Manchester United-Bodø/Glimt
Europa League
Torsdag 28. november kl. 21.00
Old Trafford
Dommer:
Lawrence Visser, linjedommere: Rien Vanyzere and Thibaud Nijssen. (BELGIA).
Skader
Manchester United: Yoro, Maguire, Collyer. Evans og Lindelôf usikre.
Historisk sus
Ja, det skrives historie når Bodøs stolthet Bodø/Glimt kommer til Drømmens Teater! Dette er første gang Manchester United møter et norsk lag i en offisiell kamp. Det er Norges nåværende beste -i hvertfall Norges mest meritterte lag de siste fem årene som står på motsatt banehalvdel i slutten av november. Det er å lese at "De gule hordene" kommer med både spent forventning - og en smule ærefrykt. Som seg hør og bør. Et heltent Glimt-lag med alt å vinne, kan være en vanskelig nok oppgave for mange. Glimt har da også hatt en noen imponerende resulater i EL hittil; Seire mot Porto og Braga, Uavgjort mot Union og nå sist tap mot Qarabag. Så har vi sagt det før, men vi skal og bør vinne denne, alt annet vil være en nedtur og et stort skrap i lakken. Vi må imidlertid møte påskrudd og ikke undervurdere motstanderen. Enkel filosofi, men likevel svært viktig.
De Gule
Det forventes ca. 6500 Bodø/Glimt supportere til kampen. Det må være lov å si, de har en av de mindre "scwung"ende-navnene på en supportergruppe, det klinger unektelig bedre med "Bataljonen", "Kjernen", "Hordene","Klanen" og "Bohemene". Men "J-feltet" er det altså som kommer - nok noe utvidet for anledningen. Klubben har Seriegull fra 2020, 2021 og 2023 - og alt tyder på 2024 også. De ble cupmestere i 1975 og 1993.
Man kan ikke snakke om Bodø/Glimt, uten å snakke om familien Berg. (Familiene Neville og Flo, og sikkert en hel del andre har også gjort seg bemerket gjennom historien.) Det er likevel noe helt spesielt med familien Berg og den suksessen de har hatt både i Glimt og i andre klubber. Det er tre generasjoner fotballspillere, fra Harald "Dutte" Berg og hans bror Knut Helmer Berg. De var begge midtbanespillere i Glimt. Haralds tre sønner Ørjan, Runar og Arild fulgte på, og sønnen til Ørjan - Patrick er aktiv pr. i dag. Patrick er for øvrig United-supporter, og rapporteres og glede seg ekstra mye til denne kampen. Ørjan Bergs datter, Sara, spiller på Bodø/Glimts damelag. De spiller i Toppserien neste sesong, etter en dramatisk kamp mot Åsane i går. Familien Berg mottok Kniksens hederspris i 2021.
De Røde
Vi hadde jo håpet på mer enn uavgjort mot Ipswich. Utvilsomt, men vi kan ikke forvente mirakeler over natten. Redaktør i United Supporteren, Lars Morten Olsen, maner til tålmodighet og at det blir krevende for Amorim, men så er det disse forventningene mange av oss likevel har. Flere av oss er kjempe optimister for framtida nå, men så må man helle litt kaldt vann i blodet også - jeg er slett ikke spesielt flink til det selv, men jeg vet jo at det er fornuftig... Så leste jeg noen innspill fra talentspeider Tor-Kristian Karlsen som sier Amorim har verktøyene for å løse det. Han sier også at "..United ikke har en håpløs spillergruppe. Jeg tror det er mange som vil få en ny vår under Amorim." Det er litt delte meninger her inne om akkurat det, men la oss ihvertfall håpe og tro at han får rett.
(EL) Manchester United -Bodø/Glimt 28.11.24
-
Topic author - Kongen av understatements
- Liker gitt: 17254
- Liker mottatt: 6634
Last edited by Can2 on 28 Nov 2024, 04:19, edited 3 times in total.
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pwint, Belfastboy, Torquemada, RedTrafford, Pink Final, Ryder, Blodfink, Spirograf1, Pangaea, alfen74
Kong Eric Cantona
-
- Liker gitt: 409
- Liker mottatt: 1751
Jeg satser på at Amorim ikke finner løsningen på Uniteds problemer i akkurat denne kampen. Håper på noen lynraske overganger fra Glimt, med tilhørende mål.
Sara Berg bør også nevnes når familien Berg trekkes fram.
Sara Berg bør også nevnes når familien Berg trekkes fram.
Last edited by Torquemada on 24 Nov 2024, 21:34, edited 1 time in total.
post liked by: Can2, Pink Final, Pangaea
-
- Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 34818
- Liker mottatt: 25377
Helt rå kamptråd @Can2, tusen takk.
Om bare Manchester United kan levere noe i nærheten av det du har tilberedt for oss her - så kan vi være forberedt på å gjøre et godt måltid ut av Bodø/Glimt.
Flott at du tok med familien Berg, en av Norges fremste fotball familier.
I og med at Bodø/Glimt var de første her hjemme til å synge etter britisk stil på match, så er det en fin første norsk motstander for oss.
J feltet mot K stand .
Den gule horde vs Red Army.
Og…ikke no mot Stretford End .
Om bare Manchester United kan levere noe i nærheten av det du har tilberedt for oss her - så kan vi være forberedt på å gjøre et godt måltid ut av Bodø/Glimt.
Flott at du tok med familien Berg, en av Norges fremste fotball familier.
I og med at Bodø/Glimt var de første her hjemme til å synge etter britisk stil på match, så er det en fin første norsk motstander for oss.
J feltet mot K stand .
Den gule horde vs Red Army.
Og…ikke no mot Stretford End .
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Can2, Rød Pølse, Pwint, Pangaea, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
Tusen takk for flotte ord, @Pink Final Veldig hyggelig å høre! Tror kyllingene må rusle slukøret hjem fra denne ja!
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Andtho01, Pwint, RedTrafford
Kong Eric Cantona
Liker ikke denne kampen, blir dritflaut om vi ikke vinner - og det kan fort skje.
Tipper Amorim kjører bortimot toppa lag her - vi trenger en seier og en god opplevelse, og han er nok veldig gira på å finne førsteelleveren sin så fort som overhodet mulig. Men nettopp derfor tror jeg det blir en del endringer fra det laget som startet mot Ipswich og som ikke fungerte veldig godt.
* Selv om Amad var ok som vingback, tror jeg det er bak spissen han vil være aller best.
* Tror derfor også at Dalot og Mazraoui vil være først på blokka som vingbacker inntil videre (og når noen andre kan spille høyre stopper). Men da helst Dalot på høyre og Mazraoui på venstre. Mazraoui er per i dag vår jevneste og mest anvendelige spiller.
* Tror nemlig at Shaw er mest aktuell som venstre stopper i første omgang, kanskje aller mest fordi den fysiske belastningen der vil være noe mindre enn som vingback.
* Tror Amorim vil rotere nokså jevnt mellom Bruno, Mount og Amad i plassene bak spissen.
* Ugarte bør være bankers som en av to sittende. Mainoo tar den andre når han er fit, før det kan enten Casemiro, Eriksen eller til og med Mount og Bruno ta i et tak i den posisjonen.
* Tipper Højlund får sjansen fra start mot B/G, slik at Amorim får sett ham i en hel kamp.
Men håper vi får se dette laget mot B/G (forutsatt at de som var ute mot Ipswich fortsatt er ute)
Tipper Amorim kjører bortimot toppa lag her - vi trenger en seier og en god opplevelse, og han er nok veldig gira på å finne førsteelleveren sin så fort som overhodet mulig. Men nettopp derfor tror jeg det blir en del endringer fra det laget som startet mot Ipswich og som ikke fungerte veldig godt.
* Selv om Amad var ok som vingback, tror jeg det er bak spissen han vil være aller best.
* Tror derfor også at Dalot og Mazraoui vil være først på blokka som vingbacker inntil videre (og når noen andre kan spille høyre stopper). Men da helst Dalot på høyre og Mazraoui på venstre. Mazraoui er per i dag vår jevneste og mest anvendelige spiller.
* Tror nemlig at Shaw er mest aktuell som venstre stopper i første omgang, kanskje aller mest fordi den fysiske belastningen der vil være noe mindre enn som vingback.
* Tror Amorim vil rotere nokså jevnt mellom Bruno, Mount og Amad i plassene bak spissen.
* Ugarte bør være bankers som en av to sittende. Mainoo tar den andre når han er fit, før det kan enten Casemiro, Eriksen eller til og med Mount og Bruno ta i et tak i den posisjonen.
* Tipper Højlund får sjansen fra start mot B/G, slik at Amorim får sett ham i en hel kamp.
Men håper vi får se dette laget mot B/G (forutsatt at de som var ute mot Ipswich fortsatt er ute)
Onana
Mazraoui - De Ligt - Shaw
Amad - Ugarte - Mainoo - Dalot
Bruno - Mount
Højlund
Mazraoui - De Ligt - Shaw
Amad - Ugarte - Mainoo - Dalot
Bruno - Mount
Højlund
post liked by: Pink Final, red, 28FPellistri, Jan Erik, Can2, Rød Pølse, Belfastboy, Pangaea
Kanskje litt vel sprekt å spille med bare én naturlig midtstopper. Jeg også håper på Højlund fra start. Gjerne Mount også,bare redd for at han ryker ut i flere mnd igjen hvis han spiller fotball
post liked by: RedTrafford, Can2
Nydelig levert, @Can2. Dette var artig lesning. Med over 6,000 nordlendinger på vei, får vi se den gule tannbørsten på Old Trafford, mon tro?
Det er ellers et tankekors at vi trolig stiller med toppet lag, mens Glimt muligens kommer med et slags B-mannskap, som @Ryder rapporterer over her. Vi får håpe at Knutsen & Co. kommer til å angre på akkurat det siden. Uansett, United mot et norsk lag i tellende kamp, det er en merkedag for norsk fotball. I og med at det blir Amorims første hjemmekamp på Old Trafford, så er det jo også en merkedag for United, der alt annet en seier nok blir en nedtur.
Det er ellers et tankekors at vi trolig stiller med toppet lag, mens Glimt muligens kommer med et slags B-mannskap, som @Ryder rapporterer over her. Vi får håpe at Knutsen & Co. kommer til å angre på akkurat det siden. Uansett, United mot et norsk lag i tellende kamp, det er en merkedag for norsk fotball. I og med at det blir Amorims første hjemmekamp på Old Trafford, så er det jo også en merkedag for United, der alt annet en seier nok blir en nedtur.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Pangaea, Can2, Rød Pølse
Nå har vi vel bare to friske. Og ganske sikker på at Shaw fungerer bedre i en sånn rolle enn Evans, som helst er et alternativ som den sentrale stopperen.
Men godt mulig vi ikke risikerer Shaw fra start riktig ennå…
post liked by: Pink Final, Can2, alfen74
-
Tusen Takk @alfen74 Hyggelige ord!
Hvorfor stille Glimt B-laget tro? Skader? (Fant ikke skadeoppdatering på dem, ikke lett grundig nok, antagelig. @Andtho01 har gode kilder på slikt.) Eller har de nok poeng til å cruise videre? En tellende kamp på Old Trafford burde være "ein fraimfrå" anledning til å stille sine beste, uansett. Synes jeg.
Hvorfor stille Glimt B-laget tro? Skader? (Fant ikke skadeoppdatering på dem, ikke lett grundig nok, antagelig. @Andtho01 har gode kilder på slikt.) Eller har de nok poeng til å cruise videre? En tellende kamp på Old Trafford burde være "ein fraimfrå" anledning til å stille sine beste, uansett. Synes jeg.
post liked by: Pink Final, Andtho01, alfen74, Belfastboy, Rød Pølse
Kong Eric Cantona
-
- Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Liker gitt: 34818
- Liker mottatt: 25377
Tenker det har med serieavslutninga å gjøre @Can2.
Gullkamp til helgen.
Det sagt, jeg tenker de stiller med noen førstelagsspillere i hvert fall.
Gullkamp til helgen.
Det sagt, jeg tenker de stiller med noen førstelagsspillere i hvert fall.
post liked by: Can2, alfen74, Belfastboy, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
Ja, stemmer nok det @Pink Final. Mitt helt uselviske ( ) ønske er at Glimt stiller med første-elleveren, som sliter seg helt ut - men likevel må bite i gresset på Drømmenes Teater.
post liked by: alfen74, Belfastboy, Pink Final, Rød Pølse, Jon Andreas
Kong Eric Cantona
Takk for kamptråd @Can2 har ikke så gode kilder på Bodø sine skader men bruker FotMob. Vetti, Bassi, Skeide og Burakovsky er ute for Glimt.Can2 wrote: ↑26 Nov 2024, 11:55 Tusen Takk @alfen74 Hyggelige ord!
post liked by: alfen74, Can2, RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse
Hate Glazer love United
-
- Donor
- Liker gitt: 25355
- Liker mottatt: 17516
Fin kamptråd @Can2
Gikk fra å grue meg til denne kampen til å plutselig glede meg etter Amorim kom.
Men etter helgens kamp er jeg jaggu usikker igjen.
Spørs hvor mye det er i disse ryktene om at Bodø skal stille et svakere lag.
Å skulle drite seg ut mot et norsk lag, er litt verre enn mot andre lag syns jeg.
Tipper enten eller her. U eller storseier.
Ser også at kyllingene prøver å skaffe seg billetter på andre deler av stadion.
I så fall håper de blir fjernet. Hardt og brutalt
Gikk fra å grue meg til denne kampen til å plutselig glede meg etter Amorim kom.
Men etter helgens kamp er jeg jaggu usikker igjen.
Spørs hvor mye det er i disse ryktene om at Bodø skal stille et svakere lag.
Å skulle drite seg ut mot et norsk lag, er litt verre enn mot andre lag syns jeg.
Tipper enten eller her. U eller storseier.
Ser også at kyllingene prøver å skaffe seg billetter på andre deler av stadion.
I så fall håper de blir fjernet. Hardt og brutalt
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, Can2