Kan absolutt anbefale Bjella, @Pwint
Blir bare mer og mer glad i Norsk musikk til eldre jeg blir, og musikk med gode tekster og melodier. Der havner jeg ofte til Vestlandet, men finnes definitiv mer ukjent vakker musikk fra de fleste plasser i landet.
Ble litt lytting i går kveld også. Småsyk, så da ble det egentid med musikk

Roger Græsberg & Foreningen - Vill Hest
Norsk "country", med vakker melodi og kul tekst. Er ikke noe stor fan av de egentlig, men der de treffer meg så er det meget bra. Det gjør de på "Vill hest".
Bendik - Himmelen
Bodø kan musikk også de, ikke en typisk artist jeg trodde jeg skulle like, og det er litt likt her som med en del andre, de treffer meg ikke alltid, men det gjør Bendik eller Silje Halstensen som hun egentlig heter på denne sangen.
Virkelig - Du Treng En Venn
Når man først er i Bodø, nydelig pop fra Virkelig med god og sterk tekst. Sangen er fra deres siste album, med den fengende tittelen "For Ung Til Å Være Trist" - Kan absolutt anbefale hele plata, noe av det bedre innen norsk pop på norsk, siste årene. Fengende melodier!
Stein Torleif Bjella - Etableringsfasen
Bjella må til. Nydelig tekst og melodi, og sikkert noen som kan kjenne seg litt igjen. Sangen ble til og med covret av det norske rockebandet Spidergawd.
Odd Nordstoga - I Går
Tenker automatisk trekkspill og fele, når jeg hører om Nordstoga, så dette vakre lydbildet var en overraskelse første gang jeg hørte den, men ble raskt en favoritt. Helt nydelig sang syns jeg og som vanlig en god tekst. Noe internasjonalt over lyden. Så vi kan musikk her i Norge også, om noen fortsatt skulle være i tvil.