De gamle gutta holdt på sånn med Rosenborg også, så det syns jeg er helt ok. Et norsk lag på Old Trafford er nå spesielt i en tellende kamp, så jeg har ikke noen problemer med det.
Men det er nå det. Det viktigste er at vi vant, så får vi ta dette småstein for småstein....
(EL) Manchester United -Bodø/Glimt 28.11.24
-
- Liker gitt: 535
- Liker mottatt: 635
Synes dette var en godkjent kamp. Kamp 2 med nytt system. Så hørtes det ut på Wikestad og Skullerud i dag som Glimt rundspilt United men de hadde vel på seg norske briller.
Anthony får vi pes i dag men i mine øyne gjorde han en del bra så 4 eller hva United no ga ham var meget strengt for all del ingen toppkamp av mannen. Højlund viser sitt potensial i dag, Gjøkures som det snakkes så mye om er han bedre? Ingen suksess i Coventry nå spiller han i en liga der laget stort sett dominerer.
Maza var igjen god. Garnacho er et kjempetalent min frykt er at han ikke passer inn i dette systemet og vil bort.
Mine ballinnhav i dag selv om vi ikke alltid vet hva vi skal gjøre med ballen slurver vi den ikke så ofte bort som vi gjorde før.
Martinez takling herlig og klokkerent
Anthony får vi pes i dag men i mine øyne gjorde han en del bra så 4 eller hva United no ga ham var meget strengt for all del ingen toppkamp av mannen. Højlund viser sitt potensial i dag, Gjøkures som det snakkes så mye om er han bedre? Ingen suksess i Coventry nå spiller han i en liga der laget stort sett dominerer.
Maza var igjen god. Garnacho er et kjempetalent min frykt er at han ikke passer inn i dette systemet og vil bort.
Mine ballinnhav i dag selv om vi ikke alltid vet hva vi skal gjøre med ballen slurver vi den ikke så ofte bort som vi gjorde før.
Martinez takling herlig og klokkerent
post liked by: Pink Final, Pwint, Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford
Innser når dere skriver dette at jeg ikke har lagt merke til kommenteringen i det hele tatt. Er blitt så vant til at det er lav kvalitet, at tydeligvis har begynt å la være å høre etter hva de har å si.... Har hørt rykter om at selektiv hørsel er en av fordelene med å begynne å bli gammal
post liked by: Andtho01, Pink Final, Rød Pølse, Pwint, Jan Erik, Tringe, Pangaea, Can2, RedTrafford, Spirograf1
-
- Moderator
- Liker gitt: 3406
- Liker mottatt: 11801
Kasper Wikestad syntes jeg er veldig hyklerisk, hyller Haaland og City hver uke, men skal være politisk korrekt når det kommer Saudi Arabia. Er forøvrig helt på linje med resten av norsk media som tar standpunkt når det passer de og ser mellom fingra ellers.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Andtho01, Tringe, RedTrafford, Spirograf1, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
Skulle til å skrive det samme, så synes det er helt greit egentlig. Vertfall fullt ut forståelig. Er vel ikke så mange som klager på at skikommentatorer heier på nordmenn og -damer, og ler seg skakke når Sverige tryner ned i skogen eller noe slikt. Langt fra nøytralt, men det er liksom slik det er med sportskommentering.Jan Erik wrote: ↑28 Nov 2024, 23:36 De gamle gutta holdt på sånn med Rosenborg også, så det syns jeg er helt ok. Et norsk lag på Old Trafford er nå spesielt i en tellende kamp, så jeg har ikke noen problemer med det.
Men det er nå det. Det viktigste er at vi vant, så får vi ta dette småstein for småstein....
post liked by: red, Jan Erik, Spirograf1, Rød Pølse
-
- Moderator
- Liker gitt: 3406
- Liker mottatt: 11801
Skilandslaget representer Norge, det blir noe helt annet for min del. Jeg har kanskje for høye forventninger til kommentatorer, men når det er så åpenbart ensidig kommentering så sliter jeg sterkt å kalle det for noe annet enn det det er, mangel på kompetanse, integritet og profesjonalitet. Skullerud var så ekstrem i dag at jeg plasserer han i samme bås som Jesper Mathisen, og det er absolutt ikke ment som et kompliment om noen skulle mistenke det.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, RedTrafford, Pwint, Rød Pølse, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
-
Topic author - Kongen av understatements
- Liker gitt: 17256
- Liker mottatt: 6634
Burde jo vært mer overkjøring enn 3-2 mot Glimt. Likefullt så er det Amorim 's ANDRE kamp. Han og laget må jo få tid. Det er ikke gitt at det blir en suksess, men synes det er prematurt å forvente braksuksess rett ut fra startblokkene. 3 poeng er 3 poeng, som andre her har sagt.
post liked by: RedTrafford, Spirograf1, Pwint, Andtho01, Rød Pølse
Kong Eric Cantona
Endelig har vi, tilsynelatende, en manager som tør å si at det finnes ting å forbedre, selv etter seier.
Gikk litt lei den tendensen EtH hadde til å si "it was ferry good".
Idag, "God kamp og 2 mål, men Højlund har mye å forbedre."
Må også være lettere for spillerne å forholde sæ til ka som må gjøres på feltet.
Noen av de 5 faste managerne vi har hatt etter Fergie sa litt for ofte at de va fornøyd og happy, selv etter tvilsomme prestasjoner. Ka ska man som spiller gjøre da? Sjefen sir jo at han va happy, så man gjør jo noe riktig og sikkert ikke mye å forbedre til neste kamp.
Gikk litt lei den tendensen EtH hadde til å si "it was ferry good".
Idag, "God kamp og 2 mål, men Højlund har mye å forbedre."
Må også være lettere for spillerne å forholde sæ til ka som må gjøres på feltet.
Noen av de 5 faste managerne vi har hatt etter Fergie sa litt for ofte at de va fornøyd og happy, selv etter tvilsomme prestasjoner. Ka ska man som spiller gjøre da? Sjefen sir jo at han va happy, så man gjør jo noe riktig og sikkert ikke mye å forbedre til neste kamp.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
Ingen er større enn klubben!
-
- Liker gitt: 182
- Liker mottatt: 657
Velger noe ord nå og ikke rett etter kamp...håper og tror at Amorim får hente sine spillere, og helst 2-3 i januar. Han har ikke spillere til å spille ønsket formasjon. Vi må ha en spillende midtstopper, vi er ikke i nærheten av å ha det. Hele vitsen med tre bak er å ha god spilleforståelse og gode tekniske ferdigheter...de Ligt et bomkjøp. Så trenger vi en ballbehandler på midten, sammen med Ugarte, og frigjøre Bruno til offensive bidrag. Casemiro og Eriksen er nok snart ute...venter nå bare på at Mainoo skal bli helt klar...Mount skal få tid, det fortjener han...han burde passe i systemet. Så kan vi sende Antony på lån en plass..til Ajax kanskje. Vi får takke Bodø/glimt for at de gir oss kampen og scoringer...hadde Glimt vært på sitt beste hadde vi tapt. Laget er per nå et eneste roterom, der ingen finner det de leter etter...synes synd på Amorim akkurat nå...
Last edited by Vidar Dale Fjeld on 29 Nov 2024, 09:31, edited 1 time in total.
post liked by: pixma
Tja, sitter med litt blanda følelser.
Mener vi bør kjøre Bodø Glimt mer på hjemmebane, det er old trafford, med all respekt for Bodø men United skal styre mot Bodø Glimt hjemme, punktum.
Litt kred må en jo gi til Bodø, så får man heller gi United ris fo. Bodø scorer to flotte mål, de ypper. United kan ikke opptre sånn, det er ikke holdbart hvertfall det vi så i første omgang.
2 - 2 målet ser jeg noe tegn til positivitet. Vi presser høyt og vi står høyt på de. Det er noe jeg håper vi kan se mer av United i femtiden. Får vi det mer inn så kan det bli bra. Jeg liker det høye presset og den aggressiviteten.
Laget mangler en toppspiss der oppe. Altså World class spiss, ikke lett å få tak i så klart.
Men ja , 3 - 2 mot glimt er ikke noe en skal skryte av...
Mener vi bør kjøre Bodø Glimt mer på hjemmebane, det er old trafford, med all respekt for Bodø men United skal styre mot Bodø Glimt hjemme, punktum.
Litt kred må en jo gi til Bodø, så får man heller gi United ris fo. Bodø scorer to flotte mål, de ypper. United kan ikke opptre sånn, det er ikke holdbart hvertfall det vi så i første omgang.
2 - 2 målet ser jeg noe tegn til positivitet. Vi presser høyt og vi står høyt på de. Det er noe jeg håper vi kan se mer av United i femtiden. Får vi det mer inn så kan det bli bra. Jeg liker det høye presset og den aggressiviteten.
Laget mangler en toppspiss der oppe. Altså World class spiss, ikke lett å få tak i så klart.
Men ja , 3 - 2 mot glimt er ikke noe en skal skryte av...
Veldig mange ulike reaksjoner på denne prestasjonen. Mulig det har med ulike forventninger å gjøre - både til hva Amorim kan fikse på kort tid og til hvor stor kvalitetsforskjell det faktisk er mellom United og Bodø/Glimt.
Men jeg er en av dem som synes dette var en prestasjon på pluss-siden. Ikke mye, men definitivt pluss. Men så var jeg jo også ganske pessimistisk før kampen, og forventet heller ingen forvandling over natta selv med ny trener. At vi, et lag på (fortjent) 13. plass som prøver å spille inn en helt ny taktikk, skal pisse på et lag som er samkjørt gjennom mange år og med god europa-statistikk, er urealistisk.
Startoppstillingen var et signal om at Amorim fortsatt ønsker å teste ut ulike spillere i ulike roller, og det preger oss selvsagt. Vi er i en fase der vi både eksperimenterer med mannskap og prøver å venne oss til en veldig annerledes måte å spille på.
Under ETH satt vi stadig og var frustrert over åpenbare huller i laget og taktikken, vi slapp til altfor mange avslutninger, hadde smultringformasjon uten midtbane og evnet aldri å kontrollere kamper i lengre perioder, samme hvor svak motstanden var. I går tenkte jeg aldri at det var strukturen som var problemet eller at vi angrep kampen på feil måte. Utførelsen er fortsatt under pari, kanskje blir den ikke bedre med dette mannskapet, men de blir i alle fall ikke begrenset eller satt i store problemer av taktikken og kampplanen.
Forleden, mot PAOK (som jeg mener er en sammenlignbar motstander med B/G), hadde vi 52 prosent ball og 1.16 vs 1.33 i xG. De fikk styre store perioder av kampen. Samme kan en si om Twente-kampen. To av de tre kampene denne sesongen vi har høyest treffprosent på pasningene, er de to siste. Ballinnehavet i går (72 prosent) er årsmeste med stor margin, xG på 2,9 er også årsbeste. Vi kunne scoret 4-5 uten at Bodø/Glimt kunne klagd på det. Så blir det guffent fordi de scorer på de to første sjansene sine, men vi vinner fortjent og burde vunnet med mer.
Nå betyr ikke statistikken all verden med mindre vi vinner, men det forteller MYE om at ting er i endring, og i endring til det positive. Presset sitter bedre og er mye mer samlet. Flere og mer gjenkjennelige angrepsmønstre. Vi ser også at noen enkeltspillere responderer positivt på taktikkbyttet (Højlund) og at andre åpenbart er i stand til å ta til seg instrukser (Bruno sendte vel knapt avgårde en eneste "risikopasning" i går). Forsiktig positiv start for Mount, Mazroui er konsekvent knallgod og Ugarte mye mer komfortabel.
Det eneste jeg stusset på i går, var at Amorim valgte å avslutte kampen med Casemiro som stopper - nå var de Ligt svak, men synes likevel det var en risikabel manøver som jeg føler bidro til en litt unødvendig usikkerhet i avslutningsfasen av kampen. Men han er åpenbart ikke redd for å plukke av spillere som ikke har dagen.
Jeg så veldig mye positivt i går, jeg. Mye endring til det bedre. Baby steps, kanskje, men likevel. Men vi kommer jo ikke til å bli knallgode uten å bytte ut noen spillere som passer bedre inn i rollene som kreves i systemet.
Men jeg er en av dem som synes dette var en prestasjon på pluss-siden. Ikke mye, men definitivt pluss. Men så var jeg jo også ganske pessimistisk før kampen, og forventet heller ingen forvandling over natta selv med ny trener. At vi, et lag på (fortjent) 13. plass som prøver å spille inn en helt ny taktikk, skal pisse på et lag som er samkjørt gjennom mange år og med god europa-statistikk, er urealistisk.
Startoppstillingen var et signal om at Amorim fortsatt ønsker å teste ut ulike spillere i ulike roller, og det preger oss selvsagt. Vi er i en fase der vi både eksperimenterer med mannskap og prøver å venne oss til en veldig annerledes måte å spille på.
Under ETH satt vi stadig og var frustrert over åpenbare huller i laget og taktikken, vi slapp til altfor mange avslutninger, hadde smultringformasjon uten midtbane og evnet aldri å kontrollere kamper i lengre perioder, samme hvor svak motstanden var. I går tenkte jeg aldri at det var strukturen som var problemet eller at vi angrep kampen på feil måte. Utførelsen er fortsatt under pari, kanskje blir den ikke bedre med dette mannskapet, men de blir i alle fall ikke begrenset eller satt i store problemer av taktikken og kampplanen.
Forleden, mot PAOK (som jeg mener er en sammenlignbar motstander med B/G), hadde vi 52 prosent ball og 1.16 vs 1.33 i xG. De fikk styre store perioder av kampen. Samme kan en si om Twente-kampen. To av de tre kampene denne sesongen vi har høyest treffprosent på pasningene, er de to siste. Ballinnehavet i går (72 prosent) er årsmeste med stor margin, xG på 2,9 er også årsbeste. Vi kunne scoret 4-5 uten at Bodø/Glimt kunne klagd på det. Så blir det guffent fordi de scorer på de to første sjansene sine, men vi vinner fortjent og burde vunnet med mer.
Nå betyr ikke statistikken all verden med mindre vi vinner, men det forteller MYE om at ting er i endring, og i endring til det positive. Presset sitter bedre og er mye mer samlet. Flere og mer gjenkjennelige angrepsmønstre. Vi ser også at noen enkeltspillere responderer positivt på taktikkbyttet (Højlund) og at andre åpenbart er i stand til å ta til seg instrukser (Bruno sendte vel knapt avgårde en eneste "risikopasning" i går). Forsiktig positiv start for Mount, Mazroui er konsekvent knallgod og Ugarte mye mer komfortabel.
Det eneste jeg stusset på i går, var at Amorim valgte å avslutte kampen med Casemiro som stopper - nå var de Ligt svak, men synes likevel det var en risikabel manøver som jeg føler bidro til en litt unødvendig usikkerhet i avslutningsfasen av kampen. Men han er åpenbart ikke redd for å plukke av spillere som ikke har dagen.
Jeg så veldig mye positivt i går, jeg. Mye endring til det bedre. Baby steps, kanskje, men likevel. Men vi kommer jo ikke til å bli knallgode uten å bytte ut noen spillere som passer bedre inn i rollene som kreves i systemet.
post liked by: Spirograf1, Pwint, Andtho01, Belfastboy, Rød Pølse, 10Hag, Can2, Pangaea, Buchan, Tringe, Blodfink, Jan Erik, Pink Final
Seier er alltid seier, det var endring å se i systemet til og med for meg. Litt rot her og der.
Højlund fikk litt trua igjen vel.
Om jeg skal henge ut noen her, så støtter jeg skepsisen til MdL, ser ikke så bra ut hittil. Han har jo sleti litt i flere år egentlig Fint om han finner form og spiller godt, men HMag kan like godt spille. Eller Evans, Shaw, Martinez, Mazraoui m. fl. Spent på fremtiden til nederlenderen.
Højlund fikk litt trua igjen vel.
Om jeg skal henge ut noen her, så støtter jeg skepsisen til MdL, ser ikke så bra ut hittil. Han har jo sleti litt i flere år egentlig Fint om han finner form og spiller godt, men HMag kan like godt spille. Eller Evans, Shaw, Martinez, Mazraoui m. fl. Spent på fremtiden til nederlenderen.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Andtho01, 10Hag, Can2
LUHG!