99

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
Post Reply

Topic author
Pangaea
Liker gitt: 7654
Liker mottatt: 9473

Nei, det er ikke antall mål vi har sluppet inn denne sesongen (enda!)

Har vært så sjelknusende jævlig å lese om folkemordet på palestinere som nå blir utvidet til Libanon, uten at en kjeft gjør noe i den "hvite" verden, så jeg trengte litt positive vibber. Satte meg derfor ned for å endelig se dokumentaren 99 om Treble-triumfen. Alle her har sikkert sett den, men hvis ikke så anbefaler jeg det definitivt. Fy faen så det varmet hjertet å se Sir Alex i full vigør, og Scholes, Beckham, Keane, Giggs, Nevilles m.fl. i den fantastiske sesongen.

Må også innrømme jeg hadde glemt at vi spilte med et så rameskeivt lag i CL-finalen. Ikke rart vi ble rævkjørt av tyskerne i nesten 90 minutter.

Oppdaget også at jeg fortsatt ikke kan se Giggs eventyrlige mål mot Arsenal i FA Cup semien uten å få ståhår på nakken. Og selvsagt det samme når Solskjær setter tåa på ballen. Fistpumps some bare pokker her i et tomt hus, haha. Men det var skikkelig deilig å se tilbake på den triumfen, alle de titlene, og alle de fantastiske spillerne vi hadde da.

Trist å tenke på hva som har skjedd under Glazers og etter at Sir Alex la hårføneren på hylla.

Litt på siden kanskje, men synes Andrew Cole er grovt undervurdert som spiller. Vi får et lite innblikk i denne serien om hvor god han kunne være, og hvor fantastisk samarbeidet med Dwight Yorke var.

Tilbake til dagens stall, så er det sprøtt å tenke på at vi på en måte ikke har en spiss nå, vertfall når Højlund er skadet. Mens i 1999 hadde vi 4 nesten gudbenådede spillere - på ulike måter. SAF kunne snu kampbilder bare med å bytte spisser, fordi de hadde ulike styrker og svakheter.

Den ligger på Amazon Prime. Tre episoder på omtrent en time hver.
post liked by: 10Hag, Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy, Can2
Post Reply