Ole Gunnar Solskjær

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 09 Jan 2020, 16:32 Bielsa’s lag kjørte rett og slett over United.
Jeg tror en yngre Ferguson ville tilpasset seg den mer intensive fotballen.
Slik han tilpasset seg skiftende stilarter gjennom sine fire første tiår som manager.
Den eldre Ferguson tror jeg ikke orket å begynne på nytt enda en gang.
Han løste ting ved å bli veldig pragmatisk de siste 2-3 årene i United.

United har egentlig ikke vært et godt fotballag siden noen få matcher tidlig om høsten 2011.
Og ikke på fast basis etter 2008/09 imo.
Det er faktisk 10 år.
Om dagens fotball er den verste i moderne tid blir en subjektiv vurdering.

Et av mine høyeste ønsker som supporter er igjen å kunne se et overlegent United ute på gresset.
Et lag de andre frykter.
Tommel opp for dette avsnittet.

Angående "El Loco" Bielsa: En meget eksentrisk og spennende type, med sine prinsipper osv.

Sommeren 2016 ble han ansatt som trener for Lazio, men trakk seg to dager senere. Han begrunnet avgjørelsen med at klubben ikke hadde signert nok nye spillere i følge en avtale, etter at 18 (!) spillere forsvant etter sesongslutt 2016.

Han hadde ikke orket United heller tror jeg, Bielsa krever spillere inn, han bygger. Vår James var vel så og si klar for Leeds, men vi kuppa ham.

Ja, det er et tiår siden United var skikkelig gode...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Er irritert på laguttaket selv om vi slo ut Wolves ikveld. Og innhopp for Rashy, fanken da OGS...(Kommentar fra OGS: Vi skal prøve å stable ham på bena, han har slitt litt)...

FA-cup er mindre viktig enn Anfield...

Herlig med Djordjic` Liverpool-tale i studio.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Synes denne tweeten er passende her.

User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

LUHG!

Vidar Dale Fjeld

https://blogg.tv2.no/minas-fotballblogg ... k-selvmal/

Så fullstendig enig. Men klubb og manager synes handlingslammet og vet ikke hva de skal gjøre. Hvordan skal dette "prosjektet" skape entusiasme hos potensielle nye spillere? Jo, med høye lønninger og vilje til å betale det det koster. Nå prøver United seg med en taktikk de skulle gjort for 10 år siden, med nøysomhet...nå bør de gå for den taktikken. United er i utakt med fotballverden og dens realiteter. Det må nye ider inn...ikke gamle som gikk ut på dato når Ola la opp som spiller.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

At en og annen TV2-journalist eller hva enn de jobber som har på seg meldebuksene for klikk er en ting. Det som overrasker meg her er at det virker som om folk tror at det kommer til å bli så mye bedre om vi bare sparker Solskjær. Hva med å for en gang skyld faktisk følge en plan og en strategi som er lagt av klubben å se hvordan ting utvikler seg over tid? Hvis man fortsatt mener at United er verdens største klubb som kun skal tenke på kortsiktig suksess så er det på tide å se seg selv i speilet. Vi er så langt unna for øyeblikket og løsningen er ikke å begynne å sparke trenere i hytt og pine uten å ha en tankegang på hvordan klubben skal se ut om 5 år.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Klubben har beveget seg i feil retning helt siden ca 2010, inkludert de siste par årene av Fergies tid. Feil har ført til følgefeil, altfor mange kortsiktige prosjekt med ulik retning og filosofi, der ingen har hatt et fotballfaglig helhetsblikk på sammensetningen av spillerstallen.

I mine øyne har Solskjær verken gjort en spesielt dårlig eller spesielt god jobb. Eller rettere sagt; noe av det har vært bra og andre ting har vært for dårlig. Det beste/riktigste har vært å starte den høyst nødvendige fornyelsesprosessen, selv om han må ha skjønt at det ville føre til svakere resultater, kritikk og enormt press på kort sikt. Allerede da Mourinho overtok, var stallen overmoden for overhaling, uten at han løftet en finger for å lufte ut i gangene. Naturlig nok når du bare tenker kortsiktig. Solskjær har derimot satt klubbens vel over sin egen prestisje, akkurat det er jeg faktisk overbevist om.

Noen skrev på Twitter i går - enten får klubben backe ham, eller sparke ham. Det er jeg enig i, alt dødkjøttet som forsvinner ut må erstattes av noe bedre, og i større omfang og raskere enn nå. Tre spillere hver sommer holder ikke, da får vi heller tåle at en og annen overgang slår feil. Akkurat nå er faktisk kvantitet nesten like viktig som kvalitet - når man må drive rovdrift på skadde spillere (Rashford, og Pogba ble vel også rushet tilbake for tidlig) for å i det hele tatt holde seg flytende, er det noe riv ruskende galt.

Så vet ingen av oss hvor kravstor OGS er overfor Woodward bak lukkede dører. Men det må jo nærme seg et metningspunkt for ham snart, tenker jeg.

Sannsynligvis hadde en manager i absolutt toppklasse fått bedre resultater i samme periode. Muligens hadde laget ligget et hakk eller to lenger opp på tabellen, med 5-10 flere poeng. Om dette er en byttehandel jeg ønsker meg, avhenger 100 prosent av hvilken tankegang denne potensielle manageren har. Om det medfører nok en u-sving i tankegang, spillestil og målsetting? Nei takk. Om det er en videreføring av planen og tankesettet, med en erkjennelse av de samme problemene? For all del!

Så kan vi heller ikke glemme at vedkommende må uansett forholde seg til og jobbe under en håpløst ineffektiv og gammeldags klubbstruktur.

EDIT: En negativ ting som begynner å bli mer og mer tydelig, er skadehåndteringen og det medisinske apparatet. Jo mer jeg hører om Rashford-skaden, jo mer sjokkert blir jeg over at han har måttet spille så mye som han har gjort. Alle muskelskadene. Pogba som ble satt inn igjen for tidlig. Umulig å si hvem som har ansvaret her - har Solskjær trosset apparatet eller har de gitt ham feil informasjon? Ser uansett ikke bra ut.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Helt enig med Ryder, styret må enten støtte OGS eller gi han fyken. Og kommer det ikke noen inn nu i Januar så håper jeg OGS tar en FRP og forlater MU for vist det skal forsette på denne måten får han til 7 og sist fansen også mot seg.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Tror ikke OGS forlater skuta frivillig....

Mot Burnley bør det bli massive protester mot Glazer og co...

Men igjen: Nå snakkes det om korttids-løsninger, Keano sa han trodde Ole er desperat etter forsterkninger, det tror jeg også...(Ole selv smiler og alt er i skjønneste orden osv...)

Samtidig passer Ole inn i planen til eierne:

-Minst mulig ut, mest mulig inn av dollar.

-Mest mulig ut av spillere, minst mulig inn. Det spares til fant...?

Men det hele begynner å bli latterlig angående kulturell omstart og annet valgflesk...

Mandzukic, Cavani osv...Om Cavani kommer, (noe jeg bifaller, men jeg bifaller Per Egil Ahlsen også i disse dager)...Hva sier fansen da? De som vil ha slutt på dyre korttids-løsninger? Om Cavani kommer ler jeg meg nesten i hjel.

Det er bare Messi som har høyere målsnitt enn ham innenfor en periode, men han er vel ikke velkommen i United?

Tegneserieklubben MUFC...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

https://www.united.no/nyhetsarkiv/belei ... liverpool/
Synes denne artikkelen gir et litt mer nyansert syn over tingenes tilstand.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Buchan wrote: 20 Jan 2020, 23:07 https://www.united.no/nyhetsarkiv/belei ... liverpool/
Synes denne artikkelen gir et litt mer nyansert syn over tingenes tilstand.
Ja, masse bra i den. Godt han nevner eiere/styret/adm.

Vi kunne jo ledet 1-0, (James med elendig crosser under den gode starten), Pereira burde scora, Martial burde scora. 3 mål det, men faktum er at vi har scora 1 mål på 3 kamper mot Liverpool under OGS. Jeg forventer jo ingenting av MUFC lenger, til det mangler det for mye. Men det er vel håp. En playmaker eller helst to, ja, kanskje 3 må inn. Og en klinisk type på topp, uten Rashford faller dette sammen tror jeg...

De beste lagene har ikke under 3 playmakere i laget. Firmino, Salah, Mane og sikkert flere er playmakere i Pool, City har to stk. Silva, Aguero, Gundogan, Mahrez osv.

Dette med expected goals er alltid litt misvisende stats synes jeg, stemmer ofte ikke helt med mitt bilde av kamper. Skikkelig på moten dette xG-opplegget. I går kunne det vel blitt 6-3 eller noe med bedre avslutninger og assister?
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Enig angående xG, under en periode med Mourinho så skulle vi sluppet inn mer mål utifra xG. Men da reddet DeGea det meste 😊

Deleted User 108

Woodward har ikke gjort det enkelt for Solskjær. Tror nok flere har kommet inn om Solskjær har hatt en blankosjekk.
Må også ta med at vår stjerne, Pogba har vært borte hele sesongen. Det samme med Bailly som jeg gjerne skulle sett sammen med Maguire i midtforsvaret. To spillere med to forskjellige styrker. Tror De passer godt sammen.
Men ingen tvil om at Solskjær har mangler. Hvorfor, uansett motstander bruker vi to defensive midtbanespillere? Hvorfor ikke variere med 4-3-3 f.eks når vi ikke har en 10'er som fungerer? Hvorfor stormer vi ikke i angrep, går i strupen på bunnlag/nyopprykkede lag. Hjemme skal vi styre, kjøre over nesten alle premier league lagene.
Men uansett om Solskjær er rett eller ikke rett mann for United så er jeg ganske trygg på at United er styrket og er bedre rustet når Solskjær gir seg enn når han tok over.

Vidar Dale Fjeld

Fascinerende hvordan en klamrer seg til diverse "statistikker" som en forklaring på klubbens problemer. Alle sykdomstegn som en klubb kan ha, har Manchester United. Bortforklaringer, skader, eiere, forrige managers feil, spillere uten hjertet for United, tilbake til the united way, osv osv...listen er lang. Hva med å starte med det som skjer ute på banen? Hva med å ha fokus på det som skjer på treningsfeltet. Klubben har under Solskjær blitt fornøyd med å lage "problemer" for topplagene, vi er verdens beste når vi tar poeng fra bunnlagene, spillerne er strålende hele veien. Og det eneste vi hører er at vi skal tilbake til grunnprinsippene i klubben? Grunnprinsipper som jeg tror alle andre klubber også har, bare det at United belønner middelmådighet med forbedrede kontrakter til sine spillere. Det er så mye selvmotsigelser i klubben at jeg misstenker at klubben er i ferd med å rakne pga sin arroganse over egen fortreffelighet og overlegne prinsipper. At Ole skulle gå i bresjen for dette er ikke overraskende, han kommer fra den rette politiske siden, har den rette moral og skal være venn med alle. Det går ikke i en prestasjongruppe, der din lagkamerat vil gjøre alt for å ta din plass. Gutteklubben grei, Manchester United gjorde sin største feil siden sprakingen av Tommy Dockerty ved ansettelsen av Ole.
Klubben har ett valg! Det er å sparke Ole, og å bruke 3-5 milliarder på nye spillere straks, minimum i løpet av sommeren. Så får det daglige arbeidet med å bygge en "grunnmur" i klubben gå sin gang.

Middelmådighet er det nye Manchester United under Ole...novisen til Ed!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Vidar Dale Fjeld wrote: 21 Jan 2020, 08:21 Det er å sparke Ole, og å bruke 3-5 milliarder på nye spillere straks, minimum i løpet av sommeren.
Totalslakt av Solskjær.
Enig i noe (mangel på grunnspill) uenig i mye.
Lar det ligge.

Tror du selv på at Glazer vil punge ut med 3-5 milliarder bare manageren byttes ut?

Hovedproblemet i Manchester United heter ikke Ole Gunnar Solskjær.
Det er Avram og Joel Glazer og deres vasall Ed Woodward som har skapt dette kaoset.

Er faktisk glad United har Solskjær til rors.
En mann som faktisk bryr seg om klubben vår.
Det gjør ingen av sjefene hans.
Og derfor er Manchester United der man er.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Mcilroy wrote: 21 Jan 2020, 03:41 Men ingen tvil om at Solskjær har mangler. Hvorfor, uansett motstander bruker vi to defensive midtbanespillere? Hvorfor ikke variere med 4-3-3 f.eks når vi ikke har en 10'er som fungerer?

Men uansett om Solskjær er rett eller ikke rett mann for United så er jeg ganske trygg på at United er styrket og er bedre rustet når Solskjær gir seg enn når han tok over.
Sikkert flere som er uenige, men her på slutten treffer du veldig bra, synes jeg. Om Solskjær er rett mann vet vi ikke, sannsynligvis ikke, men den jobben han gjør nå er utrolig viktig og burde vært gjort for lenge siden.

Men når det kommer til at vi bruker to defensive midtbanespillere til en hver tid, så er jeg uenig. 4-2-3-1, det er bare en formasjon. Det er ikke gitt at det er to defensive midtbanespillere som starter på midtbanen bak den som ligger i 10'er rollen selv om de på papiret står oppført som defensiv. Per dags dato har vi skade på McTominay og Pogba og må derfor spille med Fred & Matic, og det er jeg enig i at blir en smule defensivt, men dette pga skadesituasjonen.

Jeg synes McTominay har vært frisk offensiv da han har spilt sammen med Fred på midtbanen. Og da snakker vi om Scott McTominay. Tenk hva en bedre spiller kunne gjort i samme situasjon.

Og for ikke å snakke om Paul Pogba. Hvis vi starter med en midtbanetrio bestående av Fred og Pogba som de to dype, og Mata i den offensive rollen. Mener du da at vi starter med to defensive midtbanespillere?

Vidar Dale Fjeld wrote: 21 Jan 2020, 08:21 Klubben har ett valg! Det er å sparke Ole, og å bruke 3-5 milliarder på nye spillere straks, minimum i løpet av sommeren.
Ett valg? Sparke Solskjær og bruke 3-5 milliarder i sommer? Kanskje du vil hente tilbake Mourinho, Sanchez og Lukaku også? :oops:
Det er klart at vi må bruke penger, men MÅ Solskjær sparkes? Solide kjøp i fjorsommer, kanskje treffer han like bra i sommer? Det Solskjær er opptatt av er å finne de rette spillerne. De som ønsker å spille for klubben og som ikke bare kommer for pengene og akkurat dette er utrolig viktig.

Jeg føler vi har prøvd taktikken din og det var da Mourinho var trener.. og det fungerte ikke, men jeg er enig i at vi må bruke penger, for stallen vi har i dag er rett og slett ikke god nok. Men Solskjær har vært veldig uheldig med skader, noe det virker som United alltid er. Men hvordan hadde denne sesongen sett ut om Pogba hadde vært skadefri? Og hva om vi ikke hadde bommet på de 2-3 straffesparkene helt på starten av sesongen? Da hadde vi vært plantet godt innenfor topp 4 akkurat nå.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Og forresten, hva tenker dere om helgens Liverpoolkamp og fjorårets Liverpool-kamp da Morinho fikk fyken like etterpå? Er det overhodet ikke fremgang under Solskjær? Liverpool var klart best i helgens kamp, men vi kunne faktisk fått med oss poeng siden de var udugelige foran mål. Men tenk om vi hadde hatt McTominay, Pogba og Rashford? Det kunne endt annerledes.
Post Reply