Akkurat nå hører jeg på...

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?

Topic author
Pangaea
Liker gitt: 6574
Liker mottatt: 8609

Noen dager sent ute, men utrolig kjipt at Bjørn Müller i Backstreet Girls plutselig døde :tear: :bigcry:

En legende. Kvil i fred :heart:
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Buchan, Pink Final, Can2, Rød Pølse, Spirograf1, Ryder, Blodfink

Spirograf1
Liker gitt: 2852
Liker mottatt: 2617

Grunnet julebord-helg med jobben, og påfølgende, eh, slapphet, har jeg ikke lyttet til så mye i det siste.

Men i dag lytter jeg på:
The Pointer Sisters - I'm so excited
The Stone Roses - This is the one

Kan ikke komme på noen spesiell grunn til at det ble disse to sangene akkurat i dag.

😉
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Can2, Rød Pølse, Blodfink

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 25356
Liker mottatt: 17522

Fortsetter som forrige helg og lytter til Leonard Cohen og albumet Future.
Tenker spesielt på låten 'Waiting for the miracle' , som bør passe til det som skal skje utover dagen i dag. :D
post liked by: Can2, Pangaea, Rød Pølse, Blodfink

Topic author
Pangaea

Vi må visst vente litt til 😅
post liked by: RedTrafford, Can2, Blodfink

RaoulDuke
Grunnlegger
Liker gitt: 129
Liker mottatt: 1081

Noen som hører på Royal Blood? Anbefaler det første albumet som bare heter det samme. Typhoons er også ganske bra. De lager mye lyd til å bare være trommis og bassist. Imponerende å se på live.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink

Spirograf1

Vært lite Lyttefredag i det siste, helgene går med til andre ting nå inn mot jul.
I det siste har jeg hørt mye på det eminente dobbelalbumet Mellon Collie And The Infinite Sadness fra The Smashing Pumpkins.
Dette var det ultimate albumet fra bandet fra Chicago, med en haug med radiohits og mange andre perler som aldri nådde den statusen.
Give it a listen :)
post liked by: Can2, RedTrafford, Belfastboy, Rød Pølse, Pwint, Pangaea, 28FPellistri, alfen74, Blodfink

Spirograf1

"Du, ska vi itte hæller ta æn slik æn Lyttefredag?"

Jeg har fortsatt gjenhøret av Mellon Collie And The Infinite Sadness, et dobbelalbum som faktisk fyller 30(!!) år til neste år. Dette er et imponerende verk, som inneholder minst 4 ulike sjangere i ett: klassisk, pop, rock og metal.
Selv om det er mange sjangere på albumet, er det et par røde tråder: En helt utsøkt sans for melodi, samt melankonien.

Som nevnt hadde albumet en rekke hits, som Tonight, Tonight, Zero, Bullet With Butterfly Wings og 1979, men jeg har som vanlig hørt mest på andre sanger ;)

Her er min liste:
  • Beautiful. En helt grei låt frem til mellomspillet fra ca. 1:49, da er det bare å finne fram gåsehuden. Beautiful!
  • Thru The Eyes Of Ruby. Drømmende, svevende, og samtidig en knalltøff rockelåt. Låten skifter ham midtveis og blir rolig, før de bygger mot et klimaks og går over i drømmeland igjen.
  • Bodies. Her er vi over i grenselandet mellom hardrock og metal, uten at bandet mister det melodiøse. En lydvegg fra start til (nesten) slutt!
  • Porcelina Of The Vast Oceans. Nok en drømmeland-låt, med en intro på drøyt 2 minutter. Sangen skifter stil flere ganger gjennom de drøyt 9 minuttene den varer.
  • Mellon Collie And The Infinite Sadness. Siste låten er åpningssporet på plate 1, og det jeg mener er sporet som hører til klassisk. En helt nydelig melodi, om denne Mellon Collie som kjenner på en uendelig tristhet.
Oppdatert liste på Spotify: https://open.spotify.com/playlist/0Wdz9 ... 494c1b4260
Qobuz-prøven min gikk ut, og jeg har foreløpig valgt å ikke abonnere.
post liked by: Pink Final, Can2, Pangaea, alfen74, Belfastboy, RedTrafford, Blodfink, red

Topic author
Pangaea

Tusen takk for disse innleggene. Fryktelig mye jeg ikke har hørt om på den Spotify-listen din, så føler meg litt enspora her 😊 men blir vel kanskje slik når jeg ikke har abonnement på verken Spotify eller noe annet, og må bruke mitt eget ganske begrensede musikk på CDer og lossless + mp3 på PC.

Migrene gjør også at jeg ikke kan høre så mye på musikk som jeg brukte.

Har for øvrig fått tyske eposter om billetter til Guns n Roses, så da er de klar for turné igjen.
post liked by: alfen74, Can2, RedTrafford, Spirograf1, Blodfink

28FPellistri
Liker gitt: 1705
Liker mottatt: 6170

Bare til å gjøre seg klar @Spirograf1

https://www.vg.no/rampelys/i/93GkwW/the ... -til-norge

Dette kan fort være en grunn til å reise til Trondheim i slutten på sommeren!
post liked by: Blodfink, Spirograf1
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Spirograf1

Det var uventet! Men for noen priser det er på billetter...
post liked by: Blodfink

Blodfink
Donor
Liker gitt: 30300
Liker mottatt: 24032

Oi, den kunne jeg jaggu tenkt meg å kommet meg på. Anbefaler også gitar-riffene på Cherub Rock og Quiet etter introene i begge låter fra Siamese Dream-skiva. Tunge riff sitter tungt i bevisstheten. Smashing har mye bra altså.
post liked by: Spirograf1
LUHG!

Spirograf1

Quiet-riffet hadde jeg ikke i hodet, @Blodfink, måtte ta en lytt. Tungt og godt riff det der!

Sjekk også Soma og Mayonaise. Begge starter rolig og drar til etter hvert. Nei, må nok komme meg til Trondheim neste august 😅
post liked by: 28FPellistri, Blodfink

28FPellistri
Liker gitt: 1705
Liker mottatt: 6170

Min personlige favoritt er "Muzzle" - Mektig låt syns jeg.
post liked by: Blodfink, Spirograf1
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Spirograf1

Det er fredag! Et par ekstra rosiner i pølsa (som ikke høres spesielt godt ut, hva er greia med rosiner i pølser?) er at det også er juleferie og at juleprogrammet i PL snart er i gang 🎅

Kveldens tema har rett og slett vært "lykkepille".
Altså sanger som både passer til allerede godt humør og til å løfte humøret :)
  • Roxette - How Do You Do!
  • Blondie - Maria
  • No Doubt - Just A Girl
  • Aerosmith - Fever
  • Tønes - Sprøe svor - i anledning jula
Liste oppdatert: https://open.spotify.com/playlist/0Wdz9 ... c8951d42d4

God lyttehelg :)
post liked by: Belfastboy, Can2, RedTrafford, 28FPellistri

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 25356
Liker mottatt: 17522