jeg som tåkelegger i min måte å beskrive på.

Prøver igjen ;)
Supporterklubben hadde et veldig bra forum, som du beskriver.
Det kaller jeg Supporterklubbforum v1.0.

Så kom denne «oppgraderingen».
Da ble hele forumet ødelagt.
Restene av det som var kaller jeg Supporterklubbforum v2.0.

Så kom det private forumet som Marcell opprettet sensommer’n 2015.
Der du og Fredrik og en til var admins.
Det forumet ble helt plutselig borte en mandagsmorgen i november 2017.
De dro ut pluggen som du sier.
Tror jeg skrev den siste posten der.
Husker jeg skrev i Liverpool tråden om kvelden, og neste morgen da jeg skulle logge inn var det ikke mer forum :O :oops:

Vet ikke om det ble noe klarere fremstilt :oops: ;)

Også kom dette forumet i 2018 :thumb_up:
Håper også at dette overlever - for dette er et bra forum.
Litt lite aktivitet dog.
Er vel bare rundt 15 stk som skriver her jevnt over.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Savner det gamle forumet, ja. :love: Men fint at vi har et forum som er oppe og går for det er bra mye ræl på de gruppene på Facebook.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 18 Jan 2020, 22:50 Også kom dette forumet i 2018
Håper også at dette overlever - for dette er et bra forum.
Litt lite aktivitet dog.
Er vel bare rundt 15 stk som skriver her jevnt over.


Må ha som mål at vi kan forsette dette forumet her, enn så lenge. Det er nok det siste forumet jeg hiver meg på, om dette skulle bli lagt ned så gir jeg opp nesten.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Jeg må si at jeg synes dette forumet er veldig all right. Jeg har ikke vært så aktiv her, men jeg liker å lese hva andre skriver og mener. Det bor mye kompetanse i dere!!

Tidligere var jeg litt aktiv på united.no, men der synes jeg det har sklidd totalt ut de siste årene. Jeg har hørt myyyye rart om diverse typer der (er dog litt usikker om det er en eller flere) som har operert med flerfoldige falske brukere og at flere som har brukt sitt ekte navn har blitt oppsøkt på facebook med trusler og sjikanerende oppførsel etter krangling inne på komm.feltet. Dette har skjedd fra rundt 2015ish da personen truet halve kommentarfeltet med juling og ble utvist på livstid(?). Jeg fikk høre et navn av en som er aktiv der inne på hvem denne personen er uten at jeg skal utgi han her inne.

Sånne folk kan jo ikke være ekte supportere hvis de oppfører seg på den måten ovenfor medsupportere? Og hvis de blir uenige så burde de absolutt ikke vært halvveis nære sosiale medier i det hele tatt. Det er i hvertfall min mening. Vi får bare håpe og tro at sånne personer ikke forviller seg inn her også, men man kan aldri være sikker.
Post Reply