Marcus Rashford

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
Post Reply
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Når folk snakker om "favorittspiller", tolker jeg det ofte som spillere du har et nesten irrasjonelt positivt forhold til. Spillere du er mer glad i en kanskje kvaliteten i seg selv tilsier, og som du er villig til å forsvare til det siste.

Min forrige var Michael Carrick, men i dagens United-lag er det kun én sånn spiller for meg: Marcus Rashford. Egentlig helt siden debuten, og spesielt etter det elleville målet mot West Ham som [mention]Pink Final[/mention] nevner lengre oppe i tråden. Falt nok for ekstremkvalitetene som var synlig helt fra starten, noen ganger føler du deg bare sikker på at HER er det en juvel. At han kommer fra eget akademi og er Manchester-gutt teller selvsagt også, men der er det mange å velge mellom.

Etter er periode med motgang, mye drittslenging og (etter mitt syn) blodig urettferdig kritikk, er det selvsagt deilig å "få rett" til slutt, men personlig ville jeg hatt tålmodighet med Rashford mye lengre enn dette.

Fint å se intervjuene, virker som en seriøs, reflektert og tvers gjennom god gutt - noe også hans aktivitet på sosiale medier understøtter. Veldig aktiv med veldedighet, og svarer folk skikkelig.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ryder wrote: 12 Dec 2019, 09:24 Når folk snakker om "favorittspiller", tolker jeg det ofte som spillere du har et nesten irrasjonelt positivt forhold til. Spillere du er mer glad i en kanskje kvaliteten i seg selv tilsier, og som du er villig til å forsvare til det siste
Enig her, subjektivitet er en supporters privilegie. :hah:
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Leste litt på twitter der fansen i England diskuterer rundt en eventuell overgang for Bruno og hvilket draktnr. han bør få. Mange sier 7, andre foreslår at han ikke bør få 7, enig...Det har vist seg å være skummelt, alle som får 7 går det jo rett i hundene med...Bruno bør få 11.

Noen mener Rashford kan få 7. Enig. Om han ønsker det selv, tror han kan klare å bryte forbannelsen.

Ønsker ikke å ta sjansen på at ny spiller ikke lykkes :hah: . Egentlig bør Bruno få 8, men det blir kanskje neste sesong. Mata må beholde den så lenge han er i klubben.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg er ekstremt lite overtroisk av meg. Fundamentalistisk-ateist-skeptiker.

Om mannen får nr 7 , 77 eller 777, skal ikke ha noe å si. Det er mannen inne i trøya som teller.

Overtro er bare en utvei for å ta vekk skylda fra seg selv. "I dag hadde jeg ikke på lykke-trusa, derfor gikk det galt".
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Torquemada wrote: 12 Jan 2020, 16:33 Jeg er ekstremt lite overtroisk av meg. Fundamentalistisk-ateist-skeptiker.

Om mannen får nr 7 , 77 eller 777, skal ikke ha noe å si. Det er mannen inne i trøya som teller.

Overtro er bare en utvei for å ta vekk skylda fra seg selv. "I dag hadde jeg ikke på lykke-trusa, derfor gikk det galt".
:hah: :hah: :hah: , ja, enig, ikke overtroisk selv, men på Uniteds vegne er jeg villig til å bli det :hah:

Liker "troen" din :thumb_up:
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Snakk om at Rashford kan være ute opptil flere måneder. Det er jo ikke godt nytt for oss i det hele tatt.



Henry Winter som er en troverdig journalist, skrev faktisk før Wolves kampen at Rashford trenger hvile. Han har nok hat en del inside info.

Det her må jeg virkelig si var en bommert av Soslkjær,
Been playing thru immense pain to help #mufc.
Idiotisk å hive han innpå i den kampen. Nå blir det tøft for oss, resten av sesongen. Våre beste spillere faller om som fluer.

Vidar Dale Fjeld

Tretthetsbrudd for Rashford som følge av overbelastning...når en ikke handler spillere i en tynnslitt tropp så går det sånn. Ikke akkurat verdens beste ledelse fra trenerapparatet.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16727

Rashford har vært sesongens beste spiller.
Et stort tap at han fikk denne skaden.

Skjønner ikke hvorfor det alltid må bli en syndebukk.
Dette tretthetsbruddet kunne kommet uavhengig av de minuttene han fikk mot Wolves.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Pink Final wrote: 19 Jan 2020, 21:28 Rashford har vært sesongens beste spiller.
Et stort tap at han fikk denne skaden.

Skjønner ikke hvorfor det alltid må bli en syndebukk.
Dette tretthetsbruddet kunne kommet uavhengig av de minuttene han fikk mot Wolves.

Joda, men når det skrives Been playing thru immense pain to help #mufc......... Da er det jo litt beklagelig. Men så klart, mye av dette skyldes elendig rekrutteringspolitikk. Det har vært grusomt.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Føler Rashford er den eneste av våre offensive som er kapabel til å lage trøbbel for andre lag. Enorm nedtur at han er ute i flere uker, rett og slett. Mata får en viktig rolle i laget fremover, tror jeg. Vet ikke helt om jeg foretrekker diamantformasjonen med Mata bak to spisser eller 4-2-3-1.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pink Final wrote: 19 Jan 2020, 21:28 Skjønner ikke hvorfor det alltid må bli en syndebukk.
Dette tretthetsbruddet kunne kommet uavhengig av de minuttene han fikk mot Wolves.
Sikkert mulig det, men det hjalp nok ikke det som skjedde mot Wolves, jeg mener det er helt ok å kritisere lagledelsen for dette.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Truth hurts........ Men det er sant det som sies.

A.C. Fergie
Posts: 52
Joined: 10 Aug 2018, 12:18
Liker gitt: 5
Liker mottatt: 5

Har vi ikke et medisinsk apparat? Enten så må de lyttes til, eller så må man kanskje tenke på å få inn kompetent personell.

Vidar Dale Fjeld

Pink Final wrote: 19 Jan 2020, 21:28 Rashford har vært sesongens beste spiller.
Et stort tap at han fikk denne skaden.

Skjønner ikke hvorfor det alltid må bli en syndebukk.
Dette tretthetsbruddet kunne kommet uavhengig av de minuttene han fikk mot Wolves.
Det er meget mulig at bruddet kunne kommet uansett spill/kamp osv. Men det er ikke poenget. Poenget er at Ole og trenerstab har drevet rovdrift på spillere. Jeg tenker mest på Rashford, men også andre som burde fått hvile i flere andre kamper. Ole skryter av alle spillerne, roser mentalitet og vilje, fra akademiet/reserver til A-stallen. Hvorfor da denne rovdriften på vår desidert beste spiller i nær sagt alle kamper? Og ryktet om Rahsfords helsetilstand har pågått lenge og det er leders ansvar å si til en spiller at nå tar du en pause, uansett hva spiller måtte ønske.
Nå får vi alt mitt i fleisen i en tropp som i utgangspunktet har skreket etter forsterkninger, spesielt med tanke på de som forsvant. Men neida, vi er United, vi har fantastiske spillere, de jobber utrettelig på trening osv. All den svadaen av selvfølgeligheter som renner ut av munnen på Ole.
Få fjernet Ole før han har skakkjørt klubben totalt, sammen med sine overordnende som bryr seg nada om fotballen som serveres. Jeg får virkelig håpe at Ole ikke får kjøpt de spillerne han vil ha...sånn at nestemann i managerstole må rydde opp igjen i en stall der flesteparten burde fått sparken i stedet for nye kontrakter.
Det stilles tydeligvis ikke krav til Ole, ikke krav om fremgang, spillemønster, og offensive bidrag(sluttprodukt) fra backer og våre offensive spillere generelt. Med Ole i førersetet så havner vi enda lenger etter de beste...og med seg i trenerteamet som de nærmeste, har han noviser på dette nivået og en Phelan som var en assistent under SAF.
Det snakkes om liten avstand opp til CL-plass...jeg snakker om liten avstand ned til Burnley og Southampton. Men først skal visst byggverket rives helt ned før en skal bygge nytt. Men da bør de som utfører konstruksjon og de faglige arbeider være kompetente nok.... i verdens snart ikke største klubb.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ræva nyheter om Rashford.

Og nei, innhoppet mot Wolves var neppe problemet, men det kommer jo fram her at han spilt med skade nærmest i månedsvis. Høres ut som en helt uforsvarlig rovdrift og ikke minst utilgivelig gambling med en spillers helse og karriere.
I stedet pruter vi så lenge over fysioterapeuten til Celtic at han til slutt ikke gidder mer og blir der han er... :angry:
Post Reply