Ex-spillere

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 4042
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 20562
Liker mottatt: 13895

LoveBruno&Rashford wrote: 30 Apr 2024, 06:42 Fant ikke egen tråd av Robin van Persie så jeg skriver det her.
Nå tar han over sjefsstolen hos Heerenveen. Spennende type, håper han lykkes i managerrollen.
Er nok bare er tidsspørsmål før han er i trenerstaben vår 😆
post liked by: Andtho01, RedTrafford, Jan Erik, 10Hag, Rød Pølse, Pink Final, Can2, Blodfink, Pangaea
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 3507
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 17591
Liker mottatt: 16022

Álvaro Fernández i CL mot Atletico Madrid i går:

73/77 pasninger (95%)
4/4 driblinger (100%)
3/4 lange baller (75%)
2/3 taklinger (67%)
8/8 dueller (100%)
1 sjanse skapt
3 klareringer
4 avskjæringer
8 tilbakevinninger

Den 21 år gamle spanjolen ble solgt til Benfica i sommer for £5m. Flaks at United ikke har behov for en skadefri venstreback.
post liked by: Mr H, Ryder, Pwint, Andtho01, Jan Erik, Jon Andreas, LoveBruno&Rashford, Can2, Pangaea
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 3026
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 11509
Liker mottatt: 11757

Video om Álvaro Fernández fra kampen i går.
post liked by: Pwint, Can2
Hate Glazer love United
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8577
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 32933
Liker mottatt: 23398

Fant ikke en egen tråd for Darron Gibson.
Tar det her.
Åpen artikkel i supporterklubben om Gibbo’s mentale utfordringer https://www.united.no/nyheter/tidligere ... et/1330666.

Blir vanligere og vanligere å lese om denne slags ting, både hos spillere, ex spillere og i samfunnet generelt.
Leste nylig at 44% av nordmenn sliter med ensomhet.
Garantert noen lesere her som føler på det.

Paralellt med økende psykiske problemer hardner sosiale medier til.
Paradoksalt nok.
post liked by: Andtho01, Pancho P, Pwint, Belfastboy, Rød Pølse, LoveBruno&Rashford, Blodfink, Can2, 28FPellistri, RedTrafford, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 15656
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 28736
Liker mottatt: 23371

Angel Gomes, bare å hente tilbake. Assisten til Grealish :thumb_up: :fire:
post liked by: Andtho01, LoveBruno&Rashford, Rød Pølse, Pancho P, Pwint, Jan Erik, Pink Final, Can2, Belfastboy
LUHG!

28FPellistri
Posts: 1211
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 1280
Liker mottatt: 4632

Pink Final wrote: 13 Oct 2024, 17:43 Fant ikke en egen tråd for Darron Gibson.
Tar det her.
Åpen artikkel i supporterklubben om Gibbo’s mentale utfordringer https://www.united.no/nyheter/tidligere ... et/1330666.

Blir vanligere og vanligere å lese om denne slags ting, både hos spillere, ex spillere og i samfunnet generelt.
Leste nylig at 44% av nordmenn sliter med ensomhet.
Garantert noen lesere her som føler på det.

Paralellt med økende psykiske problemer hardner sosiale medier til.
Paradoksalt nok.
Tragisk å lese om Gibbo.
Syns aldri han var god nok for United, selv om han hadde en slegge av en fot, men trist å lese slikt om tidligere spillere.

Er noe man stadig ser mer og mer av, og godt at store etablerte navn i samfunnet rundt om står frem med slike problemer, tror det kan være med å gjøre slikt mindre tabu, spesielt for menn og gjerne unge menn, om personer de ser opp til viser at de kan være sårbare å ha problemer.

Vet i alle fall det, hadde jeg vært kjent/stjerne så hadde jeg aldri orka å hatt sosiale medier. En ting er å sole seg i glansen når det går bra, men hjelpes så trollene kan bite hode av en også om en møter en smule motgang.
post liked by: Belfastboy, Pwint, Can2, Pink Final, Pancho P, Pangaea
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 3507
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 17591
Liker mottatt: 16022

28FPellistri wrote: 14 Oct 2024, 08:01 hadde jeg vært kjent/stjerne så hadde jeg aldri orka å hatt sosiale medier.
Glimrende strategi for et globalt varemerke. Pengene strømmer inn til tabloidene som dikter historier og tar bilder fra nærmeste tretopp, mens egne sponsorinntekter holdes på et minimum 😬
post liked by: Pink Final, Andtho01, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 4042
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 20562
Liker mottatt: 13895

Nå skal jeg være skikkelig gammel her ... Jeg tror sosiale medier er en stor årsak til endel av de problemene mange unge (og endel ikke så unge) opplever i dag. Det kunne vært så positivt (og for endel er det sikkert det. Hva vet jeg?), men disse selskapene tjener mer, jo mer avhengighet de klarer å skape. Mitt inntrykk er at det er mye depresjon, spiseforstyrrelser, ADHD lignende symptomer, og en veldig sterk avhengighet for de som bruker dette mye. De er laget for å holde deg konstant "underholdt" og når man først sitter og scroller så går tiden ... Og når man sitter i sosialt lag så hentes mobilen frem hele tiden. Jeg var på restaurant forleden, og da satt det et ungt par på "romantisk" date ved siden av oss, og jeg tuller ikke når jeg sier at jeg tror de knapt nok la ned telefonen i det hele tatt. Selv ikke når de spiste.

Jeg syns det er trist å sitte på toget og se rundt meg og se at det nesten ikke er en eneste som ser ut vinduet, eller ser rundt seg. Alle bare stirrer i en skjerm. Til og med på gaten så går det unge (spesielt jenter, ser det ut til) og scroller mens de går. Og så skal jeg bli ENDA mer gammel og si at jeg er lykkelig for at vi vokste opp med å klatre i trær og være ute. Vi ble tvunget til å lage vår egen underholdning og ble kreative av det. (Men så er jeg selvsagt klar over at vi har lett for å idyllisere vår egen barndom, og at det helt sikkert ikke alltid var like moro.) Jeg så en sånn influenser som ble spurt hvor mye skjermtid hun hadde i løpet av et døgn, og da hadde hun sånn type 14 timers skjermtid i døgnet. Dette var midt i silly season, så jeg tenkte at da hadde jeg også ALTFOR mye skjermtid, men det var under halvannen time i døgnet. : :yikes:
post liked by: Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse, 10Hag, alfen74, RedTrafford, Can2, Andtho01, Pancho P, Pangaea, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 3937
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 13572
Liker mottatt: 14625

Enig, @Pwint. Vi bor i et område med mye barnefamilier (barn under 10), og jeg må si jeg blir glad hver gang de ungene er ute og bråker på trampoliner og sykler. Syns til og med det er moro når de en sjelden gang ringer på døren og løper unna. Da har de ikke blitt helt 'ødelagt' enda.

Håper vi snart skjønner alvoret.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Pwint, alfen74, RedTrafford, Can2, Andtho01, Pancho P, Pangaea, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 3507
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 17591
Liker mottatt: 16022

Jeg er sikkert også gammel, men jeg syns sosiale medier er kjedelig. Jeg har vel konto på omtrent alle plattformer, men blir fort lei og poster nesten ingenting selv. Sånn 'farming' for å få følgere er ikke helt min greie 😅 Kjenner et par stykker som mer eller mindre lever gjennom telefonen, de er også jævlig kjedelige å være sammen med.

Så er det greit å anerkjenne inntektspotensialet til mennesker som har helt latterlig mange følgere. Målrettet markedsføring er smart. For mange bedrifter er det mer hensiktsmessig å sponse Sophie Elise enn å annonsere i VG, dessverre.
post liked by: Jan Erik, Pwint, RedTrafford, Can2, Andtho01, Pancho P, Pink Final, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Pangaea
Posts: 3385
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5885
Liker mottatt: 7782

Pwint wrote: 14 Oct 2024, 15:07 Nå skal jeg være skikkelig gammel her ... Jeg tror sosiale medier er en stor årsak til endel av de problemene mange unge (og endel ikke så unge) opplever i dag. Det kunne vært så positivt (og for endel er det sikkert det. Hva vet jeg?), men disse selskapene tjener mer, jo mer avhengighet de klarer å skape. Mitt inntrykk er at det er mye depresjon, spiseforstyrrelser, ADHD lignende symptomer, og en veldig sterk avhengighet for de som bruker dette mye. De er laget for å holde deg konstant "underholdt" og når man først sitter og scroller så går tiden ... Og når man sitter i sosialt lag så hentes mobilen frem hele tiden. Jeg var på restaurant forleden, og da satt det et ungt par på "romantisk" date ved siden av oss, og jeg tuller ikke når jeg sier at jeg tror de knapt nok la ned telefonen i det hele tatt. Selv ikke når de spiste.

Jeg syns det er trist å sitte på toget og se rundt meg og se at det nesten ikke er en eneste som ser ut vinduet, eller ser rundt seg. Alle bare stirrer i en skjerm. Til og med på gaten så går det unge (spesielt jenter, ser det ut til) og scroller mens de går. Og så skal jeg bli ENDA mer gammel og si at jeg er lykkelig for at vi vokste opp med å klatre i trær og være ute. Vi ble tvunget til å lage vår egen underholdning og ble kreative av det. (Men så er jeg selvsagt klar over at vi har lett for å idyllisere vår egen barndom, og at det helt sikkert ikke alltid var like moro.) Jeg så en sånn influenser som ble spurt hvor mye skjermtid hun hadde i løpet av et døgn, og da hadde hun sånn type 14 timers skjermtid i døgnet. Dette var midt i silly season, så jeg tenkte at da hadde jeg også ALTFOR mye skjermtid, men det var under halvannen time i døgnet. : :yikes:
Stiller meg 100% bak hvert et ord du sier her. Jeg bor i Oslo og har sett det samme, selv på det som åpenbart er dates på en kafé eller restaurant. For ikke å snakke om i kollektivtrafikken. Noen ganger teller jeg hvor mange som har isolert seg i en telefon eller øretelefoner. Men det hadde vært enklere å telle de som ikke gjør det. Det er vertfall 1, haha. Jeg!

Er så glad jeg ikke er på disse asosiale mediene. Meldte meg helt ut av det sirkuset for 10-12 år siden tenker jeg, og helsen er bedre som et resultat. Ikke fantastisk likevel akkurat, og jeg kan rekke opp hånda til det her fra @Pink Final
Blir vanligere og vanligere å lese om denne slags ting, både hos spillere, ex spillere og i samfunnet generelt.
Leste nylig at 44% av nordmenn sliter med ensomhet.
Garantert noen lesere her som føler på det.

Paralellt med økende psykiske problemer hardner sosiale medier til.
Paradoksalt nok.
Klart det er positive ting med det også, men det er så fryktelig mye negativt. Hele greia er jo bare en støvsuger for private og sensitive data også, som så disse gigantene misbruker selv eller selger videre til høystbydende. Som regla går, når noe er gratis, så er du produktet.

Err, bortsett fra unitedforum da :rofl:
post liked by: Pwint, Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse, Can2, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 5300
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 3207
Liker mottatt: 13291

Det er vel ikke veldig kontroversielt å hevde at sosiale medier og smarttelefoner har en destruktiv effekt på (spesielt) unge menneskers psyke. Både når det gjelder "attention span" og ikke minst hvordan det skaper både press, utenforskap og nye arenaer for mobbing og utestenging. Og med to barn på 11 og 13 ser jeg jo hver dag hvordan det spiser oppmerksomhet og initiativ samtidig som det blokkerer for personlig sosial kontakt og fysisk aktivitet.

Selv skal jeg passe meg for å hytte for mye med neven, bruker altfor mye tid på telefonen selv. Plukker den fort fram så snart det ikke skjer noe spesielt i den fysiske verden. Har vel fort en 4-5 timer telefontid daglig (inkludert jobb, riktignok). Bruker mye tid på Twitter (bruker det mye som nyhetskilde i stedet for å scrolle nettaviser), bitte litt på Facebook, men klarer heldigvis ikke å bli fortrolig med Instagram, Snap eller TikTok.

I høstferien hadde vi faktisk "mobilhotell" på hytta, alle la bort telefonene mellom frokost og til etter sein middag. Fikk lest to hele bøker på fire dager, og følte meg mer uthvilt enn jeg vanligvis gjør.
post liked by: Pwint, Belfastboy, 10Hag, Jan Erik, red, RedTrafford, Rød Pølse, Pink Final, Pangaea, Blodfink, Can2

28FPellistri
Posts: 1211
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 1280
Liker mottatt: 4632

Rød Pølse wrote: 14 Oct 2024, 14:34
28FPellistri wrote: 14 Oct 2024, 08:01 hadde jeg vært kjent/stjerne så hadde jeg aldri orka å hatt sosiale medier.
Glimrende strategi for et globalt varemerke. Pengene strømmer inn til tabloidene som dikter historier og tar bilder fra nærmeste tretopp, mens egne sponsorinntekter holdes på et minimum 😬
Nei, det er jo det paradoksalet opp i det hele. Velger man å kjøre på offentlig som for eksempel Ronaldo og Beckham, da må man nesten forvente at man får mye dritt også. Det er bare slik folk er bygd opp dessverre.
Personlig kunne jeg aldri ha tagget en kjent person bare for å sagt "Du er stygg, håper du dør" eller lignende ting som veldig mange kjendiser får slengt etter seg, enten det er fotballspillere eller norske ex on the beach-deltakere og lignende.

Og det er veldig mange som har sagt at størstedelen av ting som kommer er positivt og oppmuntrende osv, men allikevel så er det de negative man henger seg opp i. Det er også en typisk ting mange kan kjenne seg igjen i tror jeg da, at positive ting man får slengt etter seg eller blir fortalt om en, det preller litt av litt for å ikke bli "høy på seg selv", mens negative ting tar man til seg, på både godt og vondt.
post liked by: Ryder, 10Hag, Andtho01, Rød Pølse, Blodfink, Can2
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 3507
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 17591
Liker mottatt: 16022

Ja, nei...sånn fungerer jo verden, utrolig nok. Hvis jeg var representativ måtte disse 'kjent for å være kjent'-folkene funnet et annet levebrød 😆

Jeg kan så og si ingenting om kjendiser, men jeg kan litt om markedsføring. De som aktivt kritiserer på nett utgjør en relativt stor andel av inntektene. Hvorfor folk vier så mye oppmerksomhet til folk og ting de ikke liker er jo interessant. Svaret er nok sammensatt, men de bidrar uansett til å styrke det de 'hater'.

Det er veldig forståelig at fotballspillere ansetter folk til å styre sosiale medier, selv om det også er gjenstand for kritikk. Å melde seg helt ut ville vært et slags 'marketing-suicide'.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Can2
Football, bloody hell!
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 1529
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 15098
Liker mottatt: 5675

Helt enig med dere i de farene og avhengigheten det skaper. Jeg er også blant dem som bruker telefonen (altfor) mye. Det er så lett å gripe den, uten å tenke over bruken. Det er jo ikke bra. Bruker jo telefonen til "alt", og den er både en oppmerksomhetstyv og en søvnraner. Jeg trener et sted det er mobilforbud, og tilbringer en del tid der i løpet av en gjennomsnittsuke. Det er så behagelig! Prater med folk og ser på folk. Jeg hadde nok trengt flere slike "oaser".
post liked by: Jan Erik, alfen74, Rød Pølse, Pink Final
Kong Eric Cantona
Post Reply